Voor het eerst zonder camouflage in de buitenlucht waargenomen, de auto die A7-rijders en CLS-bestuurders in de verleiding moet brengen. Maar wat vinden we ervan als de foto’s niet door de fotoshopmolen zijn gehaald maar uit een low-budget camera komen?
De auto mag dan al lang en breed onthuld zijn, het testwerk van nieuwe Zes gaat gewoon nog even door. Immers, de publieksonthulling is pas over drie maanden in Genève, en later daarna komt ‘ie een keer de showrooms van uw plaatselijke BMW-dealer binnenrollen. Dus dan is het wel leuk wanneer we de auto vroegtijdig in de bewoonde wereld zien. (bron: Bimmertoday)
jzaero zegt
Zo zie je maar weer wat velgen met je auto doen. Meteen 20 inch hieronder gooien! BMW heeft genoeg leuk spul!
jzaero zegt
@jzaero: Deze 20’ers staan hem prima!
Alpinaa zegt
@jzaero: Wss winterbandjes, dan is 20 inch niet echt ideaal. ;) Wel een ongelofelijke lekkere auto! Deze zijn ook wel mooi: http://autotalks.org/wp-content/uploads/2011/03/2012-bmw-6-series-coupe.jpg
jzaero zegt
@Alpinaa: Erg mooi inderdaad! Heeft wat weg van de oude BMW velgen! haha
Deze zijn ook heel mooi:
Weet het typenummer niet en of ze wel OEM zijn, maar erg gaaf zijn ze sowieso!
euro95 zegt
@jzaero: Prachtige bmw + velgen.. Deze bmw zou ik nou graag willen hebb0n :)
Alpinaa zegt
@jzaero: OEM zijn ze geloof ik niet. Maar ze zijn geinspireerd op de velgen van de CS Concept.
http://carsmedia.ign.com/cars/image/article/782/782332/bmw-cs-concept-20070420044757454.jpg
En er rijden genoeg idd SUV’s en sportauto’s rond met 19-20 inch winterbanden. Maar ik meen dat het beter is om smallere en vaak dus ook kleinere winterbanden te hebben. Dan heb je meer massa per vierkante cm.
jzaero zegt
@Alpinaa: Klopt, heerlijk man die CS velgen. Ben wel benieuwd waar die vandaan zijn gehaald. We hebben momenteel dit setje klaar liggen voor de zomer, maar dan in zilver, nu zitten er 17″ wintervelgen onder.
jzaero zegt
@Alpinaa: Heb eergister overigens wel een Jaguar XKR met 19-20 winterbanden gezien ;)
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@Alpinaa: Bmw heeft eigenlijk niet groter dan 18 inch voor winterbanden.
Alpinaa zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: Jawel hoor, bij BMW zijn gewoon winterbandensets van 19 inch te krijgen. ;)
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@Alpinaa: Oké, ze zijn er dus wel. Maar niet heel erg veel denk ik.. want nieuw kosten ze incl. velgen nogal wat. We hebben hier 4x 18” met winterbanden aangeschaft en dat was tweedehands nog best prijzig.. maar ze zagen er nog mooi uit.
Femme zegt
@jzaero: Met 20 inch krijg je de wielkasten ook niet gevuld zoals je op de foto kunt zien. De 6-serie heeft zeker 21 inch nodig, spoorverbreders (groot manco bij alle BMW’s) en aangepaste schokdempers en veren om de auto te verlagen en het comfort te behouden.
jzaero zegt
@Femme: leuk om weer van je te horen! Ben nog steeds erg onder de indruk van dat filmpje in de Alpen ;) klopt wel ja, BMWs krijgen hun kasten niet zo snel gevuld, wat soms wel jammer is. Het kleurtje op je auto is ook wel erg belangrijk. Een donkere kleur auto lijkt sneller gevuld dan een lichte. Tenzij het zwarte/donkere velgen zijn. Dan is een lichte kleur weer beter.
