Sorry, we kregen BMW’s befaamde slogan niet uit onze vingers.
BMW laat zijn nieuwe voorwielaangedreven premiumbusje zijn debuut beleven in Genève. Je schijnt er met 7 man in te passen en als je je sleutel op de bar gooit gaat elke chick met je mee naar buiten. Om eenmaal daar aangekomen zich plotseling te herinneren dat ze binnen een heel belangrijk gesprek met een vriendin te voeren heeft.
Maar er is ongetwijfeld een markt voor dit hoge gevaarte. Zou hij er ook met schuifdeur komen?
gerjanm zegt
Hard om te zien…
jpoers zegt
Ondanks dat BMW steeds hoger en hoger bouwt gaan ze mij betreft steeds lager en lager. Wat een, nee maak er geen woorden meer aan vuil.
e1000bmw zegt
@jpoers: ik geef je gelijk…
tupperware zegt
Ach, je kan die “freude” wel met 6 andere delen..
Nehhh dat overleeft die vriendschappen niet..
badboys zegt
Nee bedankt, ik hoef hem niet meer dankzij Wouter :)
rb26dett zegt
Lelijk, maar ja elk merk kiest ervoor tegenwoordig, door dit soort misbaksels, blijven de mooiere BMW’s bestaan.
s62b50 zegt
@rb26dett: en zo is het. Ze zullen wel moeten.
potver7 zegt
@rb26dett: Elk merk? Waar zijn de versies van Koenigsegg en Pagani? ;)
tupperware zegt
@potver7:
Lotus en AM doen ook niet mee aan deze gekte, van Porsche verwacht ik dan weer wel.een antwoord op dit gebakje..
87sandyd zegt
@tupperware: en waarom van porsche wel?
CBR600rr zegt
@87sandyd: Cayennes, Macans, dat zijn Porsches zoals deze 2’er een BMW is
87sandyd zegt
@cbr600rr: die auto’s die jij opnoemt zijn van een ‘ander soort’ auto’s dan deze 2 natuurlijk. Dat zijn de sportiefste SUV’s op de markt.
Ik snap je punt, maar porsche gaat echt geen concurrent maken van deze auto. Het klinkt eerder als een ‘haat’ verhaal
gtwillem zegt
@tupperware: Lotus en Aston Martin draaien al jaren verlies… Dus op zich is het wel lekker om een cashcow te hebben in je gamma. Maar dat BMW het niet afkon met sedans, coupe’s, tourings, SAV’s, GT’s, Gran Coupes, roadsters en sportwagens maar een MPV nodig had, blijf ik lastig te verteren vinden…
parker zegt
Echt om te kotsen dit, al die grijze snorren in ruitjesoverhemden die hier een hard viagra piemeltje van gaan krijgen.. Bah
e1000bmw zegt
@parker: Parker, ik ben het dit keer eens volledig met je eens!
ettie zegt
Nou hij is in ieder geval mooier dan de 5zitter, daar is dan alles ook wel mee gezegd
maxiparts zegt
Als het om te bouwen is naar grijs kenteken zonder dakverhoging kan hij best interesant zijn…
postzegel zegt
Iets minder foto’s was prima geweest, zonde van de bandbreedte
bmwalpina zegt
KIA Carens met BMW-logo..
Ben benieuwd naar de mening van Chris Bangle over dit gedrocht.
puhpuh zegt
@bmwalpina: De man die ons de “Bangle Butt” bracht?
http://i270.photobucket.com/albums/jj111/puhpuhpuhpuhpuh/puhpuhpuhpuhpuh005/BMW_745i-03_1024-750×500.jpg
En zelf rondreed in zijn prachtig eigen ontwerp, de 5 GT?
http://www.autowereld.be/wp-content/uploads/2012/05/5GTA.jpg
w0o0dy zegt
Freude am Finanzplan
prop zegt
Een voorwielaangedreven bejaardenbus met dwarsgeplaatste 3 cyl. motor is de nieuwe richting
Welk model heeft BMW nu nog echt rijden als imagebuilder om de merkwaarden te vertegenwoordigden. Ergens moeten de statistieken een keer dalen die dat vertegenwoordigen?
tupperware zegt
@prop:
M135i, M235i, M3, M4, M5, M6, ik zie toch nog genoeg imago bouwers bij BMW.
