BMW heeft met de BMW 2 Serie Gran Coupé een compleet nieuw model gelanceerd. Er valt een hoop te vertellen over dit nieuwste lid van de BMW 2 Serie-familie.
De BMW 2 Serie Gran Coupé staat nu in de showroom bij de BMW dealer. Online, maar ook fysiek, waar hij met inachtneming van alle veiligheidsvoorschriften ‘live’ te bewonderen is.
Een compleet nieuwe BMW, dat komt niet elke week voor! Vaak hebben we het over opvolgers van een bestaand model, of een nieuwe variant op een model. Hoe anders is het met de BMW 2 Serie Gran Coupé. Een nieuwe BMW waar de Duitse autofabrikant terecht erg trots op is. Waarom dat is, leggen we graag aan je uit.
Design: schot in de roos
Er is geen BMW zoals de 2 Serie Gran Coupé. Zijn vorm is uniek. Een Gran Coupé kenden we al van onder meer de BMW 4 en BMW 8 Serie. Bij die modellen zijn het de meest uitgesproken designs van de lijn. Dat trekt BMW door bij de BMW 2 Serie. De aflopende daklijn in combinatie met zijn strakke contouren maakt deze ‘sportcoupé’ tot een auto die op je netvlies blijft plakken. Er zijn diverse iconische designelementen in het ontwerp meegenomen die refereren aan andere modellen van het merk. Zo hebben de achterlichten iets weg van de imposante BMW 8 Serie en de imposante grille toont de nieuwe BMW Gran Coupé designtaal.
Rijdynamiek zoals je van een BMW verwacht
Naast het ontwerp is ook de onderliggende techniek helemaal bij de tijd. BMW heeft de aandrijflijn van de BMW 2 Serie Gran Coupé voor het eerst toegepast bij de recent geïntroduceerde BMW 1 Serie. Bij de BMW 2 Serie Gran Coupé is de rijdynamiek wel degelijk anders. Zo zijn de vering, demping en besturing nog sportiever afgesteld. Het topmodel is de M235i xDrive. Dankzij de 306 pk sterke benzinemotor en vierwielaandrijving sprint deze auto in minder dan vijf tellen naar honderd kilometer per uur.
Sportief en premium interieur
Open je een van de 4 portieren dan word je allereerst begroet door krachtige designdetails als de frameloze portierruiten. BMW brengt een aantal technische hoogstandjes uit het hogere segment naar de BMW 2 Serie Gran Coupé. Zo introduceert het Duitse merk onder meer systemen die met jou meekijken zodat jouw Gran Coupé in de juiste rijbaan blijft. Of op tijd tot stilstand komt wanneer er plotseling een voetganger oversteekt.
Daarnaast zijn er comfortverhogende zaken die het rijden tot een plezier maken. Denk aan actieve cruise control en een inparkeerassistent. En wat te denken van de optionele BMW Digital Key. Zo kun je met je smartphone het voertuig ontgrendelen én starten. Het interieur van de Gran Coupé is daarnaast een comfortabele omgeving met een sportief maar zeker ook premium gevoel. Zoals het hoort bij een BMW zijn alle functies op de bestuurder gericht.
Nu zelf te configureren
Benieuwd wat er allemaal mogelijk is met dit model? In de configurator van BMW kun je helemaal losgaan met de BMW 2 Serie Gran Coupé. Het resultaat van de configurator was bij ons een M235i xDrive Gran Coupé in de opvallende kleur Misano Blau. We zijn eigenlijk wel benieuwd naar jouw favoriete kleur. De vanafprijs van de Gran Coupé is € 37.880,-. Maar Private Lease is natuurlijk ook mogelijk. Daarvoor heeft BMW een introductieaanbieding. Tijdelijk vanaf € 469,- per maand op basis van 48 maanden en 10.000 kilometer per jaar.
Een proefrit maken kan nu?
Inderdaad, dat is al mogelijk. De BMW 2 Serie Gran Coupé zelf ervaren kan bij alle BMW dealers. Ook in de huidige tijd is het mogelijk om met inachtneming van alle voorschriften te ervaren hoe het is om in de BMW 2 Serie Gran Coupé te rijden. Bij alle BMW dealers staat de Gran Coupé klaar voor een actieve kennismaking. Wij kijken er naar uit om binnenkort de BMW 2 Serie Gran Coupé tegen te komen. Virtueel is hij natuurlijk al te bewonderen in de configurator van BMW.
KUYL zegt
Toch maar goed dat het verplicht is om “advertorial” er bij te zetten. Pas halverwege drong het tot me door dat dit niet een normale post was en ik maar eens terug naar boven scrollde.
Ben ook benieuwd hoeveel mensen dit nu echt door hebben in het algemeen.
Henk_he zegt
Het staat op de homepagina toch duidelijk onder een artikel of ’t ’n advertentie is? Althans op de mobiele site wel.
karhengst zegt
“Rijdynamiek zoals je van een BMW verwacht”
mashell zegt
“Design: schot in de roos” is ook wel wat, laten we zeggen, over ambitieus geformuleerd.
karhengst zegt
In vergelijk met de hatchback is het al snel een verademing. Maar zolang de 2-Serie Coupé nog te bestellen is zou voor mij de keus heel snel gemaakt zijn. Dat blijft een geslaagd design met eigenlijk het laatste fraaie BMW neusje.
harrie zegt
Gelukkig dat BMW mij weet te vertellen dat het design een schot in de roos is.
Ik dacht als totale leek namelijk dat het een gedrocht was met rare verhoudingen.