jaapiyo zegt
@jzaero:
Ik vind zelf dat styling 312 wel p0wned. Staan niet officieel in de configurato volgens mij maar wel BMW OEM. Heb ze onder een mooi uitgevoerde F10 gezien en dat zag er erg goed uit. Zelfs dat gedrocht van een 5 GT knapt er van op: http://www.bmw.ca/ca/en/owners/accessories/tires/summer/5_series_GT_cross_spoke_312_ferric_grey.html
jzaero zegt
@jaapiyo: Die zijn inderdaad OEM. Je kan ze gewoon los bestellen óf bij een M-sportpakket erbij kopen.
hape zegt
En nu al een deuk in de zijkant… Oh nee wacht… die vouw… dat is een design hoogstandje….
drivingpleasure zegt
@hape: inderdaad dat hoort bij het design, erg mooi gedaan. Ik vind het erg goed staan, brengt een beetje ‘snelheid’ in het design.
hape zegt
@drivingpleasure: goed voor jou maar ik vind het meer lijken op het werk van een hork.
audi18 zegt
Jep ik blijf de Audi A7 toch echt mooier vinden, de cls trouwens ook…
drivingpleasure zegt
@audi18: A7? dat lelijke hok? meen je dit serieus? Ik vind de nieuwe 6 serie duidelijk een stuk mooier dan de A7, is ook niet heel moeilijk. De CLS blijft toch de baas in de klasse in mijn ogen. 1=CLS, 2=6 serie, 3=A7.
Renesis zegt
@drivingpleasure: Eens, de A7 met zijn quasimodo achterkant vind ik maar lelijk. de Gran Coupe is in feite een uitgerekte 6 coupe met extra deuren, daarom blijft de CLS kwa uiterlijk heer en meester (al is de grill wat lomp op sommige foto’s).
agera zegt
@Renesis: Goed opgelet bij het filmpje van Autoweek, de opmerking je die je maakt over de A7 :P
Renesis zegt
@agera: Kijk nooit op Autoweek … presentatoren daar is om te janken.
audi18 zegt
@drivingpleasure: ach die achterkant snappen alleen de liefhebbers, het is een link met de Audi 100 coupe s, en je kan iig niet zeggen dat dat niet gewaagd is zoals bij Audi de laatste tijd wel eens het geval is
Hupke zegt
Hij went echt niet, ik vind em nog steeds niet mooi.
alcantara zegt
Lelijke zijkant, 2 deuren minder en een coupé daklijn achter zouden het zoveel mooier maken…
4poorte zegt
Lelijk spul, hoe kun je zo’n mooie auto verneuken..
lambo4all zegt
@4poorte: ja ben het met je eens, bmw heeft teveel een 6 serie verlengd ipv een nieuwe auto te ontwerpen. het lijkt een rush job, terwijl je toch kan zeggen dat ze hun tijd hebben gehad aangezien de 1e cls al 4/5 jaar geleden op de markt kwam…
4poorte zegt
@lambo4all: De eerste generatie CLS was ook wel vet. Hij zag er heel stoer uit. Hoe de nieuwe cls eruit ziet? tjonge jonge jonge, echt ranzig.
jack_abarth zegt
Dat raamstijltje in de achterdeur is overigens echt geen gezicht.
Jammer genoeg is het wel noodzakelijk omdat anders je raam niet naar beneden kan.
sanderz zegt
Ik vind ‘m prachtig, maar de A7 overtreft hij zeker niet.
alcantara zegt
@sanderz: Qua rijeigenschappen wel.
drivingpleasure zegt
@alcantara: Dat 100% zeker.
MrSkyline zegt
@sanderz:
Ik vind de achterkant van de a7 gewoon raar.
De BMW vind ik zeker de mooiste van de 3.
drivingpleasure zegt
De nieuwe 6 serie is echt een prachtige wagen! Vele malen beter dan dat lelijk hok van een A7. De CLS tja ik weet het niet die vind ik toch wel de meester in zijn klasse.
bisazza zegt
@drivingpleasure: dat is jouw mening en dat is ok maar om dat nu 4x in hetzelfse topic te vermeldden is meer dan genoeg nietwaar? Ik vind overigens de coupe wel ok maar dit slaat nergens op en ziet niet uit!
vale46 zegt
Lelijke foto’s en nog eens slecht getrokken ook!