Dit hok had van mij ook niet gehoeven maar je kan ook overdrijven..
prop zegt
@tupperware:
Ik snap je volledig maar dat zijn voor mij niet meer de modellen die je niet meer in een adem kan noemen met AMG’s,en RS’en … deze ontwikkelen zich vele malen sneller. De C klasse AMG .. nog met V8 .. de RS3 5 cyl en de RS6/7 Plus met 605 pk versie (had ik nu wel op geneve verwacht trouwens)
BMW hobbelt er maar een beetje achteraan omdat het moet lijkt. De focus ligt echt op vergrijzing en de i apparaten
prop zegt
@prop:
Ppfffr wat een onlogische zinnen type ik weer. Grammaticaal ruk. Das t nadeel van n telefoon
berlinetta zegt
@prop: Je vindt dat de M-modellen niet meer mee kunnen met AMG en RS? En BMW hobbelt er maar een beetje achter aan? Dat vind ik nogal aparte opmerkingen. BMW heeft ons de afgelopen jaren een hoop kutauto’s bezorgd inderdaad, maar ze doen nog altijd mee met de concurrentie. Dan zou ik eerder zeggen dat de RS’jes van Audi er een beetje achteraan hobbelen, want ik heb nog nooit een rijtest gezien waarin een RS by far de beste was.
87sandyd zegt
@berlinetta: voor het circuit niet nee, dagelijks gebruik wel. En de mensen die deze auto’s kopen willen de auto nou eenmaal dagelijks gebruiken.
Dit betekent overigens niet dat ik het eens ben met het ‘image’ verhaal. Bmw heeft nog steeds een goed imago. Maar dat imago rust wel veel op het verleden, al is de huidige m4(ondanks het geluid) nog steeds geweldig, en de rest van de auto’s staan er ook goed op. Al met al een lastig verhaal bij bmw, maar ik maak me er niet druk om, bmw’s zijn bijna altijd goed. Af en toe een design-misser (1-serie), af en toe een rare sprong(i3, 2AT, 2GT) maar nog altijd geweldig
super zegt
@prop:
“Merkwaarden”, lol
mercedesclk350 zegt
Opvallend dat BMW tegenover een lelijk hok zoals deze een goede facelift voor de 1 serie maakt.
BMW, jullie raken uit de competitie. Doe er wat aan. Dit is niet om aan te zien.
406_v6 zegt
@mercedesclk350: denk niet dat ’t BMW boeit wat de “fanboys” er van vinden; het is -al weer- een cashcow voor BMW.
Esprit_de_Flandre zegt
@mercedesclk350: Uit de competitie?
Dit jaar wordt BMW gewoonweg weer de grootste Premiumererer, mede dankzij dit ding…
mercedesclk350 zegt
@Esprit_de_Flandre: Eerst zien dan geloven. Als met dit soort auto’s BMW juist populairder wordt dan snap ik er niks meer van.
Esprit_de_Flandre zegt
@mercedesclk350: Iemand die een 3, 4, 5, 6, 7, M of X wil gaat die niet laten staan omdat er nu ook een 2MPV is. Zij die vroeger echter een Touran, Zafira of Picasso kochten, kunnen overstappen naar BMW. Zeker van dat BMW hiermee weer vooruit gaat.
MB heeft destijds ook z’n nek uitgestoken met de eerste A, dat afschuwelijk lelijk geval. En de Vaneo was helemaal een onnozel ding. Letterlijk een bestelwagen met zetels. Ik weet niet of er van de Citan ook al zo’n versie is, maar dat is pas een neerwaartse beweging.
Vraag me ook af wanneer Audi met een antwoord komt. Nieuwe A2?
mercedesclk350 zegt
@Esprit_de_Flandre: Als ik op ’t moment een MPV achtige had in dezelfde klasse als deze Bimmer, of die Opel of Ford dingen die je noemt, dan zou ik gewoon weer een Ford of Opel kopen. Gewoon, omdat ze goedkoper zijn.
BMW is (vind ik) geen merk dat zich moet richten op dat segment. Er hoeft niet een auto van je merk te zijn voor iedereen.
mercedesclk350 zegt
@Esprit_de_Flandre: Terugkomend op MB: Die Citan is gewoon een Kangoo met een ster voorop. Ik durf het niet eens een Mercedes te noemen. En dan denk je misschien dat zo’n make-over door een duur Duits merk goed is voor de kwaliteit maar ik denk dat zo’n 80% van de carrosserie-onderdelen door Renault gemaakt is, en die 20% zijn de Mercedes lampen en grilles. Ook Mercedes moet zich richten op de grotere busjes en laat de goedkope Franse onzin maar lekker verkopen door Renault.
