
Vanaf 2 juni staat de brand spankin’ new BMW 6 Gran Coupé bij de dealer. En dat mag wat kosten!
Om precies te zijn mag dat vanaf 94.400 euro kosten als 640i met 320 pk uit de TwinPower Turbo zescilinder. Liever een diesel? Dan moet je een 640d Gran Coupé bestellen met 313 pk á raison de 99.800 eurootjes. Het topmodel gaat vooralsnog de 650i worden met een achtcilinder die 450 pk gaat ophoesten. Prijskaartje daarvan wordt 111.000 euro of 116.700 euro als xDrive uitvoering met vierwielaandrijving. Overigens schrijf ik “vooralsnog” want wij willen gewoon een M6 Gran Coupe natuurlijk.
De 6 serie Gran Coupé moet een auto worden voor de klant die “geen compromis wil sluiten tussen exclusiviteit, luxe, design en gebruiksgemak” volgens BMW. Persoonlijk vind ik het een hok voor mensen met veel geld en weinig bezwaren om in een anoniem Koreaans design rond te rijden. Daar staat tegenover dat ik daarin redelijk alleen sta op de redactie geloof ik, dus wellicht heb ik gewoon een nieuwe bril nodig en moet ik alle video’s nog eens opnieuw bekijken. Dus: 4+1 kopen die de meeste mensen best mooi vinden en die tussen een BMW 6 coupé en een 7 serie balanceert? Dan weet je nu hoeveel je moet sparen.
Koreaans design? Echt niet, de achter- en zijkant zijn typisch Bmw. De front is een mwa geval
@W115: front met zijn vooroverhellende neus is ook typisch BMW.
OT: ik zei al heel wat artikelen geleden dat ie veel duurder zou worden dan de CLS of A7. Vanafprijs is een ton maar daar krijg je wel motoren voor terug die in potentie meer in zich hebben dan de concurrenten. Qua power en prestaties. Daar moet je echter maar net waarde aan hechten. Aan de andere kant is deze auto ook stukje groter en luxer uitgevoerd dan een concurrent.
@jzaero: idd
@jzaero: inderdaad.
@W115: eens!
Prachtige auto: lang breed en laag!
Lange motorkap, lange kofferklep, echt heel stijlvol, niet ordinair.
@W115: Hoe ze hier nou weer op komen, echt ongelofelijk.
Prachtige buitenkant en binnenkant, en lekker speakers!
Prachtige auto, maar de koplampen vind ik niet mooi met die ledjes onderaan. Daar had BMW best iets moois mee kunnen doen.
Voor dat geld kan je ook een panamera rijden. Makkelijke keuze voor mij.
@jackass266:
Duidelijk de BMW dus!
@jackass266:
Vanaf prijs van 94k voor de BMW en 114k bij de Panamera. Zit voor mij toch nog wel een redelijk verschil tussen.
@jackass266: Buiten het feit dat het een lelijk hok is, krijg je ook nog eens pauper motoren erbij. Die 650i is leuk voor de states, maar bij ons (en zeker in belgie) wil je toch gewoon de diesel. De 250pk panamera diesel doet 172g CO2, terwijl de 313pk bmw diesel 164g doet. Het triple turbo blok doet er nog eens een schep bovenop met 165g en 380pk. Die panamera is gewoon een faal auto. Porsche moet zich lekker bij de 911’s houden.
@tombiesheuvel: een paupermotor? Gast je bent gewoon een product van de eco hype. een slaaf van de belastingvoordelen, een fan van groenlinks. De bezine v8 rijdt 100x beter dan die diesel.
In belgie had de auto al een prijs… Op de site van bmw kon je hem zelfs al configureren…
@rune: Inderdaad, staat er al meer dan 2 weken op… ;-)
Er zullen ongetwijfeld snel meer (kleinere en goedkopere) motoren aangeboden worden anders wordt het in NL geen groot succes vrees ik. dus kom maar op 620iGC
@eklasse: dat denk ik niet, gewone 6 serie coupé kan je ook niet krijgen met minder dan 6 cylinders, ook het vorige model niet
@eklasse: inderdaad; BMW zal speciaal voor NL de 2.0 in de 6GT hangen. Nee, natuurlijk niet. Ze hebben scheit aan NL; met hun linkse auto-beleid. De echt rijken zullen het betalen, de armeren nemen maar lekker een 3 of 5 serie.
