U kunt uw 1 Serie Coupé op marktplaats/bij het oud vuil zetten, want hier is zijn knappe zusje, de 2 Serie Coupé (F22). Met in de fotosessie natuurlijk ruim aandacht voor het paradepaardje, de 326 pk sterke M235i.
De 2 Serie Coupé (er komt ook nog een cabrio) meet 4.454 mm x 1.774 mm x 1.408 mm, en is hiermee 108 milimeter langer dan de 1 Serie, en 72 mm langer dan de (E82) 1 Coupé. Omdat breder altijd beter en sportiever is, is de spoorbreedte ook een stukje opgekrikt (voor: 1.521 mm, +41 mm; achter: 1.556 mm, +43 mm).
Gisteren konden we jullie al een eerste vloot foto’s tonen, vandaag hebben we alles van A tot Z, rechtstreeks doorgestraald vanuit het BMW-hoofdkantoor in München.
M Sport Package
Bij aanvang levert BMW optioneel een aantal opsmukpakketjes; de Sport Line-, Modern Line- (boven afgebeeld), maar ook een M-Sport-pakket om van de 218d van de gesjeesde account manager een echte schaap in wolfskleren op 19″ velgen te maken:
Prijzen
De 2 Serie, in al zijn premiumheid, gaat natuurlijk niet voor niets weg. Bij de introductie zijn er vijf varianten beschikbaar: de 218d (105kW/143 pk), 220d (135 kW/184 pk), 225d (160 kW/218 pk), en 220i (135 kW/184 pk) en M235i. Vanaf € 37.700 rijd je hem. De BMW 220d Coupé met achttrapsautomaat valt in de 20% bijtellings-categorie en wordt leverbaar vanaf € 41.662.
Voor de BMW M235i Coupé moet iets dieper in de buidel worden getast, de enige zescilinder in het gamma doet vanaf € 59.500. De nieuwe BMW 2 Serie Coupé staat in het voorjaar van 2014 bij de dealer.
Omdat heritage altijd scoort wordt er ook nog even verwezen naar de 02-serie (1502, 1602, 1802, 2002), de reeks 2-deurs sedans uit de jaren ’60 en ’70. Is de M235i een waardige opvolger voor de 2002 tii?
Een reeks video’s van de nieuwe Zweier in M235i-kostuum vind je op autojunk: een rondje om de auto heen, een niet-zo-karig interieur, en uitgebreidere buitenbeelden.
skinnybmw zegt
Waarschijnlijk gaan we de 220d veelvuldig als ‘lease-slet’ op onze snelwegen zien. Niks mis mee!
dotternetta zegt
BMW begint op Audi te lijken. Ze zien er allemaal hetzelfde uit.
MAB zegt
@dotternetta: zo gaat dat voortaan, inspiratie bron is op.
tupperware zegt
@dotternetta:
Ga vandaag even bij Specsavers langs, volgens mij zie je niet echt scherp meer.
OT: Misschien wel de leukst rijdende coupé van BMW en de prijzen vallen mij eigenlijk best mee. 60k voor een basis M235i klinkt niet gek al ben ik bang dat het eerder 80 wordt met een beetje uitrusting. Ik blijf wel sparen voor een 4C.
temptation zegt
@dotternetta: inderdaad een triestige vaststelling. Het enige goeie is dat ze er globaal genomen nog wel goed uitzien…
mark88 zegt
@dotternetta: Audi’s verkoop cijfers stijgen elke jaar, dus waarom ook niet ”denkt BMW”;
gedwongenleaser zegt
Die Modern Line ziet er goed uit!
kapiteinaudi zegt
Beter dan de 1 serie, maar echt een schoonheid kun je het ook niet noemen.
n54coupe zegt
@kapiteinaudi: Eigenlijk verschilt de 2 serie maar op 2 punten van de 1 Coupe. De neus is meer geknikt vanaf de voorwielen, met een andere (mooiere IMO) gestileerde motorkap en frontpartij, en de achterbumper heeft een botoxbehandeling gekregen, wat eigenlijk lelijker is. En weer met die vreemde 2-tone “diffuser”. Alles daar tussenin is qua vorm nagenoeg gelijk.
julez zegt
Wow, op de headerfoto lijkt hij heel erg op een 5 serie. Wat @dotternetta zegt, ze beginnen allemaal meer en meer op elkaar te lijken.. Beetje jammer
Lucb zegt
Best veel geld, of ligt dat aan mij?
