Wat kan een setje mooi lichtmetaal en verlaging toch een verschil maken..
De nieuwe 4 Serie is amper uit, of het tunersgilde bemoeit zich er al tegenaan. Logisch, want waarom wachten? In de VS, het land waar doorgaans ’tfoe’ tegen de viercilinder wordt gezegd, koos veerspecialist H&R niet voor een 435i maar voor de 428i als basis voor hun projectje.
De Coupé, voorzien van M Sport-pakket, kreeg een H&R Street Performance schroefset, waarmee het geheel grofweg 45 mm lager werd gelegd, maar ook een setje prima 20 inch zilvergrijze Breyton Spirit RS-velgen. Excellent.
Specificaties:
Base Vehicle:
2014 BMW 428i M Sport Coupe
2.0L TwinPower Turbo 4-cyl
8-speed Sport Automatic transmission
Mineral Grey MetallicChassis:
H&R Street Performance Coil Over
H&R Trak+® Wheel SpacersWheels & Tires:
Supplied by the Tire Rack
Breyton Spirit RS Anodized Silver wheels, size 20×8.5”
Michelin Pilot Super Sport tires, size 245/35ZR20 front, 255/35ZR20 rear
G-Ammo zegt
Kan lager!
sandniggah zegt
@G-Ammo: Drempels ? kuilen ? bruggetjes? Nee dank je .
natos zegt
@sandniggah: Zand?
G-Ammo zegt
@sandniggah: Zakdoekje? Ik rijd 3cm van de grond af… EN ik rijd heel veel rond in Belgie. No problem, gewoon even onthouden waar de kuiltjes zitten + drempels zijn goed te doen.
rein1983 zegt
Vette bak!!
tupperware zegt
Nice, dat ziet er heel strak uit, er zit zelfs nog wat rubber om de velg. Toch zou ik voor een maatje kleiner gaan, al is het maar om er nog mee te kunnen rijden i.p.v. stuiteren.
tweede_woning zegt
” Excellent.” : dat is de vraag , kans is groot dat het dan een beroerd rijdende auto van gemaakt is ( ook uit de foto af te leiden …) , alle dynamiek weg
gasmonkey zegt
Petjes-auto de rijder heeft zelfs een petje op!
Maar desalniettemin “ik wil m!!”
Femme zegt
Laten we ook de spoorverbreders niet vergeten. Verlagen + spoorverbreders + 20/21 inch velgen (afhankelijk van model) is het recept om de standaard waardeloze stance van je BMW goed te krijgen. Wel jammer dat deze net iets teveel verlaagd is. Een gelijke wheel gap rondom is mooier.
saikol zegt
@Femme: EENS!! Vind deze velgen trouwens heel vet maar hadden een paar tinten donkerder gemogen. Maar ondanks dat parkeer hem maar hiervoor hoor
potver7 zegt
Volgens mij hebben de voorwielen niet heel veel ruimte over om in te veren en in te sturen. Kortom, ziet er leuk uit, maar alleen doen als je geen vullingen in je gebit hebt.
Simpson zegt
@potver7: daar zit vast een leuke kukident reclame in…
Yeelen zegt
De velgen vind ik een maatje te groot, 19″ was beter geweest imo.
bmwe46csl zegt
Geweldig, prachtige bak !
carsandmore zegt
Dat soort tuners moeten hun de auto zelf betalen of hoe zit dat?
Simpson zegt
Es macht mich kein verschil. Misschien als de vòòr foto’s er bij zouden zitten
volvoturbo zegt
Ganz geil!
jippie zegt
Dat van die H&R ‘vering’ kan mij niet helemaal overtuigen. Volgens mij is de vering bij deze auto volledig absent.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ideale auto voor een sportschoolhouder o.i.d.
swaffelaer zegt
Wat is zo’n wagen gemakkelijk om te toveren tot extreem vette bak zeg.normaal moeten tjoeners met hun poten van auto’s afblijven, maar deze is echt wel geslaagd. Doe mij deze aanpassingen maar op een 435i. Want het enige probleem met een viercilinder BMW is het bestaan van de BMW zescilinder. Als je weet dat die motor óók te krijgen is, dan wil je geen 2 liter torretje meer, hoe goed dat blok ook moge zijn. Feit.
mout zegt
Als je nou wil sturen, of – in een gekke bui – misschien zelfs een beetje veren, kan je dan meteen nieuwe banden kopen? Of is er met zulke grofstoffelijke onzin wel een beetje rekening gehouden, ondanks het ontbreken van een wheelgap?
dutchiehd zegt
@mout: in de wielkasten zal vast nog wel voldoende ruimte over zijn.
Als ie heerlijk stug is (en dat is meestal van toepassing met een schroefset), dan zal dat super rijden
alcantara zegt
Boos en lekker.
Enkel de plakplaatjes op de portieren en de reflectors op de wielkasten falen in dezen.
Ash zegt
Love it! ///M
drivingpleasure zegt
Heel dik!