
We blijven nog even in BMW-sferen want ook de i4 is in volle glorie te zien, inclusief de eerste elektrische M en de prijzen.
Ben je een beetje bekomen van het uitgesproken uiterlijk van de BMW iX? Misschien dat deze i4 wat beter op je netvlies ligt. Overigens is het nog steeds een BMW met een grote grille. Daar kun je niet meer omheen bij de huidige designtaal van de Duitse autofabrikant. De BMW i4 kenden we natuurlijk al, maar nu is het interieur, de prijzen en de uitvoeringen bekendgemaakt. Tijd om er eens in te duiken.
Over het interieur kunnen we heel simpel zijn. Dat toont grote gelijkenissen met het interieur van de BMW iX. Kijk vooral de Autoblog video van de iX even als je dit nieuwe BMW interieur ‘live’ wil ervaren. Voorlopig communiceert BMW twee uitvoeringen voor de i4. Het gaat hier om de i4 eDrive40 en de i4 M50. Laatstgenoemde brengt een primeur met zich mee. Het is de eerste volledig elektrische auto van BMW M. Ik zal vast niet de enige zijn die bij M50 denkt aan de zes-in-lijn motor uit de jaren negentig van BMW. Geen zes-in-lijn, maar wel een set batterijen en een elektromotor voor de i4.
Het gaat hier om een accupakket van 80,7 kWh om precies te zijn. Net als met de iX, kun je maximaal 200 kW snelladen met dit accupakket. In de praktijk betekent dit dat je in 10 minuten laden effectief 164 (eDrive40) of 140 km (M50) verder kunt rijden. Driefase opladen aan een AC-oplaadpunt gaat met een maximale capaciteit van 11 kW. De batterij volledig opladen op die manier neemt 8,5 uur in beslag.
Prestaties
Zoals gezegd zijn er twee modelvarianten. Instapper is de BMW i4 eDrive40. Deze levert 340 pk en 430 Nm koppel. Er is sprake van achterwielaandrijving met deze aandrijflijn en de WLTP actieradius bedraagt 590 kilometer. 0-100 km/u doet de eDrive 40 in 5,7 seconden. De topsnelheid is begrensd op 190 km/u.
Het topmodel is de i4 M50. De elektrische M levert 544 pk en 795 Nm koppel dankzij elektromotoren op de voor- en achteras. Net als met de Porsche Taycan heb je niet altijd al het maximale vermogen beschikbaar. Die 544 pk is slechts 10 seconden aan te spreken in de Sport modus. Door de extra power lever je in op actieradius. Het opgegeven bereik is 510 kilometer WLTP. Het sprintje naar de honderd is gedaan in 3,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 225 km/u. Daarmee is het een BMW M met de laagste topsnelheid in decennia. Voelt toch wat gek.
BMW i4 prijzen
Rest ons de prijzen te melden. De BMW i4 prijzen eDrive40 begint bij € 60.697. Voor de i4 M50 ben je minimaal € 73.496 kwijt.
Wauw, 10 min laden en dan 150km kunnen rijden… ik gooi mn auto vol binnen de 5 minuten en kan dan zo tussen de 750 en 1000km op tank, dan zie je toch wel dat een ICE gewoon weg superieur is tegenover die duracell dingen
Met die logica is een hamer beter dan een schroevendraaier. Als je nog altijd dagelijks een paar honderd kilometer aflegt én thuis noch op het werk kunt laden, kan ik me voorstellen dat het wat lastig is.
Als je enkel wat kortere stukjes doet en je enige grote reis een keertje vakantie is in het jaar, sta je hooguit een keer of 2 aan de snellader. Je eigen use case op die van een ander projecteren is wel erg kort door de bocht.
Doe jij niet hetzelfde dan?
Ironisch genoeg is mijn persoonlijke use case dat ik regelmatig met in Nederland hoogst illegale snelheden onderweg ben en dat 400 kilometer aaneengesloten of meer.
Dus nee.
Maar het vergt niet veel inzicht om na te gaan dat dat niet bepaald representatief is voor de meerderheid van degenen die zo een auto zouden rijden.
Nou, is echt maar hoe je het bekijkt. Kan je thuis laden en rij je dus max 200km heen en 200km terug…of wellicht 300km en tussendoor laad je op je werk of bij je afspraken. Thuis weer in de lader en als je wakker wordt en de auto instapt kan je weer. Dan kom je nooit langs een snellader en verlies je dus 0 tijd. Moet je echt lange afstanden rijden ja, daar is het nog niet echt sterk in nee.
