



BMW’s Individual-afdeling heeft zich weer eens uitgeleefd op een klasbak uit het gamma. De toch al niet lullige 650i Gran Coupe kreeg een extra stijlinjectie.
In het interieur zit je prinsheerlijk in bruin leer met witte stiksels en mooie witte biezen. op de panelen vinden we wat lijkt op geborsteld aluminium terug, maar het kan ook ivoor van één van de laatste Afrikaanse olifanten zijn. Ook het stuur kreeg een grote witte rand; dit oogt dan weer iets minder geslaagd, net alsof je tegen een white wall-band aan zit te kijken.
Van buiten is de Sechser eveneens wit, en de luxisten schroefden er als finishing touch een setje Individual-lichtmetal onder. De prijs van deze 450 pk sterke V8-droom? Don’t ask..Je kunt per slot van rekening geen prijs op luxe plakken.
De lijst is geen geborsteld aluminium, maar in ieder geval hoogglans. Ik weet niet welk materiaal het is, er zit een soort marmermotief in. Heb het een aantal keer in het echt gezien, maar volgens mij is het ook geen hout…
PS Wanneer fixen jullie die zoomfunctie eens op de IOS app? Het is echt irritant en het functioneert al maanden niet meer!
@henk123456: http://www.bmw.nl/nl/modellen/6-serie/grancoupe/showroom/design.html “BMW Individual interieurlijsten in edelhoutuitvoering Esche Maser Weiß”
@stephanotis: dat is het idd. Ik persoonlijk vind het WEL mooi.
@stephanotis: tja, als het gewoon in de catalogus staat dan is het niet exclusief meer, dan is het gewoon een extra dure optie.
@henk123456: inderdaad! Erg IRRITANT dat zodra je hebt ingezoomd je niet neer kunt scrollen in de afbeeldling. Scrollen resulteert in de volgende of vorige foto.
@timowouters: @sir_smokalot en autoblog zwijgt in alle talen, heb nog geen enkele reactie gezien op de klachten over de apps. @smoke, kun jij ons meer info hierover geven?
@timowouters: je kan wel nog scrollen tijdens het in en uitzoomen, beetje vreemd welliswaar maar het werkt
@henk123456: Jullie op ios hebben tenminste een app! Op wp nog altijd geen app.. Mobiele site ook kut, kan geen foto’s geen films zien en dan een hele “gadget”blog apparata op zetten! Belachelijk
Die is zeker goed gelukt
Een 650i GC is echt m’n lievelings.In het zilver en met andere grijze wielen graag.Een M6 is niet nodig.
Dat aluminium maakt het meteen weer zo goedkoop.
Wordt de 650 überhaupt nog wel in Nederland geleverd met zijn twee stuks die het per jaar verkoopt?
103 stuks in 2014.. Hoeveel daarvan 650i’s waren weet ik niet.
@e550: net of er veel ‘e550’s verkocht zijn..
@rauto: Ik denk dat er in 2014 5 of minder E500’s zijn verkocht in Nederland.
de pre-facelift met de witte lederen zetels en het dashboard in dit prachtig bruin is zelfs nóg mooier, droomwagen!
@uselessblogger: precies, die was eigenlijk nog gaver!
Ziet er inderdaad heeeeuuullll mooi uit!
BMW zal niet snel een schoonheidswedstrijd winnen wanneer het aankomt op interieurs. Dit ziet er wel heel erg goed uit. Zou nog mooier zijn als het zwart ook bruin was, of een lichte tint beige.
Zoiets ongeveer:http://s1.cdn.autoevolution.com/images/testdrive/gallery/1080/bmw-6-series-gran-coupe-test-drive-2012-1080p-59.jpg
@kapiteinaudi: Is hetzelfde pakket. Alleen dan pre-facelift.
@kapiteinaudi: gelukkig nog steeds beschikbaar nu en inderdaad nóg mooier
@kapiteinaudi: Hmm deze duo penotti samenstelling vind ik dan weer minder. Doe mij maar die ze hier lieten zien die is echt prachtig, stijlvol en zakelijk.
@kapiteinaudi: Oja en niet zo overdrijven want bmw heeft toch wel degelijk prijzen in de wacht gesleept qua interieur, zoals de 5gt(buitenkant moet toch gecompenseerd worden he). Het heeft ook allemaal met smaak te maken..
Van de Duitse 3 is dit veruit het mooiste interieur. Straalt klasse uit.
@rufctr01: inderdaad en toch heel strak!
Schitterend!