De jaren ’10 in NL; zal over jaren worden herinnerd dat NL echt afscheid heeft genomen van het liberale imago en is veranderd in een links, naar communistisch neigend, land!
@eklasse: Wat stelt NL voor op het gebied van autoverkopen over de hele wereld? Denk je nou echt dat BMW speciaal voor Nederland andere motoren gaat aanbieden?
@agera: die motor ligt ook gewoon in de 5serie hoor. Nl stelt verder inderdaad helemaal niks voor op de int. Automarkt.
-edit: check, danku!-
@RudyV:ja dat is de prijs van de 650I.
En aan de schrijver van dit artikel je mag een eigen mening hebben natuurlijk maar ik zou toch maar eens een afspraak maken bij Pearl
Ik vind het een erg mooie auto, zeker geen Koreaans design. Hij is behoorlijk prijzig maar ik had ook niet anders verwacht.
Koop gewoon de cls. Klaar.
mooiste BMW ooit
@Soulmaster: Dan ken jij geen enkele klassieke BMW.
@kp92: Grappig dat jij dat zegt tegen iemand die 30 jaar ouder is dan jij :P
@agera: Wat is daar grappig aan? Klassieke BMW’s zijn (vaak) echt veel mooier dan de huidige.
@kp92: bmw 507 is de mooiste :)
@zender: Dat is inderdaad een prachtige BMW.
@zender: 3.0 CSi, BMW E9 :)
@jzaero: 3.0 csi komt hopelijk in de verzameling hier ipv de 635csi :D
@zender: Prima keuze, wel een auto die veel liefde nodig heeft!
@jzaero: Al onze auto’s krijgen veel liefde :p Zo blijven er nog een aantal bewaard..
@zender: Twijfelde ik niet aan hoor ;) Toevallig ook aanwezig op meetings enzo?
@jzaero: We zijn één keer op een sharknose meeting geweest met een e23. Volgende meeting is Spring Event (van Hart voor Auto’s, volgende week zondag) maar dan gaan we niet per BMW ;-)
@zender: Dan ben ik er ook, wel per BMW ;) Ik ben fotograaf die dag !
@zender: E23 is trouwens ook een prachtbak! Laatst was er een bimmerportal meeting in de Meern, ik kon daar helaas niet bij zijn.. Met wat komen jullie zondag?
@jzaero: De e23 wordt nu opnieuw (helemaal) gespoten, dus wordt alleen nog maar mooier! Als ik mijn rijbewijs heb lijkt het me geweldig om er mee te rijden. Ik kijk af en toe wel eens of er meetings zijn maar vaak kunnen we niet. Bimmerportal wist ik bovendien helemaal niet. We komen zondag met de Maserati Quattroporte, zal ongetwijfeld niet de uniekste auto zijn die dag maar blijkbaar wel supercar genoeg voor het event (en terecht haha).
@zender: Haha, niet slecht zo’n QP. Ik ga binnenkort 27 mei naar Viva Italia in Assen, zelf wel met de BMW maar overbuurman met een Quattroporte, Spyder en een Gran Sport! Heb er wel zin in! Ah lekker zo’n complete paint beurt. Toevallig een foto van de E23 van hoe die nu is? Bimmerportal organiseert ook niet heel vaak meetings, maar die laatste was wel interessant.
Dit is mijn topic waar alles bijgehouden wordt:
http://www.bimmerportal.nl/post389605.html#p389605
@jzaero: Van Viva Italia heb ik wat gelezen op het forum van de nederlandse Maserati club.. leek me alleen niet zo interessant, want die Quattroporte III vind ik niet zo bijzonder, maar wat wel een groot deel van de leden rijdt. Of ze hebben zo’n Gran Sport / Spyder, maar ik vind het leuker om wat modernere Maserati’s te zien. Ondanks dat zullen er dikke auto’s staan maar goed.
Ik ga even wat foto’s proberen te regelen als itunes enzo niet te moeilijk doet :P Ik stuur de link naar het webalbum even in een privebericht.
Mooie 3 serie overigens, kleur en velgen passen goed!
@zender: Hier een korte impressie van vorige keer (september geloof ik)
http://www.youtube.com/user/JzAeroo/videos?query=viva+italia
@jzaero: Tsja ziet er wel leuk uit maar het idee van Spring Event is gewoon leuker (tenzij je graag op het circuit rijdt, opzich ook een leuke ervaring). Met 40-50 exclusieve auto’s op de Nederlandse wegen is toch wel echt leuker vind ik. Er worden ook nog een aantal leuke foto’s onderweg gemaakt, maar dat zal ongetwijfeld daar ook gebeuren. Ik ben nu wat foto’s aan het uploaden maar mijn internet hier is met 0,5 mbps niet bepaald snel.