FYI ik rij niet elektrisch, 335i, en hou van m’n 6 in lijn. Echter kan je wel breder kijken en inzien dat voor 90% van de mensen bovenstaande 99% van hun gebruik van de auto afdekt.
@petroldrinker: vind je het niet vervelend om steeds weer hetzelfde te moeten zeggen? Niet nieuws. Vooruitgang zal er komen en nu zweven we jammer genoeg een beetje tussenin en is het niet de beste periode voor nieuwe auto’s denk ik. Maar dat de helft van de comments dan steeds weer hetzelfde negatieve verhaaltje verteld ook wel vermoeiend op den duur.
Het is juist een fantastische tijd voor nieuwe auto’s, er zit weer merkbare vooruitgang in de ontwikkeling.
@mashell: ja maar voor de aankoop van een nieuwe wagen is het toch een ramp. Elektrisch staat nog niet helemaal op punt en verbrandingsmotoren lijken weggesmeten geld te worden en moeten aan zoveel regels voldoen en worden steeds meer afgestraft dat een leuke ook best duur is. Gelukkig is er de tweedehandsmarkt, maar nieuw komt er nu zeker niet meer binnen voor even
@adyton: inderdaad ja, begin eens over het design van de voorkant of zoiets dergelijks
@adyton: nou ‘t is toch gewoon waar?! Dit is een soort van hype omdat ze nog niets anders hebben en VW van het stinkende diesel imago af moet. Stroom is gewoon geen alternatief… waar moet het vandaan komen als we allemaal een stromer hebben???
@doublechevron65 in die redenering: brandstof is gewoon geen alternatief, dat is belachelijk inefficient en raakt uiteindelijk zelfs op! Maar even serieus, als je een beter idee hebt dan weet ik zeker dat Tesla en de andere EV fabrikanten het graag van je horen.
@Pascal: nee nog niet, maar stroom zal niet het enige alternatief zijn. Dat die olie putten een keer leeg zullen zijn, daar twijfelt niemand aan, maar stroom zal niet de oplossing zijn.
@Pascal: waterstof en/of synthetische brandstof… De stroom voor EV’s zal ergens vandaan moeten komen. Er rijden momenteel 8,6 miljoen auto’s in NL rond. Stel je voor 25% zou nu elektrisch zijn, zoveel stroom krijgen we niets eens opgewekt. Althans niet op de “groene” manieren die soms nieteens groen blijken te zijn.
En dan heb ik het nog nieteens over de metalen die nodig zijn voor de accu’s. Denk aan lithium en kobalt dat over een jaar of 20 op is. (Bron Karlsruher Institut für Technologie (KIT) en het Helmholtz-Institut Ulm (HIU) in vakblad Nature Reviews Materials)
Synthetische brandstoffen zijn nog niet zo ver, dat duurt nog een paar jaar. Waterstof daarentegen wel.
Gewoon uit het stopcontact? Het hoogspanningsnet kan het nu al aan. Distributie in de steden is op sommige plekken nog een probleem maar je betaalt zoveel netbeheerskosten dat ze dat vrij snel opgelost kunnen hebben.
@doublechevron65:de eerste electrische auto was er al in 1888…dus eigenlijk oude wijn, nieuwe zakken. En idd de produktie en distributie van electra kan het nog lang niet aan als we alle auto’s en huizen op electra laten draaien:..kansloze missie …zal wel weer een gevalletje “op basis van 20% moeten we 100% beslissing nemen” bla bla bla uit de politiek zijn
@adyton: nee hoor, ik vind juist vermoeiend dat alles naar die kut ev hype gaat, zo kan je het ook zien, ik blijf gewoon tegengas geven, er is in mijn optiek niet 1 valide reden om een EV te nemen over een ICE, en zal er ook nooit zijn zolang het niet meer op een ICE gaat lijken kwa ECHT(!!!!) Geluid, geur, klappen naar de volgende versnelling etc
@petroldrinker: prima als je tegen EV bent, maar probeer het niet op rationele gronden te argumenteren, want dat verlies je altijd.
