De nieuwe BMW 7 Serie was al onthuld achter gesloten deuren, maar BMW heeft nu ook de eerste officiële details en foto’s van de volgende generatie vrijgegeven.
Oké, we zien de 7 Serie alleen in vermomming, maar het geeft toch een beeld van wat BMW voor ons in petto heeft. Voor zover we dat nog niet hadden natuurlijk, want de 7 Serie lekte al veelvuldig. De Duitsers hebben hun vlaggenschip liefst 130 kilogram lichter kunnen maken door het gebruik van met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP). Dat is natuurlijk niet alleen gunstig voor het verbruik van de auto, maar ook voor z’n rijgedrag.
Daar moet ook het vernieuwde onderstel met luchtvering overigens voor zorgen, want met een druk op de knop pas je de rijhoogte aan. Wil je wat sportiever, dan zakt de auto bijvoorbeeld een centimeter, terwijl je ‘m met hetzelfde gemak wat hoger op zijn poten zet. Vink je vervolgens ook BMW Dynamic Drive aan op de optielijst, dan krijg je ook nog eens een systeem dat ervoor zorgt dat je bolide zo stabiel mogelijk blijft tijdens het betere bochtenwerk.
Daarnaast wordt het nieuwe model voorzien van de nieuwe generatie 6-cilinders en een achttraps Steptronic-bak. Mocht je wat meer pit willen, dan kun je ook kiezen voor een V8 of een V12, maar het is nog onduidelijk hoeveel pk deze blokken gaan leveren. Verder staan er drie dieselmodellen op de planning en kunnen de hybride-liefhebbers straks los gaan met de 730e en 740e.
hehehehe zegt
3-achtige neus?
Dutchdriftking zegt
Ben benieuwd, BMW kennende zal het vast beter rijden dan hoe het er uit ziet.
kapiteinaudi zegt
Dit is hem: http://www.carscoops.com/2014/12/2016-bmw-7-series-exposed-completely.html
Niet lelijk maar ook niet heel mooi. Naast de gekopieerde A8 achterkant ziet het interieur er ook ondermaats uit.
moveyourmind zegt
@kapiteinaudi: ‘Naast de gekopieerde Audi A8 achterkant’
Ik zeg niks….
rhellema zegt
@kapiteinaudi:
Ah, je begrijpt het woord kopieëren niet zie ik! En waar baseer je je mening op ten aanzien van het interieur? Geen fanboy, maar wel benieuwd naar je motivatie.
michaelcorleone zegt
@kapiteinaudi: Klopt niet wat je zegt, kijk zelf maar;
http://www.bimmerboard.com/members/nadeem/original/Face%20lift%20Rear%20close%20up.jpg
Toen de BMW 7-serie E65 een facelift onderging en de E66 kwam had de 7-serie deze lichten al eerder dan de huidige gefacelifte Audi A8
Welke eerder was is eigenlijk niet eens relevant, want de Audi A8 vind ik ook een prachtbak.
kapiteinaudi zegt
@michaelcorleone @moveyourmind: Ja ok, dat over kopiëren neem ik terug. Scuze daarvoor.
@rhellema: Het interieur op de gelekte foto’s valt gewoon wat tegen. Niet echt iets voor een auto in deze klasse vind ik.
drivingpleasure zegt
@kapiteinaudi: Hmm ik vind BMW altijd zeer mooie interieurs hebben, andere merken ook hoor. Maar bij BMW vind ik het altijd mooi rustig en niet goedkoop ogen. Bij Audi vind ik het bijvoorbeeld vaak wat goedkoper ogen en vooral aanvoelen, hoewel de bekleding ziet er trouwens wel vaak erg goed uit. Mercedes heb ik niet veel op af te dingen.
rhellema zegt
@kapiteinaudi:
Dus eigenlijk plaats je jouw smaak hier als een feit? Lijkt me een beetje onderbuikgevoelensreactie. Zet er dan op zijn minst bij dat het jouw smaak niet is.
kapiteinaudi zegt
@rhellema: Volgens mij bestempel ik hier helemaal niks als een feit, ik maak gewoon de opmerking. Meningen zijn meningen, en die moet je hier op AB niet te vaak serieus nemen.
drivingpleasure zegt
@kapiteinaudi: Zo hey dat ziet er goed uit! Die achterkant is echt dik en de voorkant ziet er zover ik kan zien ook niet verkeerd uit…
jurgen25 zegt
@bouwvakkert: hz er zijn er 42
bouwvakkert zegt
@jurgen25: gallery was nog niet toegevoegd, my bad.
dtm01 zegt
Weer net niet!
trustmeiamanengineer zegt
Voor zover te zien een voorspelbaar en behoudend uiterlijk. Zal vast wel goed rijden en gewichtsbesapring ik altijd goed natuurlijk.
moveyourmind zegt
Ik moet altijd aan nieuwe BMW’s wennen, en ik denk dat dat ook bij de nieuwe 7-serie weer het geval is. Op de één of andere manier liggen ze net niet makkelijk op het netvlies, ook al zitten er genoeg kenmerken van voorgaande generaties in. En het aparte is dat na een paar maanden zo’n nieuwe BMW toch wel erg mooi blijkt en er veel mooie details en lijnen in het design zitten.