Wel een pracht van een auto, maar je moet er dikke velgen onder steken en bij voorkeur in een mooi onderscheidend kleurtje.
Ik zeg: lekkere 20inch wielen er onder, chocoladebruin kleurtje en een deftige camera.
kaeser zegt
Was ie op de persfoto’s al een plaatje, in het eggie is ie nog mooier:)
euro95 zegt
Hmm.. waar zal ik beginnen? Opel GTC deuren, bolle/volle voorkant. Te lang, te lomp en de cabrio versie is zowaar nog lelijker dan de ‘normale’ versie. Ieder zijn of haar eigen ding, maar dit is een bmw die ik NOOIT en te nimmer van mijn hele leven wil rijden. Laat staan kan betalen… ;)
jzaero zegt
@euro95: ik zou elke auto wel willen rijden, al is het maar omdat de leukste auto de geleende auto is. Niet van vrienden, maar leenautos en huurautos. Prima om eens flink banden op te maken.
mrbones zegt
Die achterkant doet een beetje amerikaans aan
lamborgfan zegt
Op de persfoto’s was hij nog wel spannend, in het echt is het weeeer een saaie BMW! CLS ziet er ook gewoon beter uit voor dit soort klasse auto’s. A7 vind ik maar een patser bak!
jackass266 zegt
Mmmm kopen nooit!!! Als t moet wil ik r wel in rijden maar alleen omdat je de buitenkant dan niet ziet
Freewarefreak zegt
Ondanks dat dit slechte plaatjes zijn doet het aan de auto niks af. Ik vind dit nog steeds een super mooie auto. Zeker weten.
spoonerz zegt
K dacht toen ik eerst het plaatje zag dat het een passat cc met een nieuwe neus was…
atodaz zegt
Wat een bazenauto!
agera zegt
Toch moet niemand de Audi A7 onderschatten. Eerst dacht ik dat potentiele kopers van de A7 zullen afhaken en voor de 6 GC zouden gaan, maar zo zeker ben ik daar niet meer van.
Niet omdat ik de A7 lelijk vind, maar vanwege het feit dat de 6 GC een BMW is. Hij zal heerlijk direct, strak en sportief sturen iets wat de Audi mist.
Maar de Audi A7 maakt dat meer dan goed met zijn styling, vormgeving, interieur en afwerking.
De Audi A7 heeft ook mijn sympathie, maar ook de BMW 6 GC vind ik aantrekkelijk net zoals de CLS.
Het zijn alledrie gewoon steengoede auto’s met alle drie verschillende specifieke kwaliteiten waarin zij uitblinken.
the-budel-guy zegt
doe mij maar de A7 of een oude CLS
ingloriousleon zegt
Bah… Ik vind de nieuwe 6-serie om van te walgen, al helemaal wanneer je er een nieuwe CLS langs zet
lincoln zegt
kruising tussen een Peugeot 607 en een dooie vis ..
ze hebben snel weer een Amerikaan nodig op de ontwerp afdeling daar ..
agera zegt
@lincoln: Ex designchef Chris Bangle was belangrijk voor BMW heeft een paar goede en mooie modellen neergezet. Adrian van Hooydonk is toch niet zo slecht bezig. Ik bedoel het is persoonlijk maar de nieuwe 5 en 3 serie zijn mooie auto´s geworden.
Het is wel zo dat BMW onder leiding van Hooydonk een andere koers volgt dan onder Bangle.
lincoln zegt
@agera:
Bangle was effe onmisbaar voor BMW ..
maar nu is het weer terug bij af ..
groter .. onhandiger .. lomper .. langer .. breder .. lager ..
ach .. hebben ze iig 12 jaartjes kunnen overbruggen ..
