BMW maakt vandaag alvast de prijzen voor de open 4 Serie bekend, opdat je nog een half jaartje flink kunt doorsparen alvorens hij vanaf de zomer van 2014 bij de dealer staat. De goedkoopste benzinevariant kost je ruim 17.000 euro meer dan de instap-coupé.
Toegegeven, we zijn nu mango’s met bramen aan het vergelijken, want de coupé begint met een 420i terwijl de cabrio-benzineinstapper een 428i is. Desalniettemin mag je voor de F33 pak-hem-beet 10 rooitjes meer neertellen. Tussen haakjes de prijzen van de F32 coupé:
BMW 428i Cabrio vanaf € 58.000 (€ 47.950,-)
BMW 435i Cabrio vanaf € 69.000 (€ 61.000,-)
BMW 420d Cabrio vanaf € 57.500 (€ 46.950,-)
Later in 2014 volgen de BMW 420i Cabrio, de BMW 430d Cabrio en de BMW 435d xDrive Cabrio. Deze staan als coupé voor 40.950 euro, 62.000 euro, en 68.000 euro in de prijslijst.
Wat krijg je dan precies voor je minimaal 126.713 oud-Hollandsche florijnen, behalve een nagelende viercilinder diesel? Dat legt deze designmeneer even haarfijn uit.
jweelden zegt
Op mobiele app kan ik maar 2 fotos zien met dak open en dicht. Geen achterkant ofzo.
autoblogger zegt
@jweelden: check, even refreshen en dan zou het gefixt moeten zijn!
jweelden zegt
@autoblogger: ja top!! Dankjewel
kraakensmaak zegt
Fors aan de prijs voor een kappersauto.
Design_Driven zegt
@kraakensmaak: Voor de meeste klanten maakt dat niets uit, drugsdealtje meer of minder ;-)
OT: Wel een mooie bak, best geproportioneerde 3 serie cabrio in jaren. (ja mensen het is gewoon een 3 serie met een verkeerde letter op de kofferbak)
tupperware zegt
@sketcher:
Hier gaan we weer heel veel bontkraagjes in zien die nu nog een A5 cabrio rijden.
3 of 4, whats in a name.
focusrs zegt
@sketcher: laten we het maar op een cijfertje houden ;),
mooie auto maar een stoffen dak had imo mooier gestaan
Design_Driven zegt
@focusrs: Helemaal gelijk, over beide zaken trouwens het moet natuurlijk een cijfer zijn en ik ben het met je eens een stoffen kap is veel mooier. Maar zeker in landen als NL heeft een harde kap wel veel meerwaarde, het maakt de auto veel veelzijdiger.
tupperware zegt
@sketcher:
Welke meerwaarde?
Wil je met lekker weer spullen halen voor de BBQ, moet het dak dicht omdat je bier anders niet in de koffer past, lekker veelzijdig.
Nee, liever een softtop, die doen tegenwoordig echt niet onder voor zo’n ruimte vretend klapdak.
jrk68 zegt
Jammer van dat harde dak, op een echte cabrio hoort gewoon een softtop.
Hardtops zijn voor mensen die de charme van een cabrio totaal niet begrijpen maar wel indruk willen maken op de buren.
In mijn ogen falen ze daar dus jammerlijk in.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@jrk68: helemaal mee eens! Wannabee’s zijn het!
alcantara zegt
@jrk68: Ik begrijp het ook niet, wat is de ‘charme’ van een 4-zits cabrio?
rob68 zegt
@alcantara: Je hoort de kids niet?
workhardplayhard zegt
Verschrikkelijk veel geld voor zo’n auto en dan heb je waarschijnlijk standaard 16 inch velgen
escort77 zegt
@workhardplayhard: maar wel met premium wieldoppen, dat dan weer wel.
tstile zegt
Wat een geld voor niet heel bijzondere auto
Dan liever een Golf voor doordeweeks en een ouderwetse Corvette Stingray cabrio voor in t weekend ofzo
azenomei zegt
BMW voegt zich bij de overpriced meuk categorie.
Het is een beetje jammer.
tupperware zegt
@azenomei:
Pssst, BMW is altijd “overpriced”, dat noem je met een mooi woord “premium”.
Voor mensen die dat niet willen heeft Opel de minstens zo mooie Cascade in de aanbieding.
Svda zegt
@tupperware: jij wilt zeggen dat die Opel mooi is? Heb je hem weleens in het echt gezien? Mensen die Bmw rijden zullen niet overstappen op een Opel, het zijn ook 2 merken die je niet kan vergelijken.
depsycholoog zegt
Wat maakt BMW bij tijd en wijle toch mooie auto’s
Joel_D zegt
Belachelijke prijzen. Hij kost 15k extra ten opzichte van een sedan.
mashell zegt
@Joel_D: yep en je krijgt daarvoor zowaar minder interieurruimte, minder deuren, minder kofferruimte en een dak dat er soms wel en soms niet opzit. De wereld is kapot, maar ook toch wel weer mooi.
towi1989 zegt
Aan die belachelijke meerprijs te zien verwachten ze al dat er niet veel van verkocht zullen worden.
toyotafortuner zegt
Liever een IS cabrio of G cabrio. Ze bieden vast veel meer voor je geld, itt tot deze 4-serie. Je moet vast min. 15k bij de 57.5k optellen voor een beetje fatsoenlijke uitrusting.
toyotafortuner zegt
@toyotafortuner: Ik bedoel natuurlijk een Lexus IS cabrio of een Infiniti G cabrio.
redbeams zegt
@toyotafortuner:
Zou ook eerder voor de IS 250C gaan.
Het lijkt alsof de ontwerper volledig de plank mis heeft geslagen bij het ontwerpen van de achterkant.
Nogal cheap-ass halfords achterlichten op die bmw.
Simpson zegt
Dan maar een 2-serie cabrio. De enigen die het verschil zien zijn autoblog-bezoekers :D
tupperware zegt
@Simpson:
Sowieso heeft de 2 serie een softtop en de 4 serie een stalen klapdak. Als je dat verschil al niet meer ziet, kan zelfs de beste opticien je niet meer redden.
Simpson zegt
@tupperware: lol! Dan moet ik maar aan de blindengeleidehond.
ralfast zegt
Het is bij de foto in het artikel nét alsof er voorin 4 stoelen naast elkaar staan: Matra style…
Simpson zegt
@ralfast: lol, dat word gezellig voorin
Reaver zegt
Veel te duur, je moet de auto wel heel erg mooi vinden als je dat er voor wil neerleggen.
bmwe46csl zegt
Holy guacamoly wat een bak geld..
karsvdtuin zegt
Het is veel geld maar komop deze auto is toch ook wel heeeeel erg mooi…?
rob68 zegt
Neem aan dat je dan ook gelijk grootaandeelhouder bent van die toko?
xyrrath zegt
BMW waar is mijn soft top!!