En eigenlijk is deze BMW 5 Serie Ute ook de coolste auto van morgen en overmorgen.
Ondanks dat BMW weleens gespeeld heeft met het idee van een BMW pick-up, of beter gezegd: BMW ute, is het er nog nooit van gekomen. Voor de duidelijkheid: een ute is een type pick-up. Een belangrijk verschil is dat de Ute gebaseerd is op een personenauto en ook als dusdanig rijdt.
Pickup
Deze BMW 5 Serie is daar een perfect voorbeeld van. In tegenstelling tot de M3 pickup (een 1 april grap) staat deze BMW 5 Serie ute te koop. Jazeker, op de website van Auto.ru kun je deze creatie aanschouwen. De auto is gebaseerd op een BMW 530d. Deze 2.9 liter motor levert 184 pk en 390 Nm. Aan de achterzijde is duidelijk te zien dat er is gekozen voor een Touring, de stationwagon variant.
Geslaagd
Het is wel een dikke auto om te zien. De conversie lijkt erg geslaagd te zijn. Als je kijkt naar de afwerking van de achterbak, bijvoorbeeld. Dat had veel erger gekund. Ondanks dat het een bedrijfswagen is, is het zeker geen kale auto. Zo is er een automaat, airco en leer aanwezig. Zelfs de knopjes voor de elektrische bedienbare achterruiten zitten er nog in.
Bijna 30 mille
Omgerekend ben je ongeveer 30 mille kwijt voor deze conversie. Volgens de verkoper duurde het ongeveer 4 jaar om deze luxe stationwagon om te bouwen tot bedrijfsauto. In de tussentijd is het voertuig ook iets opgeknapt met fraaie 18″ velgen, een M-Sportpakket, twee dubbele uitlaten en een vernieuwde ophanging.
Veel auto voor veel geld
Kortom, je krijgt een behoorlijk nette ombouw voor een flink bedrag. Even iets om op te letten is de kilometerstand. Volgens de verkopende partij heeft de auto slechts 5.000 km gelopen. Waarschijnlijk bedoelen ze ermee: sinds de ombouw. Met name het interieur ziet eruit alsof er meer kilometers in zijn gemaakt. Hele prettige kilometers, dat dan weer wel.
mopar70 zegt
Goeie stance, dat wel.
piebepost zegt
Bij iedere pickup van de gelegenheid gebruik maken om met het woord “bedrijfsauto” te pushen heeft een houdbaarheidsdatum.
Ot: Wel rrn gaaf apparaat. Een jaar of 15 geleden, toen het bloggen een beetje in zwang raakte, was er een fanatieke vlogger die je meenam in het proces van zijn 5-serie Ute conversie. Die ging rigoureus te werk, en had de wagen zelfs nog een paar centimeter verlengt geloof ik. Misschien betreft het dezelfde wagen. Was erg interessant.
adjudant zegt
Ik mis het embleem op de kap..
VeniVidiVici zegt
@adjudant: En ik mis h’m op de achterkant
thestino zegt
Als M5 zou ik het nog overwegen, maar niet als diesel.
Gulli zegt
Ik vind de Vectra van CarThrottle beter gelukt.
Overigens zou de ute in de VS niet een veel beter alternatief zijn voor de pick-up? Veel gestroomlijnder, net zoveel ruimte in de auto en in de klep, 10x lichter en het ziet er ook nog eens beter uit.
Maar nee dan moeten ze waarschijnlijk aan de veiligheidseisen voor normale auto’s voldoen en dat willen we natuurlijk niet (aangezien je dan een normale prijs voor je auto moet betalen). En je kunt er geen aanhanger met 32 graafmachines aan hangen, want dat doen ze daar natuurlijk allemaal elke dag.
rikv99 zegt
@Gulli: Die Vectra van CT is echt een beunproject, wat ook niet raar is als je dit in een weekendje op de oprit probeerd. Maar vindt deze 5serie beter uit de verf gekomen zeker qua afwerking.
gwnbmw zegt
@rikv99: qua afwerking natuurlijk wel, maar als je 4 jaar vergelijkt met 2 dagen is de ct vectra inderdaad een stuk beter.
Robert zegt
Nee. Doodzonde van die 5 Serie SW. Ik kom echt niet verder dan ‘wel grappig’. Next.
leaper035t zegt
@RRRobert: helemaal mee eens! Zonde van de 5-reeks maar wel een grappige rariteit.
sulobb zegt
Doet pijn aan mijn ogen als e39-liefhebber.
ty5500 zegt
Die is wel leuk en proper gedaan
tenaci zegt
Netjes gedaan, maar waarom altijd traanplaat? Beetje teakhout met metalen strips er tussen was mooier geweest. Of desnoods met stalen platen bekleden en spuiten met bedliner.
emping zegt
@tenaci: goedkoper, makkelijker te installeren, praktischer, makkelijker te onderhouden etcetera…
tenaci zegt
@emping: I know, maar op zo’n conversie verdwijnt dat qua kosten in de marge. En gewoon staalplaat en bedliner kosten ook niet de hele wereld.
emping zegt
@tenaci: wellicht dat de bouwer traanplaat beter vond staan.
Dutchdriftking zegt
Hij is fijn. Als diesel op grijs kenteken? Even langs VVT en hij is nog snel ook!
e88125i zegt
Mooie interieurfoto. Vooral de ontbrekende dakhemel en raamstijlen. Cool gemaakt maar zeker geen nette auto.
supercarboy zegt
Geef mij maar een echte
Yzord zegt
Komt zoiets wel door de RDW?
mpgc zegt
Netjes gedaan, maar verder compleet zinloze exercitie.
vondick zegt
Ik vind het vooral niet kunnen dat er 3 serie achterlichten op zitten.
allesmetturbo zegt
Zo een holden ute met v8 lijkt me geniaal, helaas niet te betalen als je zoiets wilt invoeren. Dit komt dan nog redelijk dichtbij. Invoeren en V8 swapje dan maar?