Of de ultieme uiting van blasfemie, ’t is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Dat er veel tijd en liefde in deze auto is gaan zitten staat in ieder geval buiten kijf.
Een fusie van oude en nieuwe technologie kan praktisch zijn, bijvoorbeeld als je graag BPM en wegenbelasting ontduikt, maar sommige mensen doen het puur voor de hobby. Wat je hier ziet is de onderstel en techniek van een BMW E39 M5 omhuld door een klassiek jasje, want de makers legden er een E9 CS body overheen.
Onder de kap ligt dus een beestachtig grote 5 liter V8 met 400 pk, je hebt de beschikking over DSC, een sperdiff, enzovoort enzodoor, maar het gewicht ligt ook op een flinke 1.750 kg.
De makers, het Duitse MKO V8, kwamen we in Essen al eens tegen met deze Lucra LC470. Hun Bimmer heeft 120.000 kilometer gedraaid, en is voor de goede vorm ook even op de rollenbank gezet (uitdraai). Is het wat jou betreft een plaatje, of een ongewenst mengsel?
Met dank aan Vinox voor de tip!
nickimhoff zegt
1 van de mooiste modellen BMW. Alleen jammer dat hij niet meer origineel is.
dhrwilders zegt
@nickimhoff: beter dan het orgineel
Corrado16v zegt
Het is nou ook niet echt smaakvol gedaan.
edgaar zegt
Geile porno bak
E34M5Touring zegt
Ik ben een groot fan van restomods maar hier zijn ze toch iets te ver gegaan vind ik. Interieur had ik zo stock mogelijk gelaten en ik had een 6 pitter gepakt (E36 of E46 M3). Onderstel aanpassen maar wel vanuit de originele set up. Dan houd je hem toch iets dichter bij het origineel, dat vind ik persoonlijk mooier.
vinox zegt
@E34M5Touring: Exact wat ik in mijn mailtje naar de tiplijn schreef. Mezelf ff gequote: “Ik ben normaal wel voor restomods maar deze vind ik een beetje jammer. Offenga heeft net hetzelfde gedaan met hun drift E28 en dat vond ik veel beter passen”. Zoals jij zegt, met een kleiner, lichter blok waarvoor niet heel het exterieur eraan moet geloven. Even googlen en je vindt meteen een paar restomods die het veel beter doen, met een 3.0 of 3.5 blok erin.
Waarom ze in godsnaam ook heel het interieur hebben aangepakt is me nog een groter misterie. Bah. DIT is hoe het moet: http://cdn.stanceworks.com/wp-content/uploads/2013/06/bmw-e9-csl-batmobile-interior.jpg
E34M5Touring zegt
@vinox: Ja het interieur vind ik echt het grootste pijnpunt. Ik vind restomods het mooist als ze zoveel mogelijk period correct zijn, uiteraard met moderne techniek. Remmen van een E36 M3, updated shocks etc. En motor en bak uit een E34 M5, E36/46 M3 oid. Hell, zelfs de originele 3.0l is prima te tunen. Denk dat je dan ook wel wat extra gewicht bespaart, ook al is die E39 V8 niet superzwaar.
e1000bmw zegt
@E34M5Touring: je vergeet de meest voor de hand liggende: 3.5/3.8 uit de E34
E34M5Touring zegt
@e1000bmw523i: E34 motor is minder hoogtoerig. Toch meer een koppel motor. Vind een toerenbeul er beter bij passen.
e1000bmw zegt
@E34M5Touring: tja, smaken verschillen. Ik hou juist can die laagtoerige koppelbeesten. ;)
skinnybmw zegt
@E34M5Touring: vreemd dat je de S38 een koppelmotor vindt aangezien mijn 3.6 pas bij 3000 toeren begon te sleuren en daar onder niet ‘veel’ deed…en dat ook nog met een lichter vliegwiel. Imho is de S38 zeker ook een toerenbeul.
E34M5Touring zegt
@skinnybmw: Heb alleen ervaring met de 3.8 en die loopt minder snel door de toeren dan een E46 M3 blok. Die vind ik beter passen bij de E9, ook gezien de racehistorie.
skinnybmw zegt
@E34M5Touring: ik neem aan dat de 3.8 niet veel verschilt van de 3.6. In mijn optiek is een koppelblok een blok die ook trekt bij lage toeren en een toerenblok juist bij hoge toeren. Dat een S54 sneller in de toeren klimt dan een S38 snap ik wel maar denk dat beide wel goed zullen passen in een E9. Volgens mij is het blok wat er nu in ligt juist meer een koppelbeul welke niet echt past bij dit type auto.
E34M5Touring zegt
@skinnybmw: 3.8 levert 400Nm waarvan een groter deel al onder de 3000 toeren, tuurlijk moet je voor vol power doorhalen maar mijne liet zich best rustig rijden. Trok ook niet zo gretig door de toeren als een E46 M3. Dat jankerige had mijne niet zo.
gregorius zegt
Ik vind het heel erg vet gedaan. Maar goed, ik ben wel van ‘modern’ interieur en klassiek uiterlijk.
dhrwilders zegt
Waar blijft die C63 AMG op basis van die 190e
martingtv zegt
@dhrwilders: hierzo
http://blog.vehiclejar.com/mercedes-c63-amg-body-190e/
Foramen zegt
@martingtv: ah je was me voor, jammer dat de app de reacties zo laat zichtbaar maakt.
dhrwilders zegt
@martingtv: eindproduct graag
Foramen zegt
@dhrwilders: wel een 190e op basis van een c63.
http://www.carbuildindex.com/15931/body-swap-1985-mercedes-benz-190e-grafted-onto-2010-c63-amg/
dhrwilders zegt
@foramen: Ja die bedoelde ik
E550 zegt
@Foramen: Ook ergens foto’s van het eindresultaat?