@zender: Uiteraard, ik cruise ook deels mee en bij de tussenstop ben ik er ook bij met de camera. Beiden hebben zijn charmes, ik vind Viva Italia vooral gaaf doordat er vol over een circuit geknald wordt met hele mooie auto’s. Voor video’s uiteraard erg leuk. Spring Event heeft weer zijn eigen charme door lekker te cruisen over de Nederlandse wegen. Gewoon supercars gebruikt zien worden!
@jzaero: Inderdaad. Vergeet ook niet, als ik zelf mijn rijbewijs al had, dan had ik me ook opgegeven voor Viva Italia. Mijn vader vind het natuurlijk ook leuk maar om nou op zo’n circuit te rijden.. denk niet dat hij daar zelf de voorkeur aan geeft. De foto’s stuur ik je zo even in je een privebericht. Ik had ook nog een foto van hoe hij er nu uitzag zonder bumpers en geschuurd maar Itunes is niet mijn vriend.
Mooie bak, maar het is toch net iets teveel 5-serie gevoel
Nog steeds die mottige kofferdekselnaad op de flank à la Bangle. Dat maakte de vorige 5 ook al zo lelijk.
Ze hebben weer een nieuwe niche gevonden… Een sportieve 4 deurs uitvoering van de 7 serie… Neemt niet weg dat het een prachtige auto is! Tegenwoordig kun je je prachtig onderscheiden met je auto! Was 10 jaar geleden wel anders!
@mbfanatic: hoezo variant van de 7 serie? Dit is gewoon een een aangepaste 6 serie en daarmee dus gewoon 5 serie techniek. Niks mis mee. Net als Mercedes met de CLS doet, S-klasse prijzen voor E-klasse techniek doet BMW dat nu ook.
@mashell: Is eigenlijk andersom, BMW F10 deelt techniek met de 7 serie. Net zoals de 5GT techniek deelt met de 7 serie. Zo ook de nieuwe 6 serie, die deelt ook het platform met de 7 serie!
Denk dat je die M6 wel op je buik kan schrijven. Audi heeft dat kunstje immers met de A5 Sportback ook niet uitgevoerd.
@The360box: er komt zeker wel een M6 Gran Coupe.
Je zult vanzelf zien!
@jrmpower24: komt ook, is volgens mij al bevestigd
Is toch al een tijdje geweten hoeveel ie kost?
Hij staat zeker al 2 weken op de Belgische Bmw car configurator…
In België kost ie 87600 voor de 640d en 84000 voor de 640i…
Zo’n 10 mille verschil dus tussen België en Nederland…
Deze auto zit te dicht in het vaarwater van de 7 serie, ik vind de c-stijl het lelijkst aan de auto,lijkt net of het niet klopt. De 6 Gran Coupé die jullie te zien krijgen heeft alle luxe en accesoires, zie je hem in het echt dan ga je schrikken(kleinere wielen,andere kleur,minder exclusief interieur). Voor mij een zwarte Cls graag.
@bsxc2: ja want de concurrenten krijg je natuurlijk wel standaard met alle opties erop en eraan??
Een a7 krijg je al vanaf 60.000. 204 pk en fwd.. Voor dat geld kun je toch iets leukers kopen.
De cls is mooi, maar zijn probleem is de vorige cls. Die kun je niet overtreffen
Ik mis de vorige 6-serie!
@Carreza:
+1
@Carreza: ik mis hem niet…had er nooit mogen zijn in die hoedanigheid…
Wat is het toch een ziek mooie auto.
BMW <3
Ik vind het nog steeds een beetje een voorbeeld van hoe de 5 serie er ook uit had kunnen zien, maar dan een beetje lager. Niet lelijk ofzo, maar ook niet geweldig mooi
effe doorsparen voor een M5 dus
En dit is dan officieël het antwoord op de A7 – CLS – Panamera. Wederom een trieste boel bij BMW.
@bempi: Triest? Op veel vlakken was BMW er eerder dan Porsche of Audi alleen Mercedes is meestal de trendzetter.
@agera:
Triest in de zin van dat dit een gewone 6 serie is met 2 extra deuren.
En niet een auto dat in z’n totaliteit vernieuwend is als de Panamera, CLS en A7. Geen van de laatst 3 genoemde auto’s kan je exact vergelijken met een andere model van de merken.
