Het is in Duitsland tegenwoordig blijkbaar geaccepteerd om logo’s met teksten als ‘Sport’ en ‘Luxury’ op sportieve of luxueuze premiummodellen te plakken. Een kansloze trend, die zo snel mogelijk gestopt dient te worden.
Vanmiddag werd ik ingehaald door een duidelijk dik uitgevoerde Mercedes-Benz CLA 250 4-Matic. Over het uiterlijk zal ik mij verder niet uit laten, maar voor een CLA zag deze er nog best ok uit. Grote wielen, sportief bumpersetje en een badge op het voorscherm met de tekst ‘Sport’. Gelukkig maar, anders had ik geen flauw benul gehad dat de 18-inchers in AMG-design en de sportieve bumpers en skirts bedoeld waren om sportiviteit uit te stralen. Toen ik zestien was en Halfords mijn eerste werkgever was, had ik een dergelijke badge direct naast de andere Carstyle-rommel gehangen, Mercedes monteert het echter doodleuk op een auto met een vanafprijs van 55.794 euro.
Dergelijke premiumverloedering is overigens niet exclusief voorbehouden aan auto’s uit Stuttgart, ook in München kunnen ze er wat van. BMW plakt op diverse modellen namelijk badges met precies dezelfde tekst. Een Sport-badge op een BMW, dat is net zoiets als een Saai-badge op een Toyota Corolla. Wie zijn Bimmer overigens voorziet van de nodige comfortverhogende opties, kan ook zomaar de tekst ‘Luxury’ op zijn voorscherm tegenkomen. Nog zo’n mispeer is het plakplaatje ‘Gran Coupe’ dat knullig geplakt zit op de achterste zijruiten van de 4 Serie Gran Coupe, aangezien het plekje boven dat al even kansloze neppe luchtroostertje vergeven is aan de ondertussen betekenisloze M-badge of het al eerder aangehaalde Sport-plaatje.
Het doet denken aan Koreaanse en Amerikaanse fabrikanten die in de jaren ’90 de achterruiten van hun modellen opsierden met stickers als ‘Dual Airbag’ of ‘ABS’, maar eigenlijk is het in het geval van BMW en Mercedes nog veel kanslozer. Die Kia’s, Chryslers en Daewoo’s moesten zichzelf nog bewijzen ten opzichte van de gevestigde orde, daar waar dergelijke premiummerken dit soort plakplaatjes helemaal niet nodig moeten hebben. Het feit dat ze dit soort badges plakken, doet juist vermoeden dat ze op het hoofdkantoor niet meer zo’n vertrouwen hebben in de kwaliteiten en kernmerken van hun wagens. Kappen met die logootjes dus, en de auto’s weer gewoon zichzelf laten bewijzen.
MAB zegt
Ergste is dat bij de megane volgens mij. “Bose” op de zijkant. Jezus wat kansloos
norge zegt
@MAB: Wat is er mis met een uitrusting met een topaudio noemen naar de leverancier van dat audiosysteem?
naamloos3 zegt
@norge: volgens mij zijn ze van daar uit ook begonnen, en hebben ze vervolgens de auto om de geluidsinstallatie heen gebouwd.
MAB zegt
@norge: laten we de hele optie lijst op de zijkant en achterkant van de auto eropzetten. Net een tuning auto wat je bij need for speed underground hebt.
seloc zegt
@MAB:
Zoiets als S-line tupperware op je premium VW?
MAB zegt
@seloc: ja precies, die logo’s zijn net zo nutteloos maar een logo van bose vond ik toch het toppunt
sabrerator zegt
@mab:
Zoiets als je vroeger wel op de dikste Citroëns aantrof:
Citroën CX 25 Prestige Turbo 2 ABS
Dutchdriftking zegt
@mab: haha jaren 80/90 was iets als airco of katalysator op de kont helemaal niet raar….
rauto zegt
@norge: alles!
MAB zegt
@norge: aan de likes van jou is wel te zien hoeveel tokkies er op autoblog zitten.
Dizono zegt
@MAB: aan de likes is vooral te zien dat net wat meer mensen het met @Norge eens zijn dan met jou. Heeft verder niets met Tokkies te maken.
MAB zegt
@Dizono: dat maak ik zelf wel uit.