Het stuur had natuurlijk gewoon zwart leer moeten zijn met een mooi bruin stikseltje. Ziet er verder wel lekker uit, aan de kleur aan de buitenkant kan wel wat spannender.
@trustmeiamanengineer: Nu ik nog eens goed kijk lijken de lijsten inderdaad wel een soort wit marmer te zijn in plaats van aluminium, wat het meteen een wanstaltig pauperapparaat maakt voor mij.
Eigenlijk is er wel snel een facelift van de 6 serie GC gekomen..
Ik herinner mij nog dat we 3 jaar geleden op het autosalon te Brussel eens mochten gaan kijken in een speciale afgesloten ruimte en dat ie er dan voor het eerst stond..
Die marmerlook dashpanelen komen uit de Tabbert Contessa lijn. Krijg je gelijk een trekhaak standaard… Is overigens ook leverbaar op veel andere BMW modellen. En dan niet eens als Individual optie.
Op het gebied van uiterlijk/exterieur staan de BMW 6 GC, Audi A7, Merc CLS heel dicht bij elkaar en heb ik eigenlijk niet echt een voorkeur, ze zijn alle drie wel lekker.
Komend op het interieur vind ik de CLS en de A7 wel van een hoger niveau dan de 6 GC. Als dit de Individual is vind ik het zelfs een tikkeltje goedkoop ogen. Het is niet slecht maar het had net zo goed een willekeurige 3-serie kunnen zijn, dan vind ik de interieur van de X5M gewoon veel beter.
@badboys: Opmerkelijke mening, aangezien velen de cockpit van de 6-serie uit een andere league vinden vergeleken met de interieurs van de A7 en CLS. Het interieur van de 6-serie geeft je echt een high-end GT een brede schuin aflopende middenconsole die naar de bestuurder is gericht. Typisch wat je ook in supercars terugziet (anders dan Ferrari’s met hun schrale floatende dashboards). In de CLS zit je achter een wand van knoppen waar zonder enige vorm van integratie een iPad-achtige beeldscherm met lompe bezels op is gezet. De A7 heeft hetzelfde interieur als de A6 wat er ook nogal gewoontjes uitziet.
@Femme: Ik vind BMW interieurs vrijwel nooit mooi. Saai, inspiratieloos en precies 10 jaar oud. Met Individual kun je er wel iets heel moois van maken.
@kapiteinaudi: Ik zat vandaag op de site van Audi en heb informatie gelezen over de nieuwe Q7. Er zijn al wat meer foto’s vrijgegeven dan die we al gezien hadden. De nieuwe Q7 is gewoon tijdloos (het cleane design kan ik persoonlijk gewoon erg waarderen), verder is die sportief gewoon heel fraai en heerlijk in dat blauw. De lat op het gebied van interieurs lag al hoog bij Audi, is nu nog hoger en mooier geworden. Ben gewoon onder de indruk van de nieuwe Q7 en is een van mijn favorieten.
BMW heeft altijd meer een kaal, maar opgeruimd en sportief dashboard/interieur. Daar nam ik altijd genoegen mee, omdat BMW zich meer richtte op het rijdynamiek en het sportieve uiterlijk. Er zijn ook gewoon een aantal hele mooie BMW’s, maar het dashboard van deze 6 GC oogt gewoon goedkoop.
@badboys: Het interieur van de nieuwe Q7 is prachtig, en alleen zo als Audi dat kan. Aan de buitenkant moet ik nog wennen. Vond de vorige precies mooier.
@badboys: Oke ik had precies het tegenovergestelde toen ik vanuit een 7 serie in de W12 stapte ik vond daar die knopjes en dingen niet alleen goedkoop ogen maar ook voelen… Maar dat is natuurlijk persoonlijk en een andere klasse…
@drivingpleasure: Ja dat is het ook, de BMW 7-serie is van een andere niveau en die is zelfs van een hoogwaardig niveau, alleen deze 6 GC vind ik minder. Komend op de 7-serie en A8 zijn beiden gewoon perfect afgewerkt en allebei mooi van binnen.
@Femme: tja, BMW plakt er ook wat ongedefinieerd een halve iPad op. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de ventilatieroosters dan zie je waarom Mercedes en Audi qua interieurbouw nog boven BMW staan.