Alpinaa zegt
@lincoln: Het leuke is dat de vorige generatie bmw’s zoals de 6- en 7-serie persoonlijk getekend zijn door Adriaan van Hooydonk. Hij was degene die de omstreden “bangle butt” ontworpen heeft. Tegenwoordig geeft Van Hooydonk zelf leiding aan een nieuwe generatie designers die met nieuwe ontwerpen komen. Van Hooydonk stuurt zijn team een bepaalde richting uit, maar de ontwerpers hebben zelf ontzettend veel vrijheid. Persoonlijk vindt ik de nieuwe 7-serie veel slanker ogen als de vorige, en de nieuwe drie mooier als de E90 “bangle dreier”. Maarja, uiteindelijk komt het neer op persoonlijke smaak.
SyriX zegt
en dit moet tegen CLS concurreren?? Beetje een haast klusje lijkt mij, 5 serie lekker uitrekken.
betonstaal zegt
ziet er indrukwekkend uit. Dat doet BMW goed.
mightymike zegt
Vond hem op de foto toch een stuk beter uit zien, beetje saai misschien dat de M6 nog wat wordt dan
agera zegt
@mightymike: Ik weet niet hoe ik het precies moet verwoorden, maar op de persfoto’s vond ik hem idd ook mooier ogen. Misschien komt het door de kleur en dat de wagen rijker was uitgerust.
janklaassen zegt
Maakt bij mij minder los qua uiterlijk dan een A7 of CLS, want dit zijn gewoon exact de voor- en achterkant van de 6 coupé en cabrio. Jammer, omdat de A7 en CLS speciale ontwerpen zijn,
Zie deze 6 GC meer als sedan dan 4-deurs coupé, dan wel coupé (bizar, een coupé badge op een sedan plakken, maar dat is marketing).
Fijne 2e Kerstdag nog.
Benoche zegt
@philipzuidijk: Ben het met je eens!
Ben wel teleurgesteld in de 6 Serie Gran Coupé…
Ik mis net de coupé daklijn die je in een CLS of A7 terugvindt. In dit segment blijft de CLS (eigen mening hé!) de mooite van de drie, daarna de A7 en veel verder de 6 CG.
MartijnGizmo zegt
Low-budget-camera? Weet je wel wat zo’n iPhone 4 kost?
(zie EXIF :P )
wimbers zegt
Die rare knik waar het zijraam achter eindigd, ze hadden er beter echt een 5 deurs coupé van kunnen maken. Wie zit er nou te wachten op nóg een sedan..
pk275 zegt
Ik vind hem wel wat hebben, ik kan alleen moeilijk wennen aan de nieuwe voorlichten die BMW gebruikt tegenwoordig.
nissangtr zegt
Ik zou hem maar al te graag willen hebben als ik een rijbewijs had,alleen alsjeblieft niet in deze kleur en deze velgen.Zo saai,dat zilver,en die velgen zijn gewoon een maatje te klein.
amgpowerrr zegt
Damn ik vind het huidige model van de passat cc nog mooier dan de huidge van de a-merken.
Er klopt steeds iets net niet in deze modellen.
Hoewel de cls amg zou ik toch geen nee van zeggen.
xilver zegt
Ja die is wel lekker… geslaagd model wat mij betreft! Wordt tegenwoordig moeilijk kiezen… deze of een CLS of een A7…?
nissangtr zegt
@xilver: Doe mij maar de BMW of de Mercedes, de Audi is wel mooi,alleen niet iets waarvan je denkt: Wow,die is bijzonder!
xilver zegt
@nissangtr: Ik had dat in het begin ook maar ik zie die dingen nogal vaak passeren bij mij aan de unief en dan begin je die A7 eigenlijk wel te waarderen ;-)
agera zegt
@xilver: Dat heb ik ook, alle drie de modellen hebben zo zijn charmes, kwaliteiten en pluspunten tov de concurrent. Ik zou echt heel goed moeten nadenken als ik een top 3 zou moeten maken. Hey je Lambo Gallardo avatar is vervangen :P
xilver zegt
@agera: Beetje verandering in de brouwerij mag wel ;-). Af en toe verander ik dat ding.
jrmpower24 zegt
fantastisch mooie auto! BMW <3
Dimglor zegt
Deze staat normaal achteraan op de Bmw stand op het autosalon van Brussel…
Voor diegene die binnen kunnen geraken wel handig om te weten….
