Ach ja, dat kan verrassing zijn, dat de BMW 7 Serie en i7 een unieke grille meekrijgen.
De BMW 7 Serie gaat alweer een tijdje mee. De auto beleefde in 2016 zijn debuut op de IAA in Frankfurt. Toen was het nog een vrij keurige sedan. In 2019 kwam er een niet al te subtiele facelift waarbij de grille extreem groot werd. Het is nu 2022 en het is bijna tijd voor het nieuwe model.
Nu vraag jij je af, krijgt de een grotere of kleinere neus? We hebben het antwoord voor je: nóg groter en door de platte koplampen (dé trend van 2022) lijkt deze nog eens wat groter. Sterker nog, de laatste keer dat er zo’n grote open bedoening op het scherm te zien was, werd de film Basic Instinct eromheen gemaakt.
Nieuwe 7 Serie i7
De nieuwe 7 Serie komt er in twee soorten: de reguliere BMW 7 Serie en de BMW i7. Net als de 4 Serie Gran Coupe kun je kiezen uit traditionele benzinemotoren of een geheel elektrische versie.
De nieuwe BMW i7 zal een flink accupakket meekrijgen, want de actieradius is 600 km. Nog niet zo groot als die van de Mercedes-Benz EQS (de aartsrivaal), maar met een V8 ga je echt niet veel meer halen op een tank.
De versies met verbrandingsmotor zullen allemaal voldoen aan de zeer strikte Euro7-emissie-eisen. Reken dus op 48V mild hybrid-ondersteuning, allerlei filters en andere ingrepen om uitstoot tot een minium te beperken. Welke verbrandingsmotoren er komen, is nog niet bekend. Reken op zescilinders en een enkele V8.
Geen V12
De V12 keert definitief niet terug. Wel denken we dat er nog een diesel zal zijn. Zeker voor de manager op stand die veel kilometers op de Autobahn maakt, is dat nog altijd de ideale keuze, ook om de CO2-uitstoot enigszins laag te houden.
Qua interieur-features kunnen we waarschijnlijk een video van een uur maken, want de 7 Serie en i7 kan je bestellen met de meest uitzinnige opties. Denk aan een 8K-scherm dat uit het dak komt zetten en een groot zonnedak voor de achterpassagiers, de zogenaamde SkyLounge. Of deze opties gecombineerd kunnen worden, is dan weer niet bekend, maar BMW heeft in elk geval grootste plannen.
De onthulling voor de BMW i7 en 7 Serie verwachten we over een maand.
potver7 zegt
Ik heb een tip voor BMW: als ze die koplampen nou ‘ns vertikaal monteren, dan is er ruimte voor een nóg grotere dichte grille.
Die grille is één ding, maar met die ieniemienie koplampen ernaast (‘oh jongens, kijk ons eens modern doen!’) wordt het ding gewoon een karikatuur van zichzelf.
(ooo--V--ooo) zegt
Wordt dat ding dan nog verlicht ook? Het is straks echt een kermis op de weg met al die idiote verlichting.
acakoning zegt
Wat een koppig design team zeg. Stug vol houden BMW..
Richmond zegt
@acakoning: als de verkopen er niet onder lijden, hoeft de directie niet te in te grijpen
Dutchdriftking zegt
Bij de huidige 7-serie was ik één van de weinigen welke positief was over de facelift. De grote grille past prima in het design, helemaal wanneer je een dikke B7 als voorbeeld neemt. Ook de neus van de 4-serie begint inmiddels aardig te wennen. Maar deze teaser gaat mij toch te ver. Dit gaat Westerse klanten kosten.
B4R7 zegt
@dutchdriftking: zou toch de opticiën eens bezoeken, de 4-serie met die “diamantgrilletjes” zoals mercedes ook heeft vind ik echt vreselijk. De M4/M3 is al wat beter qua grille maar een gewone 3 serie is toch vele malen mooier.
Allroundnoise zegt
Het houd niet op, niet vanzelf…..
eirmakk zegt
Niet vooroordelen mensen. Je kan amper wat zien en net als de rest van de nieuwe modellen, we wennen hier ook wel aan.
lekkerlinksrijden zegt
@eirmakk: ik zal kort zijn: nee
rollingstoned zegt
Als je eraan moet wennen is het gewoon slecht design.
drdre1 zegt
Oink!
Design_Driven zegt
Voor mijn werk ben ik meer geïnteresseerd in het interieur maar even snel in Photoshop naar de koplamp gekeken, door de licht levels even aan te passen is meer detail te zien(L). Ik heb er even overheen geschetst om een idee te krijgen van de vorm (R).
De lamp die je ziet is zoals de spy foto’s als deden suggereren een DRL en de echte koplamp zit er onder. Deze zogenaamde “stacked headlights” zie je steeds vaker. BMW is een beetje laat bij dit feestje.
Plaatje met schets na de klick. (weet niet hoe je die in de reactie kan integreren)
https://live.staticflickr.com/65535/51942318975_8bfa50ff2b_k.jpg
drdre1 zegt
Goed gedaan. Ctrl-L? 😉 Geeft idd wat meer weer ja. En die stacked headlights… Ik dacht eerst dat de Citroën C4 daar ooit mee begon? Das inmiddels al ff geleden, maar naast bij BMW verschijnen ze ook nog steeds op andere modellen. Niet perse lelijk, achterhaalt, tja… Veel design-elementen worden uitgemolken. Kijk naar de voorspoilers van Ford, Volkswagen en Opel. Allemaal dezelfde stomme hoeken.
