Afgelopen dagen gingen er geruchten over een BMW Y-serie rond op internet, we hebben een korte samenvatting…
Eerst was er een artikel op 1addicts over de toekomstige 1-serie en het idee dat deze in drie segmenten zal worden verdeeld: Traditional, Lifestyle en Sporting.
Het Traditionele Portfolio:
BMW 1 serie.
BMW 1 serie Active Hybrid.
BMW 1 serie Sporthatch.Het Sportieve Portfolio:
BMW 1 serie Coupe.
BMW 1 serie Cabrio.
BMW 1 serie SuperSports.
BMW Z2.
BMW Z2 Coupe.Het Lifestyle Portfolio:
BMW X1.
BMW X2.
BMW 1 serie GT.
BMW Y1.
Opvallend is natuurlijk het laatste model, want we kennen tot nu toe alleen de X-series (X1, X3, X5, X6) en de Z-series (vroeger de Z3 en Z8, nu de Z4 en wellicht later de Z2). De Y-series zou een plekje moeten krijgen tussen de X en de Z, denk aan een X6 coupe? (voor mensen die toch een sportiever model willen dan een X6) Kijk daarbij naar de BMW Xcoupe Concept uit 2001, waar we zowel kenmerken in herkennen van de BMW Z4 als de BMW X6. Misschien staat zo’n soort model al een tijdje op de agenda?
Ik heb geen idee, maar het klinkt niet eens zo gek. We kennen BMW als een redelijk innovatieve en bewegende speler als het neerkomt op design en nieuwe segmenten, een hybride Y1 zou best een optie kunnen zijn. Wat denk jij? (via bmwblog.com)
Phils zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
menno Bouman zegt
Ook een stelletje wanhopige, ze blijven maar komen met nieuwe modellen?!
ik durf te wedden dat dit ook een heel zeldzaam exemplaar wordt en dat je hem nergens ziet rijden afgezien van de rai of iets dergelijks.
C6_R zegt
Lijkt me behoorlijk gestoord, maar van een merk dat met de X6 en 5serie GT op de proppen komt zou het me ook weer niet verbazen…
En als het op die concept gaat lijken hebben ze er alvast geen fan bij! :lol:
Vimme zegt
Waar is BMW in godsnaam mee bezig de laatste tijd, die nieuwe 5serie GT en nu dit. Geen wonder dat ze premium klanten verliezen aan Audi.
JoVanWittenberg zegt
Hij is veel te opeengepropt. En de voorkant is veel te vriendelijk. De achterkant kijkt dan weer boos. In het interieur is ook niet veel BMW meer te herkennen, spijtig… Maar hij zou sowieso breder moeten worden, dit lijkt te smal, te hoog.
Heel raar ding vind ik het.
tripple zegt
wat is een premium klant
Michael zegt
“De Y-series zou een plekje moeten krijgen tussen de X en de Y”
Tussen de X en de Z bloggertjes;)!
–edit: juist ja, het is inmiddels gefixt–
eendje zegt
anticlimax…:|
opelsintrafreak zegt
hij heeft wel een heeeel klein beetje van een rx8 van de zijkant vind ik
Nijntje_ zegt
dit is een 8 jaar oud studiemodel..
Dus.. maak je geen zorgen, zo een gedrocht komt er niet…
En elk nieuw BMW model went…
X6 vond ik lelijk, en nu mooi.
5 serie, idem
7 serie, idem
GOD zegt
grrrrrrrr BMW waar ben je mee bezig,
wie is hier verantwoordelijk voor, doodslaan die gast/en
–edit: rustig maar, adem in adem uit–
circlestorm69 zegt
RX8 op hoge poten!
Die wel mooi.
Dit kan toch echt niet!
gogogomagazine.com zegt
Wat is dit voor lelijke Beierse Japanner..