Dutchdriftking zegt
@e550: Nee, want hij is nog niet klaar. Helaas heeft men hier ook een te nieuw dash gebruikt. Een W202 AMG interieur was hierin geniaal geweest!
Foramen zegt
@e550: Denk dat je via hun Facebook het meeste kans hebt om de updates mee te krijgen. Geen foto’s van eindresultaat te vinden als deze al af is… ;)
https://m.facebook.com/media/set/?set=a.10153349096740511.1073741826.486605745510
kapiteinaudi zegt
De E9 komt nog uit de tijd dat BMW mooie auto’s maakte. Maar dan ook wel echt mooie auto’s. Wat een ongelooflijk prachtige auto. Doe er mij maar een, maar wel volledig origineel graag.
kapiteinaudi zegt
@kapiteinaudi: *E9 CS/CSL
piquet1986 zegt
Mooi, maar vind de uitlaten pauper uitgesneden
arme-student zegt
Met het originele interieur erin issie wat mij betreft perfect!
crackdavid zegt
Jammer van het interieur, de rest vind ik er
bouwt zegt
Leuk idee, maar ze slaan heel wat planken mis: interieur, velgen, uitlaten en vooral die plaat onder de achterbumper..
e39540itouring zegt
Heel gaaf, alleen jammer van het dashboard. Dat had klassiek mogen blijven als je het mij vraagt. Vooral het scherm in het midden maakt het lelijk, maar het is ook tè modern. Er rijden in nl ook minstens 2 hele gave e28’s met V8 (s62 en m67)rond, allebei net alsof t origineel is.
s62b50 zegt
@e39540itouring: idd, dat dash is niet geslaagd
gash zegt
Zoals eerder vermeld vind ik de velgen, uitlaten en toegevoegd plaat/spoilerwerk niet mooi. Ik snap dat hij het moderne dashboard heeft geplaatst: dit is natuurlijk veel eenvoudiger mbt alle electronica. Met een beetje aanpassingen aan de buitenkant zou ik hem graag willen rijden.
berlinetta zegt
Die achterbumper hebben ze ook erom gevouwd in een dronken bui geloof ik. Slecht afgewerkt. Het idee achter deze auto vind ik wel leuk, maar ook jammer van beide modellen die nu opgeofferd zijn.
Dutchdriftking zegt
Super carrosserie met een fantastisch blok, Echter die M5 velgen halen het helemaal onderuit. Dit is mooi op Alpina of een mooi setje 3 delige BBS. En dat interieur is helemaal schande. Jammer dat zo`n goed idee, zo slecht uitgevoerd is.
norge zegt
Oud stukje plaatwerk rond een nieuwere auto dus…Ze hadden het oude interieur er ook in moeten zetten. Hoop dat ze er geen CS voor gesloopt hebben..
toniominestrone zegt
Heiligschennis!
mrrallycross zegt
Mooie auto, misschien wat subtielere uitlaten was beter geweest
jonckers zegt
Deze, of een soortgelijke, heb ik jaren geleden op TechnoClassica gezien in Essen. Echt super vet. De mannen van MKO V8 hadden daar nog meer V8 monsters staan, nu nog de loterij winnen.
sydney zegt
Hoe verkloot je een wonderschone E9 CS.Zo dus.
erikvb zegt
why, why, why?
SimonMc zegt
@erikvb: …Delilah
erikvb zegt
@SimonMc: ROTFL!!
Sracerr zegt
Je wordt er stil van zo mooi! met dank aan Italiaanse designers dat wel.
LJ zegt
Ik vind hem toch gaaf hoor
LJ zegt
Ik vind hem toch gaaf hoor
scottishcarspotter2000 zegt
Ganz geil!
guusboum zegt
Tikkeltje te naar mijn smaak… Te nieuwe velgen, teveel uitlaat en dat stuur… 8- voor het totaal plaatje!
wimpie zegt
Knap gedaan, alleen jammer van het interieur.
redneckdarian zegt
Ik heb een (niet geheel) ongerelateerd vraag. Die plastic kappen die altijd op moderne motoren zitten, hebben die wel een functie? Behalve esthetisch
rob5nismo zegt
Ik vind zulke projecten altijd wel mooi om te zien
ikbenmnzus zegt
Restomodding done right. Buiten die badges dan.
RazorHead zegt
Nu, als hij 380pk levert mag hij al heel blij zijn.
Voor de rest zou ik eerder een 6 in lijn van de E46 gekozen hebben, al blijft het lekker
s62b50 zegt
Tja, wat zal ik eens zeggen…
Tonnie zegt
T klopt allemaal niet zo… op zich is het idee wel heel gaaf.
toyotafortuner zegt
Iets te veel van het goede. En wat is ie letterlijk dik geworden o.0
s62b50 zegt
Volgens mij is t gewoon een e39 onderstel met de E9 body erop
Hupke zegt
Als het dan toch fout moet zou ik ineens helemaal fout gaan en voor de E24 kiezen en die restomodden. Also 6-in-lijn ipv V8.
e1000bmw zegt
@Hupke: kijk, eindelijk een verstandige! :p
E9 moet men met dit soort projecten afblijven!
3246cm252kw zegt
Jammer van het E39 interieur en velgen en logos etc haha lijkt me wel een kanon zeg!
tjorque zegt
doe mij dit met een modern R4 – 2L twinscroll turbo blok of een R6 turbo blok en een nieuw interieur en ik ben helemaal gewonnen.
Die V8 vindt ik wat te lomp.