De BMW 4 Serie LCI is stiekem bekend geworden. En ja, die neus blijft gewoon.
Man oh man, wat was er een commotie toen BMW de 4 Serie Coupé onthulde. Dat was op de IAA van 2019. Alleen de eega’s van bekendheden als Adam Driver, Owen Wilson, Adrian Brody, Gerard Depardieu en Jean Reno waren fan van het nieuwe design van BMW. Althans, dat dachten de puristen.
Maar zoals wel vaker zijn puristen niet de klanten en dat is iets dat BMW zich maar al te goed realiseert. Enerzijds heeft BMW enorm veel fans met óf geen BMW óf een hele oude BMW. Anderzijds heeft BMW enorm veel klanten die anders denken dan die dinosauriërs.
M440i minder schoon?
En dus is er eigenlijk bijna niets veranderd aan de BMW 4 LCI. Dat idee hadden we al en beetje toen we in de wandelgangen hoorden dat er niet enorm veel zou veranderen. En warempel, dat blijkt te kloppen. Dit is namelijk de nieuwe BMW 4 Serie LCI. Uiteraard was het weer Wilco Blok die de platen van het net wist te plukken.
In dit geval is het specifieke exemplaar, een BMW M440i xDrive. Kunnen we daar wat over vertellen? Nou, we hadden gehoopt dat we konden zeggen dat deze zuiniger en schoner zou worden. Maar het tegendeel lijkt waar te zijn. We kunnen nu onderaan zien wat het verbruik en de uitstoot is.
De cijfers van het nieuwe model (174 tot en met 191 gram CO2 per kilometer) ligt aanzienlijk hoger dan het huidige model (170 tot 179 gram CO2 per kilometer). Gezien de alsmaar stijgende BPM-boetes, kun je ervan uit gaan dat de M440i een heel exotische auto gaat worden met een exorbitant prijskaartje.
Verdere wijzigingen BMW 4 Serie LCI
De meeste veranderingen zullen plaats vinden in het interieur. De materialen voor de stoelen zijn milieuvriendelijk. Net als het dashboard en andere delen van het interieur. Ook een toffe upgrade is iDrive 8,5. Qua motoren zijn de wijzigingen subtiel.
De line-up blijft min of meer hetzelfde, maar sommige blokken krijgen de befaamde Tü-update. De BMW 4 Serie zal tot 2028 in productie blijven. Daarna neemt de Neue Klasse het stokje over.
heckblende zegt
je mening over de voorkant is irrelevant
FiXeR zegt
Ik begin er aan te wennen en het langzaam (erg) mooi te vinden, mits de juiste uitvoering. Bijvoorbeeld de M3 Touring vind ik erg mooi.
drsjeroen zegt
Ik vind hem gewoon mooi
Richmond zegt
De koplampen zijn nu wel anders dan bij de 3.
banderas zegt
Nog 1 groot stuk glas met wat lampjes erin. Dodelijk saai en lomp. 0 interessante vorm in de omhulsel.
Edge zegt
Ja, deze soort “slagtandjes” als dagrijverlichting doen nog het meeste denken aan die van de Vision Neue Klasse concept. Staat niet verkeerd overigens, al hoop ik dat je de 4 straks ook nog zonder smokey koplampen kunt krijgen.
Richmond zegt
Is bij de huidige ook niet
Loek zegt
@Richmond: ja, maar de M3/M4 LCI worden wel identiek.
vriend_van_de_show zegt
Het blijft een plaatje.
ukbob zegt
Zo in het blauw als op de 2e foto vind ik het best een mooi ding..
Veel erger is dat bmw overal de fijne 1 tot 8 snel-toetsen aan het verwijderen is tegelijkertijd met alles maar via het scherm te moeten instellen.
Hoop dat ze daar snel op terugkomen…
560pk zegt
Die blauwe is dus het vóór facelift model, ter vergelijking. Het dwepen met de voorkeurstoetsen heb ik nooit begrepen: ik heb het nu in 4 BMW’s gehad, het is me nog nooit gelukt te onthouden wat ik er onder geprogrammeerd heb, dus ik gebruik ze amper. Ja, ik weet heus wel dat de functie zichtbaar wordt zodra je er met je vinger boven zweeft, maar dan moet ik toch naar het scherm kijken en lezen. De hele gedachte is toch dat je blindelings een functie kan bedienen?). De uitvinder van de PIN code wist al dat je niet meer dan 4 cijfers (of posities) kan onthouden. En dan kan je ook nog eens niet iedere functie uit je idrive er in opslaan.
vriend_van_de_show zegt
Klopt, dat is de pre LCI uitvoering
Mini Joe zegt
En ik maar denken bij de kop: heeft bmw het motorblok van een oude Engelse motorfiets gebruikt? 😸
mashell zegt
Maar het wel een mooie kleur rood!
HZW zegt
En wat betekend LCI. ???
Benny_Weisz zegt
Life Cycle Impulse, of terwijl BMW’s voor face-lift
Richmond zegt
Life cycle impuls, bmw taal for facelift of model update.
JelmerS zegt
Is dit een accountant die met een gummetje de LCI voor zijn rekening heeft genomen?
racerx zegt
Ik blijf niet snuit niet fraai vinden, maar het is al minder erg dan bij de introductie. Kan ‘een dergelijke auto nieuw ook niet betalen, maar tweedehands koop ik ‘m dus ook niet. Als er meer mensen zo over denken, de dinosauriërs bijvb, hoop ik voor de eigenaren dat de restwaarde wel goed blijft.
rollingstoned zegt
Aan iets wennen (tolerantie opbouwen) is dan ook iets heel iets anders dan iets mooi vinden. ;-)
mashell zegt
Kijk eens in de winkelstraten, massa’s mensen met zwarte plastic jassen aan. Die zijn gewoon wijs gemaakt dat ze dat mooi vinden, zo werkt het met auto’s ook. Na de gewenning vind men de BMW neuzen gewoon “mooi”.
racerx zegt
Daar heb je gelijk in, zo blijkt ;-)
inflatable zegt
De nieuwe M440i gaat straks dus ook al heel dik over de 100.000 euro heen zonder opties nog..
Lang leve de BPM!
Niet dat het heel relevant meer is, want de huidige kost ook al ruim 95k, en was dus al onbetaalbaar nieuw voor de meeste liefhebbers met een “normale” baan.. In Nederland kan je dit soort leuke auto’s alleen maar 2e hands rijden, als er al flink wat afschrijving vanaf is.. Dat gaat gelukkig vrij rap (door de kunstmatige hoge nieuwprijs).. Na 3-4 jaar is vaak de helft al afgeschreven.. Ook veel import, omdat het in Nederland dus amper nieuw verkocht wordt en dus ook het aanbod (1e registratie NL auto’s) 2e hands ver achter blijft..