GOD zegt
Oh een 8 jaar oud concept van bangle toen ie paddo’s had gebruikt en
over-emotioneel met flame surfacing bezig was. dan zal het uiteindelijke model idd wel compleet anders zijn (hoop ik)
Alfa zegt
ik zeg 8C!
six-trey zegt
een korte C6 met een BMW grill die daklijnen enz toch duidelijk C6
Matt zegt
wtf
Alessio zegt
Ik krijg zo’n vreemd gevoel dat dit weer fout gaat aflopen
M5_power zegt
bmw mag er dan heus met gaan stoppen hoor in plaats van hun bezig te houden met dit soort dingen zouden ze beter een r8 en tt-rs concurent maken!
Teo zegt
@ BMW:
-edit: nutteloze bijdrage-
Klassiekerrally zegt
Zie regelmatig de X6, of hoe heet dat lelijke kreng. Hoeveel overbodige modellen willen ze nog gaan lanceren?
Over lanceren gesproken… Misschien is dat wel een goed idee…
(denkt aan iets met TopGear en caravans…)
Gerjan zegt
koffie pauze tekening ceker!
Bas zegt
Hahahaha wat een gedrocht.
Doet me denken aan een Ford Puma met BMW logo:lol:
Citrofiel zegt
Wat reageert iedereen nu op het oude concept? Die heeft behalve mogelijk het concept niets te maken met het uiterlijk van een eventuele Y1. En vergelijkingen zijn al helemaal nutteloos aangezien deze voor vele van de vergeleken auto’s bekend was, dus het is altijd andersom… :roll:
Tommy zegt
Tussen De Z- en X-modellen? Lage sportieve SUV’s of verhoogde sportwagens met offroad kwaliteiten dus! :D
Kom op zeg dit slaat toch helemaal nergens op. BMW is al helemaal de kluts kwijt als het om type-aanduidingen gaat. Nu beginnen ze ook nog hun eigen modellen te kruisen (X6, 5 GT). Vroeger was BMW een puristenmerk, nu is het een lifestylemerk, heel jammer…
GOD zegt
BMW komt met veel te veel modellen en niches.
zou dat zijn om hun kansen uit te spreiden en zo meer kans hebben tot overleven? hadden ze beter Opel kunnen over nemen en die voor de normale modellen kunnen gebruiken en zelf weer verder gaan waar het vroeger was gebleven. sportief en luxe in een vierkant jasje.
Citrofiel zegt
Z: Laag en sportief
Y: Hoger en sportief
X: Hoog en niet echt sportief
Trek het nu eens door:
M: Hoog als een flat en je kunt er niet mee rijden.
En dat klopt niet helemaal. ;) Dus een Y kan net zo goed iets heel anders zijn dan een kruising tussen X en Z, bedoel ik maar te zeggen.
bram zegt
het is een beetje `n X-z4 looking,, die achterruit gaat er nevver nooit nie doorheen komen, gaat echt niet werken zoon raam nie,
JoVanWittenberg zegt
@Citrofiel: Dus Mazda (was het eerste wat ik dacht toen ik em zag) heeft dat idee van BMW gestolen? De schooiers… :P
Het is te hopen dat hij er dan anders gaat uitzien dan deze concept, zou anders een hele stap terug zijn, en ik zie BMW nog zo graag :(
Paul zegt
“(X, Y, Z, je weet toch)”
Het gaat lekker met AB, nette artikelen, super filmpjes, maar verlaag je a.u.b. niet tot een jeweettoch, jeweetzelluf niveau in berichtgeving. Vind ik zonde van een kwalitatief heerlijke site.
Citrofiel zegt
@ Klassiekerrally; Je vindt de X6 dus overbodig. Tegelijk zeg je dat je hem vaak ziet rijden. Je geeft het antwoord al. Ze zullen overbodige modellen blijven ontwikkelen zolang ze verkocht worden!
Daarom dus. ;)
Theagle11 zegt
7… 8… 9… 10…
Neej ik vind het nog steeds katslelijk.
Het is weer zo typisch bmw, het slaat weer nergens op.
@ Paul, idd
Vanquish zegt
Oké, schiet mij maar lek. Bovenstaande afbeelding slaat de spijker op z’n kop.
RenesisHP zegt
BMW speelt op de vraag naar hoge auto´s in.