9000cse zegt
@MAB:
Typische tokkiereactie……..
meridian zegt
@MAB: Ja maar dit is autoblog, nieuws van de straat en what you see is what you get. Hoogopgeleide en slimme mensen hebben het te druk met werk en leven om plaatjes en filmpjes van auto’s te kijken. Dus wat wil je. Je kant het de autoblog bezoekers niet echt kwalijk nemen. Je bent er zelf ook een en ik ook. Van tokkie tot een stuk daarboven. Het komt allemaal op autoblog. Hier komt waarschijnlijk geen Carros publiek en als dat klopt, kun je ook niet echt andere reacties verwachten.
123bat zegt
@meridian: Nou G ik ben hooggeleid G….
meridian zegt
@123bat: Ik geloof je.
bernardoo zegt
@norge: sinds wanneer is Bose top audio? Beperk je tot zaken waar je verstand van hebt
potjak zegt
@bernardoo: Amen
norge zegt
@bernardoo: alle waren naar zijn geld ….We kunnen niet allemaal high fidelety hebben.En Bose maakt redelijk goede spullen en ook best wel high end als je de juiste hoeveelheid knaken neerlegd..
bernardoo zegt
@norge: dank voor het bevestigen van m’n punt
lekbak zegt
@norge: bose, en al die andere bekende merken ook trouwens, zijn geen waar voor je geld. Het is een merk waarbij je heel erg betaalt voor de naam, eigenlijk dus gewoon ‘premium’.
Een losse receiver met losse luidsprekers is weliswaar niet veel goedkoper, maar wel ontzettend veel beter. Zelfs als je onderaan de markt zoekt! Wil je alleen muziek luisteren en geen films kijken kan je het best voor stereo gaan, dus een versterker en twee losse luidsprekers. Dan ben je zelfs behoorlijk goedkoper uit dan een flink bose setje. En het geluid kan je eigenlijk niet eens met elkaar vergelijken. Toptip is dus ook om je daar eens in te verdiepen als de tijd voor nieuw geluid weer eens komt. Wel gaan luisteren bij een hifi winkeltje, dan ben je gelijk verkocht.
lincoln zegt
@lekbak:
http://www.linkwitzlab.com ..
Speciaal voor jou van iemand die weet waar die het over heeft ..
ardonjr zegt
@bernardoo: Vergeleken met de standaard audioset in de Megane.. (die had ik eerst) is Bose (die heb ik nu) top audio! hahaha
Nee even serieus. Mijn voorloopauto was een Renault Megane met standaard audio, dat klonkt echt serieus helemaal nergens naar. Niet veel later kreeg ik een andere Megane uit de leasepool en daar zit dus een Bose systeem in. Met alle respect, dat klinkt zoveel beter. Er zijn mensen die standaard haten op merken als Bose, Apple, Microsoft etc etc.. Maar als je het verschil hebt gehoord .. dan ben je ineens heel blij met je Bose badge op je Megane.
Dat gezegd hebbende ben ik zelf van de ‘hoe minder badges hoe beter’. Als het even kan liefst helemaal geen badges.
Wat boeit het mensen dat er een DCi motor onder de kap ligt, mij in ieder geval helemaal niets. En bij een echte AMG hoeft er ook geen C63 op te staan.. dat zie ik zonder badges ook wel. Gelukkig hebben diverse merken al de optie op de optielijst staan om badges weg te laten!
87sandyd zegt
@norge: topaudio…you’re funny
jeroentje93 zegt
@norge: topaudio? BOSE heeft een top marketing afdeling, maar kwalitatief gezien is hun geluid ruk…
deboes zegt
@norge: hoortestje misschien?
radboudcc zegt
@norge: Bose is een scheldwoord als je audiofiel bent..
mdegoede zegt
@mab: dat heeft te maken met de speakers in de auto
postzegel zegt
@mdegoede: vroegah had ik zo’n mooie stickah op muhn achteruit ” the Pioneer touch ”
Dat is toch net zo erg,..
MAB zegt
@mdegoede: gohh dat meen je niet. Ik dacht altijd dat ze dan thuis een Bose installatie hadden.
wildbeest zegt
@mab: gatver, gewoon schaamteloos eraf trappen hoor!
jipino zegt
@MAB: Hoe durf je een Renault te bekritiseren? Dat is Frans en dus is het niet hip om dat te doen hier op AB. Verzin maar iets om te bekritiseren dat betrekking heeft op een Duits merk, dat soort reacties doen het altijd wél goed.
