Bij BMW vond men het design van de huidige 7 Serie waarschijnlijk zo gek nog niet, want de faceliftversie is voor een leek amper te herkennen aan de buitenkant. Nee, de meeste aandacht ging naar het mueslificeren van de motoren en het updaten van het interieur. En dat is aardig geslaagd.
Nieuw aan de voorkant is de gewijzigde bumper, koplampen die nu full LED zijn en de nieren. Ook in de buitenspiegels geïntegreerde knipperlichten zijn voor het eerst op de 7 Serie toegepast en aan de achterkant is ‘ie te herkennen aan een spiegelend chroomstripje in de bumper.
Dan de motoren. Nieuwkomer is het dieselkanon dat we onder meer kennen uit de M550d. De 750d xDrive levert 381 pk en 740 Nm koppel aan koppel en sprint in 4,9 seconden naar de honderd km/u. Op papier slurpt deze tri-turbomotor 6,4 liter per 100 km weg. Niet slecht, voor een koppelmonster met het gewicht van een asteroïde.
De 740d levert voortaan 313 pk (was 306) en 630 Nm koppel, dat vanaf 1.500 toeren per minuut beschikbaar is. Wie het liefst zo min mogelijk duiverslbrandstof in zijn cilinders pompt kan terecht bij de BMW 730d. Met een CO2-uitstoot van 148 g/km, 258 pk en 560 Nm aan koppel. Op het papier goed voor een verbruik van 5,6 l/100 km en dat is volgens de BMW-rekenkamer 17% zuiniger dan het vorige model.
Bij de benzineblokjes is de de 740i met 320 pk en 450 Nm de instapper. Iets daarboven zit de 750i, met een vermogen van 450 pk en 650 Nm aan koppel. Een plusje van ongeveer 10 procent ten opzichte van zijn voorganger. De topper blijft, zoals altijd, de 760i, met een V12 die 544 pk’s ophoest.
Het interieur krijgt verder nieuwe stoelen (met geluidsisolerende hoofdsteunen, we kid you not) en luchtvering op de achteras is voortaan standaard. Ook standaard op elke Zeven is de achttraps automatische transmissie met start/stop en xDrive is voortaan ook leverbaar op de BMW 730d en 740d. Op de nieuwe BMW 750d xDrive is de volledige variabele vierwielaandrijving uiteraard standaard.
En de CEO die écht om zijn imago denkt kan natuurlijk maar voor een versie gaan: de ActiveHybrid 7, die het voortaan met twee cilinders minder moet stellen, aldus Groen7.nl.
Een filmpje van de gebotoxte 7 Serie staat HIERRR.
Lennrt zegt
ik zou haar doen
kraakensmaak zegt
Weinig verschillen, of deze mooier is valt te betwisten, maar de 750d is natuurlijk een heerlijke aanvulling. Doe mij maar een 750d long wheelbase.
Alpinaa zegt
Jammer van dat chroomstripje achter. Verder weinig verschil.
jzaero zegt
@Alpinaa: wordt wel beetje te veel ja dat chroom. Beetje China en Arabieren gevoel. Maarja, laat dat nou juist de markt zijn
kickass zegt
@Alpinaa: Dat zit er al jaren…
jackass266 zegt
1 groot nadeel van de huidige 7, waar ik echt stomverbaasd over was gezien het feit dat deze auto ook vaak met chauffeur geleverd wordt. Achter zit ZO kut op lange ritten.
Megakix zegt
@jackass266: moet je het ‘bankje’ eens laten vervangen door Individual Seating, met reetkoeling, reetventilatie, massagestandjes en automatische hoofsteuntje + voetenbankje (Li versie).
VeniVidiVici zegt
@Megakix: Inderdaad, weet zeker dat je dan op de plaats van bestemming tegen je chauffeur zegt “sodemieter op, laat me door slapen!!” :D
lincoln zegt
zo zo .. dat zijn knappe theoretische waardes wat betreft verbruik ..
lijkt alsnog de kleinste dieselaar de beste deal te zijn ..
pier zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
RuVi zegt
alleen recht van achteren is dit een mooie auto! imposante kont. Voor de rest vind ik het een lelijk ding. Zou veel liever een (saaie?) A8 rijden met 4.2 TDI
maxx1 zegt
@RudyV: Ik was altijd a8 fan, maar ik vind die nieuwe a8 toch lelijk, zou mog liever een a6 kopen. Lijken groter en zijn ook nog eens mooier. Nieuwste model 7-serie vind ik echt super gelukt, wel de kleine variant dan.
