Het zal toch niet!? Een mini-BMW met voorwielaandrijving?
Volgens Car Magazine zit deze Audi A1-concurrent in de pijplijn voor 2013 en zal het ukkie gebouwd worden op basis van de MINI Cooper. En naar alle waarschijnlijkheid ook in dezelfde fabriek als de MINI, die gevestigd is in Oxford, Groot Brittannië.
Vooralsnog zou het gaan om 3 uitvoeringen, twee daarvan zijn hatchbacks (drie- en vijfdeurs) en een roadster voor 2 personen. Geen zes-in-lijn’s of V8’s voor deze hot(?) hatch, maar degelijke, gedownsizede drie- en viercilinder motoren in het vooronder die de voorwieltjes aandrijven. Verder is er nog niets bekend of bevestigd over de 0-serie, maar we houden je op de hoogte. (via Jalopnik.com)
koreantaxiproductions zegt
BMW L 0 Z 3 r series?
Didi zegt
WTF?? Een BMW met VOORwielaandrijving? Zijn ze nu helemaal debiel geworden?
Een BMW hoort een zes-in-lijn met aandrijving op de achterwielen te hebben. Punt.
Lennrt zegt
@Didi: stimmt
reinz75 zegt
@Didi: ja hoor een 6 in lijn voor dit model???
Lennrt zegt
voor als de 1 serie te groot is ?
BananaFlip zegt
@Lennrt: Of te lelijk.
Dat lijkt me logischer.
Lennrt zegt
@BananaFlip: echt lelijk vind ik hem niet, wel een beetje saai.
BananaFlip zegt
Ach nee toch.
Dat is wel serieus een slechte zaak.
Maar voorlopig is dit alleen maar wat speculaas uit één van de vele tijdschriften.
pizzakoerier zegt
Weer een van BMW’s desastreuze ideeen, laat ze nou maar lekker die mini coupe en roadster maken, dan is het wel goed…ze zijn daar in beieren echt hard bezig hun premium status te grabbel te gooien
Quivis zegt
Ik zeg maken die hap…
Ralph zegt
Wat nou hoort?
Gewoon een hoogtoerige 4 cil.
Een gedownsizede 1-Series lijkt me een klapper te worden.
En als ‘instapper’ is FWD gewoon op z’n plaats!
JH zegt
zo saaaaai het zoveelste premium merk die weer een kleine auto maakt gebaseerd op een staafmixer
JP zegt
Onwaarschijnlijk want de fabriek in Oxford zit aan zijn limiet. Daarom gaan ze Mini’s maken in Duitsland. Lijkt me dat stug dat er opeens wel plaats is voor een 0-serie
HDM zegt
Gaat de BMW tegenhanger van de smart dan BMW -0,5-series heten?
Jaap zegt
Lachen, de Mini is een heerlijk karretje!
Jan zegt
Waarom zou dit niet “mogen”? BMW maakt al een tijd 4-cylinders en daar is echt niks mis mee.
Denken we nou echt dat in deze tijden van downsizen en groenigheid BMW daar niet in mee zal gaan? Nee, een failliete purist daar hebben we wat aan.
En BTW een Mini rijdt super, is ook een voorwielaandrijver, dus dat kunstje kunnen ze vast voor hun eigen 0-serie ook wel doen.
daan zegt
Ik vind goed voor auto qua prijsklasse van een ondertussen ‘saaie’ mini.
Citrofiel zegt
Een aantal zaken wil ik even noemen. Autoweek kwam hier weken geleden al mee. En over het bouwen in Groot-Brittannië: “Door komst van de nieuwe coupé en speedster raakt de fabriek in Oxford over de maximumcapaciteit. Eerst was het plan om daar een tweede productielijn te bouwen. Nu blijkt dat door de ongunstige wisselkoers in Engeland, de Mini’s in Duitsland goedkoper kunnen worden geproduceerd.” Ook van autoweek. (sorry :P )
mashell zegt
Natuurlijk gaat BMW ook aan de FWD. De voordelen (kosten, stabieler weggedrag, interieur ruimte) zijn gewoon te groot om te negeren. Ze zullen ook wel eens een ophouden moet de achterhaalde 6 in lijn en overstappen op de V6.