Misschien moeten de drempels maar weer hoger. :evil:
HDM zegt
En dan zou MB maar lukraak lope te schiete met modellen, aldus robbie…
Het ziet er iig niet uit met al die lelijke vouwen, en zo hoog op de poten, wat wordt dit? De nieuwe coupe voor Dakar?
Klassiekerrally zegt
@ Citrofiel: ik vrees dat je gelijk hebt… :(
Darahan zegt
Ik vind het een beetje raar dat mensen dit concept bekritiseren.. Als je goed kijkt zie je duidelijke verwijzingen naar de huidige 1-Serie, kijk maar eens goed naar de voorkant. Aan de zijkant is het weer een combinatie van Z-4 coupé/1-Serie/3-Serie, terwijl de achterkant een Z-4 coupé is met een paar 1 Serie trekken. Dit zijn toch wel de meest geliefde modellen van het huidige modellengamma…
RenesisHP zegt
@Citrofiel.
Ik ga voor de M&M. ;)
VivelaFRANCE zegt
Al geef je een BMW een rare beschrijving,
het is en blijft een heel erg lelijk ding! ;)
(het rijmt bijna…)
CX9Owner zegt
ene wanneer komt bmw nou met een MPV
autoblogger zegt
@Paul: je weet toch! ;)
Firefox zegt
Dat ze dat dan mar uitbrengen in China of zo;… Er zijn veel te veel modellen !Terug naar 3+5=7
KoFFiE zegt
Wat een heiligschennis – een Lotus Elise/Exige mixen met een 1-serie. Wie haalt het in zijn hoofd om te denken dat dat mischien een goed idee zou zijn?? Het resultaat is in elk geval een gedrocht…
MCW zegt
Waarom reageren mensen nou weer op die stokoude concept car uit 2001? Daar gaat het toch verder niet over???
Esprit_de_Flandre zegt
“De Y-serie, denk aan een X6 Coupé”
Moest de X6 niet juist een coupé voorstellen? Tis natuurlijk wel mislukt, maar dat was toch de bedoeling. En de gewone 6 is ook een coupé. Moeten we de Y6 (bvb) dan verstaan als een echte coupé (tweedeurs dus) die hoog op de poten staat en met veel plastiek? En idem voor Y1?
Zou goed kunnen van BMW, want ‘nieuwe segmenten’ ‘ontdekken’, dat is toevallig één van hun specialiteiten. Mercedes zegt dat ook altijd. BMW, zegt ze, zoals jij nieuwe segmenten ontdekt, zo… zo… ja, zo ontdek jij nieuwe segmenten hé.
Solstice zegt
Ach ja, Y not?… Geen niche zo klein of BMW weet ‘m wel te vullen.
Dietch zegt
Doe het niet!
tommie zegt
Lijkt wel een goedkoop Chineesje op die foto van het zijaanzicht.
olsonn zegt
Ik mag hopen dat dit een hele slechte photoshop is :)
Lazy zegt
Dit is de BYD Y-serie.
Raptor zegt
@MCW:
Blijkbaar leest echt niemand het artikel. Bende ezels zit de auto al af te kraken voor ze hem gezien hebben…
Het studiemodel op de foto is al 8 jaar oud hoor!
Persoonlijk vind ik BMW helemaal niks. Maar de X6 vind ik dan wel weer geweldig!
Lustigson zegt
-edit: lees het artikel eens voordat je reageert!-
Sjappoo zegt
-edit: lees het artikel eens voordat je reageert!-
TSI zegt
gaat de verkeerde kant op.
ook al is het oud..
Pasquale zegt
-edit: lees het artikel eens voordat je reageert!-
MLTB zegt
-edit: lees het artikel eens voordat je reageert!-
Benk0 zegt
-edit: lees het artikel eens voordat je reageert!-
Buyck zegt
STOP BWM… please BMW stop… i beg you.
JamesBond007 zegt
Net gemaakt!
Savipe zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
MCW zegt
God wat een idioten zitten hier toch:
DAT IS EEN CONCEPT CAR UIT 2001
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
autoblogger zegt
@MCW: rustig maar, ik geef in mijn artikel duidelijk een link naar de XCoupe concept, dus dat is niet zo raar.