Megakix zegt
@maxx1: eensch…de ‘oude A8’en’ waren altijd erg mooi. De nieuwste versie is wat ’tsja en hmmm’.
maxx1 zegt
@Megakix: herinner mij de eerste generatie S8. Dat was een auto. Ingetogen en qua status gewoon even boven Bentley
RuVi zegt
@maxx1:
shoppen in deze klasse is best lastig.
De S-klasse loopt op zijn eind en heeft een verschrikkelijk lelijk interieur.
De Jag XJ is een prima auto, maar een draak van een navigatiesysteem en mist gewoon de verfijning van de Duitse concurrenten. Bovendien vind ik het nog onbegrijpelijk dat de C-stijl alleen maar in het zwart kan.
De Quattroporte is ondertussen ook al hoogbejaard.
De panamera is een optie, maar daar moet je zelf in rijden ipv gereden worden.
Lexus LS………….beetje jammer
De huidige A8 is inderdaad niet de beste qua uiterlijk, maar wel een erg prettig interieur, technisch top en ruime keuze aan motoren.
umadbrah zegt
@RudyV: Technisch top zijn natuurlijk alle auto’s in dit segment. Ik vind persoonlijk een a8 een mooier exterieur hebben, vind de voorkant van deze 7 te bol en te groot, maar het interieur van zo een 7 is echt heel fijn. Het is natuurlijk maar een smaken kwestie en of je een BMW, Mercedes of Audi man bent.
maxx1 zegt
@RudyV: Nou ik vind die Jaguar xj qua voorkant echt zo mooi. Maar op de achterkant vind ik het verprutst. Porsche panamera is inderdaad totaal geen auto die met chauffeur gereden moet worden. De nieuwe Bentley Mulsanne is het antwoordt op chauffeurs auto en zelf rijden. Inmiddels hebben veel rijken hun Rolls al ingeruild voor een Bentley! En terecht, Rolls Royce wordt (te) goedkoop! voor 150 000 heb je een hele nette Rolls, en die kan niet zonder chauffeur! Maar goed dat is een hele andere prijsklasse natuurlijk. Categorie nieuw 120 000 tot 200 000 euro auto met/zonder chauffeur te rijden is moeilijk. Audi/Bmw/Mercedes/Jaguar hebben het antwoordt er gewoon niet op. Stuk voor stuk zijn de topmodellen gewoon niet op en top! Nieuwe (a8)S8 vind ik overigens echt een drama. Met vorige 2 generaties heel wat keren meegereden. Met name 1ste generatie S8 was gewoon de bom en stond boven Bentley!
akrapovic zegt
@RudyV: ik als bmw-liefhebber vind de 7 ook niet supermooi.
Megakix zegt
Verkoopcijfers zijn welhaast het dubbele van zijn concurrenten (in Nederland) over 2012. Model verkocht zelfs al superieur in de ‘oude trim’. Voortreffelijke auto overigens, met de juiste velgen inderdaad dé kooptip voor een gezinsauto boven de 100K.
kaasboerin zegt
@Megakix: Het erge is dat ik nu al petjes zie rijden in de voorgaande 7er.. No jokes, die dingen zijn al voor 10k te krijgen…: http://www.autoscout24.nl/ListGN.aspx?atype=C&mmvmk0=13&mmvmd0=-41&mmvco=1&make=13&model=-41&fregfrom=2002&pricefrom=1000&cy=NL&zipc=NL&ustate=N%2CU
Megakix zegt
@kaasboerin: yup, weet het..kies bij 2e hands aanschaf dan ook altijd voor Individual…beter leer, sjiekere velgen en dus minder pet, omdat die nog ruim 20K kosten.
kaasboerin zegt
@Megakix: Ik zou zo’n ding nooit kopen, veelste hoge vaste lasten.
akrapovic zegt
@kaasboerin: heel vaak zijn dat ook figuren die al vanaf hun 16e werken en miss ook nog thuis wonen bij hun ouders. Daar ken ik er meerdere van. Beetje triest om daar al je geld in te stoppen dan
kaasboerin zegt
@akrapovic: Ach, als iemand dat wil doen doet ‘ie dat toch. Ik vind het eerder leuk om te zien hoe graag iemand iets wil en daar dan ook hard voor heeft gewerkt, beetje lullig om dat gelijk af te kraken zonder er even wat langer over na te denken. Ieder z’n ding toch.
