De eerste elektrische BMW 7 Serie is een feit. Hij heet i7 Sedan en wordt vooralsnog geleverd als BMW i7 xDrive60. De vanafprijs was al bekend, maar inmiddels weten we ook wat bepaalde opties moeten kosten, zoals two-tone lak.
Dankzij de online configurator kunnen we jou precies vertellen wat een BMW i7 xDrive60 je minimaal gaat kosten. Weet in ieder geval dat het basismodel – in hoeverre je over ‘basis’ kunt spreken – in Nederland een vanafprijs heeft van 141.809 euro. Daarnaast levert BMW een variant met M Sportpakket. Die is er vanaf 149.803 euro. Er is altijd nog baas boven baas. Wil je de dikste versie, neem dan het M Sportpakket Pro. Dan betaal je 153.298 euro.
M Sportpakket van invloed op design
Kiezen voor een M Sportpakket heeft grote invloed op de styling van de elektrische 7 Serie. Standaard wordt het front namelijk in kleur van de auto gespoten. Kies je het M Sportpakket of het M Sportpakket Pro, dan krijg je een deels of zelfs volledig in zwart uitgevoerd front. Bij de Pro wordt zelfs de nierengrille volledig in zwart uitgevoerd.
Kleurtje kiezen!
Daarna is het natuurlijk nog zaak om een leuke kleur uit te kiezen. De prijzen van alle kleuren verschillen enorm. Reken op minimaal 1.294 euro tot maximaal 3.995 euro voor een andere kleur, waarbij Frozen Pure Grey en BMW Individual Frozen Deep Grey metallic het duurst zijn.
Individual Two-Tone lak
De oplettende lezer steekt natuurlijk nu zijn hand op: en hoe zit het dan met BMW Individual Two-Tone lak? Ook dat is mogelijk. Kost wel wat hoor, namelijk 12.499 euro! Er is keuze uit acht Two-Tone-lakcombinaties met twee basiskleuren, te weten Oxidgrau metallic of Saphirschwarz metallic.
Vervolgens kan er even afhankelijk van de gekozen basiskleur een keuze worden gemaakt uit een aantal accentkleuren: Aventurinrot III metallic, BMW Individual Dravitgrau metallic, BMW Individual Tansanit metallic, Oxidgrau metallic of Saphirschwarz metallic. Onder de streep verschijnt er altijd een prijskaartje van 12.499 euro voor een tweekleurige lak.
BMW Kidney Iconic Glow
Wil je je BMW i7 helemaal afmaken? Selecteer dan de no-cost-option BMW Kidney Iconic Glow. Hierbij wordt de nierengrille voorzien van subtiele contourverlichting, zowel bij stilstand als tijdens het rijden. De techniek is onzichtbaar als de verlichting is uitgeschakeld. Toch zal je voor de meeste opties moeten bijbetalen, zoals voor de BMW Iconic Glow kristalkoplampen (2.242 euro).
BMW i7 xDrive60
Nog even snel wat basisfeiten over de BMW i7 xDrive60. De auto is uitgerust met een zware 105,7 kWh grote lithium-ion batterij, met een netto capaciteit van 101,7 kWh. Daarmee moet het gevaarte 591 tot 625 kilometer kunnen afleggen op een volle lading stroom. Een en ander is afhankelijk van de uitrusting en wielen. Snelladen (DC) kan tot 195 kW en AC-laden gebeurt met een laadkracht van 11 kW.
De elektrische 7 Serie sprint dankzij twee elektromotoren met een systeemvermogen van 544 pk en xDrive-vierwielaandrijving in slechts 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u.
De nieuwe BMW 7 Serie wordt wereldwijd uitsluitend aangeboden met lange wielbasis, waardoor de achterpassagiers altijd profiteren van maximale interieurruimte.
Meer varianten volgen, waaronder i7 M70 xDrive
In Europa maakt de nieuwe BMW 7 Serie zijn debuut in de vorm van de volledig elektrische BMW i7 xDrive60, maar in de Verenigde Staten, China en een aantal andere markten zijn vanaf de introductie twee modellen met benzinemotor en 48V Mild Hybrid technologie leverbaar. In het voorjaar van 2023 breidt BMW het aanbod in Europa uit met een 740d xDrive (300 pk) met 6-cilinder-in-lijn diesel.