@mashell: Het beeldscherm in de 6-serie ligt mooi gekanteld in het verlengde van de middenconsole en is relatief laag gemonteerd zodat niet je halve blikveld wordt geblokkeerd door het scherm. Mercedes en Audi hebben gewoon een lomp beeldscherm bovenop het dashboard gezet. Wat er aan de ventilatieroosters beter is bij Mercedes en Audi is me niet duidelijk, het ziet er hetzelfde uit als bij BMW. Wellicht is de bouwkwaliteit bij Audi wat beter (ik zie ze zelden van binnen) maar als de vormgeving net zo utilitair is als het interieur van een busje rij ik liever de BMW met een GT-waardig interieur.
@Femme: de navigatieschermen komen bij Audi A7 en Mercedes CLS net als bij deze 6 serie tot de bovenkant van het stuur. Zitten dus precies evenveel in de weg. Handig voor touchscreen als het dichtbij staat, voor het optimale zicht is achterop het dashboard zoals bij de Audi A3 eigenlijk beter.
Kijk eens goed naar de middelste ventilatieroosters in deze GC6. Ze zijn van een soort goedkope kunststof dat elders in het interieur niet voorkomt, ook zit er een enorme naad omheen (zelfs een dikke munt als een Britse pond past daar in), dat doet zelfs Dacia beter. Ik zou me er elke kilometer aan storen.
@mashell: Sorry lees net wat je met de roosters bedoelde. Wat zij bij bmw doen is het stylen van de roosters wat normaal is, bmw probeert het beschaafd te doen bij bijvoorbeeld audi doen ze er een blinkende zilveren rand omheen, dat mag je mooier vinden. Ik vind het een beetje kitscherig en goedkoop overkomen. De luchtroosters bij de a7 zijn er gewoon ingeplakt met een zilveren randje eromheen (misschien een betere keuze voor jou en voor meerdere). Qua kunststof geldt dat net zo goed voor de andere merken en valt het bij de ene kleurstelling meer op dan bij de andere. Uiteindelijk komt het allemaal op je eigen persoonlijke smaak neer…
@mashell: Oja helemaal vergeten de roosters in de bmw hebben dezelfde kleur als het leer heeft dus is het naar mijn mening er zeer goed uitgekomen…
@mashell: *kuch* het zijn geen touchscreens *kuch*
Daarbij ben je een klein beetje aan het zoeken naar minpuntjes ten opzichte van -vooruit dan laat ik Audi meerekenen- die andere twee duitsers. In het echt ziet het interieur van de 5 en hoger er sowieso prima uit. Op de 3 en lager heb ik zelf ook hier en daar wel wat aan te merken maar dat gezegd hebbende is het dash van de huidige A4/5 ook helemaal niks speciaals en zeker niet de loftuitingen waardig die Audi vaak voor diens dashboards krijgt. De A6 en hoger zijn prima maar stijgen niet echt boven BMW uit, wel dik boven de E van Mercedes daarentegen.
Al met al vind ik de verschillen niet meer noemenswaardig, medio jaren 90 had Audi echt een USP met mooie dashboards maar dezer dagen zijn de anderen ook goed bij die les. Tegelijkertijd heeft Audi wel nog steeds FWD…
@mashell: Ventilatieroosters nu mis ik hem echt even…
De vorige Individual 6 GC vond ik mooier, met dat bruin-wit doorgetrokken interieur.
Is dit niet gewoon de pre-facelifter die al een jaar of anderhalf in deze uitvoering in de Individual-catalogus staat? Ik meen gezien te hebben dat de facelifters het M-stuurwiel hebben (correct me of I am wrong)
“If”. Damned spellingcontrole
De kleur-/materiaalcombo is overigens imo afzichtelijk.
Interieurlijsten in dat mooie donkere hout, zwart of zilver exterieur en dan zet m maar voor de deur. Beetje een te duits gevoel zo in deze configuratie
Wat is hier zo individual aan? Is toch gewoon een kwestie van dure shit aanvinken in de configurator?
Ben ik de enige die dit er gedateerd uit vind zien? Vergeleken met concurrenten als mercedes en jaguar vind ik dit er echt niet uit zien…
@faster: met betrekking tot het interieur, het exterieur vind ik daarentegen schitterend!
Interieur ziet er nu prachtig uit, als je over 15 jaar (of minder) naar dat scherm kijkt lacht iedereen zich kapot..
Dit ziet er wel heel erg lekker uit zeg…
Geweldig lekkere interieur!
Het is dus gewoon een 650i GC in het Mineralweiss, met 20″ Individual lichtmetalen velgen, en het BMW Individual Composition pakket: Sportstoelen, Amaro Bruin dual tone interieur met uitgebreid leer. Niet dat het niet een mooie auto is, maar je kan hem volgens mij gewoon samenstellen.
Die velgen jakkie