Voor een persoonlijk tintje aan je 3 Serie Coupé-opvolger-met-vier-deuren zet BMW de deuren naar het Individual-programma open. We hebben daar nu de eerste foto’s van.
Zoals bekend kun je op de Individual-afedeling van BMW verfkleuren, interieurtinten en andere goodies aanvinken die je op de standaard optielijsten niet hebt. BimmerToday heeft de eerste foto’s van de nieuwste 4 Serie-vorm en weet welke kleuren je kunt kiezen: Citrine, Pyrite Brown, Tanzanite, Brilliant White, Moonstone en Frozen Cashmere Silver. Dure namen waarvan we niet meteen weten welke kleur het is, maar dat geeft niet. De afgebeelde exterieurkleur is trouwens Moonstone. Frozen Cashmere Silver is de enige matte tint die erbij zit.
Wit hout
Door naar het interieur. BMW gaat voor chique en trekt met een rol koffiebruin Merino leder en witte stiksels door het binnenste van de 4 Serie GC. Wit hout (Ash Grain White) zorgt voor de nodige contrast, maar mocht je dit niks vinden dan kun je ook kiezen uit de kleuren Golden Brown, Opal White, Cashmere Beige en simpel zwart.
Prijzen van de 4 Serie met coupélijnen en dito kofferklep hebben we nog niet, wat deze Individual-aanpassingen kosten is eveneens onbekend. De vijf motoriseringopties zijn al wel bekend:
- 420i – 184 pk en 270 Nm
- 428i – 245 pk en 350 Nm
- 435i – 306 pk en 400 Nm
- 418d – 143 pk en 320 Nm
- 420d – 184 pk en 380 Nm
De M4 Gran Coupé is nog niet aangekondigd, maar komt ongetwijfeld.
Update: mocht je de configureermogelijkheden van de 4 GC willen uitvinden, dat kan bij de oosterburen, waar de nieuwprijzen al belend zijn. KLIK!
heidi zegt
Frisjes buiten?
dbonline zegt
wat is er dan zo anders aan een vinkje bij een individual kleur te zetten ipv een standaard metallic? Al die individual brol staat toch gewoon naast de andere opties?
mashell zegt
@dbonline: het zijn inderdaad gewoon extra dure opties. Als je iemand vraagt “wilt u meer betalen voor ongeveer hetzelfde” zegt iedereen “nee”. Maar als de BMW verkoper een potentiële klant van de 3 sedan meeneemt naar de 4GC en begint te orakelen over de premium aspecten van de individual optiepaketten zal menig klant om onverklaarbare reden toch “ja, graag!” gaan zeggen.
jaapiyo zegt
@dbonline: Het zijn ‘rijkere’ kleuren die vaak verschieten in het licht. Maar je hebt naast deze standaard Individual kleuren ook de ekte ekte Individual kleuren waar je desgewenst je eigen paint sample in kan dienen.
sir_smokalot zegt
Een ding snap ik niet van BMW. De 4 GC is nagelnieuw, moet nog in de verkoop, maar toch stoppen ze de ‘oude’ diesel in de 418/420d.
De X3 krijgt vermogens van 150 en 190 pk in dezelfde motoriseringen, dan kan BMW in de ontzettend premium GC toch niet nog de ‘oude’ vermogensvarianten hangen?
mgmgb zegt
@sir_smokalot:
Het kan natuurlijk te maken hebben met efficiëntere afstelling voor verschillende modellen. Als die paar pk minder voor een gunstiger rating in de Europese uitstoottest zorgt zullen ze daar absoluut niet voor terugdeinzen.
sir_smokalot zegt
@mgmgb: Uiteraard is de nieuwe 18/20d weer een stukje zuiniger en stoot deze wat minder uit. Die vlieger gaat dus niet op. Ik citeer:
At the same time, the output of the X3 xDrive20d (fuel consumption urban/extra-urban/combined: 5.8–5.4*/5.1–4.8*/5.4–5.0* l/100 km [48.7–52.3/55.4–58.9/52.3–56.5 mpg imp]; CO2 emissions combined: 141–131* g/km), for example, rises from 135 kW/184 hp to 140 kW/190 hp, while the fuel consumption of the automatic version is 7.1 per cent lower than that of its predecessor.
mgmgb zegt
@sir_smokalot:
In dat geval is het inderdaad een erg opvallende keuze van BMW. Misschien is dan de productiecapaciteit voor de nieuwe motor nog niet op peil?
mashell zegt
@sir_smokalot: als deze in dezelfde fabriek als de 3 serie maar in een andere als de X3 wordt gebouwd kan het daaraan liggen. Auto’s bouwen is vooral een ingewikkeld logistiek proces.
sir_smokalot zegt
@mashell: De X3 wordt in de VS (Spartanburg) gebouwd, net zoals elk X-model. Als ze een motor naar de VS kunnen verschepen, dan moeten ze hem ook naar een fabriek in Duitsland kunnen krijgen lijkt me.
mashell zegt
@sir_smokalot: dat hangt er vanaf. Als de fabriek in de VS er 10.000 per jaar nodig heeft van de nieuwe stepping en de 3 serie fabriek er 100.000 en je hebt nog niet alle productielijnen omgebouwd naar de nieuwe stepping kan een X3 fabriek zomaar voorgaan op de 3 serie fabriek. Bij het volgende modeljaar wordt dat dan gelijk getrokken.
RobUSA zegt
@sir_smokalot: Juist maar dat vind ik nou ook van de 335i , nog steeds die 306 pk !?
drivingpleasure zegt
Ziet er heerlijk uit zeg!
autoradio7373 zegt
4GC? Is het niet gewoon een 3 serie sedan? Ben benieuwd naar de verschillen wanneer we die twee eens naast elkaar zetten. Vind hem mooi, daar gaat het niet om, maar verschillen zijn wel erg marginaal.
RobUSA zegt
@klephek: Dat heeft AB een paar dagen geleden al voor je gedaan wel opletten he :)
autoradio7373 zegt
@RobUSA: Ik zag het nadat ik mijn bericht had gepost haha. Ik gooi er nog maar een bakje koffie in.
RobUSA zegt
@klephek: Maar pak wel je loep erbij voor de verschillen. :)
Hupke zegt
4-serie gran coupe, blijkt dat ik ondanks m’n quasi permanente aanwezigheid op AB, iets gemist heb.
Is er nu echt een 4-serie gran coupe? Dus eigenlijk een 3-serie?
Audi had me al liggen met hun 4-deurs A5 die niet de A6 was. Maar deze BMW slaat toch ook weer alles.
amgg zegt
@Hupke: Kruip is heel snel terug naar je grot.
ZeRoo zegt
En de gewone 4 is weer 100 kg zwaarder dan de e92.
De 4gc zal nog wel stuk swaarder zijn. Blijft toch jammer..