Van de zes-in-lijn moet de BMW i4 M Performance het bijvoorbeeld niet hebben.
De i4 is de eerste serieuze zakelijke middenklasser van BMW. Een perfecte elektrische auto voor mensen die niet zozeer een statement willen maken, maar juist een bijzonder fijne auto wensen (die dan toevallig elektrisch is).
Maar, wie weleens in een elektrische auto gereden heeft zal het beamen, de sensaties zijn even iets minder. Enfin, om de feestvreugde toch een beetje te verhogen is hier de BMW i4 M Performance. Hiermee kun je een nog heftigere BMW i4 maken.
Ambiance
In dit geval is de basis de BMW i4 M50, deze heeft 544 pk onder de ‘kap’. Aanzienlijk meer dan een BMW M4, bijvoorbeeld. Special voor de BMW i4 M Performance zijn er koolstofvezel ‘nieren’ met een ///M-badge erin. Daaronder is een koolstofvezel splitter aanwezig. Die heb je wel nodig als je met panoramadak open door telkens dezelfde winkelstraat moet accelereren. Gelukkig hoort niemand je.
Dat carbon is ook te ontwaren aan de achterzijde. De BMW i4 M Performance is namelijk ook voorzien van een heuse diffusor. Het lijkt zelfs alsof er nog uitsparingen in zitten voor de uitlaten. Ook zijn er sideskirts met ///M-Performance stickers.
Uiteraard is er ook een setje velgen om het geheel compleet te maken. De BMW Styling 868M-velgen zijn uitgevoerd in twee kleuren. Normaal gesproken is dat niet zo bijzonder. Bicolor-velgen zijn al lange tijd (helaas) een trend. In dit geval is er echter gekozen voor een combinatie van zwart met goud (Night Gold noemt BMW het zelf). Of het mooi staat onder een witte auto met stickers? Dat is nogal smaak-afhankelijk.
Interieur BMW i4 M Performance
Ook in het interieur zijn er modificaties aangebracht. Zo is er een BMW M Performance-stuurwiel. Dat is deels met leer bekleed en deels met alcantara. Bovenin zitten een rode streep, zodat je weet wanneer de BMW i4 M Performance rechtuit rijdt. De pook is nu van carbon gemaakt.
De onderdelen zullen ongetwijfeld ook in Nederland leverbaar worden, alhoewel dat nog niet is bevestigd. Je kunt het bestellen voor zowel de i4 met het M-Sport pakket als de i4 M50, die het sportievere bumperpakket standaard heeft. Het voordeel van het de M Performance-lijn is dat je kunt ‘cherry-picken’. Je kiest uit wat je zelf mooi vindt. Dus als je alleen die gouden wielen en dat kekke stuurwiel wenst, kan dat ook.
Het wordt allemaal achteraf gemonteerd, dus je hoeft er geen bijtelling over te betalen. Over betalen gesproken, de prijzen zijn nog niet bekend.
RiKe zegt
Nou kippenvel geeft hij zeker! Mijn hemel wat een lelijk ding!
Corrado16v zegt
Dit is wel een new kind of lelijk zeg. Het lijken een berg los bij elkaar geraapte onderdelen van verschillende “tuners” die niet echt bedoelt zijn voor dit model. Maar er toch maar zijn opgeplakt.
Charles Taycan 4S zegt
Hoe wordt dot soms hier genoemd, Knakentuning?
osmo zegt
En ik die dacht dat er na die aan elkaar gekleefde tablets bij Mercedes geen lelijker instrumentenpaneel meer gemaakt zou kunnen worden :P
Instyle zegt
Voor kippenvel effe naar de poelier Bmw.
Jack zegt
Leer gebruiken is not done.
berlinetta zegt
Bij een sportieve auto kan het echt iets toevoegen, maar bij een EV vraag ik me alleen maar af wat dit voor invloed heeft op de actieradius.
Pascal zegt
Ik begin steeds meer zin te krijgen in de i4 als volgende auto, maar de Autostyle en Halfords catalogus mogen daarbij dicht blijven.
Pascal zegt
Haha daar heb je ook gewoon een punt Charles!
Charles Taycan 4S zegt
@pascal, gewoon doen! Je leeft maar 1 keer!👍🙏
zesinlijn zegt
“De i4 is de eerste serieuze zakelijke middenklasser van BMW” Serieus? Dus de 3 serie is nooit een serieuze zakelijke middenklasser geweest?
doublechevron65 zegt
Strak hoor! Maar natuurlijk wederom niks voor de burgermannetjes uit de Kindergarten van Autoblog.
joki zegt
Over een afschuwelijk ding gesproken… Hoe meer ik die zie hoe meer ik aan te warm bewaarde gelei denk. In die BMW zit tenminste nog wat model, hoewel het nu ook geen topmodel is…
wachma zegt
Lelijk hok 😂.
lexis zegt
DUITSE design regel 1: ontwerp de ev zodanig dat ie hondslelijk is.
Wees nu eerlijlk niemand wil daar toch in rondrijden?
Laatst bij mijn lokale dealer was ik op onderhoud met de 435i. Ik vroeg de bedrijfsleider toch naar zijn mening over de 4, hij verwoorde het heel eerlijk you hate it or you love it. Eerlijk gezegd de enige auto in de showroom die nog een beetje mooi en uitstraling heeft ,BMW waardig (sportieve lijn maar toch klassevol) is de 8 serie gran coupe, tuurlijk redelijk onbereikbaar voor de meeste onder ons. De huidige 3 vind ik persoonlijk weer al gedateerd iets dat recente BMW echt last van hebben.
Pascal zegt
De 8GC is dan ook wel een echte beauty inderdaad. Een 435i is trouwens ook hélemaal niets mis mee, geniet ervan
lexis zegt
Kwa looks is de 435i inderdaad nog steeds ok. Over de kwaliteit van het product ben ik toch minder overtuigd, toch al redelijk wat ergernissen die me ook behoorlijk wat geld hebben gekost . En last but not least had deze f serie toch redelijk wat last van rammels uit het dashb toch zeker mijn auto. Veel hangt af van de ingebouwde electronica opties (waarvoor er electronische stuurmodules onderaan in je dash ingebouwd worden) die durven nogal eens voor ergelijke rammels zorgen, de fixatie is niet stevig genoeg.
Pascal zegt
Wel herkenbaar. Ik heb zelf 20 jaar BMW gereden en ben nog steeds fan, maar ik heb toch ook wel een fikse lijst van problemen afgewerkt in die tijd. Van afbladderend interieur naar motorproblemen, naar electronische problemen met sensoren etc. Niet altijd de Duitse Degelijkheid die je zou verwachten voor die prijs… toch krijg ik wel altijd een grijns op m’n gezicht als ik er in eentje rijd; dat is het dan toch wel weer waard.