MAB zegt
@jipino: haha ja, als audi dit deed had ik de zelfde reactie gegeven dus.
p993 zegt
@mab: rijdt al jaren Zweeds
rijnooit zegt
@mab: Haha, heerlijk. Super irritant inderdaad.
sabrerator zegt
@mab:
Aangezien ik een hekel aan aanduidingen op mijn auto heb, zijn bij mijn Megane al voor aflevering die badges in de prullenbak beland. Net als de motoraanduiding achterop.
Dan vallen die Bose-badges nog mee. Wel eens gezien wat een Hyundai op de zijschermen heeft staan? Dat is zo’n plaat dat het halve scherm eronder verdwijnt.
MAB zegt
@sabrerator: zo hoort dat ook, waarom zou je aanduidingen moeten hebben. Totaal geen meer waarde
jzaero zegt
@mab: beide auto’s zonder enige logo’s. Beide een 2.8 6-in-lijn, maar dan bescheiden ;) wel M-tech, maar ook die logo’s zul je niet aan de buitenzijde vinden.
danielj zegt
@mab: Nee, dat wint het niet van de oudere Volvo’s met “Lambda Sond” badges op de grill, imo.
ej20g zegt
@danielj: dat is in mijn ogen gewoon cool. Geen idee waarom eigenlijk, maar ik ben dan ook een Volvo liefhebber. Dat zal het ‘m zijn denk ik. Verder ben ik niet zo van de logo’s.
dampu020 zegt
@mab: ’t mooiste vind ik nog s
De “led pure vision” dat op de koplampen van de nieuwe espace staat…
janmetdelangeachternaam zegt
55,794! Voor een cla!?
jobberns zegt
@janmetdelangeachternaam: voor de CLA 250 4-matic met 211 pk ja, de standaard is wel goedkoper hoor. Dit is op de CLA 45 AMG de dikste CLA en dus ook erg aan de prijs…
bart_m zegt
Amen, ‘weniger ist besser’ (misschien begrijpen die Germanen dat wel)
Capibaro zegt
@dizono ga een keer naar de hoeren en je zult dit hele probleem veel minder als een probleem ervaren. Als je niet oppast verander je in die alleenstaande buurman die je voetbal lek prikte als je hem in zijn tuin schopte
fmgarcia zegt
@capibaro: lincoln
perry_snijders zegt
@capibaro: Nou, ik was laatst bij @dizono in de straat aan het voetballen en die voetbal heb ik dus mooi nooit meer teruggezien.
p993 zegt
@capibaro: bolderbast!
oranje123456789 zegt
Gwn weg met alle badges, type aanduidingen etc … ”Kijk ik heb een 300, wow ik 250 maar met dit of dat pack erop.”
nofxke zegt
En vroeger de aparte ESP badge op de kont van elke Mercedes…
fmgarcia zegt
@nofxke: Volgens mij stond tot 2010 nog op iedere amerikaan ‘airco’ op de kont.
super zegt
@fmgarcia:
Nissan almera stond dat ook
super zegt
@nofxke:
Volgens mij hadden sommige chryslers ooit een “airbag” badge
super zegt
@super:
Oh ja, idd
super zegt
Die logos zitten ook op een rolls, en dan nog als klap op de vuurpijl de schommelende naafdoppen (net spinners maar dan anders) maar goed is dan ook van bei em wei.
Overigens, Mercedes cla is zo ongeveer de lelijkste auto ooit gebouwd, net een rijdende pissebed.
davelepeef zegt
@super: haha, ik vind het wel een leuk ding, proporties zijn wat off, maar even schouderklopje voor je vergelijking. Ik moest gniffelen!!!
alfaitak zegt
Ik werd vandaag ingehaald door een volkswagen met ‘sjoemel’ erop.
rufctr01 zegt
@alfaitak: hahaha
rufctr01 zegt
@alfaitak: ik door de Audi Mobil1
nicolasr zegt
@alfaitak: ik word nooit ingehaald.
alfaitak zegt
@nicolasr: cool story bro.
tjorque zegt
@nicolasr: ik ook nie, voorbijgestoken soms wel, maar ingehaald? Nah…
norge zegt
GTE is ook zo,n leuke… Groot Toerist met een reikwijdte van 200 kilometer….Yeah right…
tjorque zegt
@norge: je begrijpt het niet norge, gte staat voor GA TERUG EIKEL! ?
