Een BMW met voorwielaandrijving die ook nog eens is aangepakt door BMW M. Hoe hard kan je vloeken in een kerk?
Als je de aanschaf van BMW’s eerste ‘MPV’ nog een beetje wil kunnen uitleggen aan je vrienden dan doe je er ongetwijfeld verstandig aan om het M Sportpakket aan te vinken. Op die manier kan je als suffe huisvader wellicht nog een beetje de schijn ophouden dat je bijna in een M3 rijdt?
Wees dan wel zo verstandig om te kiezen voor de 225i Active Tourer met 231 pk. Als je voor de instapper gaat met 136 pk/220 Nm wordt het wel heel erg sneu. Reken er overigens maar niet op dat er een ‘echte’ M komt op basis van de 2 Serie Active Tourer. Zo gek zijn ze bij BMW nou ook weer niet.
stefstuntpiloot zegt
Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een…
Carreza zegt
@stefstuntpiloot: primaat.
denniz zegt
@stefstuntpiloot: volgens mij hebben ” bejaarden”
Geen m pakket nodig. Kom op zeg… Dit is niet best.
Ik dacht altijd dat bmw geen opels in zijn programma had. Bmw “meriva” wat een afgang. Begint vag sfeertje te krijgen……
dimi zegt
Nee. Gewoon neen.
daandaan zegt
Het feit dat ze een M logo er op plakken is al erg genoeg…
Carreza zegt
@daandaan: het feit dat er een BMW logo op staat is al erg genoeg …
Ash zegt
Zoveel gescheld in 1 artikel.. Waar gaat het toch geen BMW en M Power..
Ik dacht dat we hadden afgesproken om de fwd alleen bij de I-series te houden :(
utr1984 zegt
Ik word een beetje moe van die negativiteit over deze auto. Blijkbaar weinig commerciele mensen hier? Als merk wil je toch niet bepaalde klanten verliezen aan andere merken omdat die wel aan de wensen (niet te groot wel hoge zit) willen voldoen? RWD op een auto als deze is sowieso niet van belang. No one gives a shit.
dimi zegt
@utr1984: Dat is de korte termijn visie. Op de lange termijn zijn auto’s zoals deze niet goed voor BMW. Zo gooi je al uw exclusiviteit en merkwaarde en uitstraling ten grabbel. Vroeger was BMW synoniem voor de beste stuurmansauto, freude am fahren weet je wel. Nu is een Cadillac een sportievere auto dan de 3, is de E AMG beter dan de M5 en komen ze af met auto’s zoals dit. BMW is niet meer freude am fahren…
utr1984 zegt
@dimi: tijden zijn veranderd toch? Dat gefocus op Freude am Fahren is leuk maar de huidige comfortabele 5 rijdt bv zoveel fijner/relaxter dan zijn harde/sportieve voorganger dat ik blij bem dat ze hun auto’s anders bouwen
mashell zegt
@dimi: voor de lange termijn moet je je als fabrikant realiseren dat je klantenkring vergrijst. De jeugd van tegenwoordig wil liever een Galaxy S5 dan een Audi S5. Dus moet BMW haar huidige klantenkring zien te behouden. Een seniorenmobiel als deze sluit perfect daarop aan.
berlinetta zegt
@dimi: Cadillac sportiever? E AMG beter? BMW niet meer freude am fahren? Dus omdat ze een opa-model maken, is het hele merk niks meer? Ik ben het met je eens dat dit geen echt BMW-model is, maar het is een bedrijf en een bedrijf moet inspelen op de markt. De markt bepaalt de producten en niet het bedrijf zelf.
