
Drie keer raden in welk land.
Juist, Amerika ja. BMW is hier door MLG Automotive Law aangeklaagd, omdat veel bezitters van een BMW i3 (rijtest) nogal geschrokken zijn. Het gaat in dit geval alleen om de i3 met range extender, die het ineens af zou kunnen laten weten. Niet altijd, maar onder bepaalde omstandigheden.
Het tweecilinder motorfietsmotortje kan het namelijk nogal benauwd krijgen als de auto zwaar beladen is. Als de accu dan ook nog eens leeg is en deze bijgeladen moet worden, is het blijkbaar erg moeilijk om een constante snelheid van 100 kilometer per uur (of harder) aan te houden. De snelheid kan dan terugzakken naar 70/80 kilometer per uur.
Veel Amerikanen vonden dit gevaarlijk zagen dollartekens en hebben via MLG Automotive Law het Duitse BMW aangeklaagd. MLG is overigens geen kleine jongen, want ze geven ook raad aan de overheid wat betreft de Volkswagen dieselgate. BMW geeft voorlopig nog geen reactie en dit speelt voor nu dus alleen in Amerika. Wellicht dat BMW binnenkort in Europa aan de beurt is. Toch maar voor de versie zonder range extender gaan dan?
Accugate?
Tja, als je met vier van die corpulente Amerikanen in zo’n i3 gaat zitten vraag je er ook wel een beetje om.
Wanneer gaan Amerikanen eens stoppen met het pesten van Europese fabrikanten, begint een beetje belachelijk te worden.
@misterdrogba:
Misschien beginnen met gewoon leveren wat je beloofd hebt?
@super: die amerikanen kunnen ook wat gezonder gaan leven, dan komen ze al gauw verder in hun leven op verschillende manieren
@banaan7:
Iedereen kan gezonder leven ..
En wat heeft dat met BMW te maken ??
@lincoln: iets met gezonder leven resulteert in minder gewicht. En dat brengt je dus blijkbaar iets verder in zo’n i3.
@cpp1:
Die kinderen in Bangladesh die jouw kleding in elkaar naaien zijn een beetje de gezondste mensen op aarde ..
@lincoln: heb me sinds een aantal maanden bekeerd tot het nudisme …
@cpp1:
ja, en als je nieuwe auto het opgegeven verbruik niet haalt moet je dus vooral gezonder gaan leven, klinkt erg logisch, maar ik zou geen advocaat worden als ik jou was.
@super: Beloofd?
Ik ben geen fan van deze auto, helemaal niet zelfs.. maar dat het ding met een lege accu , zwaar beladen en alleen de range extender niet meer hard vooruit wil… lijkt me inherent aan het product.
Het is een range extender, als de auto gewoon op dat ding reed was het een motor..
@dracae:
dit staat er in de owners manual:
“If the charging state of the high-voltage battery drops during travel to a minimum value, the Range Extender starts and supplies the re‐quired electrical energy for driving on.”
“driving on” dus, en geen woord over dat de performance degraded zou zijn.
Maar goed, deze europese houding is er denk ik ook de reden van dat we in europa decennia lang extra moesten betalen voor opties als “rechter buitenspiegel” of “digitaal klokje” terwijl in de vs wagens standaard “bomvol” waren.
@super: De interpretatie van ‘driving on’ kan natuurlijk voor onduidelijkheid zorgen. In principe voldoet het zo gewoon.
@super: 50-80km/u is ook ‘driving on’. Zelfde als een reservewiel, je kan er maximaal 80km/u mee, maar je komt wel bij je garage.
@super: volgens Reuters is er enkel vermogensverlies wanneer de i3 bergop moet rijden of wanneer er meerdere passagiers in de wagen zitten terwijl de batterijen aan het heropladen zijn. Gewoon weer een typisch Amerikaans gevalletje geldklopperij.
Bron:
http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0Y91WU
Tja, wat verwacht je dan van zo’n eco-mobiel……
prima, als je niet levert wat je beloofd hebt kun je aangeklaagd worden om wat voor een reden dan ook, zouden ze hier in europa ook meer moeten doen.
Wat walg ik toch van die sue cultuur. Doe es lief tegen mekaar, worden we allemaal beter van, of in ider geval vrolijker.
Het is geen v8 nee…
En vroeger kwam je met je Eend niet eens een vrachtwagen voorbij als je heuvelop over de A76 kachelde.. Met tegenwind!
@123bat: …En volgens mij is Citroën daar ook nooit voor aangeklaagd…
Wat een stelletje geldwolven daar. Ze zeggen dat Nederlanders gierig zijn, maar daar in de VS probeert men echt overal geld uit te slaan!