Ook vaak op subjectieve gronden overigens, want van de dieselgeur uit mijn X5 word ik niet vrolijk, het geluid slaat nergens op en klappen krijg ik al helemaal niet. Had ook prima een EV kunnen zijn, maar een paar jaar geleden was de range stukken slechter dan nu.
@petroldrinker: Als je niet één valide reden kan bedenken dan toont het gewoon dat je het enorm zwart wit bekijkt. Er zijn wel degelijk voordelen. En nadelen natuurlijk. Maar dat gezaag de hele tijd verandert helemaal niets. Het kan voor jou niet interessant zijn mss. En dat is goed, maar uitspraken maken zoals deze op elke post met evs levert niets op. Een auto is meer dan de motor alleen. Als het je dan ook helemaal niets interesseert, dan kan je deze artikels gewoon links laten liggen. En anders probeer je in te houden wanneer er morgen een artikel is van een nieuwe ev om te melden dat de laadtijd veel te lang duurt en er nog geen vooruitgang gemaakt is sinds vandaag…
en waarom zou ik dat in godsnaam doen?
Als het gaat om hoeveel energie er verbruikt wordt om een kilometer te rijden den is elektrisch zo ver superieur dat je jezelf gaat afvragen waarom op brandstof rijden nog is toegestaan.
Als je elke dag 750-1000 km rijdt moet je vooral lekker bij diesel blijven. Voor de andere 99,5% van de Nederlanders is 300km+ realistische range per dag méér dan zat! (de gemiddelde Nederlander rijdt 32km per dag…)
@Pascal: 32 km gemiddeld per dag zegt natuurlijk niet alles. Ik rijd vaak korte afstanden maar ook 1x per maand naar Zeeland bijvoorbeeld. Daar op locatie kan je nergens laden, dus dan zou 300 km range al voor problemen zorgen. Terwijl ik gemiddeld misschien maar 32 km per dag rijd kan een elektrische auto nog steeds onpraktisch zijn.
@pyrat die 32km gemiddeld is slechts een stukje context/illustratie, iedereen zal dagen hebben met meer kilometers. Over je voorbeeld: Ik tel alleen al 5 Fastned locaties in of grenzend aan Zeeland plus een Tesla Supercharger locatie midden in Zeeland. Zelfs als je uit Groningen komt kan je met enkele korte stops gewoon makkelijk heen en weer. Ik rijd zelf af en toe 600km op een dag en dat betekent 2 Supercharger pauzes van pakweg 10 minuutjes elk. Even de benen strekken en weer door, dat voelt voor mij niet als behelpen ofzo. Het is daardoor in mijn ogen slechts een kwestie van niet willen (en dat is uiteraard prima als je er gewoon geen zin in heb), in plaats van niet kunnen. Ik ga er gewoon niet in mee dat het ‘moeilijk’ is of ‘niet kan’, die hooguit 5% procent échte veelrijders daargelaten.
Sluit me hier helemaal bij aan. In december van Twente naar Zeeland gereden. Ik had Domburg zonder bijladen kunnen halen maar dan had ik daar een lader moeten vinden en er lang moeten blijven. Dus even bij de Fastned bij Goes geladen, cappuccino, boterhammetje, prima. Even stoppen was toch nodig want de wagen begon irritant vaak kopjes koffie op het instrumenten paneel te laten zien. Het actieradius probleem op de lange afstand bestaat eigenlijk niet echt meer.
@mashell: Die ene keer per jaar naar Italië kan ik nog nog wel wat anders regelen, maar iemand een idee wat de bruikbare range is met een caravan erachter? Ga 3x per jaar op vakantie in Nederland, en dan zou 150km range toch wel handig zijn. Is dat reëel bij een wltp van 450km?
@pyrat: 1x per maand langs bij de snellader is zelfs met onze eGolf (40 KW) goed te doen. Elk ochtend met een volle batterij kunnen starten is heerlijk. Meestal neem ik de moeite niet eens om hem dagelijks aan te sluiten.
Ja het is uiteraard mogelijk, maar juist bij de lange ritten nog omslachtiger voor mij. Vakantieritten helemaal.
Bij huis heb ik ook geen laadmogelijkeid (jaren ‘30 buurt) voor de deur, wel 2 plekjes paar honderd meter verderop die altijd bezet zijn.
Dit maakt de ervaring niet zo onbezorgd en praktisch als een ICE auto in mijn situatie.
Ik hoop dat snelladen (binnen 10 minuten helemaal vol) snel gaat komen (ik las dat er nu projecten zijn die erg ver zijn).