xiran zegt
@Lucb: ligt aan jouw vooral de m versie is niet duur.
gedwongenleaser zegt
@xiran: vanaf 60k voor een model onder de 3 serie, geen geld joh…
mashell zegt
@xiran: ehh… de M versie is zelfs de duurste variant! €60.000 euro voor een auto in Golf formaat is gewoon veel. Voor pakweg de helft van dat geld heb een GTI. En ja, die is langzamer en minder premium. Maar zul je ook de helft minder lol eraan hebben? Dat denk ik niet. Ik denk dat die bespaarde €30.000 er voor zorgt dat je bij elke M235i die je ziet je in schaterlachen zult uitbarsten. De 2 serie is een leuke maar bepaald geen goedkope wagen, maar de 1 serie was tov de concurrentie toch aan de dure kant dus we wisten al dat de 2 serie niet goedkoop zou worden.
jzaero zegt
@mashell: Of het nou een M135i of M235i is, ik heb toch liever de Bimmer dan de VW GTI of R. Voor de meeste mensen geldt dat ze toch niet 24/7 dwars over de wegen rijden en dat is ook bij mij niet het geval, maar wat een smile zit er op mijn gezicht als ik het toch niet kan laten. Zeker in deze periode met alle regen is het lachen geblazen en het geeft echt een heerlijk gevoel wanneer je een bocht soepel driftend pakt. Een FWD is voor MIJ gewoon niet de juiste auto. Blijft een forse meerprijs die ik niet kan veroorloven, helaas.
alcantara zegt
@jzaero: Klopt helemaal wat je zegt. Maar veel mensen zoals mashell gaan nooit op de limiet door een bocht, voelen niet eens het verschil tussen fwd/rwd, laat staan dat ze ooit gedrift hebben. En dan is het inderdaad zonde om een BMW met supergoed onderstel te kopen waar je toch geen gebruik van maakt.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@mashell: Nou, de Golf VII GTI is goed aangekleed een krappe €50.000. En dat is dan nog in Duitsland.
mashell zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet: een Golf 7 GTI Performance met Discovery Pro, Schuifdak en ACC heb je in Duitsland voor minder van €35.000. Meer heb je ook niet nodig.
xiran zegt
@mashell: ga nou niet een gti vergelijken met een bmw m. Bij de gti is alles 2 stappen minder, dat verklaard ook de prijs. De golf r daarentegen zou je kunnen vergelijken met de m, alleen dan zal ik altijd voor de m gaan.
lambo4all zegt
@Lucb: ligt niet aan jou toch? Dit zijn toch gewoon c klasse/3 serie prijzen?!
rbngrt zegt
@Lucb: Het is wel veel geld maar op bijvoorbeeld de M135i die kost in de basis in Nederland bijna 58.000 en in Duitsland rij je de showroom uit voor 38.000.. hallo 20.000 BTW en BPM! In Duitsland klopt de prijs kwaliteit verhouding meer dan in Nederland.
slickrick zegt
@rbngrt: Ja dat verschil is inderdaad schandalig….
Aan de andere kant begrijp ik de NL overheid wel, mensen blijven toch lekker rijden, ze staan allemaal in de file, en betalen toch omdat ze geen keus hebben, bovendien maken we zelf geen auto’s hier, dus dan maar belasten dat luxe product.
De Duitse overheid profiteert andersom, eigen industrie promoten, zo veel mogelijk nieuwe auto’s op de weg. Structureel verschil wat veel meer opbrengt tenslotte.
Wat ik niet begrijp, is de BMP afbouw, je wordt in NL gestimuleerd om in een oude bak te rijden omdat dit in de BPM scheelt. In Oost-Europa zoals Polen is dit bijvoorbeeld andersom: Oude auto’s worden zwaar belast, en nieuwe auto’s importeren is relatief goedkoop. Reden: simpel, ze willen geen oude slechte auto’s op de weg.
Vandaar dat de klassieke Mercedsen naar NL gaan (of gingen), en dikke dure diesel SUV’s de andere kant op…
flutterby zegt
Ik zat eigenlijk te wachten op de 2 serie GranCoupe als nieuwe lease wagen (moet nog anderhalf jaar), maar aangezien de CLA 10k goedkoper is met 20% bijtelling heb ik de keuze snel gemaakt.
jayk zegt
Heb toch t idee dat er iets niet klopt aan die voorkant
Praeses zegt
Natuurlijk is dit ding teringduur voor wat je ervoor krijgt bv qua ruimte, maar ik vind ‘m echt geweldig!