Beter zo dan een nieuw model dat als je het voor het eerst ziet enorm gelikt is, maar na een tijdje al gewoontjes begint te worden. Én het interieur is gewoon top! Echt een auto waar je je in kan laten rijden, maar met evenveel plezier zelf in rijdt.m
ozer1907 zegt
@moveyourmind: klopt helemaal, in het begin is het erg wennen, maar naderhand ziet het er gewoon erg mooi uit.
berlinetta zegt
@moveyourmind: En dat is nou de kracht van BMW. Het is niet altijd even mooi, maar de auto’s ga je na loop van tijd wel waarderen.
mercedesbenz63 zegt
Dit lijkt me dan direct ook een verlengde versie?
michaelcorleone zegt
@mercedesbenz63: Ik denk ook dat dit de verlengde versie is inderdaad. Als je hem bekijkt vanaf de zijkant zie je dat de achterportieren langer zijn dan de voorportieren.
gtwillem zegt
De eerste drie 7-series waren schitterend, met name de tweede. Daarna ging het hard achteruit. En ergens lijkt ook deze net niet te kloppen.
Maar het zal vast fantastisch rijden en bizar afschrijven!
750i zegt
@gtwillem: inderdaad…de tweede is en blijft mijn favoriet. Heb er enkele van gehad en wat een genot was dat om erin te rijden. Het huidige model vind ik op de neus na nog wel ok.
berlinetta zegt
@gtwillem: Kwam de tweede vandaag nog tegen op de snelweg. Wat een uitstraling heeft die auto. Prachtig.
michaelcorleone zegt
Zo te zien weer een echte pure 7-serie. Ik ben juist blij als deze niet te veel veranderd, aangezien het huidige model gewoon erg geslaagd is naar mijn mening. Het huidige 760Li is een hele imposante auto en hoop dat dat ook het geval zal zijn bij de nieuwe.
De 7-serie vind ik eigenlijk niet eens aan vervanging toe ende 7-serie heb ik dan ook liever dan de nieuwe S-Klasse.
michaelcorleone zegt
@michaelcorleone: moet zijn de huidige ;)
lambo4all zegt
@michaelcorleone: van buiten ziet de huidige 7 er misschien nog fris uit maar vanbinnen is het een ander verhaal, erg verouderd en duidelijk niet op niveau met de a8 en helemaal niet met de S. Comfort idem. De nieuwe 7 moet écht beter zijn op alle vlakken wil hij S van zijn troon stoten.
michaelcorleone zegt
Voor een duidelijk beeld :
http://www.germancarforum.com/attachments/7-jpg.317193/
SimonMc zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
filip696 zegt
Ik denk dat de s klasse beter is maar als BMW fan zou ik alsnog de 7 willen
Vreddy_B zegt
Ze kunnen beter de E38 nog een keer op de tekentafel leggen en een opfrisbeurt geven. Want mooier als die generatie gaat het gewoon niet meer worden ;-).
casperfcb zegt
@Vreddy_B: ben ik helemaal met je eens!
jaapiyo zegt
Het vervelende is dat ik de achterkant zo ingepakt mooier vindt dan de foto’s die we al gezien hebben zonder camo.
Zo ingepakt lijken de lichtunits wat kleiner en zie je die chromen strip niet. Gevolg is dat de auto wat breder en massiever lijkt en dat hoort IMO zo bij een teutoonse toplimo. Denk W140, die had ook van die kleine lampjes achter en heel veel vlak staal.
Maar zonder camouflage zijn de achterlichten ineens joekelig groot en zit er dus die chromen strip op en daardoor lijkt de auto opeens relatief iel en inderdaad ook een beetje A8esque wat IMO geen compliment is.
jorden zegt
Varkens neusje
casperfcb zegt
Hoop echt dat deze nog steeds eigenblijft en ze eigen neus / achterkant houd. En niet op de 3/4 serie gaat lijken. anders gaan ze echt Audi achterna. Met alles (bijna) hetzelfde maken.
oranje123456789 zegt
gvd, luchtvering, zonet (klein maandje geleden) een luchtvering probleem gehad met de 520d, * die is nu wel al bijna “4” jaar oud, wordt afgeschreven in september, maar toch, na 140000 km zou dit nog niet echt mogen voor een auto die ons full option toch mooi een dikke 60k heeft gekost.
730ld zegt
Toch is dat opgeplakte navi scherm een beetje goedkoop. Had van mij geïntegreerd gemogen zoals bij S klasse.
mrrallycross zegt
Wat een slagschip, wel mooi dat er een v12 in komt!