De Plug-in Hybride varianten van de nieuwe BMW 7 Serie komen naar verwachting begin 2023 op de markt. Deze PHEV-versies krijgen een EV-range van dik 80 kilometer. Van de volledig elektrische BMW i7 volgt een sterkere variant in de vorm van de BMW i7 M70 xDrive. Deze motorisering levert met tijdelijke overboost een stevige 660 pk.
Jens zegt
Dit ziet er toch niet uit?
faalhaas zegt
En dan riepen ze dat Lexus een grote muil heeft, liever dat dan 2 van die gigantische neusgaten.
Jens zegt
Ik vind die van Lexus ( of Audi ) nog mooi, maar dit is naar mijn mening misselijkmakend.
harrie zegt
Prachtig! Helaas ben je voor bijpassende gouden velgen aangewezen op aftermarket.
Richmond zegt
BMW individual zal je vast ook wel kunnen helpen daarbij
Ben zegt
Volgens mij proberen ze die auto’s gewoon zo lelijk mogelijk te maken zodat China er geen clone van wil maken.
Dit is echt walgelijk te noemen. Bah.
mashell zegt
Lijkt me dat je de two-tone en de ///M sportpakketjes maar beter kunt laten zitten.
dalmore zegt
Kan je de volgende keer even vooraf waarschuwen? Schrik me rot met zo’n foto op m’n scherm!
mijosu zegt
Zo van voren lijkt ie sprekend op de HongQi H9. BMW is diep gedaald, inmiddels kopieëren ze het neusje van de Chinese zalm. De auto zal het vast heel goed in China en omgeving, maar ik krijg er braakneigingen 🤮van, zeker in de two tone variant.
karhengst zegt
En lelijk.
Het is wachten op een aanklacht van Autodrop.
cdlop01 zegt
Vind het wel stoere wagen, komt wel wat aan maar niet elegant maar dat zijn Duitse ontwerpen al lang niet meer. Interieur van deze 7 de grootste afknapper, wat ziet dat er goedkoop uit met de digitale schermen en voorstoelen met lijkt achterzijde, schalen, van racestoelen. Prima voor in Porsche maar niet in een sedan m.i. . Al met al protserig en grof, dus zal goed verkopen, ongetwijfeld.
lecomte zegt
Ik hoop dat het nog heel lang duurt, voordat ik er eentje in two-tone lak tegenkom. Het model kan mij sowieso niet bekoren en zelfs alle typen velgen zijn niet moeders mooiste.
cdlop01 zegt
De velgen zijn idd vreselijk zag ik op de bmw site
suheyl zegt
Wat blijft het een afzichtelijk ding!
dondeboer zegt
De kont gaat nog wel zo’n beetje, maar wat is dit verder een rare auto geworden. Rare drukke neus, en ook en profil rare verhoudingen. En die twotone benadrukt t alleen maar. De M3 heeft ook een wat gekker neus, maar ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat we die over 10 jaar toch mooi vinden, maar dit ding is gewoon echt mislukt. Doe mij maar een Kia K9. Of t Genesis-zusje. Wie had dat gedacht, dat ik liever een Kia zou willen dan een BMW.
Jeroen zegt
De designers van BMW hebben een weddenschap onderling afgesloten hoe ver ze kunnen gaan voordat mensen de auto’s niet meer kopen.
911targa zegt
Voor een beter milieu.
saxoke zegt
Dat is toch echt wel ne gatlelijke auto!
doublechevron65 zegt
Geweldig design, gewoon sensationeel en gaat een topper worden, nee niet hier bij de betweetsters van Autoblog, maar in verre weg landen. Aldaar zal zeker een triple tone lak worden aangeboden. De zandbak verheugt zich intussen over de zandhappende neus, voor meer local flavour in het interieur; Freude am Fahren!
E. Brenkman zegt
Wat ’n lélijk ding zeg! Bij Maybach vind ik het nog wel gaan, dat two-tone. Maar hierop…
tommygogh zegt
Waar gaat dit allemaal naar toe? Hoe mooi de E38 was, zo lelijk is de nieuwe 7-serie.
wernerv8 zegt
Bijzonder prijzig en heel bijzonder lelijk. Kon de huidige designtaal al niet zo waarderen maar ze overtreffen het steeds meer.