Wat er zich onder het doek bevindt, zien we op Genève. Dan gaat BMW de Concept i4 onthullen.
BMW laat met een kek filmpje van vijftien seconden zien hoe de i4 eruit gaat zien. Soort van, dan. In het filmpje wordt een vloeistof over een onzichtbare auto gegoten, waardoor de hoofdlijnen van de BMW Concept i4 zichtbaar worden. En in die hoofdlijnen zien we toch een aantal verschillen met het studiemodel van de i4, die BMW eerder liet zien.
Het eerste dat opvalt, is de voorruit. Bij het studiemodel lijkt die een stuk langer te zijn, waardoor de neus kleiner oogt en de cabine weer groter. Doordat die ruit in het filmpje juist scherper afloopt, lijkt de neus weer wat langer ten koste van de cabineruimte. De koplampen zien er vergelijkbaar uit, alleen lijken deze bij de BMW Concept i4 wat dieper in de auto te liggen ten opzichte van de grille. Over die grille gesproken: of die net zo groot gaat zijn als bij het studiemodel, is nog gissen.
De wielen lijken in de nieuwe BMW-teaser wat ‘normaler’ te zijn dan de aerodynamische wielen op het studiemodel. Grote kans dat de Duitsers dit nog even geheim willen houden. Waarschijnlijk zal de Concept i4 toch wel met ‘bijzondere’ wielen worden geleverd, afgaande op deze wielen van de iX3. Om te eindigen met de lijnen die vanaf het achterwiel naar de achterkant lopen: die lijkt bij de nieuwe teaser wat platter te zijn dan die van het studiemodel. In het studiemodel is die achterkant wat meer afgerond dan bij de BMW Concept i4.
BMW kondigde de i4 in oktober 2018 aan. Vermoedelijk krijgt de i4 een maximale actieradius van 700 kilometer. De i4 moet volgend jaar op de markt komen. Op de Salon van Genève laat BMW het i4 Concept zien.
Rick-dos zegt
Dat ziet er zeer interessant uit. Zo op het eerste gezicht wel appetijtelijk. Ben benieuwd.
emping zegt
@Rick-dos: knap dat je dat uit dit filmpje kan halen. Plus het is nog een concept..
Rick-dos zegt
@emping Rotdag op school gehad? Beetje je frustratie op internet spuwen? Laat het er maar uit hoor. We zijn er voor je…
acizane80 zegt
@Rick-dos: il wacht het nog af tot deze effectief verkocht word en we meer weten. Tot op heden zijn er in de elektrische wagens buiten Tesla niet echt verkoop successen zichtbaar. Ik hoop dat er nu eindelijk een beetje schot in de zaak komt. Niet dat ik tegen Tesla ben. Maar een goede concurrent helpt de doorontwikkeling van technologie, vernieuwing en het omlaag brengen van prijzen.
Dutchdriftking zegt
Lijkt behoorlijk op de 4-serie gran-coupe van de vorige generatie naar mijn bescheiden mening.
lekkerlinksrijden zegt
@dutchdriftking: exact mijn gedachte, zou niet verkeerd zijn
dikkereinier zegt
@dutchdriftking: bij mijn weten zitten we nog steeds met generatie 1 van de 4 Gran coupé.
Dutchdriftking zegt
@dikkereinier: Is deze nog altijd leverbaar?!
dikkereinier zegt
@dutchdriftking: zeker zoals alle andere 4 serie varianten.
mwti zegt
Genève is ook leuk als je van Corona houdt. Lekker hoesten in gesloten auto’s. En natuurlijk alle knopjes en deurhendels aanraken en dan aan je gezicht zitten…..cheers!
isobmw zegt
@mwti: hi guys i’m shmeee..cheers!
mwti zegt
Wat een kneus hè die Shmee, met dat rare mondje…een slissssssssert
felixff zegt
@mwti: Nee jij trekt volle zalen stumpert ?
mwti zegt
Felix…óèh, dat smaakt…
JanJansen zegt
@mwti: ben je ook zo bang voor de griep?
vondick zegt
@janjansen: nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Een coronavirus dat snel kan muteren naar een dodelijke variant wel. Ahg, het is wel goed tegen de overbevolking, en dus goed voor de overblijvers en de rest van de planeet.
560pk zegt
@vondick: cijfers van de “gewone” griep in de VS in de eerste 6 weken van 2020: 27 miljoen besmettingen, 350000 ziekenhuis opnames, 15000 doden (waarvan een verwaarloosbare 900 jonge kinderen). “Ongevaarlijke” gewone griep hoeft geeneens te muteren om dodelijk te zijn. We laten ons allemaal opjutten door media die de 2 mensen met mondkapjes in, pakweg, Milaan fotograferen, terwijl daarachter tientallen zonder lopen. The only thing we have to fear, is fear itself.
vondick zegt
@560pk: Met dodelijk bedoel ik: als je het krijgt, is de kans op overleven nihil. Nu is dat niet het geval maar coronavirussen staan er om bekend dat ze snel miteren naar een levensgevaarlijke variant, dat moeten we niet hebben.
gwnbmw zegt
Waarom moet elke elektrische auto zo’n afschuwelijke, goedkope plastic ‘grill’ hebben? Waarom bouwt er nou niet is iemand een normale auto met elektrische motor en een normale naam? Het moet allemaal maar futuristisch zijn, waarom? Deze auto ook, gewoon een 4 serie tot je over je nek gaat bij het zien van de voorbumper. De e-nero heeft een gekke koraal voorbumper, de audi e-tron is de goedkoopste plastic troep die ik ooit heb gezien, etc etc.
Doe nou normahaaaall!!
skinny058 zegt
@gwnbmw: Ken je Polestar?
baf07 zegt
Tof lijnenspel!
Ik kan niet wachten tot dit allemaal werkelijkheid wordt, van alle merken by the way
marinepower zegt
De grill slash nieren kunnen nu weer naar normale proporties aangezien er geen koeling- en verbrandingslucht naar binnen hoeft.
joki zegt
Silhouet valt alleszins beter mee dan bij het studiemodel. Dus dat geeft toch wat hoop…
mpgc zegt
Dat ziet er gelukkig een heel stuk beter uit dan de i4 concept!
str8six zegt
Goud! Nu al.
nissanfairladyz zegt
Ik hoop dat hij sneller naar de 100 gaat dan een M3. En dus geen halve werk ervan maakt.
lekkerlinksrijden zegt
@nissanfairladyz: ik denk dat 98% van de potentiële kopers dat totaal niet interessant vindt, range daarentegen
vondick zegt
@lekkerlinksrijden: yes! Ben ik dan speciaal?
lekkerlinksrijden zegt
@vondick: jij zeker
vondick zegt
@lekkerlinksrijden: Top
koen0373 zegt
@lekkerlinksrijden: haha range. Omdat je twee keer per jaar een keer op vakantie. Wat een onzin.
Sir_Vmax zegt
@nissanfairladyz: de nieuwe m3 gaat echt een sprint kanon worden met de S58, automaat en awd. Een X3M comp doet met de zelfde aandrijflijn al 4 sec naar de honderd. Een m3 die 500 kg lichter is zal daar wel een goede halve sec vanaf snoepen. En dan komt zo’n M3 op de 180 pas echt op stoom en loopt onbegrensd zo over de 300.
lacker zegt
Die neus….