De 4 Serie is officieel los, hoog tijd om hem op te doffen met sportieve accessoires dus. Het grootstse nieuws? Een sperdifferentieel (LSD). Hèhè, BMW, eindelijk…
Vanaf deze week worden de persritten met de nieuwe coupé verreden, en BMW vond dit een mooi moment om de M Performancelijn er in te knallen. Eigenlijk is het niets dat we nog niet kennen: gewijzigde bumpers en skirts, een zwart-op witte paint job, stripjes carbon aan binnen- en buitenkant, en een alcantara-stuurwiel waarop je allerhande data tevoorschijn kunt toveren.
Het grote nieuws zit echter onder de auto, in de vorm van een differentieel met tot 30% sperwerking. Dat werd ook wel eens tijd voor een merk dat sportiviteit nog steeds hoog in het vaandel zegt te hebben. Daarnaast komt er natuurlijk een M Performance Power Kit*, ander uitlaatsystem, remmen, een 10 mm verlaagde vering, en blubberdikke 20 inchwielen.
Wat zeggen we van de achterbumper? Ik vind hem zelf nogal controversieel eigenlijk, of beter gezegd: veel te druk. Liveplaatjes HIER.
*Upgrades: 420d – 194pk/418 Nm (181pk/380Nm) ; 428i – 268pk/389 Nm (245pk/350Nm) ; 435i – 335 pk/450 Nm (306pk/400Nm)
Update 14-08: BMW heeft alle informatie vrijgegeven. Naast extra foto’s hebben we ook licht gewijzigde cijfers. Dit zijn de definitieve performancespecs:
420d – 197 pk/420 Nm (181pk/380Nm)
430d – 285 pk/600 Nm (258pk/560Nm)
435i – 340 pk/450 Nm (306pk/400Nm)
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@matje140: @sir_smokalot nee hoor, nog niet helemaal gefixt geloof ik… (ik had het natuurlijk over de ia)
Nu zie ik ‘m. Thanks!
@matje140: o, laat maar inmiddels wel
Ah, dus ook op je lease dieseltje te krijgen. Kun je sportief in de file staan, wie wil dat nou niet..?
@Rob: Ja, want wie in een leasediesel rijdt, en dus vermoedelijk meer met zijn auto rijdt dan gemiddeld, mag natuurlijk niet genieten van zijn auto…
@griffendahl:
Natuurlijk mag die ook genieten, alleen kan hij nooit van “zijn” auto genieten….
@jrk68: zou het genieten niet zelfs nog groter zijn als je in een vrij nieuwe auto rijdt waar een ander voor betaald?
@mashell:
Ik geniet er meer van als het mijn auto is.
Voor de rest lees het nog eens aandachtig terug, zo moeilijk is het toch niet om slechts 1 zin te begrijpen?
@jrk68: je kunt jouw zin op 2 manieren interpreteren. Jij bedoelt blijkbaar dat je nooit van een diesel kunt genieten. Is jouw mening, maar van een diesel kun je tegenwoordig wel degelijk genieten. De diesel van tegenwoordig is niet meer te vergelijken met die oude stinkdiesels van vroeger.
@kor1:
Laat denken in hemelsnaam aan een paard over….
Het is je duidelijk niet gegeven.
@jrk68: oh kijk wat een sterke reactie weer van je. Echte argumenten heb je niet, dus beweer je maar weer dat ik dom ben. Ohhh wat maak je jezelf weer belachelijk.
@kor1: de andere manier van interpreteren was namelijk al gegeven door mashell, namelijk: het is niet ‘zijn’ auto als die geleased is. En daar reageer je ook al zo bot op. Volgens mij ben je vroeger gepest op school, maar goed dat verbaast me dan ook niks. Altijd iedereen uitschelden en bijdehand doen. Je hebt vast geen vrienden…
@mashell: een beetje overdreven, I know, maar is dat niet gewoon parasiterend gedrag..
Voor de rest sluit ik me aan bij jrk68.. het zal nooit ‘zijn’ auto zijn..
@jrk68:
Hoezo niet amateur. Je ken die auto na afloop kopen. Misschien bij mazda niet zoals jij gewend bent.
@jrk68: met 800 euro bijtelling per maand betaal ik indirect meer dan voldoende…
@peterpan72:
Het gaat mij niet om de bijtelling en of dat al dan niet billijk is, (voor 800 euro netto rij je privé net een B-segmeter) maar om het feit dat je gewoon in een huurauto rijdt. Geen eigendom dus.
@Bempi
Dat jij een hersendood schepsel bent hoef je heus niet permanent te etaleren, ik ben niet van de Japanse/Koreaanse automobielen. Dat het meisje een Toyota rijdt is haar keuze.
Mazda maakt wel mooie modellen tegenwoordig en een RX8 of een MX5 schop ik zeker niet van de oprit. Dat doe ik alleen met bepaalde Duitse meuk.