E34M5Touring zegt
@akrapovic: Jij hebt liever gastjes van 20 die rijk geworden zijn in de *Kuch* Pharmaceutische industrie etc. Als iemand zijn hele leven werkt om zijn droom te verwezelijken kan ik daar alleen maar respect voor opbrengen. Sterker nog, ik heb 10j gewerkt voor een mooie auto. En die is er dus nu wel mooi. Wat zeg ik 2 stuks.
205GTI16 zegt
@akrapovic:
Beetje rare redenatie, ik heb liever dat hun zo een wagen kopen dan een rijkeluiskindje welke geen enkel besef heeft van waarde en geld…
Nog buiten dat een ander stopt het in kleding of een nieuw mobieltje of Ipad meuk, deze lui gooien meer geld weg dan dat zo’n 7 serie kost :) In mijn ogen prima als ze ervoor gewerkt hebben doen ze het beter als het gros van de wagenbezitters die naar de bank toestapt ;)
akrapovic zegt
@205GTI16: ik heb er niks op tegen, maar het lijkt mij niet verstandig om al je geld in een auto te steken. De figuren waar ik het over heb zijn jongens die alles moeten laten alleen maar zodat ze hun auto kunnen betalen. Dat vind ik triest.
Iemand die van zijn auto zn hobby maakt en er veel geld in stopt, vind ik prachtig. Zolang je er maar niet al je geld aan op maakt.
jzaero zegt
@akrapovic: thanks, dat is nou precies wat ik doe, maar ik ben er blij mee. Wie zijn anderen dan om daar over te oordelen :) ik heb geen scooter gekocht of vanaf mijn 16e elke week 150-200 euro in drank gestopt. Dan houd je wel wat over voor een leuke hobby ja…
kaasboerin zegt
@jzaero: Door dat drank/drugs had ik niet genoeg voor een 330.. :lol:
jzaero zegt
@kaasboerin: Hahahaha, tjah ;) Die komt nog wel! Dikke atmosferische 6-inlijn woop!
jeffreym3 zegt
@akrapovic: Waarom zit jij op autoblog? Dat noem ik het toppunt van autoliefhebberij. Ik ben er ook zo één trouwens. Niks mis met hard werken voor je centjes en ermee doen wat je leuk vindt.
akrapovic zegt
@jeffreym3: ik zit ol autoblog omdat auto’s mijn hobby zijn. Maar ik ben niet zo dat ik al mijn geld erin stop. Er zijn meer dingen in het leven.
Ik moedig het juist aan als iemand hard wertk voor zn auto, maar alles wat je hebt opgeven voor je auto, dat is niks voor mij. Daar is toch niks mis mee?
drivingpleasure zegt
@kaasboerin: Dat zijn voornamelijk de eerste modellen van de vorige generatie. Dat is het model met die lelijke achterlichten. Hiervan is al snel een facelift gekomen en volgens mij vervolgens nog een facelift. Het is wel hetzelfde model dus alleen het lelijke eendje van die reeks.
lamborgfan zegt
@Megakix: Nu kan het aan mij liggen.. Maar ik zie veeeul meer s-klasses met nieuw kenteken rijden, dan de 7-serie!
Megakix zegt
@lamborgfan: 75 7-series tov 53 S-klasses in het eerste kwartaal 2012.
Dimglor zegt
Niet veel verschil, buiten dan dat chrome en die nieuwe koplampen…
Was ook niet nodig om deze sterk te veranderen….
