Laatst schreef ik nog over een klassieke Porsche 912 die door twee hobbyisten van zijn motor beroofd was in ruil voor een lading accu’s. Hetzelfde geintje is nu uitgehaald met een BMW 840ci uit 1995. Daarvan moest het V8 blok plaatsmaken voor een zooi accu’s om er een hebbeding van te maken voor iedere groene rakker.
Dit hebbeding staat te koop op eBay met een openingsbod van 160.000 dollar. Op een volle lading Xellerion nickel-zinc batterijen legt deze Beemer zo’n 160 kilometer af voordat hij weer aan het stopcontact moet. Volgens de adverteerder heeft de elektrische 8-serie nog voldoende vermogen om de berijder het gevoel te geven dat hij in een luxe sportauto rijdt. Hij haalt namelijk een topsnelheid van 160 km/u. Nou nou, poe poe, ik ben volledig overtuigd en ga nu direct een bod uitbrengen…, NOT!
Voor minder geld bestel je een Tesla Roadster, dus ik ben heel benieuwd hoeveel freaks er een bod zullen doen. (via: autobloggreen)
Omar Pasha zegt
Deze BMW is mooier dan de nieuwere
mrB zegt
jammer, ik vind de 8 serie best mooi
Dion zegt
ga toch maar voor de tesla :lol:
golf 1.6 zegt
Maar het blijft een mooie auto….
Stijn zegt
Wat een *********
don_mario zegt
Dit is dus erg fout,… ik zou nog liever mijn maand salaris op rijden aan benzine dan zoon groen ding te rijden…
RenJie zegt
@don_mario
nou dacht het niet.
Rob zegt
Lachen, die 8-serie heeft t zelfde stuur als mijn E36.
Zoepie zegt
En voor die 160.000 krijg je 2 weken garantie? Ik vind het een hoop geld voor een tweedehandswagen, al is die dan zogenaamd “groener”
bob zegt
160km/h ? In Nederland sta je toch altijd in de file .. dus niet zo zeuren.
Arodin zegt
Het ziet er naar uit dat de achterbank ook ruimte heeft gemaakt voor accu’s. Wat gaat dit niet wegen? Nee dank u, één accu is genoeg voor mij.
snelste zegt
Ja omdat iedereen in van die hyjoendais rijdt met de voet op de rem.
w0o0dy zegt
Ik weet dat de Dollar laag staat, maar het is toch wel meer dan 1 Euro op 8 dollar??
LilJeezy zegt
ik haat het dat de 8 serie niet meer in productie is..
six trey zegt
@Arodin
Ik heb ook 9 accu’s in mijn chevy zitten, alleen dienen er daar 8 van voor de compressors die verbonden zijn aan mijn hydraulische veringen :D low-rid-er
Ontopic: Ik vind het dom om zo iets te doen, heef mij maar een dikke V8 en in plaats van een elektromotor. Ik vraag mij af hoe veel km je kan rijden voor dat je elektronica versleten is
robgym zegt
six trey wat voor lowrider heb jij dan ?
Lagonda zegt
Wat raar, er heeft nog niemand op geboden…..
Wat nou zo jammer is, net als met die Porsche, is dat er nergens te lezen is hoe lang het laden nou duurt.
Als mijn tank leeg is, gooi ik ‘m vol en ga ik weer verder. Maar hiermee…….
Hoe gaat dat met z’n auto als deze ? Moet ik dan een uur wachten, twee uur, een week ?
En hoe weet je zeker dat je je huis haalt ? Is nou niet makkelijk tanken onderweg.
Zonde van die BMW, zoveel zijn er daar niet van.
majinstar zegt
Deze is vet : http://www.solarteam.be/Solarteam2/images/outback.gif
CSL zegt
Dat was ooit nog eens een auto.
six trey zegt
@robgym
Een 1963 Chevrolet Impala cabrio met de 4,6L V8
)
Citrofiel zegt
Waarom dan een ouwetje ombouwen? Als je dan toch zo’n prijzige ombouw doet, waarom niet gelijk op een nieuwe 6-serie? 160k voor een voor de rest verouderde auto… De enige reden die ik kan bedenken is dat de techniek nog wat simpeler was, dus wat gemakkelijker aan te passen.
dekster zegt
$160 000 voor een electrisch hobby-project? Weleuh, dan geef ik liever 60 000uit aan een 860i die geen hobbyproject was en teminste lekker rijdt :)
Tombnolz zegt
’t Probleem is dat ik niet geloof dat dit soort projecten het mileu eigenlijk ten goede komt. Accu’s vervaardigen en achteraf onschadelijk maken, belast zeker en vast het mileu. Komt daar nog ‘ns bij dat die accu’s keer op keer d.m.v. elektriciteit moeten opgeladen worden. Elektriciteit opwekken is meestal schadelijk voor het mileu. En den dé vraag: hoeveel kilomter houden die accu’s het uit?
