De nieuwe BMW iX M60 maakt de tongen los. Wouter en Bart bespreken wat deze op papier zeer spectaculaire BMW iX M60 allemaal te bieden heeft.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Auteur: Bart Oostvogels, gepost om – 9 Reacties
De nieuwe BMW iX M60 maakt de tongen los. Wouter en Bart bespreken wat deze op papier zeer spectaculaire BMW iX M60 allemaal te bieden heeft.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Heeft de Tesla Model X P100D niet 680 pk? Waarom zou meer dan 60 pk minder ”té gek” zijn?
@mennok: Ja dit. Maar ergens begrijp ik het wel. Dit zijn waarden waar zelfs Lamborghini zich niet voor schaamt. NRC noemde de iX een boomertank. En dat met 600 plus pk. Gaaf is het wel overigens.
Ik vind het maar wat magertjes. Naar prestaties toe natuurlijk ruim voldoende, maar voor een EV is 600pk midrange. Dus je top of the line SUV met M badge mag echt wel wat meer hebben. Zeker als je een tesla met 1100 pk kan bestellen.
@fejjie: precies dat. Heisa om niks, totaal niet grensverleggend. Al helemaal niet als je naar acceleratie cijfers kijkt, laat staan topsnelheid. Sorry germans, doet Tesla al vanaf dag 1 beter.
@lekkerdwars: Nou onderschat de EQS amg ook niet, met 761 pk.
@fejjie: Lucid, Rivian, Hummer.. en begreep dat de EV6 van Kia zelfs met 800 pk besteld kan worden.
*1020 pk.
Zoals al eerder gezegd zijn de prestaties niet echt spannend. Waarom dan alle fuzz? Waarschijnlijk omdat men met een benaming als “M” bij BMW al gauw denkt aan hardcore en veel motor geweld. Het is meer psychologie dan werkelijkheid. In de werkelijkheid is het een vette zeekoe met een gouden ketting in een opgevoerde scootmobiel.
Nou is ie niet bepaald langzaam maar ook zeker niet snel met vergelijkbare EV’s. Beetje doorsnee voor een “M” prijs.
Wat BMW wel heel goed doet is EV’s aantrekkelijk maken voor een bepaalde doelgroep. Deze doelgroep zal waarschijnlijk nu eerder de stap naar electrisch rijden maken omdat deze BMW toch wel “koel” voor hen is. Ik vind hem ook wel “koel” eigenlijk.
@fejjie: al even bij de dealer een proefrit gemaakt? Zelfs in de ‘normale’ versie, is dit zoveel méér auto dan de Tesla, het comfort, de afwerking, de beleving, dan maar 400pk minder maar voor mij toch maar even geen Amerikaanse hoedenplank met een half stuurtje en een tv op z’n kant…