BMW’s eerste pogingen tot elektrificering waren bepaald geen succes, in tweede instantie gooien de Duitsers het over een heel andere boeg.
De ActiveHybrid-strategie was voorheen het combineren van een non-plugin-elektromotor met de dikste motoriseringen. Voor de tweede generatie hybrides gaat BMW switchen naar plug-in modellen, en deze combineren met lichtere motoriseringen, zoals de niet nader gespecificeerde viercilinder die in dit X5 eDrive concept ligt, gekoppeld aan een 95 pk sterke elektromotor.
Hoewel BMW er zelf nog niets over los laat, zou ik niet raar opkijken als er rond 2015 een productiemodel staat, uiteraard voor 99% identiek aan dit model. De Duitsers zijn immers de koning van de productierijpe ‘concepten’.
Mocht je met deze potentiële 14%-bijtellings-X5 herten in het bos willen besluipen, dan kan dat, 30 kilometer lang zelfs. Daarna zijn de batterijen leeg, en springt de benzinemotor bij.
sjeppie156 zegt
Maar hoe zit het nou als je dus beide gebruikt hoelang gaat die elktriessssssse motor dan mee? Tevens hoe is dan het verbruik?
tupperware zegt
@sjeppie156:
hoelang gaat die elktriessssssse motor dan mee?
Ik gok een paar ton, er kan niet zoveel stuk aan een E-motor….
sjeppie156 zegt
@tupperware: Ik bedoel meer aantal km voordat ie leeg is en weer geplugd moet worden
tupperware zegt
@sjeppie156:
Dan heb je het dus over accu’s, en niet over de motor, die gaat echt niet leeg hoor.
RobTWo zegt
@sjeppie156: [quote]Mocht je met deze potentiële 14%-bijtellings-X5 herten in het bos willen besluipen, dan kan dat, 30 kilometer lang zelfs. Daarna zijn de batterijen leeg, en springt de benzinemotor bij.[/quote]
sjeppie156 zegt
@RobTWo: Ja dat heb ik gelezen ik bedoel alleen wat als ze samen werken of is dat niet mogelijk zoals bijv bij de porsche 918
sjamp zegt
Waarom toch dat blauw? De elektro en of quasi schone auto’s hebben allemaal wat blauws qua naam (Bluetec/Bluemotion) of logo zoals ’t Toyota logo bij Prius en Auris (hybrid),…
Dat BMW ook (opnieuw) voor de elektro bijl gaat qua elektro-rijden dat is logisch, maar waarom is ie blauw?
tupperware zegt
@sjamp:
Misschien moet ik even bij Hans Anders langs, bij mij is die X5 leasebak grijs.
motoragent zegt
@tupperware: Hij heeft het over het beeldmerk, niet de kleur van de auto… Dat zie je bij de i3 en i8 ook, blauw grilletje en wat blauwe accenten.
Komt denk ik dat mensen blauw toch associëren met rust, kalmte en natuur, zonder dat er meteen zo’n overdreven groen/milieu-gedachte aan hangt
tupperware zegt
@motoragent:
thx, ik was al bang dat ik meer worteltjes moest gaan eten.
slome51 zegt
@tupperware: de vloer op de beurs is blauw, de plug in op de flank van de x5 is blauw. Hij bedoeld waarom elektrisch of hybride altijd gelinkt word met blauw..
ericc zegt
Ik vermoed dat ze met de kleur blauw de gedachte wil creëren dat mensen dit automatisch linken met hybride-voertuigen.
Zoals bij Ferrari F1 achter de piloot steeds de wit-rode stickers hangen dat doet vermoeden dat Marlboro nog steeds een sigaret tussen de deur heeft steken bij de Italianen.
Blauw-Oranje : wordt bij autoliefhebbers gelinkt aan Gulf
Zwart-oranje : KTM-modellen
Jullie kunnen er vermoedelijk nog meer verzinnen maar je begrijpt wat ik bedoel.
Lennaert zegt
@ericc: ik begrijp het idee, maar waarom dan blauw. Ik zie zelf geen logisch verband.
sturmer zegt
Geweldig!! Eindelijk een aantrekkelijke 7% bijteller..
BMW dealer: kom maar doorrr met die overtollige X5M!!
f1driver zegt
Waarom zou ik een SUV willen waarmee ik 30km elektrisch kan rijden? SUV is vooral een reis auto, dan zijn die accu’s zo leeg en verbruik je gewoon net zoveel benzine als een andere 4 cilinder.