Waarom zou je daar dan wat extra voor gaan betalen ? Een 5 serie kan je ook heel mooi tunen naar een coupé type en is een stuk goedkoper nog dan de vanafprijs van deze gran coupé.
@bempi: een 5 coupe klopt niet.. Die 5gt was ook een grote fout dus er zal geen coupe komen
@zender:
Nee dat klopt er komt geen 5 serie coupé. Ik stel alleen de meerwaarde van deze 6 serie gran coupé ter discussie, wat in mijn optiek teleurstellend en triest is voor wat het biedt tegen een bepaalde prijs.
Zet dit tegenover zijn broertje ( 5 serie ) die je voor dezelfde prijs met een gelijkwaardig motor inhoud en extra’s beter mee af bent.
@bempi: Sorry verkeerd begrepen dan :P Nu je dit zegt geef ik volledig gelijk, want ik denk er ook precies zo over.
Daarnaast is de 5-serie ook veel goedkoper en misschien wel mooier maar dat is persoonlijk.
Ik zou een dikke 5-serie nemen met alle luxe en een dikke motor ipv deze 6-serie.
@agera:
:P Eerlijk gezegd snap ik BMW ook weer niet. De vraag naar een 4 deurs coupé is al langer bekend en dan komen ze op de proppen met een 5 serie GT en nu de gran coupé. Twee modellen waar amper vraag naar is.
Hoewel ik hier in het verleden op autoblog heb verteld dat de 5 serie GT veel degelijkheid biedt en een veelzijdige auto is waar je geen pijl op kan trekken ( is het nou een SUV – MPV – Sedan of toch een 4 deurs coupé ).
Blijft het een lelijke auto ( 5 serie GT ). In dit geval kies ik ook gewoon voor een mooi uitgevoerde 5 serie + booskijkertjes om hem die 4 deurs coupé look te geven. Daarvoor heb je dit gran coupé model niet nodig dat minder ruimte biedt. Of je moet het leuk vinden om met een gebogen hoofd in een 6 serie te zitten ?
@bempi: Kortweg moet BMW alleen zeer fraaie sedans bouwen en de X5 :P
@bempi: Wel erg overdreven, als je in die gran coupé zit heb je nog best veel ruimte..
Het is voor mensen die een 5 ”te klein” vinden en een coupé van de 7 serie willen. Er is echt wel vraag naar en die 5GT wordt nog steeds aardig verkocht ondanks ik ook niet begrijp wat je daarmee moet.
@zender:
BMW 5 serie 2010: Lengte 4,899 mm, Breedte 1,860 mm, Hoogte 1,464 mm.
BMW 6 serie gran coupé 2012: Lengte 5,007 mm Breedte 1,894 mm, Hoogte 1,392 mm
Kortom de 5 serie doet niet veel onder voor deze overgeprijsde gran coupé. Waarom zou je 30k extra betalen voor een paar mm verschil ?
@bempi: Ja, weet ik veel, maar die auto ziet er misschien wel dikker uit ofzo.. Dat is toch hetzelfde A6 – A7? Kopen mensen toch ook..
@zender: Hmm zelf de maatjes ook even erbij gezocht, 5 serie is inderdaad qua hoofdruimte wat ruimer..
@zender:
Je betaalt bij BMW alleen voor de coupé look en daar vragen ze doodleuk 30k extra voor.
Het is al langer bekend dat BMW ervan uitgaat dat je betaalt voor hun design dan performance, daarom brengen ze ook die performance pakketten afzonderlijk van elkaar uit.
Daarbij vind ik de 6 serie coupé mooier dan de gran coupé.
@bempi: Oké ik ben het met je eens. Maar ook al vind je een 6 coupe mooier dat heeft er niets mee te maken :P Het is of de 5 serie of de 6 gran coupe. Hoezo betaal je niet voor performance? Of waarom zou je die niet krijgen?
Komt er ook een verlengde voor onze China vrienden?
Prachtige wagen, qua design hoeft hij alleen de CLS voor zich te dulden. Deze auto is zeker wel mooier dan een A7 of een Panamera!
Prijs valt mij nogal tegen ik had meer verwacht dat de prijs tussen de 5 en 7-serie zou valleen. Echter schurkt de prijs tegen de 7-serie aan, sterker nog deze auto betreedt 7-serie terrein. Dat is link vind ik concurreren tussen je eigen modellen. Trouwens persoonlijk zou ik ook voor een 7-serie gaan prijzen verschillen nauwelijks van elkaar.