Is gewoon een prachtige wagen…
circlestorm69 zegt
Nieuwe neus, en vooral de nieren vind ik niet mooi. Minder imposant dan de huidige. Dat is echt een dikke bak als je die aan ziet komen rijden. Nu lijkt ie veel meer op een 5 serie.
nielsa87 zegt
-edit: je CAPS blijft hangen-
Jokkebrok zegt
@nielsa87: DIE IS OOK WEL MOOI INDERDAAD!
kaasboerin zegt
Staat een 7er in de buurt, altijd leuk om naar ’t rijtje geparkeerde auto’s te kijken om dan te zien hoe z’n huge-ass flink uitsteekt. Hij staat ook aardig hoog op z’n poten. Voor een facelift is ’t oke vind ik. Ik vond de ‘kale’ donkere ruimte op de huidige inderdaad wat sobertjes. Te sober eigenlijk.
nielsa87 zegt
http://2.bp.blogspot.com/-7uG187ImDdE/To1vKaXx8lI/AAAAAAAACTI/bKPOVVY6yzE/s1600/2013%2Bmercedes%2Bbenz-s%2Bclass2.jpg
Oke voor de Mercedes liefhebbers nog 1 keer dan..
Alpinaa zegt
Mooi interieur met die (tft?) schermpjes als klokken.
jrmpower24 zegt
echt geweldig. niet dat er zo super veel
veranderd is maar een paar kleine dingetjes zijn nu nog mooier!
goed gedaan! BMW <3
audi18 zegt
vindt deze generatie wel 7 serie echt een van de mooiste, maar vindt het interieur van de A8 wel veel mooier. jammer dat de buitenkant van de nieuwste A8 zo tegenvalt tov de vorige generatie
amgpowerrr zegt
Zag er gister 1 met 4 pijpen eronder echt dik, beter dan de nieuwe S-klasse als we de fotos mogen geloven…
mercs zegt
@amgpowerrr:
Grappig dat jij al weet hoe de nieuwe S klasse eruit ziet. Jammer ook dat je alleen naar de looks kijkt.
amgpowerrr zegt
@mercs: ga leren lezen, het artikel van eergisteren over de nieuwe S zat een foto bij en daarop gebaseerd vind ik deze wel dikker ja. Zeg ik wat over het rijden etc nee toch.
Flamingo zegt
MOOI MOOI!
drivingpleasure zegt
Heerlijke wagen!
adyton zegt
Dat is een prachtige wagen geworden. Deze kleine veranderingen hebben het zelfs nog mooier gemaakt. Vroeger vond ik nog de S-Klasse de mooiste, nu weet ik wel wat kiezen.
mercs zegt
Mooie auto zonder meer. Zal wel beter zijn dan de S-klasse. Alleen het probleem bij de 7 is dat het niet de uitstraling heeft van een 100000+ auto en dat heeft de S wel. Die 7 ziet er mooi uit, maar geeft niet dat exclusieve gevoel. Beetje een 5 serie gevoel. Daar is niks mee, maar voor dat geld niet voldoende. Over de A8(:kan je nog beter de Pheaton nemen) en de LS zullen we het maar niet hebben.
masterstig zegt
Is weer wat mooier gemaakt vind ik, de voorkant is iets minder lomp. Blijft een heerlijke BMW om te zien en te rijden.
adhd1001 zegt
Xdrive was voor de facelift ook al leverbaar op de 740d!
mashell zegt
Jammer dat ze die neusgaten niet iets verkleind hebben, die zijn nog steeds veel te groot.
alfamail zegt
Jammer dat BMW dezelfde ziekte heeft als Audi; ALLE modellen lijken op elkaar, behalve gelukkig die aartslelijke 1 serie, dat slaat alles dan wel weer…
agera zegt
De auto is er niet mooier op geworden, de meeste klanten zullen wel afwachtend zijn. Binnenkort is er de gloednieuwe S-Klasse, maar zulke auto’s hebben altijd vaste en trouwe klanten. Ook zal het niet lang meer duren voordat de vernieuwde Quattroporte zijn opwachting mag maken.
De Panamera valt voor mij gewoon af een net niet auto, de A8 vind ik niet mooi genoeg. De Ghost en de Continental Flying Spur zijn gewoon een klasse hoger en duurder. De Lexus LS kan van binnen niet concurreren met zijn Duitse vrienden. De S-Klasse is verouderd en ik weet niet hoe de nieuwe eruit zal komen te zien.
De Phaeton vind ik een geweldige en fantastische auto alleen mist een betje uitstraling. Verder heb je de mooiste in deze klasse en kan men niet om deze auto heen de Jaguar XJ.
Moeilijk hoor!