Esprit_de_Flandre zegt
@mercedesclk350: Volledig akkoord met je twee bovenstaande comments, maar niet iedereen redeneert als wij twee, dus is er een markt voor, zowel voor BMpvW’s als Franse bestellertjes met sterneus…
mercedesclk350 zegt
@Esprit_de_Flandre: Helaas, helaas.
jrsmoke zegt
Eerlijk is eerlijk, ik heb als Accountmanager ruimte nodig, dan is dit een leuker alternatief dan een touran…
Maar dankzij Wouter is het toch minder aantrekkelijk.
Zou hij misschien toch even achterin willen duiken voor de grootte van de kofferbak?
berlinetta zegt
@jrsmoke: Waarom heb je als accountmanager ruimte nodig?
jrsmoke zegt
@berlinetta: Omdat je als Accountmanager vaak samples bij je hebt.
Accountmanager is wat anders dan een accountant
berlinetta zegt
@jrsmoke: Koop dan een station.
jrsmoke zegt
@berlinetta: Ik koop helemaal niks, dat mag de leasemij doen.
Naar een station heb ik ook wel een beetje gekeken..
super zegt
@berlinetta:
Accountmanager is wat vroeger verkoper heette
jrsmoke zegt
@super: spot on
e1000bmw zegt
@super: oh, ik dacht vertegenweurdiger…?
jrsmoke zegt
@e1000bmw523i: Ja, ook…
123bat zegt
Jongens… Dat is toch de JiangLing Luxtek-m74… Oh nee wacht…
rufctr01 zegt
BMW denkt ook aan de 70 er. Ze moeten ook wel omdat Audi anders de hele markt in handen hebben. Audi is nog in staat om een A3.5 of 4.5 op de markt te brengen.
406_v6 zegt
Stoelen/banken plat en genoeg ruimte om die chicks…
OT: Zal vast wel een succesnummer worden, de familie Quandt is de uitbreiding van het geldpakhuis al aan het bouwen, minivan/busje/fwd ’te zal ze allemaal boeien.
Corrado16v zegt
Die BMW neus ziet er zo geforceerd uit op dat busje. Het sluit totaal niet aan op de rest van het “ontwerp”
BmwMPower zegt
Zelfs ik word er niet blij van.
De enige echte mooie 7 zitter is de Ford S-Max in de duurst mogelijke uitvoering.
silver zegt
Ik snap het wel: BMW hoopt qua lelijkheid de Mercedes Citan te overtroeven. Volgens mij is ze dat met verve gelukt!
cadrez zegt
Lie down
.
.
.
Try not to cry
.
.
.
Cry a lot
norge zegt
Eindelijk een bruikbare BMW……..Mooi kon ik..Niet uit mijn strot krijgen
db87 zegt
Zafira B
Tonnie zegt
Je ziet dat dit hun ding niet is, een people mover sportief laten lijken door de lage voorkant. Design gone wrong.
Dutchdriftking zegt
Ach geef ze eens ongelijk, je wilt je 5 kinderen vervoeren, maar je wilt geen Sharan en kunt geen X5 betalen. (als die er tenminste is met achterbankje voor kindertjes), dan is dit een mooie oplossing. Binnenkort hebben Audi en Mercedes er misschien ook wel een. BMW waardig? Absoluut niet, handig? Ja zeker!
406_v6 zegt
@dutchdriftking: Mercedes heeft daarvoor al een aantal modellen in het gamma;
Thunderstruck zegt
Wauw, een Opel Zafira
schellekens006 zegt
Lijkt me toch best een toffe auto het blijft toch een BMW. Kwaliteit gegarandeerd.
bmwalpina zegt
Wát een rode draak van een auto. Bah.
redbeams zegt
Wat een lelijk gedrocht…dat bmw zoiets durft neer te zetten.
Dacht dat het na de 1 niet lelijker kon…dus wel!