Blijkt het toch een blunder geweest te zijn die 1 serie. Als ze die nou gewoon 2 serie hadden genoemd…
Prof. Dr. Vliegwiel zegt
@mashell:
Stabieler weggedrag met FWD? Achterhaalde 6-in-lijn? Nog niet helemaal wakker zeker of begrijp je er gewoon niks van?
peter zegt
@mashell: ben je nu sarcastisch of ken je echt niets van autos ? of fysica wat dat betreft
Fokko zegt
geloof er niks van…
wellicht is dit gebaseerd op gelekte info van de I-setta, het nieuwe submerk…
Quivis zegt
de productie van die mini mag wel minder van mij hoor! Ik zi emini’s gewoon TE veel rijden. Nu mag BMW weer eens met zn huismerk haha
NLBUURMAN zegt
gewoon RWD aub, 1.8 liter 4 in lijn, twinturbo, 230 pk zal dat opleveren, doen. maar dit? FWD???? ARGH… ze moeten het chassis van de 1-serie iets inkorten, en dan is het oké. ik vind het echt niet erg als er geen ’top-motoren’ in komen, een goede diesel is niet erg. maar er hoort 1 versie tussen te zitten met een 6 in lijn, RWD.
BMW is één van de weinige die zich stug houd op sommige dingen. Subaru is van 4WD af (wel boxers nog steeds, top!), Jaguar is van alleen 8-cilinders af sinds de XJ220, en van alleen benzine, Bentley van z’n 6.75 (v8) liter af (Conti heeft V12). door al deze dingen beginnen merken hun persoonlijkheid te verliezen. als je vroeger een dokter was, kocht je een mercedes, saab of volvo. had je een baan met normaal inkomen, dan kocht je een golf. deze scheidingen zijn moeilijker te onderscheiden. een alfa kocht je uit liefde, een golf omdat je moest leasen (of geen interesse had in auto’s). Ik vind het hier en daar dus jammer dat merken meer voor hun Maximale winst gaan, overal een graantje van mee willen pikken, kosten verlage door onderdelen uit te wisselen, en zo auto’s gelijker maken. Zie Opel Antara en Chevy Captiva, de dealers zulle wel zeggen dat ze niet gelijk zijn, maar er zijn chevydealers en opeldealers in 1 pand, dan weet zelfs een meid die aan “Lekker Slim” heeft meegedaan dat beide auto’s vrijwel identiek zijn. waar zijn de uitblinkers gebleven in deze wereld? ik zeg: BMW, houd je vast aan RWD, aangezien je 1 van de weinige bent die nog stug vast houd aan dingen. Dus niet alleen omdat ik een BMW-Fanboy ben, maar ook om je te onderscheiden van de rest.
En blijf vooral die straight-sixes maken! ik vergeet het geluid van de M3 E46 nooit weer (ook niet van de M3 E30 DTM btw), maar ook de soepelheid en kracht van de E46 330D.
RenesisHP zegt
@NLBUURMAN:
Chassis 1 serie inkorten?
Een auto met formaat mini wil je helemaal geen RWD geven.
In ieder geval niet in combinatie met een flink vermogen en koppel.
De korte wielbasis maakt zo’n auto dan zeer listig en moeilijk handelbaar.
In ieder geval te gevaarlijk voor de beoogde doelgroep.
Laue zegt
@NLBUURMAN:
als jij een bedrijf heb. en je hebt de keus om “persoonlijke” auto’s te maken met veel liefde enz enz enz(je hele verhaal) en daarmee kun je 1 miljoen(dit is een voorbeeld) verdienen wat alfa doet
of je kun standaard hap klare (saaiere) autos maken zonder jou emotionele verhaal en je kun daar 100 miljoen (weer een voorbeeld) mee verdienen (zoals VAG)
nou, ik weet wel wat ik zou doen.
Laue zegt
bmw fanboys, RWD is niet meer dan een statement van BWM (kijk hoe cool en conservatief wij zijn) dit zal gewoon een duurdere mini coopert worden met een bmw badge. En de topversie word een 1.2 geblazen met 140 pk. en ja ik heb een glazen bol :D
AMG Powerrr zegt
Als je in zo’n klein bakkie rwd gaat doen, heb je helemaal geen ruimte meer in zo’n autootje. En werd er niet verteld dat de Mini een van de best rijdende fwd’s is?
GND zegt
ZIET ER ZIEKELIJK MOOI UIT DOEN!
Citrofiel zegt
@RenesisHP: Ondersteunt dit je punt, denk je? :P
RenesisHP zegt
@Citrofiel:
Dat helpt wel een stukje.
