De BMW 7 Serie en de i7 zijn onderdeel van een terugroepactie.
Lekker dan. Heb je net je gloednieuwe BMW 7 Serie afgeleverd gekregen, moeten ze weer terug naar de dealer. De kans dat je dit overkomt is overigens klein. Ten eerste moet je de nieuwe 7 Serie of i7 bezitten, ten tweede speelt dit verhaal zich af in de Verenigde Staten.
De National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), zeg maar de RDW van de VS, heeft de terugroepactie in het leven geroepen. De organisatie merkte op dat het systeem voor het aanpassen van je zitlengte niet goed functioneert. Het zou niet goed in elkaar zitten, met een kans dat het losschiet. Dit vergroot de kans op letsel bij een ongeluk. En dat betekent dus: Fixen.
BMW i7 terugroepactie
Omdat het om een hagelnieuwe auto gaat hoeft BMW niet miljoenen auto’s terug te roepen. De leveringen van de nieuwe BMW 7 Serie en i7 zijn nog maar net begonnen, dus de terugroepactie is geen ramp. In de Verenigde Staten zijn slechts 318 exemplaren van de 7 Serie en i7 onderdeel van de actie.
Om nog wat verder in detail te treden. Het gaat om 289 stuks van de 740 en M760i xDrive en 29 stuks van de i7 xDrive60. BMW informeert klanten over de terugroepactie. De auto moet terug naar de dealer en daar zal het voertuig aan een inspectie onderworpen worden.
De nieuwe BMW 7 Serie is onlangs op de markt gebracht. Met de i7 is het de eerste volledig elektrische 7 Serie. Er zijn echter ook benzine- en dieselmotoren aanwezig voor de liefhebber. Wie hoopt op een romige V12 moeten we teleurstellen. De twaalfpitter keert niet terug met deze generatie.
drdre1 zegt
“Omdat ’t om een überlelijke auto gaat, hoeft BMW niet miljoenen auto’s terug te roepen.”
Thieuke zegt
Ik denk toch dat de prijs hier eerder debet aan is, dan het uiterlijk (dat is toch smaakgevoelig, ik vind hem best te pruimen bijvoorbeeld)….
rollingstoned zegt
Het design is bewust gericht op mensen die graag de aandachtshoer uithangen. Het moet je ‘smaak’ maar zijn.
“There are also customers looking for something like an X6 or i7, which is certainly polarizing – you either hate it or you love it. That approach wouldn’t work for a 3 Series or a 5 Series because they sell in bigger volumes, so it’s clear you can’t come up with one solution.”
–BMW Group design chief Adrian van Hooydonk
“Why do these cars look the way they do? Why does the M3 have the XXL kidneys but not a lesser 3 Series? BMW design chief Domagoj Dukec explained in an interview with Car Magazine why it has taken this radical approach. He says two-thirds of customers want “an elegant and harmonious aesthetic,” which is why volume sellers like the 3er and 5er play it safe in terms of design.
Ok, but what about the remaining 33 percent? Dukec says those people want to stand out from the crowd. It’s why the 4 Series and the new 7 Series cater to customers who “really want to polarize.” He went on to say: “In the past, the 4 Series was just a sporty 3 Series, but these customers are different – they want a more irrational car, and they’re willing to pay more for that emotional expression, and to really make a statement.”
–BMW design chief Domagoj Dukec
Hubert zegt
Dankje voor het knippen en plakken….
waterisnat zegt
ja, nu wil ik ook een 7 ;-)
drdre1 zegt
De prijs? Die was volgens mij behoorlijk concurrerend tov z’n belangrijkste rivalen. Maar als je zegt dat je voor dit geld geen terugroepacties zou verwachten, tja…
En smaak is gelukkig verschillend.
Thieuke zegt
Nou, er zijn ergere zaken om een model terug te moeten roepen….
ouwedibbes83 zegt
Zo’n 10% van de teruggeroepen (en verkochte?) 7 series is elektrisch, benieuwd of dat de verwachting was. Lijkt me te laag om een goede business case te zijn, mss is de verhouding hier in Europa of in China positiever voor de i7.
Dacht dat US voor de 7 serie van oudsher een belangrijke markt was.
Wicos zegt
Kun je dan ook meteen een nosejob laten uitvoeren?
THSD zegt
Vind het op zich geen verkeerde wagen om te zien in het echt.De neus mocht wat subtieler maar ach het kan erger bijv de huidige hyundai tucson met die rare koplampen.
cdlop01 zegt
Op de foto’s vond ik de nieuwe 7, zeker de benzine versies met veel mooiere velgen, nog wel gaan. Recent bij ons bekeken, en dat viel erg tegen, veel en veel te lomp en groot. Voorzijde, grille volledig zwart en zeer fors. Niets maar dan ook niets moois aan, ook interieur niet, zitten stoelen in waarvan de achterzijde een soort schaal afwerking hebben, zoals in sportwagens. In een 911 prima, in een zakensedan, geen porum.
Heb de wagen bekeken bij Bmw Assen, tegenover de Van der Valk.
markoh zegt
abonnement verlopen.