Ik hoop dat ik ook kan binnen geraken met dat ik bij Mini sta… :p
toyotaprius zegt
Post chris Bangle era…. En BMW maakt weer erg mooie auto’s!
salocin zegt
mooie wagen, foute kleur !
nissangtr zegt
@salocin: Foute kleur? saaie kleur.
Joel_D zegt
Mooie auto, maar te duur. Een 640 kost al 90k, dus dan gaat deze wel zo’n 95k kosten, dat is 20k meer dan een CLS350 of A7 3.0TFSI!
jzaero zegt
@Joel_D: Dat is nog te vroeg om te oordelen. Wat krijg je standaard, hoe staat de auto in verhouding tot de andere twee qua comfort, luxe, ruimte en erg belangrijk bij BMW, hoe zijn de rijprestaties. Puur op papier is de coupé al in alle opzichten sneller. Bovendien krijgt de V8 een update van 407 naar 450pk, waar de CLS500 nu ook maar net boven de 400pk uitkomt. En dan is de oude V8 nog sneller dan deze CLS500, laat staan de nieuwe! Ik vind het wel inderdaad opvallend dat BMW dit keer de duurste is. Meestal is dat andersom. Echter kan je deze auto bijv ook niet echt vergelijken met een E-klasse coupé, de CLS is toch wel een E-klasse gebaseerde vierdeurs-coupé. Hij staat een tandje hoger. Beetje zelfde crisis als de CLK vroeger had. Het was een duurdere auto dan de 3 serie coupe, maar had wel het formaatje 3 serie en tegelijkertijd een auto die gebaseerd was op de E-klasse.
noir8 zegt
Wow! Super mooi deze Gran Coupe.
De CLS heeft zo’n lelijke voorkant en die A7 mag direct terug naar de tekentafel. Vooral die achterkant van de A7 is verschrikkelijk lelijk. De CLS en A7 zijn auto’s voor de nieuwe generatie “fout”. Trouwens dat zilvergrijs metallic kan echt niet meer anno 2012! Zo dat was mijn mening. Er zullen best mensen zijn die mijn mening niet delen. Ieder zo zijn mening…
agera zegt
@noir8: Klopt meningen mogen verdeeld zijn en dat is maar goed ook. Maar in hemelsnaam laat de A7 voor hoe hij is. Een mooie, sportieve en vooral apart en onderscheidende Audi. Komt Audi eindelijk een keer met iets vernieuwens, vanwege het gezeur dat ze allemaal op elkaar lijken is het weer niet goed.
Afblijven van de Audi A7 aub!
bigcar zegt
@noir8: pff… cls leijke voorkant.. yea, shure…
kijk, als je nou wat tegen de achterkant had: oke, maar geen schijnheilige blikken tegen de voorkant van de cls ;)
Nico94 zegt
Beetje jammer van die wielen, maar voor de rest is het een mooie auto!
mercedesgl zegt
wat een lelijk hok zeg.. cls blijft gewoon heer en meester.. hier schrikt mercedes niet van
jeanclaude zegt
Wel mooi, maar moet er aan wennen. Heb toevallig net de verkoopcijfers in nederland gezien van de 6-serie, zo’n 910 stuks zijn er vanaf het begin verkocht, best wel goed maar als je het vergelijkt met de Audi A7 waarvan er nu al 750 van zijn verkocht is het weer niet veel.
agera zegt
@jeanclaude: Moet je nagaan dat de Audi A7 nog net geen jaar op de markt is, dit model gaat Audi`s goudmijntje worden. De A7 was echt broodnodig een balans te maken tussen de “saaie” A6 en de statische A8. Lekker sportief en fraai vormgegeven.
Audi zal nog lang kunnen en gaan teren op de A7. Ik geloof er heilig in dat de A7 een succes zal worden en dat over enkele jaren een tweede generatie zal verschijnen.
memati zegt
Vind hem best tegenvallen in vergelijking met de concurrenten. Ziet er best simpel uit.
