Kijk, dat is lekker.
BMW heeft alweer enkele jaren een aantal elektrische auto’s in zijn catalogus, maar nu de focus steeds meer komt te liggen op EV’s, zullen we ook steeds meer van zulke modellen gaan zien. Zo is BMW bijvoorbeeld van plan om een volledig elektrische versie van de 7 Serie (rijtest) te maken, in de vorm van de i7. Het nieuwe model moet in twee varianten op de markt komen, waarvan de krachtigste naar verluidt bijna 700 pk moet krijgen.
In een bericht deze week heeft BMWBlog geschreven over de aankomende 7 Serie EV. Volgens insiders zullen er twee versies van de i7 in productie worden genomen: het instapmodel en de i7S. Laatstgenoemde is uiteraard krachtiger en moet ook een grotere actieradius hebben. Als we de website mogen geloven, dan krijgt deze versie een aandrijflijn die goed is voor 670 pk, die verbonden is aan een 120 kWh-batterijpakket.
De BMW i7 moet een kleiner 100 kWh-accupakket krijgen, waarmee hij gemiddeld 600 kilometer ver kan rijden. Het vermogen van deze versie ligt op 550 pk. Naar verluidt krijgen de volledig elektrische 7 Series meerdere elektromotoren en vierwielaandrijving.
Het is nog niet duidelijk wanneer de i7 precies onthuld zal worden of in de verkoop zal gaan, maar aangezien we voorlopig nog met geruchten te maken hebben, zal het nog wel enkele jaren duren.
lincoln zegt
Enkele jaren !!
BMW is toch meestal wel van “vandaag gerucht verspreiden morgen uitbrengen” ..
flutterby zegt
Ben benieuwd wat ze met de grill van plan zijn.. Wel top dat ze eindelijk hebben besloten om te elektrificeren, want voor een luxe slee is een elektrische aandrijflijn perfect. Snel, vlot en soepel.
Eventueel met een i3 range extender erbij voor laadproblemen.
edward330d zegt
@flutterby: volgens mij is dit de ideale auto voor een heerlijke 12 cilinder…soepel vlot en lekker stil en een lekkere grom op zijn tijd
flutterby zegt
@edward330d: gewoon een extra subwoofer erin en hij gromt als een echte ///M.
pcooperworks zegt
@flutterby: grill kun je opklappen zodat je er worstjes, hamburgers, sate etc. op kunt bakken.
okdoei zegt
Oink.
grasvreter zegt
Je zou maar een ton stukslaan op een auto en dan zo’n voorkant krijgen.
lekkerlinksrijden zegt
@grasvreter: een ton? Zal wel iets meer zijn
tjorque zegt
@grasvreter: al sla j’em stuk met een ton goud… ?
JanJansen zegt
Wel bijzonder dat we een tijdperk ingaan dat sommige auto’s gewoon meer vermogen krijgen dan ze nodig hebben.
Zal wel weer meer wegen dan de maan. De grote vraag is; wanneer gaat BMW weer een rijders-auto maken?
grasvreter zegt
@janjansen: iets met de economie gaat goed eh. Ik ben ook van mening dat die compleet debiele, en erg lelijke SUV coupés van Mercedes en BMW nooit tijdens crisistijd hadden kunnen bestaan, en een opvolger konden krijgen. Alle nadelen van een SUV, niet de voordelen. Heel handig!
tomkeij zegt
@JanJansen: ga eens rijden in de nieuwe 3-serie, dan is je vraag direct beantwoordt;)
tjorque zegt
Nu nog een nose job om van die joekel van een puist op z’n neus verlost te geraken
phaeton zegt
300pk EV…. Gut, 400 net als Volvo. Of de som van beiden… Zal wel de actieradius optimaliseren…
autodrome zegt
En je komt er krap 100km mee verder als je wat doortrapt?
lompey zegt
Aantal pk is totaal niet van belang. Hij zal er echt niet mooier van worden…..
flutterby zegt
@lompey: maar wel sneller van het netvlies.
lompey zegt
@flutterby: gelukkig wel….
jagftype zegt
Gaan we nodig hebben..!
cossiekiller zegt
Had gedacht dat de snelle versie op z’n minst iM7 CS zou gaan heten. Of turbo…