Of een full option 5-serie ipv deze 6 GC vind ik misschien wel mooier.
Ook in dit segment zal er veel concurrentie erbij komen. Als ik mij niet vergis zal de volgende generatie VW Phaeton op een kleiner platform gebouwd worden en zal met dit type auto’s gaan concurreren zoals de CLS, A7 en 6 GC.
Ik heb niet echt een uitgesproken favoriet in dit segment.
@agera: idd de prijs slaat nergens op & ik vind toch echt dat ze de diesel V6 met 3 turbo’s in het gamma mogen stoppen (voor die prijs) want dit is toch echt belachelijk
En hier nog een plaatje van de nieuwe BMW 6 Gran Coupé Compact.
@JvT: ik denk niet dat BMW nog een compact durft te maken. Na de 3 compact waar eigenlijk niks mis mee was is er toch een 1 serie gekomen.
@mashell: als je hem niet snapt, reageer dan niet.
Je ziet toch dat de grap is dat op die foto een 5 staat?
@james125: snugger… Iedereen ziet dat het een 5 (of is het toch een nieuwe 3 ;) ) serie is, daar hoef je dus niet op in te gaan, doe ik dan ook niet. Het interessante is het woord Compact, daarmee kan de BMW directie beter uit de slaap houden dan met de woorden Audi of Mercedes.
Vind het een fraaie verschijning maar komt niet in de buurt van de CLS. Bovendien is de CLS350 met 306PK 15k goedkoper dan de 640i.
Hoeveel zal de M6 Gran Coupé dan wel niet gaan kosten?
Vind het een aardig dure auto… Bijna net zo duur als een zeven! Met wat opties mag je twee ton bij je dealer achterlaten..
Waaa als deze ook als M komt wordt het een van mijn favorieten!
Hoeveel moet die kosten als je dat wit leder interieur wilt?
120K, of meer?
Zag er laatst een op een trailer staan, maar ik ga toch liever voor een CLS.
Echt een prachtige auto! Toch 1 van de mooiste auto’s op het moment. Let op mijn woorden: Dit wordt een klassieker.
wat duur! in vergelijking met een CLS en een A7.. je hebt een ‘full option’ A7 voor de prijs van een ‘kale’ 6 GC
@KaCh1ng: maar die geeft niet zoveel vermogen als deze ‘instappers’ als Audi. En deze heeft een 6 in lijn :) EN achterwielaandrijving :D
@smoked: jonge 3.0TDI 313PK QUATTRO of CLS 350CDI zijn veel goedkoper en allebei mooier
Ik heb toch liever een Cl
@burninrubber: :P Misschien wel de enige auto van de grote 3 (BMW, Audi, Mercedes) die de letterlijke betekenis van het woord coupe toegekend mag krijgen!
Prachtige auto! Echt!! Et enige wat ontbreekt zijn de richtingaanwijzers in de spiegels:S.. Elke nieuwe bmw heeft ze de 1, 3 de 7 facelift. Maar toch weten ze het weg te laten bij deze nieuwe 6gc. En dat om de huidige kopers te doen ergeren als er een jaar later een facelift komt die ze wel heeft:S.. Zullen ze ooit stoppen met ons belazeren?
@ryze: als ze dan ook de neus van het concept model monteren lijkt met me het wachten op de facelift waard.
volgens mij was ook het idee om te kunnen concurreren met A7 en CLS maar nu wordt ie wel erg duur… Ik verwacht dus binnenkort ook wel kleinere motoren… Die liggen ook in de A7 en CLS en dat is de clientèle voor deze auto. De 7/S/A8 serie rijder kiest toch net iets anders….
Gelukkig verschillen smaken! Ik vind de CLS of A7 geen lelijke auto’s, maar de gran coupe is mooier
@CasperH: Sorry dat ik ’t zeg maar na je S7 test gezien en gelezen te hebben, waarin je gelijk hebt wat de 5GT betreft, heb ik ’t idee dat je nogal pro-Audi bent…dit een ‘hok voor mensen met veel geld en weinig bezwaren om in een anoniem Koreaans design rond te rijden’ noemen en zelf zeggen hoe goed een S7 (toch een behoorlijke eenheidsworst in de grote wereld van VAG) wel niet is getuigd toch een beetje van een behoorlijk banale mening. En dit is niet omdat ik een voorkeur heb voor BMW’s. Een S7 is inderdaad een mooie en dikke Autobahn-blazer maar qua styling trekt ze ’t niet bij een 650i GC…mijn mening.