VeniVidiVici zegt
In 1 woord… Beschamend!
erwh zegt
Ze hebben teveel naar Mercedes gekeken voor deze niche en Mercedes weer teveel naar BMW in de niche “SUV als coupe”. Doen ze lekker daar in DL.
gtwillem zegt
Kun je niet beter een familiepak Durex kopen en een leuke Z4 M Coupe van een paar jaar oud?
e1000bmw zegt
@gtwillem: Durex en familypack in één zin?!
piebepost zegt
@e1000bmw523i: Dat is inderdaad de (veelgebruikte) grap ja.
roppp zegt
Ik neem aan dat hier een marktonderzoekje aan vooraf gegaan is waaruit blijkt dat er genoeg mensen met een slechte smaak en een te volle portemonnee zijn die zo’n ding willen kopen……
prop zegt
@roppp:
Dat is het exact idd. Monnies
kapiteinaudi zegt
Een lelijke auto van een lelijk merk? Niks nieuws.
rd1991 zegt
Freude am Family… naja, met dit soort dingen kan BMW ook de leuke dingen zoals de M modellen blijven financieren. Dus mannen en vrouwen, ieder nadeel (2GT) heeft zijn voordeel (M2)
str8six zegt
Nu lacht iedereen BMW nog uit totdat ook weer een verkooptopper blijkt te zijn net als de X6 en dan hobbelen Mercedes en Audi zoals gewoonlijk weer achteraan en komen zij 5 jaar later met een dergelijk model.
jrk68 zegt
@str8six:
Even scherp blijven maar, Mercedes heeft inmiddels al zijn 2de generatie van zo’ n hok in de showroom staan.
Als je de eerst generatie A mee rekent is de huidige B zelfs de derde generatie refocontainer van das Haus….
str8six zegt
@jrk68: yes I know maar dit is toch meer een fullsize mpv dan de b-klasse waar je volgens mij op doelt. De andere concurrenten hebben nog geen dergelijk model in het gamma. Dat bedoel ik meer.
87sandyd zegt
@str8six: ja want bmw is de voorloper op alles. Even vergeten dat mercedes al dergelijke modellen heeft en audi die vw al heeft?
Je klinkt een beetje geirriteerd, andere merken afkraken om je favoriete merk op te hemelen getuigd niet van veel vertrouwen.
Ik, als bmw rijder/liefhebber, kan hier alleen maar om huilen. Al voorzie ik verder geen problemen voor bmw, ze moeten blijven doen waar ze goed in zijn: auto’s maken met een geweldige wegligging
str8six zegt
@87sandyd: Ben niet geïrriteerd hoor, verre van zelfs. Het is ook geen mooie auto maar het gaat wss wel een verkooptopper worden want “primijum” Duitsers worden dat vaker met een ‘nieuw’ design. Zeker nu ze voor half Nederland toegankelijker zijn geworden door de fwd. Ik zit veel op de weg en zie die 2 active tourers echt veel rijden hoor.
e1000bmw zegt
@str8six: ik ook. En ik kan je vertellen dat het ook best goed rijdt. Mijn auto is het echter niet…
bmwperformancefreak zegt
Gewoon jammer meer kan ik gewoon niet zeggen..
mrrallycross zegt
Hoor hier niet gewoon een Opel badge op?
jrk68 zegt
@mrrallycross:
Nope, waarom zou je een Opel badge op een KIA plakken…?
rijnounsdoor zegt
Wat rij jij?
-Een BMW 2 serie.
Gave bak! Past dat op vakantie allemaal in zo’n coupe?
-Ja hoor, t is een Gran Tourer.
Ooooh….die hoge 2 serie… Oooh ja…. Eeeh
-Eeeeh ja
Esprit_de_Flandre zegt
@rijnounsdoor: Zeg niet “2 Gran Tourer”, maar zeg “2GT”. Klink je direct een stoere man…
Rick-dos zegt
Doet BMW toch wel goed hoor. Ik bedoel, Porsche komt met z’n GT3 en GT4, Audi komt met de nieuwe R8, Ferrari met de 488, Ford de GT, Honda met de NSX, McLaren met de GTR en Aston Martin met de Volcano naar de beurs en BMW blaast ze gewoon even allemaal weg met deze 2 serie Gran Tourer. Hebben al die andere merken zo hun best gedaan tovert BMW dit beest gewoon uit z’n hoge hoed.
Waar je in de andere auto’s met maximaal twee personen vervoerd kan worden doet deze dat even met 7. Alsof het niks is. Chapeau.
w0o0dy zegt
@Rick-dos: Ouwe fan-boy! Het is dat ik je langer ken dan vandaag anders kwam ik je een rotschop geven. ;-)
FIAT127 zegt
Ik wil één