Geef mij maar die mercedes 124-type. Die er rechts van staat.
bigcar zegt
3 wagens:
– a7
– 6 serie GC
– cls
de a7 is het lelijkste van allemaal.
aan degenen die willen beweren dat de 6 serie GC lelijk is wil ik graag voorstellen niet te oordelen, alvorens je de wagen in het echt gezien hebt / bereden hebt. dus gelieve eerst te wachten tot het ding bij de dealers staat alvorens jullie het afkraken.
over de exterieur v.d. a7 kan ik het volgende zeggen: het is SPUUGLELIJK. de voorkant kan er (zoals bij audi standaard is) mee door, maar die achterkant is afschuwelijk, gwn te erg voor woorden. het ding helt bovendien heel erg over en je hebt constant last van overstuur, dus de A7 valt gegarandeerd af.
dan hebben we de cls. deze wagen is ster in de voorruit dus echt wel waard! al helemaal de cls63, verder valt er eigenlijk weinig over te zeggen…
op het moment dat de 6 GC uit komt, is er het volgende dilemma (voor mij dan: )
– 6 serie GC, met 3Liter diesel motor, incl. 3 turbo’s
versus
– cls63 ///AMG … [of een iets mindere uitvoering, kan ook]
ik weet zeker dat dit ongetwijfeld een lastige keus zal worden, wellicht dat er tzt een test tussen deze 2 wagens gehouden moet worden door @sacha: en @wouter: ?
agera zegt
@bigcar:
http://www.modifiedcars.com/pix/cars_1280/35981_223403.jpg
agera zegt
@agera:
http://www.modifiedcars.com/pix/cars_1280/35981_223403.jpg
Vind je deze echt lelijk adam, oke het is smaak en subjectief maar op dit nou lelijk te noemen.
Voor mij is dit een van de weinige mooie Audi`s de afgelopen jaren, alleen vanwege de daklijn die scherp afloppt niet echt praktisch.
Ik zou een twee drie niet echt kunnen kiezen tussen een A7, CLS of de 6 GC. Ieder model heeft karakteristieke kenmerken en zo zijn charmes.
Je weet dat ik een zwak heb voor een Audi A7 en dat blijkt weer ik blijf elke keer terugkeren op dit model van Audi.
bigcar zegt
@agera: haha, ja ik weet dat je een zwak ervoor hebt ;)
juist die daklijn is hetgeen dat deze wagen verpest. ik vind dat echt lelijk. de wagen helt ook behoorlijk en heeft ook heel veel last van onderstuur. dus dit zegt op zich al genoeg.
de cls daarentegen is echt perfect, en is momenteel concurentieloos. de 6 GC KAN daar verandering in brengen, maar tot die tijd is het of de cls, of niets :D
agera zegt
@bigcar: Klinkt misschien gek, maar juist vanwege die daklijn vind ik de A7 een fraaie auto. Ik bedoel je kiest bewust om in deze segment te gaan shoppen. De A7 voldoet hierbij het meeste aan de “coupe” lijn. Door deze reden heeft de A7 een pluspunt en staat voor mij voor op de CLS en de 6GC.
Niet dat ik de CLS of de 6Gc lelijk vind verre van, maar het zijn meer sportieve sedans dan een echte coupe zal ik maar zeggen.
De A7 is onderscheidend tov de andere Audi modellen, voor het eerst geen saaie Audi na een lange tijd.
mbevo zegt
Wat een lelijk ding,moet echt aan obelix denken,waar is die bmw verhouding??? idd helemaal weg!
clubbtraxx zegt
Lomp en lelijk zoals alle BMW’s van de laatste generatie.
echt, die zijn het spoor totaal bijster hoor.
lenn29 zegt
Nieuwe cls vindt ik echt een ouwelullebak geworden, de oude is veel mooier, deze 6gc vind ik zwaar tegenvallen de coupe vind ik naar mijn mening dikker. Doe mij toch een A7 met een lekkere 3.0tfsi, vind ik de mooiste! en audi blijft toch wel de koning in het afwerken van het intrieur en dat is ook te zien!