Vergeet de Smartuki niet. ;)
Guan zegt
Wanneer BMW nu een stoer bedrijf zou zijn dan hadden ze het platform achterstevoren gezet. Steer by Wire op de achterwielen, mooi een achterwiel aandrijver met middenmotor en een lekker grote kofferbak. Maar nee hoor, mietjes..
Tommy2 zegt
Een BMW 0-serie? Hehe wat een mooie naam, 0 = niks! :P En FWD zuigt…
Citrofiel zegt
Omdat je er zo lief om vraagt. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=lCCeflCb_Hc
RenesisHP zegt
@Citrofiel:
En dan had ik hem expres niet geplaatst. :lol:
majinstar zegt
Krijg je er ook zo’n leuke sticker bij ( 45 km/h ) ?
Alwood zegt
als BMW met een voorwielaandrijver komt is het einde echt nabij, dan kan ik ze niet meer serieus nemen :|
Ze hebben de M-badge al verloochend, dit zou de zaak naar een onherstelbaar punt doen afzakken…
Moet haast wel broodje-aap zijn, anders is het einde der tijden nabij :o
RenesisHP zegt
@Alwood:
Na vele pogingen tot zelfmoord is het nog steeds niet gelukt om kapot te gaan.
Ze blijven graag doorgaan met verdere pogingen.
En ach. Wat Aston Martin kan kunnen wij ook.
BetaArkUser zegt
geef dan de 1 serie een make-over zodat het een concurrent voor de A1 kan zijn maar dan NEVER met voorwieraandrijving!
Timmie zegt
Dit is een pure hoax. Zoniet, dan zou BMW zijn identiteit wel compleet te grabbel gooien, en vloeken met al hun tradities om toch maar dat beetje economisch gewin te halen.
Grasmaaier zegt
Jullie zien het verkeerd het is een achterdrijver met de body verkeerd om..
Grasmaaier zegt
“Achterwielaandrijver”
sacha zegt
Zolang ze geen turbo’s in de M-modellen bouwen, of M SUVs gaan bouwen, of M stationcars gaan maken vind ik alles best.
RenesisHP zegt
@sacha:
En hoe staat het met de AMG übertank? Beter gezegd. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen(doelt op vrouw)? :D
Citrofiel zegt
@sacha: Wat kan jou het schelen, als Mercedesfan? AMG bouwt ook SUV’s en zeecontainers tot ‘sportieve’ automobielen om, net als stationcars… Bovendien adoreer je die snelle zeecontainer ook nog eens. Waarom mag BMW het dan niet?
RenesisHP zegt
@Citrofiel:
Dat is nou een gevalletje baas boven baas. :lol:
slappehap zegt
Het absolute nulpunt: BMW 007 ActiveHybrid.
Alwood zegt
lol @ sacha :D
@ RenesisHP
en of ze het proberen! maar de ‘fans’ kopen alleen maar meer van die meuk, zou er een verslavende werking aan zitten ofzo? Als je er eenmaal aan begint kom je er niet meer vanaf… Laten we ze misschien maar junks gaan noemen ook ;)
Svensson zegt
Wat een crap weer als dit waar is. Begin zo langzamerhand het respect voor BMW te verliezen de afgelopen jaren. X6, 5-serie GT, M-versies van de X5 en X6 met automaten en 4WD, geen E92 M3 CSL, turbomotor voor de nieuwe M5 en nu een model met FWD?? Wtf man, waar zijn ze bij BMW mee bezig? Lijkt wel of ze qua filosofie 180 graden gedraaid zijn daar in Beieren.. Alles wat ze een jaar of tien geleden verkondigden, lijken ze nu totaal vergeten te zijn.
Onehp zegt
Liever een BMW, klein maar fijn met FWD, dan een Porsche Groot en Lomp “Sport SUV”
Bobby Orlando zegt
Wie maalt daar nou om? De 1-reeks is toch ook maar een Rover die nooit het daglicht gezien heeft.
Jo-zef zegt
Mij niet gelaten zolang ze naast al die troep ook nog écht vette wagens bouwen!
Cantago zegt
Een BMW met voorwielaandrijving? SUKKELS!
Brokkenpiloot zegt
En voor de vierde keer in één week laat BMW zien niet meer het sportwagennerk te zij. Het is een droevige aangelegemheid…
M5Power zegt
tgoh jongens toch waarom gelooft iedereen dat toch? precies alsof alles wat ze op internet zetten is waar? dat geloof je nu toch zelf niet dat ze een FWD autotje gaan maken?