Design_Driven zegt
Ik ben grote fan van stacked headlights als het goed gedaan wordt. (Daar is nog niks over te zeggen bij deze teaser) maar mijn punt was inderdaad dat het zeker niet vooruitstrevend is.
Ctl+L inderdaat :)
Jagris zegt
Genesis doet het ook al weer een paar jaar. Erg mooie auto’s vind ik. Dus achterhaald zal mij een worst wezen, als het maar mooi is. Maar bmw vandaag de dag kennende zal het verschrikkelijk zijn
rollingstoned zegt
Helaas ondersteunt Autoblog anno 2022 nog steeds geen [ img ] tags…
Design_Driven zegt
Ja jammer inderdaad. Ook net mijn app de deur uit gedaan, ik was de vel bugs meer dan zat.
PunicaOase zegt
Waar ze deze auto nog kopen vinden ze het vast prachtig.. dat heeft BMW heus wel uitgezocht.. Hier in EU koopt bijna niemand meer dergelijke ‘limo’s’, dat was al een tijdje zo.. Allemaal aan de grote SUV’s, etc.
flatsix010 zegt
@punicaoase: Inderdaad, gelukkig heeft dat grote elektrische SUV alternatief van BMW nog een ouderwets klein grilletje…
PunicaOase zegt
@flatsix010: hahaha, daar heb je wel een punt ja. Ik zat zelf meer aan de huidige X5, X6 en X7 te denken: bij die vind ik de nieren nog net oké, maar die elektrische SUV kan er ook wat van.. zag er vandaag voor het eerst eentje rijden :-(
waterisnat zegt
ik heb een 750ix (2016) en ben vorige week met de auto vol op en neer naar Oostenrijjk geweest. Waar mogelijk >200 gereden, dus veel sprintjes etc, en op de gehele reis (heen en terug) 8.3 L/100 km gemiddeld verbruik. Bij een 75 liter tank is dat een ~900 km/tank. 9 uur gedaan over 1100km inclusief stopjes. Probeer dat maar met je milieuvernietigende deugrovende communistische batterijbak.
Richmond zegt
@waterisnat: want jouw 750 is gemaakt van elven stof? En de peut die erin gaat zeker vers gemaaid gras? Dat je liefhebber van de brandstof motor bent wil niet betekenen dat je moet doen alsof ze schoon zijn of beter zijn de ev alleen omdat ze geen batterij pakket hebben.
karhengst zegt
De 750 stond op de aanhanger en het gemiddeld verbruik was 8.3L diesel?
Mijn ervaring met viercilinder diesels in sedans twee klasses kleiner is dat je zo rond de 7.5 L/100km uitkomt met een wat enthousiaste rijstijl. Een 7-Serie met 8-cilinder benzine die nog geen Liter de 100km extra verbruikt? I call bullshit.
jessepinkman zegt
Nee hoor, ik heb óók een 750i x-drive (2018), dus de 4,4 liter V8 met 450pk. Heb ‘m nu anderhalf jaar, bijna 20.000km gereden en volgens de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 9,3 liter per 100km, zowel stadsverkeer als snelwegen dus. Goed, het is geen 8,3 liter, maar 1:11 is toch erg netjes en een liter minder is zeker mogelijk bij alleen snelwegverkeer. En ik gebruik die 450pk trouwens écht wel. Actieradius is na volgooien meestal zo’n 800km. Dik meer dan die 600 van de i7 dus, waarvan je er 400 daadwerkelijk haalt. Zie hier de doorontwikkelde brandstofmotor vs. techniek die nog in de kinderschoenen staat. Zal over een jaar of 5, 10, 20 ook wel weer anders zijn. Voor nu de V8 nog graag.
waterisnat zegt
@jessepinkman: exact. En dan dragen we (gedwongen, a la) ook nog ~80% van de totale transportkosten af om anderen te kunnen laten deugen van ons geld. We zijn best sociaal.
erce zegt
Ontzettend gaaf, maar ik vind de huidige 7 met giga grille dan ook enorm mooi.
flatsix010 zegt
Lijkt een beetje op een karikatuur van een Chinees met enorme voortanden met die grill en koplampen.
erics zegt
Lijkt erg veel op een ‘platte’ iX…nou ja, plat…. iets minder hoog.
In elk geval ziet het er niet uit….net as de iX
mokummaser zegt
Een enorme varkensneus. Ik zag laatst zo’n m4 cabrio meen ik geparkeerd in de straat met ook zo’n varkensneus. Over smaak valt niet te twisten maar de meningen over dit gedrocht zijn verrassend eensgezind. Ook een mooie analyse van Frank Stephenson gezien, hij had het er echt moeilijk mee. Waarom is de de grote vraag. Je kent toch ook wel die surstromming challenge van een aantal maanden geleden. Dat gevoel roept t op. Kotsen en lachen. Goed gedaan BMW!
RiKe zegt
Ik vind het nu al helemaal niks. De M4 was al afzichtelijk groot en dan wordt dit NOG groter. Waarom überhaupt nog enig design in je voorkant doen, maak er gewoon 1 groot hekwerk van, of geef gewoon toe dat je design afdeling hun inspiratie van de tuin afdeling van de plaatselijke Karwei hebben
neymar zegt
Prachtige design!
Jagris zegt
Het verrast mij niet eens meer. Na de onthulling van de m3/m4 en de IX kan er wel gesteld worden dat bmw al langer van het padje af is wat design betreft. Wat ongelooflijk lelijk en onsubtiel zeg. Alleen de huidige 5 serie en normale 3 serie kan ik nog waarderen