moveyourmind zegt
Vroeger deden ze dat ook al…
Mijn ouders reden vroeger altijd Volkswagen Passat, dat seventies model…
Begonnen met een simpele zesdehands in basisuitvoering, totdat ze hun vierde exemplaar kochten: een GL, dat stond voor Grand Luxe! Van de dorpsdokter geweest, alleen de notaris en de burgermeester reden een nog sjiekere auto…
En dat het een Grand Luxe was kon niet missen, het stond met chromen letters achterop, zodat de buitenwereld meteen kon zien dat er iets bijzonders voor hen reed. Maar dat zag je zo ook wel:
Luxe kunststof naafkappen met Volkswagen-logo, radiovoorbereiding (veel meer dan een gat met een afdekdopje waar de antenne had kunnen zitten was het niet), maar liefst één linker buitenspiegel. Maar van binnen helemaal decadent: tochtraampjes die hun naam ook dicht eer aandeden én stoelverwarming én -koeling (het skai was zomers heerlijk warm en ’s winters heerlijk koel). Echt Grand Luxe!
De rest van de Duitse merken deed het al niet veel beter, zelfs op een luxe Mercedes waren zaken als electrische ramen nog heel lang een dure optie, terwijl de badge deed vermoeden dat er een full-option Benz voor je neus stond.
123bat zegt
@moveyourmind:
Volgens mij was in een Benz 190E alléén de rechter buitenspiegel elektrisch verstelbaar, want daar kon men niet makkelijk aankomen (of je hebt hele lange armen). Ook zoiets.
Ik wil ook nog altijd ergens een oude ‘205, ’n sterk nummer’ sticker halen voor op m’n achterruit :)
moveyourmind zegt
@123bat: Die rechterbuitenspiegel, ook zo iets. Nu kon Mercedes het in die tijd ook nog eens maken, want de kwaliteit was van een ongekend hoog niveau.
Die 205 sticker is dan weer geen loze marketingkreet, want als er één automodel een succesnummer was dan is het de 205 wel. Voor Peugeot de redding, want die stonden er begin jaren tachtig ook niet zo denderend voor en ineens hadden ze goud in handen.
SimonMc zegt
@123bat: Klopt van die rechter buitenspiegel, was het bijna vergeten. Met dat “joystickje” voor de versnellingspook :-) .
lekbak zegt
@moveyourmind: Lol, een kale mercedes…
Ik heb een w123 met alleen de hoogst nodige opties. Namelijk de lichtmetalen velgen, luidsprekers achter en rechter buitenspiegel. Precies dat wat nodig is om het van een afstandje de duurste mercedes te doen lijken!
janmetdelangeachternaam zegt
Binnenkort met kleurcode badge
autonieuwsvandestraatje zegt
premium is een holle term, kunnen we aub kappen deze te gebruiken?
clarkson zegt
Maar daar betaal je toch juist voor? Zo’n badge. Ik snap het wel. Overal waar luxury op staat is meer waard.
DCG zegt
Hear hear!
mrcy335d zegt
Duitsers maken geen grappen
Think-Tank zegt
Vind het overdreven hier een “post” over te schrijven. Bestel dan zonder kentekens als het je stoort, of haal ze eraf.
White_Lightning zegt
@Think-Tank: Klopt, m’n buurman begreep me niet.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18028394/IMG_2626.JPG
rufctr01 zegt
@White_Lightning: mooie auto!
BaRa zegt
@White_Lightning: Hey, een BMW zonder die gesmolten bumper! Of hoe BMW de entry-level exemplaren bewust lelijker maakt…
White_Lightning zegt
@BaRa: Doen al de fabrikanten dat dan niet?
Think-Tank zegt
@White_Lightning: dát bedoel ik nou! Hier in Lier rijdt een RS4 met 1.9 TDI achterop! Mooie auto dat je daar hebt!
rd1991 zegt
Inspiratie voor het artikel opgedaan in de recente Autoweek toevallig? Ik zag namelijk dat ze ook liepen te “klagen” bij een BMW 420i over het “Sport” logo op de zijkant.
Dizono zegt
@rd1991: Mijn inspiratie staat in het artikel, combineer dat met een bestaande persoonlijke ergernis et voila ;)
rd1991 zegt
@Dizono: ik geef je gelijk hoor. Het is geen gezicht vind ik ook zelf, alleen het Gran Coupé logo staat fraai vind ik. Gelukkig is dat lelijks heel snel te verwijderen+
Crosscabouter zegt
@rd1991: en dat logotje snap ik als enige nog wel. Ik moet warempel 2x kijken of ik met een 3 sedan of GC te maken heb…. Dan is zo’n ‘ik heb Eem grotere Plasser’ wel handig
Think-Tank zegt
@Dizono: Ik zou de persoonlijke meningen in de comments plaatsen en niet in het artikel. Maar ja, wie ben ik om te oordelen…?
gtwillem zegt
Verrek, @dizono, nu je het zegt! Sinds BMW al doe ‘lines’ heeft schrijven ze er ‘Sport’ of ‘Luxury’ op.