@jrk68: een B-segmeter…..? Tja……laat schrijven maar aan een paard over, het is je duidelijk niet gegeven……
@jrk68:
Ik wacht wel totdat je inhoudelijk kan reageren op je eerdere comment. In de wetenschap dat je mijn lokkertje over mazda achterwege laat. No hard feelings XD.
@Rob: Leasedieselmensen gaan voor de 3-Serie. De 4 is meer voor de BMW-fanaten.
@kickass: eh de drie wordt straks verleden tijd..
@forzaferrari: ??
@Jochempie: de 4 neemt de 3 serie over dacht ik
@forzaferrari: enkel de coupe en cabrio worden 4-serie, touring en sedan blijven 3-serie
@ghj13: zelfde bij de 1 + 2 serie het geval is
@forzaferrari: De 4-serie vervangt de 3-serie Coupé. De 3-serie Sedan blijft gewoon 3-serie heten.
@kickass: niet iedereen heeft achterdeuren nodig hoor. De a5 coupe is ook populair onder de leasers.
@kickass:
Werkelijk elk type auto (groot & klein, snel & langzaam, duur & goedkoop, etc & enzovoort) wordt tegenwoordig bij zo’n lease toko vandaan gehaald. Dus dit ding ook wel. En ga er maar van uit dat de 4-serie diesel een populair leasehok gaat worden…
@Rob: Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Ik dacht dat het hetzelfde idee was als bij de Golf en Scirocco.
Rest van de achterbumper in hoogglans zwart of een gelijke kleur als de diffuser. De zwart streep over de flank is toch storender lijkt me.
Uiteraard alleen op de 35i/d modellen te krijgen, lijkt me? Tegen de tijd dat je een leuke auto samen hebt gesteld, kan je voor de prijs net zo goed een M4 kopen…
Walgelijk! Gelukkig is BMW slim genoeg om absurd veel geld te vragen voor deze tupperware, scheelt weer pijn voor onze ogen.
Die stickers hoeven er niet op van mij.. oja, en een handbak please!
Wat een pareltje! Helemaal goed zo ( gelukkig niet zo standaard meer, al was de concept über )
Alcantara stuurtje +1
Vind alleen die vertikale streepjes op de ‘diffuser’ niet zo mooi en te druk. Had gewoon plain moeten zitten.
@sir_smokalot.. De achterkant is indd niet echt ‘clean’ om het maar zo te zeggen! Rommelig..
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Yeah LSD bij je BMW!
Wat een gore uitlaatjes
Wat doet het goed om nog eens een fraaie wagen van BMW te zien.
Zelfs met deze Performance-kit leek me niets mis… tot ik de stickers zag.
Al bij al toch maar doorsparen voor een M4.
@Carreza: stickers? The “return of the striping” bedoel je. Lekker 80er jaren retro.
Best wel mooi , maar het interieur ziet er best verouderd uit vind ik.
Wauw, dat ziet er wel heel vet uit zeg! + 1 voor BMW.
@Sir_Smokalot: hoeze “Hè, hè, BMW, eindelijk”? LSD was (o.a.) op de E30 al leverbaar…
@benzinehoofd: Om verwarring met “hoezen” en “houzee” te voorkomen: “Hoeze” moest natuurlijk “hoezo” zijn.
Ja ja, terug van nooit weg geweest :P
waarom kunnen ze het midden van het stuur niet even sportief maken als de rest ? trekt op niks die plastieke airbag cover
Ziet er goed uit op die pruts uitlaatjes na..
btw. De lichten mochten wel wat hoekiger zijn (oogt sportiever) en de voorbumper lijkt een beetje op die van een Audi RS.
Heb zelf sinds kort de performance uitlaat op mijn E92 zitten, en moet zeggen: Ik ben positief verast. Betere sound, rijd soepeler, mooiere look dan de standaard uitlaat, lichter en een paar pk’tjes meer (dat laatste volgens BMW zelf).
Heb ook nog de performance grille zitten, die de wagen een stoerdere, sportievere look geeft. Samen met een M pack maakt dit de 3 coupé AF.
Op de 4 zoals hierboven zouden enkele performance onderdelen ook niet misstaan, maar dat carbon aan het exterieur vind ik ook maar niks.
Ik vind dit kitje niet zo super. En een diffusor met twee uitlaten. Muaw mager zeer mager.
Hmmmm….was nogal negatief over deze auto toen het uitkwam, maar na het zien met de verschillende pakketjes ziet het er toch wel goed uit. Conclusie: De 4 moet je met M of M performance pakket kopen.
Alleen niet de velgen op de foto hierboven. Verschrikkelijk gewoon. Liever de velgen die hieronder zitten.
jezus die 2 liter diesel trekt pk’s van een 3 liter dieselblok van 5 jaar terug… op een paar pk’s na dan
Die shiftlights op het stuur vind ik dan weer een beetje overdreven…
Waar m-pakketjes voorheen subtiel en sportief oogden, zijn het nu lelijke tjoening toevoegselen geworden.. Erg jammer bmw.. Jullie slaan de plank volledig mis..