thezwart zegt
@berlinetta: Ehm, nee dat klopt niet. @dimi Geeft alleen aan dat BMW op diverse vlakken te kort begint te schieten, als het dat al niet deed. Deze 2 Active Tourer (AT) is naar mijn mening een mooiere verschijning, dan mening andere modellen uit de line-up. Bij luxere en duurdere auto’s, zoals BMW’s, gaat men vaak op het gevoel af en wil men zich helemaal thuis voelen in een automobiel. Als deze 2 AT goed rijdt en de bestuurder en zijn passagiers een BMW-gevoel kan geven, dan is het zeker een goede beslissing geweest. Als men de auto naast de uiterlijke kenmerken, als de knik, de nieren, het logo en de L-vormige achterlichten, geen mechanische of ‘voelbare’ kenmerken heeft meegegeven, dan is dit toch vloeken in de kerk. De FWD zorgt ervoor dat ik op dit moment naar het laatste neig. Reviews en ‘spots’ zullen ons kunnen helpen met het formuleren van een mening ;)
super zegt
@utr1984:
Los van het merk (dat hoewel ik zelf een bmw heb me op zich helemaal niets interesseert) vond ik de meerwaarde van bmw’s dat ze lekker reden/stuurden. Bij zo’n bak als dit zie ik geen enkel voordeel tov een willekeurige niet “premium” monospace. Geldt trouwens ook voor mb a-klasse.
utr1984 zegt
@super: waarom niet? B-klasse heeft super lichte pedalen en dito besturing dus misschien is deze BMW wel stukken fijner en leuker
piebepost zegt
@utr1984: Weinig commerciële mensen hier? Jazeker. En dat blijkt uit het feit dat jouw reactie op moment van schrijven 37 plusjes verdient heeft, en die van dimi slechts 15. Als je jouw weg wilt bewandelen, moet je ervoor zorgen dat je de producten voor de massa uitbrengt onder een andere (merk)naam.
skid zegt
Het zou me niets verbazen als deze wagen best nog eens een succes wordt.
Oudere BMW-rijders die de instap van een 3 niet meer aankunnen en een X1 “net niet” vinden.
Jonge Vinex-gezinnen die graag een “Zafira, maar dan beter dan die van de buren want dit is een BMW” zoeken zijn ook kanshebbers.
En uiteraard de 2e auto voor moeder de vrouw ( of vader de man, we blijven verplicht de emancipatie te stimuleren natuurlijk) die een Mini toch echt te mini vinden.
canon4ever zegt
Nieuwe generatie BMW’s frontje , je moet inderdaad nog even eraan wennen . Dit is een leuke toevoeging , maar veel zou er niet van verkocht zijn aan gezinnetjes in Nederland . in dit hoge segment voorspel ik dat de Mercedes Benz B-klasse de komende jaren nog steeds de sceptor zwaait
mashell zegt
Mooi laten zitten dat M sportpakket. Sportief wordt deze er niet van, mooier ook niet. Dat zakelijke nette dat de gewone heeft gaat er meer verloren. Lang niet elke BMW is sportief, de groteren zijn gewoon oer conservatieve zakensedans. Als die mensen met pensioen gaan is dit de perfecte prive auto voor hen.
BJ zegt
@mashell: “Lang niet elke BMW is sportief” – En dat is nou precies het probleem en het begin van een merk-identiteitscrisis als je het negatief bekijkt en en een verschuiving als je het positief bekijkt.
Ik neig er naar zelfs nog verder te gaan; geen enkele standaard BMW is nog uitgesproken sportief, tenzij je het M-sport onderstel, M-sport pakket of een echte M besteld.
riddertevoet zegt
Niet om aan te gluren. De designers bij BMW lijken in een onderlinge competitie verzeild te zijn geraakt over wie er de meeste overbodige vouwen op de zijkant van een auto kan ontwerpen. Ik kan het succes van BMW sowieso lastig duiden.
paulaner zegt
Dat ze een Tourer leveren oké, maar laat die opsmuk achterwegen. Dat wil geen 50+er in zijn familiewagen lijkt me.
geecee zegt
Mercedes was van oudsher ook een merk met alleen maar achterwielaangedreven auto’s. Kijk eens naar de A-Klasse, da’s gewoon een groot succes….
Carreza zegt
Een M-Sport versie van een bompakar… voor benidorm bastards?
slippie101 zegt
Ik vind het nog niet zo slecht, laat jonge gezinnen en ouderen mensen ook maar in stijl rijden. Of hebben jullie liever corolla verso’s en b klasses in Nederland?