Jochempie zegt
Ik heb er gisteren één zien staan, een zwarte M235i GC. Het is van achteren echt een broodtrommel met wielen. Design: een schot in de roos is natuurlijk persoonlijk, maar het heeft nog nooit zo dicht bij liegen gezeten.
rutgerg zegt
Bij een broodtrommel op wielen denk ik toch meer aan een Suzuki Celerio ofzo ;-)
Jochempie zegt
Ik bedoel dat de 2-serie gran coupé letterlijk de vorm heeft van een broodtrommel.
Henk_he zegt
Letterlijk ja? Waar koop jij je broodtrommels?
Jochempie zegt
Hij lijkt echt exact op deze:
https://www.blokker.nl/p/amuse-broodtrommel-medium-1-liter-blauw/1827457
nietcreatief zegt
Ondertussen heb ik die nieuwe neus een paar keer in het echt mogen zien, een keer (van veel te dichtbij natuurlijk) in de achteruitkijkspiegel en een keer tegemoetkomend. Beide keren barstte ik in lachen uit omdat ie in het echt dus ècht net zo lelijk is als op de foto’s. Een rijdende angry birds karikatuur :’-)
rolandrru zegt
Ik vind de 4-deurs coupé een verrijking van het straatbeeld, naast alle hatchbacks en stationcars, al zou ik waarschijnlijk voor een 3 touring gaan.
Mijn probleem met de meeste nieuwe BMW’s is dat ze er gesmolten uitzien. De vorige BMW 6-serie vond ik de laatste echt erg mooie BMW.
e88125i zegt
Misschien dat dit design over 10 jaar echt mooi begint te worden zoals de chris bangle bmw’s. Voor nu hou ik mijn mening maar voor me.
mashell zegt
Dit is met afstand het grappigste artikel op Autoblog sinds de ingang van de corona crisis.
Het grote probleem van de 2 serie gran coupe is niet eens het design of de voorwielaandrijving maar de prijs. Een drie serie kost maar weinig extra en dan heb je een BMW met een minder aanstootgevend design, achterwiel aandrijving, een mooier interieur en een betere restwaarde.
basman147 zegt
Eens. een 330e uitgerust met een paar pakketten (M-sport, M sport plus, High Executive + metaallak) kost 65000 en heeft 292 pk, een 330i 65300 met 258 pk, maar een M235 High Executive + Metaallak heeft misschien 306 pk, maar kost gewoon 69 mille… Dan moet die plank voor het hoofd toch wel van 4 centimeter dik eikenhout zijn om nog voor de 2 te gaan, En als je die paar pk’s echt te kort gaat komen zijn er genoeg adressen die een 330i kunnen tunen.
gregorius zegt
je vergelijkt wel appels met peren: een 330e met erg weinig BPM met een M235i met een hele klap BPM.
mashell zegt
De vergelijking is “euro’s die over de toonbank moeten” versus “euro’s die over de toonbank moeten”, eerlijker gaat niet.
Henk_he zegt
Letterlijk ja? Waar koop jij je broodtrommels? Artikel? Het is ’n advertentie. Staat er gewoon bij.
Pordon zegt
Wat is het design van de nieuwe 1/2-serie toch mislukt. Smaak is natuurlijk persoonlijk maar ik schat zo in dat deze het qua verkoopcijfers toch flink gaat afleggen tegen de A-sedan/CLA en de Audi A3-sedan. Over een paar maanden maar eens kijken of dat werkelijk zo is.
basman147 zegt
Waarom zou je de BPM niet meetellen? Dat is nu eenmaal de realiteit in Nederland. Als je puur naar vermogen en uitrusting voor bedrag X kijkt ben je met een 3er (zelfs een 330i met 258pk, ook 65 mille) niet of nauwelijks slechter af naar mijn mening en heb je bovendien een echte BMW in plaats van een mislukte marketing-exercitie met de styling van een gesmolten stuk zeep?.
nissanfairladyz zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
knapzuur zegt
.. een BMW voorwiel aandrijver.. gelukkig heb ik nog niet ontbeten.. mijn fiets heeft meer rijdynamiek zoals een BMW hoort te hebben dan deze kleine 2 serie gran coupe..
pieterpeterpost zegt
Hahaha, nou design is bijzonder dat wel. Maar of het nou geslaagd is.
https://www.youtube.com/watch?v=ljo_THUrYMU Dit is wel een mooi filmpje over wat had kunnen zijn.
ericd zegt
https://youtu.be/VKcAYMb5uk4
smex zegt
Ik snap oprecht niet hoe ze hier trots op zijn. Het is duidelijk te zien dat ze alle BMW eigenschappen overboord gegooid hebben om een zo goedkoop mogelijk te produceren melkkoe gebouwd hebben. De auto is gewoon erg lelijk, de achterkant past er totaal niet op, de zijkant mist absoluut de BMW lijnen is gewoon simpelweg lelijk te noemen, de voorkant heeft een veel te grote grill en ziet er gewoon als een rommel uit. Daarnaast het missen van de echte hofmeisterknik en voorwiel aandrijving maakt dit toch wel, in mijn opinie, samen met de 1 serie de slechtste BMW die ze ooit gemaakt hebben. Dit model zal ook niet, als je over een paar jaar terug kijkt “gerijpt” zijn. Deze is en zal altijd verschrikkelijk blijven.
harrie zegt
Deze advertorial zou zo op De Speld kunnen.
racerx zegt
Hahahaha, verrek. Nu je het zegt!
cazzo046 zegt
Zouden die marketingpiefjes van BMW al spijt hebben van de deal met AB?
Echt iedereen vindt dit ding nix. :):):)