Men mag het artikel wel wat beter lezen, dat ben ik met je eens;)
Johan zegt
-edit: lees het artikel eens voordat je reageert!-
GOD zegt
Cantago zegt
Doe maar niet… De X6 vind ik super gaaf, de nieuwe Z4 is lang niet zo mooi als de oude, maar de 5 Serie GT is echt lelijk!
Ik heb er de laatste tijd weinig hoop in bij BMW…
Pier zegt
Haha die gasten uit Munchen zijn echt compleet de weg kwijt, de 5 GT is ruk en dit is echt helemaal het toppunt!! Misschien moet de designafdeling van BMW wat minder gaan zuipen tijdens die Oktoberfesten…
clubbtraxx zegt
Damn, die is werkelijk te lelijk voor woorden…
Ze zijn het spoor aardig bijster bij BMW zeg!
Geen wonder dat Audi beter verkoopt dan BMW, mensen mogen Audi dan saai vinden en misschien zijn ze dat ook wel, maar liever saai dan lelijk voor zoveel geld.
Humanspectrum zegt
Spuuglelijk! Als ‘ie er komt, wordt ‘ie zeker in China gemaakt. Daar hebben ze toch verstand van lelijke auto’s in elkaar schroeven?
Herke zegt
@ cantago; weinig hoop bij bmw? hehe wacht maar op de nieuwe 1-serie!!!
Kyanite zegt
Kunnen ze BMW niet failliet laten gaan en dan wat kapitaal in Opel pompen? Dit gaat dus helemaal de verkeerde kant op, er komen alleen nog maar wangedrochten uit de fabrieken van BMW. Het is zo jammer, vroeger hadden ze nog mooie modellen maar dat is al minimaal 10 jaar geleden.
arjens zegt
@kyanite, dat agat vanzelf met die aard lelijke auto’s als een X6, GT of hierboven. dan is het het model een concept. Maar wel lelijk zeg. ik vraag me daadwerkelijk af wat er aan de hand is. Eerst vervaardigde ze nog zeer mooie auto’s maar nu, lijkt wel of de ontwerpers afdeling door een stel Chinezen van Cherry of Brilliance is overgenomen. Zonde hoor, al moet ik wel zeggen dat ik de Z4 weer een utizondering is en laat aub de X5 in zijn waarde.
MCW zegt
ja ik vind ook dat we allemaal in saaie Audi’s moeten rijden.. daar wordt het straatbeeld varieerder van….
arjens zegt
@mcw, nou dat hoeft ook weer niet maar de richting die BMW opslaat vind ik 3x niks, maar dat is mijn persoonlijke mening. Waarom niet deels back to old school. Ze maakte hiervoor de mooiste modellen, jaren 80, begin jaren 90, Audi was nog niet een volledig premium merk en Mercedes was ge-end op comfort ipv rij sensatie. Nee ik hoop dat ze toch weer gaan doen wat ze vroeger hebben gedaan, mooie auto’s bouwen met een sensationeel weggedrag en leuke prestaties.
MCW zegt
Omdat BMW dat stokje heeft overgenomen. Maar ik vind de nieuwe 7-serie wel redelijk back to old school hoor. Simpel, dynamisch en stoer. Ben met de meeste eens dat ik de BMW’s van voorheen stukken mooier vind. In de tijd van de vorige 3-serie, 5-serie en 7-serie van 2 generaties terug. En ook ik vind enkele nieuwe BMW’s helemaal niets… maar voor ieder moet er wat te shoppen zijn..
MCW zegt
uh eerste ‘BMW’ moest ‘Audi’ zijn
arjens zegt
@mcw, ja daar heb je een punt. De 7 serie heeft wel iets. Maar ja, ik zag laatst een 7 serie uit 93 te koop staan, bij een toko in Alkmaar, met iets van 45 000 km. Eigenlijk zie je deze veel in afgeragde vorm, maar ik bleef 10 min bij de auto hangen. Wat een ding. En dat mis ik nu bij BMW, de auto’s missen ook de uitstraling. En wat je ook aangeeft, de 5 serie van 2 generaties terug. Een van de mooiste bmw’s. in mijn ogen dan.