BJ zegt
@slippie101: Het is wel fijn om te weten wat voor type er acher je zit; vroeger gingen mensen gewoon aan de kant als er een BMW aan kwam, dat zal nu wel een beetje eroderen… ;-)
slippie101 zegt
@BJ: dat is al een tijdje niet meer met de komst van de 114i
sydney zegt
Ik vind die BMW Venga helemaal niks,oké ’t ziet er wat beter uit dan de B klasse maar dat is niet zo moeilijk.
Mijn gruwelijke haat aan alle MPV achtige zal ook niet helpen.
pier zegt
Het is dat deze een M-pakket heeft maar anders had het ook zomaar een Honda ofzo kunnen zijn van de buitenkant.
griffendahl zegt
Ik snap dit M-pakket wel hoor… Sommige mensen die graag wat sportievers zouden rijden worden nou eenmaal ‘gedwongen’ om in een MPV te rijden. Dan is het fijn dat je er in ieder geval een schijn van sportiviteit aan kan geven.
super zegt
@griffendahl:
een jaar of 20 geleden reed vrijwel niemand in een monospace, dus met dat “gedwongen” valt het denk ik wel mee.
griffendahl zegt
@super: Ik vind het ook onzin, vandaar ook de quotejes, maar er schijnt een soort tendens te zijn dat kinderwagens alleen maar in dit soort busjes passen. Veel mensen worden ‘gedwongen’ door hun partner om zo’n busje te kopen zodra er sprake is van kinderen. Ik denk dat iedereen wel een voorbeeld kent uit zijn omgeving…
joost1990_2 zegt
M-PV/M-PerVormance
schellekens006 zegt
Kan toch best een goede auto zijn, BMW waardig. Alleen voorwielaandrijving wil toch niet zeggen slechte auto echt onzin. Denk dat er zeker een grote doelgroep is voor deze auto. Zoals alle autos.
mashell zegt
@schellekens006: hoewel technisch ingewikkelder dan achterwielaandrijving maakt BMW prima voorwielaandrijving, ze hebben met MINI jaren kunnen oefenen.
Homer55 zegt
Voor de snelle opa.
LaLancia zegt
Moehaha
nielsvanderweiden zegt
In hoeverre verschilt dit qua ‘ERRAGGG’ van een BMW 316d met M-Sportpakket? Nou dan
VeniVidiVici zegt
Nou zo lelijk is de auto niet, maar die velgen van het M pakket… bleggg. Gewoon Hartge Classic 2 velgen erop en die 2 active tourer is best tof! :-)
e1000bmw zegt
Heb toch liever een 3 of 5 touring danwel GT… Past ook genoeg in…
toniominestrone zegt
Het is jammer dat BMW zo rond strooit met het M-logo, zo verliest het waterschap mij betreft haar waarde, bewaar de M voor echte performance BMW’s als de M3 en de M5 dus voor de snelle coupe’s en sedans en niet voor mpv’s.
mstiic zegt
Nee bmw lelijk blijft lelijk
Corrado16v zegt
Het lijkt net of er iemand een BMW neus op een afzichtelijke MPV heeft geplakt. Als ze dan in dit segment gaan werken, doe dan je best om de neus een beetje kloppend te maken. Nou snap ik dat ze graag de herkenbaarheid willen houden onder de verschillende wagens, maar dit ziet er heel geforceerd uit.
mashell zegt
@Corrado16v: bijna mee eens. Voor een MPV is dit een mooie wagen, alleen die neus lijkt inderdaad gekunsteld. Zal net als bij de 1 serie wel een truuk zijn om bij de facelift een grote verbetering te kunnen doen.
a3aan zegt
Wat een achterlijk model van BMW.
Pfff kan het niet anders brengen.
tjaam zegt
Aaargh, BMW voor chinezen, net als de BMW 3 en 5 GT, erg lelijk. Helaas neemt de koopkracht van Chinezen verder op dermate toe dat wij aan hun smaak moeten toegeven.
jorden zegt
BMW voelt zich verplicht door de achterban deze MPV een schijn sportief sausje te geven.
wat een onzin.
Bouw gewoon een MPV zoals een MPV bedoelt is, dan houd je de auto serieus.