Peter zegt
Wil wel weten wat dat dan gaat kosten. Om hun standing op te houden moet het meer zijn dan een mini. 20.000 euri voor een winkelkar?
Eric zegt
Ze kunnen nog een GT op basis van de 3-serie maken. Een nieuwe 6-serie is broodnodig en een über-GT mag ook wel. Ze zouden hun tijd daarin moeten steken ipv.dit gedrocht.
Als BMW-fan ben ik teleurgestelt en mijn vrouw wil al een A4-break.
MattCurlew zegt
@Eric: ze zijn al bezig met een 3 GT ;)
peter zegt
volgens mij is RWD niet interessant bij een wagen in het formaat van de mini. Maar zelfs dan, lijkt me dit heel slecht. Zo maken ze hun naam toch kapot. Denk ook aan de mindere betrouwbaarheid van mini tov echte bmw. Als dit model dat overneemt…
What’s next ? een monovolume ? (kots)
MattCurlew zegt
Premiumbrands moeten niet lager gaan dan het C-segment…! En ze hebben Mini al!
sjazz zegt
liever een beamer met voorwiel aandrijving die er een beetje goed uitziet dan die gedrochten (X6, 5GT of hoe heet dat ding)…
Timmie zegt
Eén woord: marktdiversificatie: economie boven alles!
L-Fred zegt
Het is een trend die natuurlijk al langer plaatsvindt, zie de gelijksoortige auto’s die uitkomen van Peugeot/Citroën/Toyota, maar ook Audi/Lambo en de VW/SEAT enz. Het is een gevolg van samenwerkingen/overnames, maar toch. Ik heb het niet zo op het ‘name-taggen’ van verschillende automodellen. Stickertje van je eigen merk erop en er is weer een nieuw model op de markt.
Lotus-Omega zegt
ik vind de 1-serie al niet BMW waardig,
en nu een 0-serie? :?
een auto zonder zes-in-lijn en zonder achterwiel aandrijving KAN NOOIT een Bmw zijn!!
sorry Bmw, ik ben teleurgesteld!
Chris zegt
Van mij mogen ze hem maken. Liever een 0-serie dan een A- of B-klasse van Mercedes.
Niels zegt
BMW zal heus geen “0-Serie” op de markt brengen. Ze gaan hiervoor een nieuwe naam bedenken. In de wandelgangen bij BMW wordt het project “i” genoemd.
Ik vind het trouwens een bekrompen mening om te zeggen dat een BMW zonder 6 cilinder geen BMW is. Een 116d is evenzeer een echte BMW als al de rest.
En een 1 Serie niet BMW waardig? Al eens met een 1 Serie gereden? :-D
Jochempie zegt
Dit is gewoon een shop op basis van een schets van de 5-serie GT.
tha_rizzo zegt
Dat is geen BMW, dat kan niet.
BMW’s hebben geen FWD
FIAT127 zegt
nu snap ik waarom ik een abo heb op CAR, dan hoef ik niet twee weken te wachten op oud nieuws. Bron is goed, timing minder.
@ autoblogger: als je CAR in NL wilt uitgeven, goed vertaald, dan bestel ik alvast een abonnement.
BTW, een BMW met fwd is een BMW anders stond dat logo er niet op af fabriek. Ophouden met rare meningen over wat een BMW wel of niet is. Raar emo geprietpraat.
Een BMW motorfiets met voorwielaandrijving da’s pas raar.
Rotary1 zegt
zie ik echt niet komen, BMW zal nooit een FWD bouwen
jbw89 zegt
Is het niet de nieuwe 1 serie? Lijkt wel aardig groot!
Esprit_de_Flandre zegt
Een impressie van een BMW M Zero die ik onlangs tegenkwam online.
En, ere wie ere toe komt, ze zijn gemaakt door deze gast hier http://waldezign.blogspot.com/. Ook grotere foto’s daar.
henkie zegt
ziet er niet slecht uit
Thomasio zegt
Niet echt nieuws, dit ook heb ik gelezen in een autoweek 3 weken geleden
Valleyman zegt
en zo gaan we blijkbaar door tot elk merk elke letter en cijfer gebruikt heeft en daarbovenop van elk model een hatchback, break, sedan, coupe, cabrio, monovolume en offroadversie heeft.