Verrassend in de mate waarop BMW de facelift heeft doorgevoerd voor de 8-Serie en de M8.
Je zou het misschien niet zeggen, maar de huidige generatie BMW 8 Serie is alweer sinds 2018 op de markt. Tijd voor een opfrisser dus. Maar BMW heeft verrassend genoeg er niet voor gekozen om het model echt te vernieuwen. In plaats daarvan is gekozen voor een subtiele update met kleine veranderingen en nieuwigheden. Als je even snel kijkt is het moeilijk te zeggen of je met de facelift of de pre-facelift te maken hebt.
Verrassend.. saai?
De 8 Serie is er als coupé, Gran Coupé en als cabriolet. Idem dito voor de M8, de overtreffende trap. De grootste verandering merk je op als je vooral in de BMW 8 Serie facelift plaatsneemt. Dan moet je opvallen dat het oude 10.25-inch infotainmentdisplay plaats heeft moeten maken voor een nieuwe 12.3-inch groot display. Aan de buitenzijde van de auto zijn er ook een aantal dingen anders. De grille licht op met het ontgrendelen of openen van een deur van de auto. Een feature die uit te schakelen is, mocht je daar geen fan van zijn. Voor de rest zijn het echt kleine frutsels, deze facelift. Een kleine vormwijziging in de bumpers, een zwarte achterspoiler die nu verkrijgbaar is de voor 8 Serie Coupé. Je kent het wel. De kleine dingen.
Is zo’n kleine facelift erg? Welnee. De 8 Serie oogt nog altijd hartstikke fris. Dus waarom iets onnodig wijzigen wat nog goed in de smaak valt, zullen ze bij BMW gedacht hebben. Maar een tikkeltje saai is het natuurlijk wel. BMW is niet zo gek geweest om bijvoorbeeld de M4-grille op de M8 te klappen. Moet je dat eens voorstellen..
Mocht je fan zijn van carbon stoelen, dan is het goed om te weten dat je deze kunt bestellen op de M8. Er zijn ook een aantal nieuwe kleuren geïntroduceerd met de BMW 8 Serie facelift. Namelijk Skyscraper Grey metallic, San Remo Green metallic, Portimao Blue metallic, BMW Individual Frozen Tanzanite Blue metallic en Frozen Pure Grey. Als je voor één van deze kleuren kiest is het een makkelijke weggever dat jij met de facelift rijdt. Ook zijn er twee nieuwe designs voor de velgen.
De bekende motorvarianten zijn gewoon gebleven. Van 840i en 840d tot de M850i en de M8. Prijzen en beschikbaarheid zijn op het moment van schrijven nog niet bekend, maar daar verwachten we zeer spoedig meer info over te kunnen melden.
Dutchdriftking zegt
Blijft een heerlijke wagen, helemaal als Alpina B8 gran coupe.
mp014 zegt
@dutchdriftking: precies die ja!
sportabgasanlage zegt
Ik vind het een van de mooiste, zo niet dé mooiste BMW van dit moment.. Maar die M8, vanaf €200.000,-
Pwoah…. wat een geld zeg…
royaledeluxe zegt
Is inderdaad een zeer mooie auto. Ik zag gisteren ook de i4 M50 in het mat blauw… wat een andere mooie wagen. Hoort toch in de top 3 modellen van BMW voor het ogenblik.
ukbob zegt
@royaledeluxe: is inderdaad mooi zo’n 8 serie, maar zou zelf eerder nijgen naar de 4 serie Gran coupé, ofwel nog met benzine (zolang ajs t nog kan!) of toch als i4, hele erg gaaf ding!
gezondverstand zegt
Gelukkig hier geen grote grille in de hoogte zoals bij veel andere nieuwe BMW’s.
Mooiste BMW imo.
Robert zegt
“De grille licht op met het ontgrendelen of openen van een deur van de auto.”
Als ze deze feature ook op de M3 of M4 zouden leveren, riskeer je dat je de accu leeg trekt 🤣
Nee, ff zonder gekheid, dit is natuurlijk überkitsch, maar stiekem toch veel leuker dan de richtingaanwijzers of dimlichten die mee knipperen met de vergrendeling. Zo’n 8-serie vind ik toch wel een knappe verschijning hoor.
pomoek zegt
Mooie auto, dat moet ik zeggen, op 2 dingen na:
Ik ben geen fan van die displays die eruit zien als of je een I-pad rechtop je dashboard hebt geklemd. Andere merken doen het ook, I know, maar ik vind het storend.
De Grand coupé heeft last van een po3pende hond/Panamera effect, goed te zien bij de witte versie op foto 3.
maotje zegt
@pomoek: mee eens vind het ook niet je van het. Maar ben bang dat dit wel de toekomst is.
Loek zegt
@pomoek: bij die foto valt vooral op dat de proporties echt helemaal nergens op lijken. Vind namelijk in het echt die poepende hond wel meevallen, maar op deze foto lijkt de voorkant te groot en hoog en de achterkant iets te stijl.
Vooral als je een Coupé en een GC naast elkaar ziet merk je dat bij de GC de proporties echt compleet zoek zijn.
karhengst zegt
Ik ben nog altijd van mening dat het verschil qua interieur ten opzichte van de 3/4-Serie nog nooit zo klein is geweest. Misschien moet ik beide modellen rijden om de verschillen te ervaren, maar het zijn een hoop pegels voor enkel een fraaiere grille.
Normaalgesproken krijg je bij een hoger segment meer luxe, maar de huidige D-segmenters van BMW zijn naar mijn ervaring ook reeds dusdanig stil dat ze weinig te wensen overlaten. Het speciale gevoel wat de 6-Serie gaf biedt deze 8 eigenlijk niet, laat staan dat ik de inflatie qua serie gerechtvaardigd vind.
lekkerlinksrijden zegt
Nog steeds niks, glad trekken dat ding had de beste LCI geweest. Liever een 2-serie coupe dan dit
zesinlijn zegt
@RubenPriest “Maar BMW heeft verrassend genoeg er niet voor gekozen om het model echt te vernieuwen. In plaats daarvan is gekozen voor een subtiele update met kleine veranderingen en nieuwigheden.” Wat is hier verrassend aan? Dat is toch typisch BMW?