Hoe meer hoe beter.
Vroeger was het heel erg makkelijk. Je had een gewone BMW of een product van BMW Motorsport. Met wat opties en accessoires kon je wel wat M-goodies krijgen op je huis,- tuin en keuken BMW om zo een beetje de magie te beleven van zo’n echte M.
De magie van een echte M bestaat nog steeds, kijk maar naar de M2, M4 en M8. Maar er zijn nu ook een hoop ’tussenmodellen’, de zogenaamde M-Performance modellen. Deze kennen we nu als benzine (zoals de M135i) en diesel (zoals de M550d). Daar komt volgens BMWBlog nog een vierde smaakje bij, namelijk hybride! Jazeker, als er markt voor is: waarom niet?
De badge gaat naar verluidt toegepast worden op de BMW X8. De aandrijflijn is gebaseerd op de bestaande PHEV-aandrijflijn van onder andere de BMW X5 xDrive45e. Dus een drie liter zes-in-lijn met turbo en een elektromotor. In het geval van de ‘X8 M45e’ wordt met name de elektromotor sterker en het accupakket groter. Zo is de auto sneller en wordt de elektrische actieradius groter. Een win-win situatie, dus.
Wat de BMW X8 moet gaan worden is alleen nog niet helemaal duidelijk. Om een idee te geven hebben we foto’s van de X6 gepakt en die wat uitvergroot. Aanvankelijk was het de bedoeling dat het een sportieve variant van de BMW X7 zou worden. Er gaan nu geruchten dat het een opzichzelfstaand staand model gaat worden. Gezien de extreem hoge ontwikkelingskosten en relatief lage verkoopaantallen, lijkt dat ons onwaarschijnlijk. Mocht je zitten te springen om een BMW X8, dan moet je nog wel even geduld hebben. Verwacht ‘m niet voor 2021.
Dutchcarwizard zegt
Melken, dat label!
duderuud zegt
Ik noem dit eerder een lose-lose situatie. Zonde dat het M merk zo verwaterd.
dutchc4rs zegt
Photoshop is wel echt on point
bernoulli zegt
///Max100
VeniVidiVici zegt
@bernoulli: Hoop het niet, zie h’m toch graag WK worden.
shibby zegt
Beetje jammer dat ze het dan niet het MW-label geven
harrie zegt
Het schijnt dat bij de X8 zowel de koplampen als de achterlampen en alles ertussenin in de nieren wordt geplaatst.
lekkerlinksrijden zegt
BMW is BMW niet meer, maar ja straks max 100 overal overdag, iemand nog een 530 i nodig? ;-)
tjorque zegt
Ooit had het M-label iets magisch.
Maar nu vindt je het terug op
– de cheapste bmw (M-line 114i)
– de minst sportieve zeecontainer (X7)
– een monovolume ??? (2 reeks AT)
En om het geheel nog meer status te geven wordt het nog wat meer verMolmd door sub-label tragedie… ?
Mama Mia!
skinny058 zegt
@tjorque: Ken je de BMW E12 M535i?
tjorque zegt
@skinny058: neen, ziet er wel iets leuks uit.
Waarom vraag je dat?
ozzytrk zegt
@tjorque: E36 ///M3 krijg er harde tepels van
tjorque zegt
@ozzytrk: dé M3 die ergens bovenaan mijn lijstje hangt. Daarna is de magie wat verwaterd…
tjorque zegt
@ozzytrk: oei ik vergis me de e46 is voor mij de topper…
VeniVidiVici zegt
@ozzytrk: Ga ik voor de E46 variant. De E36 koets is wat saai en weinig anders dan een E36 316i
Dutchdriftking zegt
@tjorque: Nu hebben we voor magische BMW’s altijd nog Alpina.
Dutchdriftking zegt
Komt deze aandrijflijn ook in de 5-serie? Ik weet niet of het past, maar het “zuinig” maken van zo’n zeecontainer is zo nutteloos.
sntial zegt
Welke blinde mol heeft die foto’s gecropped?