@skinnybmw: dat audi best wel eenheidsworst is in de autowereld geef toe, maar de A7 is kwa design toch een totaal andere auto. hij lijkt verder op geen enkele andere Audi, met alle respect maar als je dat niet ziet moet je misschien toch even een afspraaak bij de pearl maken.. daarnaast is een audi S-model altijd standaard al luxe aangekleed, die opties moet je er bij de BMW nog eens bijkopen voordat je de prijs kan gaan vergelijken ;)
@audi18: “Conclusie: de opties kosten zoals altijd bij Audi centjes, en die ellendige S-Tronic bak gooit ook een piepklein beetje roet in het eten wat mij betreft.” Kaal heeft de S7 qua opties geen voorsprong met een kale 650i GC, daarbij ook nog eens 30pk minder vermogen…check de beide optielijsten maar! Op de kont en daklijn na vind ik een A7/S7 behoorlijk lijken op al het andere wat Audi te bieden heeft. Zet alle neuzen maar eens naast elkaar. En daarmee wil ik niet zeggen dat de BMW 3 en 5 zo veel van elkaar verschillen maar toch beduidend beter te onderscheiden dan alle standaard (dus geen R8 en TT) Audi’s bij elkaar…maar dat blijft een eeuwig durende discussie (zegt genoeg lijkt me)…het gaat mij meer om het commentaar van CasperH in beide artikelen waar ik me aan begin te irriteren.
@skinnybmw: lees je reactie pas net. Ik heb het voorrecht voor een blog te schrijven waarbij ik aangemoedigd wordt mijn eigen mening te ventileren. Ben ik positiever over de A7 dan over de 6 serie? Jep. Maar ik zou een 3 serie verkiezen boven een A4. Ik heb -en daar kan ik mijn hand voor in het vuur steken- geen belangen bij het promoten van het ene of andere merk. Of dat nou gaat om Kia, BMW, Audi of Pagani. Ik geef er gewoon mijn mening over, that’s all.
@CasperH: Maar onderbouw dan a.u.b. ook je mening waarom je dit een ‘hok voor mensen met veel geld en weinig bezwaren om in een anoniem Koreaans design rond te rijden’ vindt vergeleken met een ‘hok voor mensen met veel geld en weinig bezwaren om in een anoniem VAG design rond te rijden’…dat begrijp ik niet helemaal…ik snap je vergelijking met de koreanen (achterlichten) wel, daar niet van, al vind ik dat BMW veel meer een eigen gezicht heeft dan Audi. Respect trouwens voor de mooie S7 review…nu nog eens de 650i GC testen en dan weer praten ;-)
@skinnybmw: volgens mij heb ik het redelijk onderbouwd. Als ik alleen de achterlichten Koreaans vond had ik dat wel specifiek benoemd namelijk.
Hok voor mensen met veel geld: lijkt me duidelijk toch? Veel geld in vergelijking met concurrentie, en voor hetzelfde geld zijn er bij eigen merk of concurrentie beter bruikbare auto’s te krijgen.
Over de hele linie ben ik overigens van mening dat Audi meer een eigen gezicht heeft dan BMW. Misschien minder heritage en karakter en meer eenheidsworst maar wel meer in één lijn dan BMW’s ontwerpen. Dat zou overigens één van de redenen zijn om niet voor een Audi te kiezen, wat mij betreft.
Daarnaast is een S7 (420pk) kaal 110.000 bijna even duur als de vergelijkbare 650i GC (450pk) met 111.000 euro…dus wat is er zo ‘erg duur’ aan deze BMW?
@skinnybmw: Tsja komt er een RS7? Anders is het een verloren strijd voor de S7, nu al :P
@zender: Weet ik niet…aangezien er wel een ///M versie komt van de 6 GC :-)
@skinnybmw: er komt een rs7
@skinnybmw: Hopelijk kan de M6 de RS7 dan verslaan qua prestaties, want dat betwijfel ik dan weer.. maar een concurrent voor de S7 is het dan sowieso niet.
@zender: Lekker belangrijk dat haantjesgedrag van bmw en audi. Wie heeft de grootste piemel.
Die GC is mooier dan welk audi product dan ook. Wat dat betreft heeft audi al verloren. Hoe die ook rijdt.
Van het weekend in Duitsland een zwarte gezien, zag er dik uit!