MCW zegt
Zeker. Ik mis ze ook wel. Ik vind persoonlijk Audi ook een beetje achteruit gaan. Iedereen loopt weg met de A4 maar ik vind de voorbumper te grof en de zijlijn erg lelijk. Die ‘hangt’ zo. De vorige A4 had een mooie opwaardse lijn en was voor de facelift heerlijk strak zoals het moest zijn. Na de facelift was het stoere, sobere er helaas alweer vanaf..
Doe mij ook maar een Audi of BMW uit de jaren 90 of begin van nieuwe millenium
arjens zegt
@mcw, wederom kan ik mij in je woorden vinden :) Kwam tijdens mijn jacht naar een andere auto, terecht bij een A4 2.0 TDI van 2008 Charactere. Ik vind het lijnenspel niet echt geslaagd. Bovendien is deze auto mij veels te prijzig.
MCW zegt
Mindere interieurkwaliteit maar ook sportief, meer ruimte, dikke 2.2 diesel en wél een opwaardse lijn zoals het ‘hoort’; Mazda6 ;) Rij je ook nog wat origineler rond ook..
arjens zegt
@mcw, nou een mazda 6 vind ik helemaal niet zo gek, alleen een paar stappen te groot voor mij. Op dit moment kom ik niet verder dan het formaat seat ibiza en polo (beginnende ondernemer). Ja, maar een mazda6 als opvolger, mits omzet van de toko het toelaat. Zie ik wel zitten. Zag ze trouwens bij de faillisements veiling van Autodrome. ff een link van de 2.3 turbo, http://bva-auctions.com/lots/index/1183/572068
maar waar rij jij dan in, of wat zal je dan willen?
arjens zegt
Ehhhh. juist dat is nog de oude versie….. is laat he. Dit is de goede, http://bva-auctions.com/lots/index/1183/572003 Maar wel een CDTI.
MCW zegt
Nou ja een A4 is een middenklasser en de Mazda6 ook al iets ruimer. Dan is de stap minder groot ;) Ik wist je budget niet. Een nieuwe of op de top 2.2 CiTD zal er dan niet inzitten. Mazda6 MPS is ook erg leuk :P
Ik rij regelmatig in een Mazda3 2.0 Active. Zelf heb ik een 929 uit ’78 gehad maar ik woon in A’dam dus heb ik niets aan een auto. Maar ik wel iemand die liever niet in een auto rijdt waar iedereen in rijdt. Ik vind de huidige 3-serie ook erg mooi maar zie je gewoon te vaak.
MCW zegt
tering dat ging beetje verkeerd..
“een nieuwe of op de top” moet “een nieuwe of op de kop af” zijn en “Maar ik wel iemand die liever” moet “Maar ik ben iemand die liever” zijn
Horus zegt
Jaja,
Iedereen kraakt BMW wel af met hun X6 en GT5 maar toch bizar dat we een tijdje later dezelfde soort wagens te zien krijgen met audi en co. Dan toch niet zo dom???
arjens zegt
@mcw Qua budget is het nog een hele puzzel, ga je kopen, leasen, dus niks is nog volledig zeker. maar dit is dan mijn opstartauto en zal tzt wel een klasse groter willen. Dus tzt inderdaad de mazda 6, ford mondeo en dat soort wagens.
Maar laatst had ik in een nieuwe 3 gezeten, was zeer zeker niet verkeerd, ook ontworpen onder leiding van een Nederlander… Maar het is een mooie auto, en je ziet ze best vaak, maar voor welke auto in deze klasse geldt het niet?? Maar een klassieke 929, leuk, die kan ik mij nog wel herinneren. Maar wat is nu een redelijk bijzondere auto in deze klasse, dus iets, zoals jij noemt: ” liever niet in een auto rijdt waar iedereen in rijdt”. Dan zit je toch al gauw in de lijn van een delta, oid??
tom zegt
dit lijkt op een kruising van een mazda X7 en een ford puma
(dat van de mazda is nog ok maar de puma in gods naam bmw takelt af indien deze y serie er zou komen)