Totdat dat er niet is geef ik voorkeur aan mijn diesel waarmee ik 1x per 1200 km ff 5 minuten moet tanken.
Jij moet nog ergens naar toe rijden om je auto vol te gooien?
Als je 1000km kan doen zal je vast ook geen 0-100 sprintje in 3.9 doen.
@b00st: 3.9 niet nee, maar ver zit ik er niet vanaf, de lol van meerdere autos hebben die allemaal nog lekker op dode dinos rijden😎
Fossiel
Schitterend, vooral in het blauw. Ik lees op een Belgische website dat de i4 vanaf November leverbaar is.
Die topsnelheden zijn belachelijk. Zo ook de prijzen.
@ericc: ja 100 km/h maximaal overdag is inderdaad niet heel snel
@ericc: 70k voor een elektrische m4. Vind ik spotgoedkoop idd!
Komt er ook een normale 4 serie, met 5.0i?
@bmwadept: those were the days! Met V10 uit de M5
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
De Model 3 is op het moment de benchmark en daarbij vraag ik me echt af of dat gaat lukken wanneer de vanafprijs voor een relatief kaal model reeds hoger is dan een haast volgeladen Tesla, die bovendien nog een betere range heeft én sneller is.
Kom maar op met de reviews dus. Vooralsnog ben ik in ieder geval blij te zien dat er eindelijk eens een elektrische sedan op de markt wordt gebracht ipv SUV.
Ik rijd nu Model 3 en die bevalt boven verwachting goed, maar ik zou bij de volgende auto toch best wat extra geld over hebben om weer een ‘premium’ beleving te hebben zoals een niveautje betere bouwkwaliteit en een luxe interieur; ik ga dan toch ook zeker even proefrijden bij BMW.
@karhengst: elektrisch misschien, verder niet. Onderhoud, kwaliteit, service mijlenver achter.
@iannuzi onderhoud/service zelf weleens ervaren bij Tesla? Afspraak maken via de app, langsgaan, leenauto meekrijgen, via sms op de hoogte gehouden worden, weer ophalen; no problem. Ik heb ook ruime ervaring bij meerdere Duitse autodealers en van die service kreeg ik heus geen warme gevoelens (understatement van de eeuw). Het merk Audi / de familie Pon mijd ik zelfs actief vanwege hun ‘service’ beleid en de wijze van omgang met klanten.
Die rechthoekige schermen ogen een beetje als een aftermarket oplossing, normaal gesproken doet BMW zoiets fraaier.
@mashell volgens mij was BMW ten tijde van de introductie van de F20/F30 modellen juist een van de eersten die zo’n scherm “los bovenop het dashboard” zette, in plaats van bijv. integreren in het dashboard wat vroeger vaak gedaan werd.
Dat waren nog behoorlijk vlakke maar brede schermen met een lijnvoering die bij het interieur past. Hier is waarschijnlijk gewoon uit kostenoverwegingen de simpele keuze gemaakt om er een standaard rechthoekig scherm op te plempen zonder ook maar op enige manier te kijken hoe het bij de rest van het interieur aansluit.
@karhengst de oorzaak lijkt mij dat een groot scherm gewoon onvermijdelijk is in nieuwe auto’s en dat zo’n ‘ipad’ van 13 inch of groter gewoon uberhaupt niet normaal meer in een dashboard te integreren valt. Mooi is inderdaad anders, maar ik zie niet zo gauw hoe ze het anders moeten doen.
@karhengst: ja, dat pilaartje ter ondersteuning is wel een hele gemakzuchtige oplossing. Deden ze voorheen mooier, doen andere merken ook mooier. Beetje een misser, wel een groot scherm maar niet mooi afgewerkt. Zouden ze naar Tesla hebben gekeken?
Eerlijk is eerlijk, het is best een heel goeie deal. Nu nog als touring, het liefst met een Alpina sausje.
@dutchdriftking: Voor zover ik kan vinden komt die er helaas niet. Daar zou ik mijn huidige 3 touring direct voor inruilen.