Maar bij Mercedes stond er toch altijd al op de zijkant of je een Avantarde of Elegance had?
Afijn, doet Audi toch nog iets goed annu nu ;-).
super zegt
@gtwillem:
Procon ten…
Heb nooit geweten waar het voor stond
gtwillem zegt
@super: Procon-Ten was een best ingenieuze structuur waarbij het stuur werd ‘weggetrokken’ van de bestuurder. Absoluut succesvol voor verbeterde veiligheid. Echter, de airbag maakte het overbodig en dus hebben we het nooit meer terug gezien. Stickers zaten onderaan de achteruit.
norge zegt
@gtwillem: En de eigenlijke reden waarom Audi zijn motoren fout plaatst…
gtwillem zegt
@norge: overlangs op/over de vooras, inderdaad. Hadden Saabs destijds ook (classic 900). Ook wel prettig voor je interieur ruimte, trouwens.
super zegt
@gtwillem:
Bij (pre gm) saab zat de motor langsgeplaats maar wel boven de versnellingsbak en niet ervoor zoals bij Audi. Audi gebruikt trouwens hetzelfde systeem als Subaru, alleen was Subaru eerder (al in 1972) en gebruikt Subaru een boxer, voor de rest dezelfde geintegreerde bak/diff en tussendiff met motor voor de voorwielen layout.
gtwillem zegt
@super: klopt helemaal! De oplossing werkt bij Subaru inderdaad beter omdat er een boxermotor gebruikt wordt. Rijdt fantastisch ;-).
rufctr01 zegt
@gtwillem: klopt, was toen echt een goed systeem, zat op de Audi’s vanaf midden jaren ’80 geloof. Programmed Contraction Tension. Door dit systeem was Audi ook één van de laatste fabrikanten die airbags toepaste op hun produktiemodellen. Dit systeem werkt gewoon erg goed.
norge zegt
@rufctr01: Was gewoon een stalen kabel die het stuur wegtrok als de motor naar achteren gedrukt werd… Niks high tech maar je had er een langsgeplaatste motor voor nodig.
rufctr01 zegt
@gtwillem: Audi heeft toch S-line?
gtwillem zegt
@rufctr01: Klopt. Krijg je inderdaad die badges met ‘S-Line’ erop. Inderdaad ook een beetje overbodig.
87sandyd zegt
@gtwillem: dat S-Line snap ik nog wel. Dat is hetzelfde als M-sport bij BMW. Bij BMW staat zelfs op de standaardversies nog een naamplaatje. Dat is pas echt kansloos…
deboes zegt
@rufctr01: yep die s staat voor saai
koenigsegggone1 zegt
Die grancoupé vind ik nog wel kunnen
erwh zegt
Helemaal mee eens, nietszeggende badges bedacht door de stagiair van de marketingafdeling.
Maar af en toe is zo’n badge een leuke basis voor wat lichte aanpassingen. Bij oude Mercedes diesels stond “turbodiesel” voluit op de kofferklep geschreven. Een Belgische eigenaar was blijkbaar toch niet zo tevreden over het verbruik en had daar “slurbodiesel” van gemaakt.
stfu zegt
Sport en Luxury op een BMW vind ik al vanaf het begin afschuwelijk. Gewoon onnodig.
p993 zegt
Elegance vind ik ook een mooie…je zal er als man in rijden!
123bat zegt
@p993: Ook 1000x liever een Elegance dan Avantgarde.. Een Mercedes-Benz hoort een chromen grille en de ster op de neus te hebben!
derkvankappel zegt
Helemaal mee eens, onzin! Alhoewel ik Gran Coupe nog wel vind kunnen, dat is ten slotte het model.
csx3000 zegt
Ik begrijp dat ze de badge op 4 serie plakken, anders heb je het bijna niet door welk model het is.
csx3000 zegt
Ook foei lelijk een AMG badge op een echte AMG, patsers wat denken ze wel.