@ six trey: Mijn vader heeft een Chevrolet Impala sedan uit 1964! Volledig standaard, want het is een familiestuk. Heerlijke wagen, echter geen V8.
vla zegt
Motherfucker! Waarom zijn het altijd de klassiekers die eraan moeten geloven?! Neem een Kever, neuk hem in zijn kont, verkoop hem op eBay. Maar niet deze!! Dit is het voorbeeld van een gecastreerde Bimmer.
Zoef zegt
160 km/u? Dan heeft ie naar schatting hooguit 80 pk. We zullen het dan maar niet hebben over wat moet doorgaan voor acceleratie zeker?
six trey zegt
@Tombnolz
Het kan wel dat hij geen V8 geeft, chevrolet had een 5 tal motoren die ze in de impala staken van een 6 inlijn tot een aluminium V8
clijde zegt
Verschrikkelijk, een van de mooiste beemer, en ze hebben er weer een zooitje van gemaakt!. Wil je a.u.b. een electro-car maken, o.k. , maar niet deze prachtige veldzame 8 cil van BMW. Eigenlijk is dit waarde naar de zee dragen als je het mij vraagt. Deze coupe weegt ongeveer vanaf 1800 kg, dus kun je beter een 3 serie pakken met accu’s. loopt vlotter, en zal meer kilometers maken. Trouwens wie gaat deze accu’s afbreken als ze op zijn???
clijde zegt
waarde = water
Def Tovertor zegt
Waarom nikkel-zink accu’s? Naar ik meen zijn dat nou niet de meeste efficiente accu’s die er tegenwoordig te krijgen zijn. Lithium-ion accu’s hebben een veel beter prestatie-gewicht verhouding… Om nog maar te zwijgen van polymeer accu’s.
Ik denk niet dat dit uit kostenbesparingsoverwegingen is gedaan. 160k voor een 840ci uit 1995, daar verwacht je toch fatsoenlijke (lees: moderne) accu’s in!?
Mc zegt
@Def Tovertor
Lithium accu’s hebben nog het probleem dat warmte niet genoeg afgevoerd kan worden. Dus bij belasting kunnen ze erg heet worden. je kunt het zelfs bij je mobieltje voelen (= ook lithium accu) als ik er lange tijd mee bel wordt mn mobiel flink warm. Het is geen oude mobiel maar gewoon een samsung u700 met standaard accu.
Ben zegt
@Rob: Is dat niet een origineel E39 stuur?
markieanta zegt
@Zoef, ik wil niet lullig doen hoor, maar met 80 pk krijg jij een 1800 kg zwaar apparaat vast niet op 160 km per uur
bmw6cil4life zegt
haha 160km/h dat schiet lkkr op ………………… NOT. als ie dat al haalt en dan sta je na 80 km al stil.
zoiezo als je zo`n auto koopt rijdt je per dag al meer als 160 km.
Rob zegt
@ Ben
Volgens mij enkel de E36. Maar mijn wagen is geimporteerd, dus dat kan verschillen van Ned. modellen. :)
Damien zegt
uh? Vergis ik mij of had dit model geen v12 ?
markieanta zegt
840 niet nee, 850 echter wel….
BMW_Fan zegt
Wat zonde van zo’n (bijna) klassiekker!!
Doe mij maar een echte benzine-motor. In een 8-serie hóórt natuurlijk wel een mooie V12!
Kijk maar eens hoe een echte motor er uit hoort te zien http://www.autohan.nl/index.php?module=aanbod&id=60 ;)
jasper zegt
Best bmw ever!! alleen ze hebbe m wel verkracht met die accu’s
Turbo zegt
Stop de V8 maar weer terug. Als nu de actieradius beter was geweest, allah.
Sorcerer zegt
Die hoofdsteunen blijven ontzettend mooi… Erg zonde dat mensen zo hun auto verneuken…
Tombnolz zegt
@ six trey:
Er ligt een 3.8 zes-in-lijn in… Meer dan voldoende voor een ontspannen ritje hoor. Ben er zondag nog mee op pad geweest, heerlijk. Maar een V8 was toch nog fijner geweest :)
Hoe is het met jouw verbruik gesteld. Volgens m’n vader verbruikt de onze 20l/100km, maar dat lijkt me toch aan de hoge kant.
A. de Wit zegt
Carroserie is mooi je kan je er mee in voor bewegen. De techniek van een voledige electrischeauto’s is waardeloos voor vele liefhebbers onder de kap geen geen mooi bolk geen geluid electrischeeenheidsworst geen twee vier zes of achtcilinders en eventueel een turbo. Bij enige aanpassing kunnen de gebruikelijke motoren op waterstof lopen. er zal altijd keus blijven.
RenJie zegt
@A. de Wit
okee..?
1) Ik volg je verhaal totaal niet :’)..
2) Leer eens om leestekens te gebruiken.
3) carrosserie, volledige, elektrische etc.
Probeer het morgen nog eens :)