Vroeger was ik nooit zo’n liefhebber van BMW, maar de laatste modellen vind ik echt prachtig en de interieurs absoluut ook. De 3-serie vind ik prachtig, maar ik heb liever een coupe. De 4-serie is dan natuurlijk heel geschikt, maar eigenlijk vind ik die net iets aan de grote kant.
Deze 2 is echt top voor mijn wensen.
Alleen jammer van de neus van de M, die vlieger gaat ook al op voor de 3 en de 4, die worden er in M-outfit ook niet mooier op. Hopelijk komen er nog meer motoren want dit wordt een dilemma. Het gat tussen de 220i met 184pk en de M235 met 326pk vind ik wel een groot verschil. Hopelijk komt er ook nog een 228i met 245pk zoals in de 4.
Zo ja, dikke kans dat ik volgend jaar serieus kijk naar een 228i Sport Line in het donkergrijs met het interieur in grijs/blauw stof/alcantara zoals op een van de bijgevoegde foto’s.
rbngrt zegt
@Praeses: Er komt een 228i met 240pk (2.0L N20 inline 4 cylinder single turbo twin-scroll) bron: http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=903957
alcantara zegt
@Praeses: Is een E92 325i/330i geen optie?
Praeses zegt
Hier kan je ‘m al configureren: http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/2series/coupe/2013/showroom/design/visualizer.html
erwh zegt
Top, één nachtje slapen en ik ben verkocht!
retro zegt
Ziet er beter uit als de 1-serie!
stekel01 zegt
Ik vind het er allemaal maar een beetje opgepropt uitzien.
gregorius zegt
Vroeger heette dit model de 316ti. Het kleine broertje van de 3-serie voor mensen die een 3 serie niet konden of wilden betalen. Ietsje goedkoper, maar t lijkt wel of je een 3 serie rijdt.
Dus doen ze alsof het de coole coupe versie is van de 1-serie…. Maar ik zie het wel: de achterkant lijkt precies op de oude 316ti
loonie zegt
mooie opvolger voor de 135is die M135i
brumax zegt
Wanneer komt ‘ie?
rbngrt zegt
Ik denk dat dit weer een typisch nieuw model BMW is, op de foto denk je mwaah… en dan uiteindelijk in het echt is het gewoon een hele dikke bak.
Edge zegt
Ik vind hem erg duur. Voor 3 mille meer heb je een 4-serie… Maar wel een toffe auto en zeker in de M235i uitvoering
solmatje zegt
Mooie BMW, maar het is inderdaad duidelijk waarom Audi en BMW zo succesvol zijn.. Laat de modellen maar zoveel mogelijk op elkaar lijken! Heb er geen problemen mee
solmatje zegt
-=edit: als je ergens moeite mee hebt, dan mag je altijd even mailen.=-
DRU zegt
2-serie? Wait, what? When did THAT happen?
prop zegt
Dat is goed geld wat er gevraagd wordt. Wijkt niet ver af qua prijs van de 4&3-serie. Positionering op basis van prijs is het uitgangspunt geweest. Nu maar zien of het aanslaat. Met een basisdiesel rijd je op de configurator voor 45k pas normaal weg. Dat is een kleine doelgroep gezien men dan eerder in een salarisschaal zit waar al minimaal 3 kotsende babys achterin moeten plus een labrador
alcantara zegt
@prop: Wat heeft salarisschaal met baby’s te maken?
azenomei zegt
@alcantara: Als je dat niet snapt. Begin aub niet aan kids.
JamesBond007 zegt
lelijkste bmw ooit gemaakt
prop zegt
Helemal niks, hoezo
jeffreym3 zegt
Sjezus wat saai. Bmw ala audi..
drivingpleasure zegt
Prachtige wagen! wordt hopelijk weer net zo wild als de oude 1 coupe!
schildpadje zegt
Weet iemand of de 20% bijteller 220d incl 8-traps automaat de 184pk versie van het blok betreft, og de geknepen 163pk, zoals bij de 3-serie het geval is? Haal ik er nu nog niet uit, ben echter wel benieuwd.
schildpadje zegt
@schildpadje:
Meningen zat hier, maar kennis ho maar! 184pk dus.
hoflander zegt
Alloah!!! ik kan mij nog herinneren dat dendafkg 335i Coupé 52.000 euro koste. Whatsgebeurt?!
fconderkantlat zegt
knappe zusje? ik weet niet of je haar achterwerk gezien heb maar daar word je niet echt vrolijk van