En die V12 plaatjes op een S65 AMG, diep triest.
qoekje zegt
Dit staat toch al jaren op de zijkant van Mercedes? Waarom is het nu in eens een probleem aan deze badge kan je zien welke uitvoering het is
– elegance
– esprit
– avangarde
– avangarde selection
– sport
– amg
– designo
– evolution
– business
– ambiente
super zegt
@qoekje:
Het laten zien welke uitvoering het is dient feitelijk geen enkel ander doel van laten zien dat jouw plassertje groter is dan die van die ander…
123bat zegt
@qoekje: en Grand Edition, extra aangeklede modellen die vervangen worden :)
3246cm252kw zegt
Het zijn vooral klanten die dat leuk vinden. Hier in Brazilië willen ze ook graag de hele auto vol hebben ? patsertjes
bart_m zegt
Dit soort badges voegen alleen op niveau Jan Modaal iets toe: Megane – GT line, C4 – Exclusive, etc. Een ‘Luxury’ badge op een BMW is net als een ‘Perenkist’ badge op een Dacia, maw het voegt weinig toe, fohn erop en lospulken
danmar zegt
Ach, het is van allen tijde. Vroeger stond er ook injectie, AWD en zelfs airco op wagens.
Mercedes had vanaf jaren 90 al Classic, Avantgarde en Elegance op de schermen staan.
En had Volvo niet begin jaren 90 SIPS op de achterruit staan?
Nooit begrepen waarom er bijv. 1.6 GLX op moest staan.
Maar het ergste vind ik nog die visjes.
Think-Tank zegt
@danmar: die visjes zijn goed! Dan weet je meteen dat kleine jongens uit de buurt moeten blijven!
mennok zegt
Ik vond vroeger die grote banen op de ruiten van een Civic wel mooi. DOHC.
Van “De Officiële Honda Club” toch? ;-)
Edge zegt
Je mag wat mij betreft best wat logo’s op een auto plakken, maar het moet wel iets uitstralen. Zo’n “sport” of “luxury” badge zoals in het artikel beschreven vind ik helemaal niks. Dat doet me denken aan paupers die zelf V6 op de achterkant van hun Fiat Panda 1000 CLX plakken.
kapiteinaudi zegt
Bij BMW zijn ze natuurlijk koning in marketing. Straks plakken ze nog een ‘Sport’ badge op de Gran Tourer ?!
henkhupelschoten zegt
@kapiteinaudi: Op de Active XF doen ze het al, zal me niet verbazen als ze het op de gran Vabis ook doen.
stefrich zegt
Tja, zolang mensen een auto kopen voor de buren en niet voor zichzelf, zullen deze onzin badges wel blijven. Stel je toch eens voor dat mijn buurman in een ‘luxury’ 7 serie rijdt en ik een gewone… kan natuurlijk niet hè
poar zegt
Wat een zeik artikel
rob5nismo zegt
Las net dat maldonado niet meer mee rijd aankomend f1 seizoen
escort77 zegt
Rond 1990 werden de Kadett en Vectra voorzien van “katalysator” logo’s op de kofferklep, dat was pas stoer…
rufctr01 zegt
@escort77: of Frisco op de Vectra.
Edge zegt
@escort77: Maar wat waren de 90’s, toen mocht dat.
kennone zegt
Ze moeten iets nu de Halfords er niet meer is
Dutchdriftking zegt
Ik vind dat ook erg kansloos. Net als de Audi Sport dealers…..
HzR zegt
Het ergste is nog een SUV sport te noemen: wat is er sportief aan een Range Rover? Ik geloof dat Nissan of Mazda er ook een heeft.
norge zegt
@HzR: Sport utility vehicle Deze auto’s verdienen de term juist meer dan zogenaamde Sport auto,s die vol met luxe dingetjes zitten…
boxergt zegt
@dizono
Ik begrijp de ergernis. Toch vind ik dat je nu nét het verkeerde model/uitvoering uitlicht.
De CLA 250 Sport is net even het model welke het gat dicht naar de 45 AMG.
Iedereen die in een CLA of welke ander model van Mercedes-Benz met AMG Line en dan ook de bijbehorende badges zichtbaar dragen vind ik kansloos. Dit geldt ook voor de Audi S-Lines en de M-lines. En met name dus de eco-bijtellingsvriendelijke spaardiesels of 3-cil. motortjes.
C220AMG zegt
Ik vind het een slecht artikel, net zoals die van vorige week trouwens. Het gebruiken van logo’s is al jaar en dag een trend. Op de e36 van m’n vriendin zitten bijna net zoveel M logo’s als op mijn 428i. Ik zie dan ook niet de toegevoegde waarde van deze artikels.