@123bat: en ze hebben nog gelijk ook!
@123bat:
Idd ..al die Citroëns gewoon terug sturen naar Amerika ..
@lincoln: Kunnen ze meteen leren schakelen!
Niet meer exporteren naar Ameika tenzij er bepaalde voorwaarden komen voor kopers?
@cars4all:
Gewoon in het koopcontract ..
“Dit is brol uit China of Europa .. No refunds” ..
Oeeh gevaarlijk hoor. Hijsen ze hun corpulente lijven maar weer in iets met een V8.
Nou, lijkt me anders best gevaarlijk als de snelheid ineens omlaag gaat…
@stfu: ja, ik sta altijd doodsangsten uit wanneer ik moet remmen voor het rode licht :p
Zal wel geleidelijk aan terug zakken hé, al eens met een underpowered autootje een berg op gereden? Je rijdt ook niet plots 70 hé. Je zakt langzaam aan terug. Als je dat al gevaarlijk vindt, kan je beter je eigen oprit niet verlaten
@humpyourdog: Nou, 70 op de snelweg lijkt me niet echt goed voor de veiligheid he…
@stfu: neen inderdaad, niet optimaal voor de veiligheid, maar echt onveilig is het nu ook weer niet. Hier in België rijden de vrachtwagens van coca-cola maar 80 op de snelweg overigens.
Inferieure tyfuszooi verkopen doe je maar in Europa ..
stelletje mac vretende obesitas klojo’s… nou geef ik gewoon toe dat ik een bmw liefhebber ben, maar dat betekend niet dat ik vind dat ze altijd gelijk hebben. in dit geval hebben ze niks fout gedaan. we hebben t hier over een elektrische auto, met een range extender option. ALS DE ACCU BIJNA LEEG IS. stelletje… je rijdt in een elektrische auto, dan mag je niet verwachten dat een onboard opladertje ervoor zorgt dat je weer lekker met 100 kan cruisen…
Ze moeten die rare lelijke auto gewoon opladen en daarnaast gebruiken waar het ding voor bedoeld is, als stads en boodschappenauto, niet als lastezel over lange afstanden. Daarvoor koop je een 3 serie of zo.. als je smaak hebt koop je die sowieso.. lol..
Hoe dan ook, dit is niet meer dan normaal.. een range extender is niet bedoeld als primaire aandrijfbron a.k.a motor..
ow ik dacht vanwege zijn uitstraling ..
Zeer gevaarlijke auto. Vooral voor je ogen.
Bmw heeft niet zo’n zin in elektrische auto’s bouwen dat blijkt wel?
Als ik met m’n ka bergop rij zakt m’n snelheid ook terug. Krijg ik nu ook geld?
@towi1989:
Nope ..
Jij bent een europeaantje ..
Dus jij moet gewoon doen wat de multinationals jou opdragen ..
Zonder tegenspraak ..
@lincoln:
Ach, in de vs kopen de multinationals gewoon de politici, net wat omslachtiger maar hetzelfde effect.
Gewoon kappen met verkopen van Europese auto’s in USA, de meeste merken verslikken zich in de VS
Gewoon even langs de Mac voor een Supersized BigMac Menu en in de tussentijd je i3 weer opladen.
Lijkt me een win-win situatie daar.
Ik ga ook in Amerika wonen. Wacht ik tot de volgende Apple product op de markt komt en dan klaag ik Apple aan voor welk mankement er dan weer is met een nieuw Apple product.
Als er dan bijvoorbeeld problemen zijn met de antenne klaag ik ze aan omdat ik bijna dood had kunnen. Ik kan namelijk 911 niet bellen of zo…
Miljoenenclaim omdat ik geestelijk helemaal kapot ben van het idee alleen al dat ik misschien mogelijk 911 niet kon bellen.
@Rick-dos: Beter ga je bij de buurtwacht en schiet je een donker persoon neer en verkoop je het wapen daarna op een veiling voor een kwart miljoen.
tis gewoon de schuld van die k.t hamburgers in dat k.t land.
Achterlijke mensen in een achterlijk land. De misplaatste arrogantie van oorlogszuchtige idioten begint me echt de keel uit te hangen. Bemoei je lekker met 40% armoede, vergiftigd water, legale corruptie, verkiezingsfraude, instortende infrastructuur, kinderen met shotguns en andere lokale shit. Wij Europeanen doen ondertussen wel waar wij beter in zijn, namelijk alles. Losers.