Het lijkt dat het artikel van gisteren is aangepast, maar door 3 personen die ieder een eigen alinea toe hebben gevoegd…. OT: dit is wle flink wennen, vooral dat dubbele scherm is niet echt mooi verwerkt
Je kan zeggen wat je wil. Maar de Duitse 3 maken grote stappen op gebied van elektrisch rijden. Ik zeg dat ze Tesla voorbij zijn. Zeker als je sec kijkt naar de auto. Over het geheel zijn Tesla model 3, S en X voor bij gestreefd. Qua infrastructuur lopen ze zeker nog achter. Ook qua range nog minimale achterstand. Maar de auto’s an sich staan op hoger niveau dan Tesla!
De bouwkwaliteit staat bij de Duitsers altijd al op een hoger niveau dan de Amerikanen, al roept een ID.3 bij niemand die gevoelens op, wat een spartaans ding is dat… maar goed, op het EV-front (performance, efficiency, range, software en infra) is helemaal niemand Tesla voorbij.
@Pascal: precies wat ik bedoel. De Duitse 3 maken de betere auto. Mooier design. Betere brouwkwaliteit. Alleen laden, software en infrastructuur is bij Tesla beter. Infrastructuur is vrij makkelijk in te halen. Kopen ze gewoon. Snelladen zal ook wel snel verbeteren.
Qua infrastructuur lopen ze nog achter op Telsa en dat zullen ze altijd blijven doen. Want Tesla’s kunnen laden bij Tesla maar ook bij Fastned, iOnity, Shell recharge, Allego etc terwijl de andere merken alleen bij die laatsten kunnen laden. Maar als je gaat vergelijken of de gecombineerde netwerken van Fastned, iOnity, Shell recharge, Allego etc niet al net zo goed zijn als die van Tesla dan denk ik dat ze Tesla al lang voorbij zijn. Voor het snelladen hoef je echt geen Tesla meer te kiezen. Ook qua range scheelt het niet zoveel meer en deze BMW of een IONIC 5 is wel meer een leuke auto als een Model 3.
Het gebruiksgemak van de Supercharges is wel nog ongeëvenaard (niks prutsen met pasjes of apps), alsook dat het letterlijk in je navigatie ingebakken zit (niet alleen door ze toe te voegen aan een route maar ook het aantal vrije plaatsen ten alle tijden kunnen bekijken). De prijs scheelt natuurlijk ook nog natuurlijk. De verschillen worden kleiner, maar voorbij zijn ze zeker nog niet.
Moest ik in de markt zijn voor een nieuwe EV en het budget laat de BMW toe zou ik deze wel overwegen, maar je zal wel snel +20k zitten tov een vergelijkbare (in pk en opties) Model 3. Niet niks!
Zo’n RFID pasje voor zo’n paal houden is niet zo moelijk… Dat geklooi met die apps daar kun je maar beter niet aan beginnen.
Dat Tesla haar eigen superchargers gebruikt in de navigatie kon wel eens illegaal zijn in Europa, dat benadeelt immers de concurrentie…
Verschil in aanschafprijs is eigenlijk niet zo van belang, het gaat bij dit soort wagens altijd tussen het verschil in aanschafprijs en restwaarde. Een BMW kost meer dan een Citroen, maar je schrijft er minder op af en kan dus goedkoper blijken te zijn. Geen idee wat de restwaarde van een Tesla Model 3 is maar vorig jaar vond ik de leaseprijzen van de Model 3 relatief hoog tov de concurrentie, maar dat kan ook aan herstelkosten en dergelijke liggen.
Fraaie auto en mooie prestaties! Weer meer aanbod op sportief EV gebied juich ik alleen maar toe!👍
Kijk, in tegenstelling tot de Model 3, lijkt deze BMW mij nu juist wel de perfecte concurrent voor de Porsche Cajun, want die zitten allebei wel in het ‘premium’-segment en liggen qua prijs veel dichter bij elkaar.
@pascal, klopt idd sec bekeken. Echter zie je nu ook al mensen switchen van een Model 3, BMW 4 serie naar een Taycan bv, sommigen kopen een treetje hoger en blijven niet op hetzelfde niveau hangen… Las gisteren op AW nog een review van een Taycan RWD van een eigenaar die daarvoor een 4- serie reed.
@Charles ik bedoel de concurrentie tussen vergelijkbare nieuwe auto’s. Dan worden de i4 en de Cajun vast best aan elkaar gewaagd. Ik durf te beweren dat het aantal overstappers van Model 3 naar Taycan hooguit een handje vol is. Ze willen vast wel, maar is gewoon een totaal andere prijsklasse/segment.