Dizono zegt
@C220AMG: Op een E36 (die geen M3 is) zijn die M-logo’s al net zo nietszeggend als op jouw 428i. Da’s nu juist mijn punt. Een 428i is een waanzinnige wagen, waar zijn die logo’s dan voor nodig? En al helemaal als het gaat om teksten als ‘Sport’. Zelfs je tante ziet toch nog dat jouw 428i sportief is?
ziekegeest zegt
@Dizono: Houd op met jezelf te verdedigen man. Je weet toch dat men zulke reacties plaatst om op te vallen of om plusjes te scoren. Laat gaan joh.
davelepeef zegt
Als ze nou gewoon het type op de zijkant plakken zie ik tenminste eerder waar ik mee te maken heb…
Dizono zegt
@davelepeef: Nog beter: voorop in spiegelschrift!
http://www.carsmoveus.com/wp-content/uploads/2012/12/8273631914_c654cc8976_b.jpg
davelepeef zegt
@Dizono: haha, ik zag de reactie in m’n mailbox en wist waar je op doelde :) Maar nee, dat model is te episch
ronald zegt
De klant beslist je kan voor nul euro kiezen voor de optie geen type aanduiding. En dan zouden wij ons drukmaken om een kut logo meer of minder. Als je hem over tien jaar koopt pakje de fohn en klaar.
pinut187 zegt
@ronald: volgens mij betaal je ervoor om die typeaanduiding eraf te halen, bij Van Mossel Pon dealert in ieder geval wel.
tjorque zegt
Doe mij maar bescheidenheid, ik heb het grootste respect voor de echte sleeper
lincoln zegt
@tjorque:
Pardon !!
Weet je wel wat “respect” is ??
tjorque zegt
@lincoln: ik dacht het wel… Iets in de zin van waardering en gepaste manier van omgaan met enz…
driver28 zegt
Zou niet gek zijn als je op je optielijst aanvinkt dat je juist geen type en badge aanduiding wilt je extra moet betalen :)
ej20g zegt
Tsjah, dan valt het bij mijn auto nog wel mee. Die heeft geen logo’s behalve achterop het motorsport logo samen met de T-5R badge. Die twee horen gewoon op een T-5R, zonder is de auto niet compleet.
siebren zegt
Volledig met het artikel eens. Alleen hebben de luchtroosters achter het voorwiel wel degelijk zin. Deze zorgen voor een betere doorstroming van lucht in de wielkast en daarom minder drag.
TheVeenmeister zegt
Heb alleen het Fiat logo er op staan. De rest mochten ze lekker houden..
burnout zegt
Mijn buurman vroeger (1990) had een Toyota corolla MR2 , GTI 16v met turbo. Heel zijn klep stond vol.
SimonMc zegt
Is toch iets van alle tijden? “16 V” op een 4-cilinder bijvoorbeeld. In feite zou je kunnen stellen dat het informatief is voor een autoliefhebber.
Stel je maar eens voor dat de 8.32 op een Lancia Thema ontbreekt. Ok, een échte autoliefhebber zal het wel aan andere dingen zien, maar laten we zeggen dat de leek hierdoor eens een praatje zal maken met de eigenaar over het verbruik.
Tuurlijk, waar trek je de lijn tussen informatief en opschepperig? Das een moeilijke…
M’n pa had een Renault R4 Safari, en die Safari sloeg ( onder andere? ) op de gestreepte stoelen, die er best wel leuk uitzagen (hij had die oranje/bruin gestreepte ). De badge Safari zal dus voornamelijk mede R4 eigenaren een blik naar binnen hebben doen werpen, om te zien hoe zo’n zetels er nu uitzagen.
Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van perceptie. Wat voor de een fascinerend is, is voor de andere pauper.
ds3thp zegt
Tsja, ik denk maar zo, de koper kan op de Optielijst gewoon aanvinken dat hij / zij deze logo’s niet wil hebben. Dus wie moet zichzelf eigenlijk bewijzen?!
larsyboy1997 zegt
Tja je moet je ergens druk om maken he…
e1000bmw zegt
Gelukkig is de tijd dat er “automatic” achterop stond voorbij…
norge zegt
@e1000bmw523i: Nu heb je 4 matic nog..
henkhupelschoten zegt
@norge: Quattro voor op de gril vind ik persoonlijk het ergste…
yupyup zegt
Maar die badges, die zijn toch premium?
sracert zegt
R-design, vreselijk met een diesel nog wel, stinkbakken.
sracert zegt
Turkbo, of een Turkbootje, zo noemde ik vroeger de Renault 18 werden veel gereden door onze toenmalige nieuwe medenederlanders.
sracert zegt
Ook triest was de BMW 315 zonder badge, kon je aan de uitlaat en de kinderwagenwieltjes zien dat het een crisis modelletje was.
fconderkantlat zegt
gran coupe badge vind ik nog acceptabel, de rest niet
9000cse zegt
Tsja! T’is maar waar je je druk over kunt/moet maken, hè? De “belangrijke(?)” vraag over wat mag en wat niet? Over waar we nu eindelijk eens mee moeten kappen? Over iets onnozels als een logo? Alsof er geen ergere dingen zijn waarover een mens slapeloze nachten kan hebben!
Als dat dan naar een zo belangrijk “niveau” getild moet worden, dan kan mijn ervaring hier ook best gepubliciteerd worden. Tussen de laatste Kerst en dit nieuwe jaar werd ik op de parkeerplaats van een retailcentrum aangesproken door iemand die mijn auto stond te bewonderen. Daar staat op de kofferklep maar één logo: Volvo. Nou schijnt die auto toch wel de belangstelling te genieten van de echte kenner en liefhebber. En, -al zeg ik het zelf-, het is ook een bijzonder mooi exemplaar. En vanzelfsprekend ben ik er best wel een beetje trots op als ik er op word aangesproken.
De man zei me danook dat hij hem echt stond te bewonderen en dat hij er best wel iets meer over wilde weten. En wat vroeg hij me? Juist! Naar de logo’s die de mijne dus niet heeft! “Het is toch een 960, hè?” en “is het een 2.5 of een 3.0?” en “wat is het er voor een?” Nou staat dat laatste nooit als logo op een 960, dus die vraag was wel terecht. Toen ik hem zei dat het een “Oxford” was, reageerde hij alleen maar met een: “Wouw!”
Op basis van dit artikel vol verontwaardiging over een badge begin ik me natuurlijk af te vragen of mijn Volvo er nu te weinig heeft of niet. Mijn conclusie: Ik laat het maar zoals het is. Maar ik zou ze er beslist niet vanaf laten halen als het merendeel van de reacties hier zou luiden dat ik er meteen mee zou moeten kappen. ’t Zou me gewoon te onnozel zijn! Laat iedereen doen waar hij/zij zin in heeft. Zonder meerprijs ben je er sowieso van verlost.
ardonjr zegt
@9000cse: Goed verhaal.. lekker kort!
gtwillem zegt
@9000cse: Heb jij een 960 Oxford? Nice! Was toch een luxe uitvoering met die Aubergine achtige lak?
9000cse zegt
@gtwillem:
Inderdation! Zo een is het. En ik ben maar wat blij dat ik er zo een heb kunnen vinden. Precies zoals ik hem op “het salon” te Bruxelles voor het eerst heb gezien: Zelfde kleur “Blackberry Wine” en ook nog eens in de allerduurste uitvoering. Toen werd het mijn droomauto en nu heb ik hem eindelijk. Heb er mijn S80 2.9 voor ingeruild. Voel me een gelukkig mens!
deboes zegt
Een pininfarina plakker op een Hyundai matrix, da’s pas erg.
Rob zegt
@deboes:
Waarom is dat erg?
desjonnies zegt
@Rob:
Omdat ‘ie hem ook ontworpen heeft…………..
Rob zegt
@desjonnies:
Ja, maar is er een reden waarom Pininfarina zich zou moeten schamen voor de Matrix? Het is geen beeldschone wagen, verre van, maar het ontwerp komt over als ruim en praktisch met bescheiden buitenmaten. Wat is daar mis mee? Of moet bijvoorbeeld Giugiaro zich ook schamen voor de eerste Panda..?
En uiteraard, op de Matrix zit dat plakkertje er puur voor de marketing. Maar dat geldt ook voor een plakkertje op een Ferrari! Want dat zijn alle logootjes in beginsel, marketing…..
jesse_rutjes zegt
De schrijver moet wel veel tijd over hebben om zich hier aan te ergeren…
radboudcc zegt
Helemaal eens, en kappen ermee. Of minstens uit kunnen vinken bij de bestelling.