-edit: serieus, vraag even elkaars telefoonnummer of wordt vrienden op ICQ, MySpace, CU2 en Hyves.-
-edit: serieus, vraag even elkaars telefoonnummer of wordt vrienden op ICQ, MySpace, CU2 en Hyves.-
Check de huisregels
@pascal, ik ben wel benieuwd wat jij geschreven hebt in antwoord op mijn vorige reactie dat zowel jouw reactie alswel de mijne is verwijderd!😜👍 Stuur me anders een pb’tje?
Das wel een heel stevige budget upgrade dan?
@b00st:
Qua bijtelling maakt het niet zoveel uit. Ook de leaseprijs is niet enorm anders, zeker niet daar er geen MRB geheven wordt over de Porsche. Daarom rijdt iedereen in auto’s met enelage bijtelling, vaak kun je gewoon een of twee klasses hoger rijden voor de zelfde kosten.
Neem snel iets van directlease.nl :
Tesla Model 3 LR : 718 / mnd
BMW 430iA : 809 / mnd
Porsche Taycan : 1262 / mnd
Ruwweg +50%, toch vrij stevige budget upgrade?
En dan heb ik nog geen opties gekozen, die bij de Taycan vast iets duurder zijn.
@b00st: meer betalen voor hetzelfde is de definitie van premium.
Elektrische frikandel
Brandstof kroket
Iets in me zegt dat de kleine letter i ergens voor zetten hip was in de tijd dat de eerste iPod uit kwam.
En de Hammerhead Eagle i-Thrust natuurlijk.
In het blauw is deze auto wel te smurfen. Dit zou voor mij wel een overweging zijn om over te stappen naar een elektrisch hok.
De kleur op een auto is een overweging om over te stappen?? okeeee
Het interieur is toch niet heel aantrekkelijk met dat gigantische scherm dat zo gek uitsteekt aan de rechterkant. Dat hadden ze met de i3 toch een stuk fraaier gedaan.
Mooie lijn en de grille vind ik ook ok op deze. Grote rechthoekige scherm is wel jammer, net als het missen van de sneltoetsen.
Verder wel een aantrekkelijk aanbod met deze specs.
Is deze ook echt als ev gebouwd of met de gewone uitvoering accu s in gezet?
De ontwikkelingen gaan zo snel dat je haast geen EV durft te bestellen. Tegen de tijd dat je hem hebt, loop je alweer hopeloos achter.
Ben vooral benieuwd in hoeverre de M een echte M is qua rijden en niet gewoon de instapper met meer vermogen.
Mooie auto en goede specs ,maar net wat bernoulli zegt ,de ontwikkelingen gan nu zo hard…
Ik denk wat je nu en de afgelopen jaren heb gekocht als BEV is over 4 a 5 jr al verouderd…
Dus ik wacht nog ff 3 jaar en dan zijn de specs nog veel beter en de prijzen dalen nog veel meer vd BEV aangezien de accuprijzen steeds goedkoper worden…
En natuurlijk de infrastructuur zal over 3 a 4 jaar er heel anders uitzien dan nu…
Daarom mijn advies wacht nog ff en zeker als particulier nog een jaar of 3 a 4
Recent een proefrit gemaakt met een nieuwe M4. Echt de allerfijnste rijders auto waarin ik in de afgelopen 10 jaar heb gereden. Het enigste nadeel is zijn prijs met daarin 35.000 euro BPM. De M4 kost netto bijna 73.000, net zoveel als de M50. Voor 73.000 zou ik de M4 direct hebben besteld. Ga ik nu de M50 kopen? Ik vind hem er goed uitzien, zowel van binnen als van buiten. Lekkere M stoelen ook. Een actieradius van netto 400 km (bruto meer dan 500) met af en toe lekker hard optrekken en dijkjes nemen. Ik heb altijd gezegd dat als BMW een sportieve elektrische M kan maken ik in de markt ben. Ik ga dus zeker proefrijden en ben zeer benieuwd. Wouter denk ik ook, hij zal de M50 vast wel uitwringen op de Brouwersdam in Zeeland en op de Tweede Maasvlakte. Zijn testrit bepaalt mijn aankoop. Doe je best, Wout en rij met de M50 alsof het een M3 is, beoordeel hem als rijders auto!
Dit zijn waarden van een “standaard” tesla….elon musk loopt echt mijlen vooruit op de gevestigde orde