
Ondertussen, in Duitsland.
Stukjes snelweg bij onze Oosterburen waar geen snelheidslimiet geldt en de rechtervoet alle vrijheid heeft, ze zijn er nog steeds. En als het aan bondskanselier Merkel ligt blijft deze speelplaats voor petrolheads gewoon nog even onaangetast.
In deze ideal-voor-de-zondagavond-video zien we een opgevoerde 1 Serie -volgens de uploader met circa 400 pk onder de kap- die zich samen met een Porsche 911 (997) Turbo tegoed doet aan wat automotive spielerei. Gewoon, even de topsnelheid uittesten terwijl een dashcam alle meters over het grijze asfalt vastlegt tijdens het Autobahnen bent. Heerlijk, zolang er een beetje rekening wordt gehouden met invoegers. (via GTspririt)
Heerlijk! En ook leuk hoeveel zo’n 135i eigenlijk al in zich heeft qua potentie! 300
Hmm best rap voor een 1 serie. Om een of andere reden vrees ik toch altijd een beetje voor mijn leven als ik harder dan 200 ga. Liever op een circuit mooi bochtjes maken dan hard in een rechte lijn tbh.
Die Porsche is echt veel sneller ,ik doe het niet.na met een.1 serie
@tuonorijder: zoals je ziet valt het dus heel erg mee en zijn ze best gewaagd aan elkaar.
@drivingpleasure: Nou kijk dan nog meer eens goed vanaf 1:20, de 911 turbo slaat daar een gigantisch gat. Ook de 911 turbo kan makkelijk de 300 aantikken maar de bestuurder heeft er blijkbaar geen zin in. Maar nergens om goede prestaties van de deze 1M.
@bofkont: is een 135i en geen 1M
@dutchiehd: Ah idd had beter moeten lezen :)
@bofkont: Ten eerste, als een auto van achter met snelheid voorbij komt dan duurt het even voordat je bij trekt. Als je verder kijkt in het filmpje gebeurt precies hetzelfde met de Porsche. Natuurlijk is de Porsche sneller (mag ik wel hopen) dan de BMW 135i, het is dus geen 1M zoals jij denkt.
@drivingpleasure: Ik fietste laatst langs een dikke Mercedes C klasse! Ik ging nog niet eens op mijn snelst. Ik denk dat ik max. 25 km/h ging. Die Mercedes is dus écht écht écht een heel trage bak…
@baasbas: wat lul jij voor onzin?
@dutchiehd: Nou, hij ging zeker niet sneller dan 20 km/u. Vind ik erg mager voor een gloednieuwe auto
@baasbas: Waar slaat deze opmerking nou weer op? blijf jij nog maar een paar jaar fietsen.
@drivingpleasure: Die slaat op: zoals je ziet valt het dus heel erg mee en zijn ze best gewaagd aan elkaar.
:roll:
@baasbas: Het verschil is niet groot, een Porsche 911 turbo tegen een BMW 135i (mag hopen wel getuned anders zou het schandalig zijn voor Porsche). Zoals ik al zei natuurlijk is de Porsche sneller, dat mag/moet ook wel. Alleen ik had het verschil een stuk groter verwacht.
@drivingpleasure: Ja dat zeg ik. Ik fietste die Mercedes zó voorbij! Ik had dat niet verwacht. Ik zou toch denken dat hij wel harder kon!
Echt veel pks heeft de 1 serie nog niet eens mijn buurman heeft een 335 i en die is.ok gekieteld maar dan tot 460 pk en 600 + nm en daar zou ik liever 300 mee rijden dan een 1 serie
@tuonorijder: 460pk uit een 335i blok is onzin.
@Donstil: Hoezo ? Zal wel een Turbo of Compressor zijn.
460pk haal je zelfs met een 1.3T. De kunst is het heel te houden zonder elke 5000km een revisie en of de overige zaken (aandrijflijn, koppeling, remmen, etc.) ook zijn aangepast of niet …
@Donstil: 475hp ook goed?
Check stage 4
http://www.thorneymotorsport.co.uk/tuning/bmw/3-series/e92-335-power.shtml
@Donstil: Onzin, gaat makkelijk met RB turbo’s. http://www.rbturbo.com/ .. Ik heb zelf in een RB turbo’d 335i Coupe gereden. Schakelbak, 460pk, brembo’s etc. Heerlijk.
@Donstil: 460pk uit een 335i (n54 blok)? Check deze link even en dan praten we over 627whp :D
@BmwM: sorry (hier de link) http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=650145
@tuonorijder: Toevallig deze?
Heb m’n twijfels, een mazda demio die 170 gaat?
@okartal: waarom niet een 323 coupe 1.5 gaat ook 200
@okartal: Owja zeker een fake video… Je ziet toch dat hij met een behoorlijk snelheidsverschil langs die Demio gaat. In een video lijkt het meestal langzamer dan dat het werkelijk is.
@okartal: Ik geef je gelijk. Filmpje klopt niets. Die teller loopt ook niet mooi zonder haperigen. Ik geloof best wel dat de 135 rond 270 reed maar sneller geloof k niet. Overigens “300” heuvel af…
400pk maar? denk dat het eerder in de richting van 450/480 gaat! 300km/h gaat namelijk niet vanzelf!
@lambo4all: Jonge…
zucht…
@integraturbo: Lol
@lambo4all: ik heb gechipte E46 330i’s 300 zien rijden, en die hebben dan rond de 245 pk..
@dutchiehd: sorry maar dat is BS. Ik kan het weten;)
@BMW330Ci: wel opvallend dat het de amerikaanse modellen zijn, wij hebben ook een 330i (sedan) maar nog geen top gehaald, op youtube staan meerdere filmpjes met 330’s die richting de 300 gaan.
@dutchiehd: Lol wat een onzin!!
Een E46 M3 kan het krap aan halen zonder begrenzer maar de meesten staken al bij 280.
Veel verder dan 260 komt een 330i M54 niet.
En een chip op een atmosferische motor doet vrij weining.
@bofkont: dat die onzin op youtube staat kan ik niks aan doen ;) zelf binnenkort ook maar eens testen in duitsland, eerst de 330 ff langs Tunex brengen.
@dutchiehd: De 330i M54 is een geweldig fijn en sterk blok, maar 300 lijkt mij zeer sterk met alleen een chip. Heb zelf een E46 328i en een E46 328ci gehad, beide geweldige wagens, de zes in lijn van bmw is super :)
@bofkont: hier staat een 330i sedan op de oprit, dat blok is heeeerlijk :) ikdenkdat de 330 wel richting de 280 zalgaan, zie je zat op youtube. 300 lijkt me zelf ook wel moeilijk gaan, het waren wel automaten die ik richting de 300 heb zien gaan, een handgeschakelde zoas doe van ons (wij hebben handgeschakelde 5 bak) zou het wel moeilijk krijgen.
@dutchiehd: Had idd begrepen dat u een 330i heeft, het is idd een geweldig blok. Maar 280 lijkt mij ook al onwaarschijnlijk. Een Z4 3.0 geeft ook al over bij 265kmh en die heeft toch een betere airflow.
Ik heb youtube niet altijd erg hoog kwa betrouwbaarheid, een wfwijkende bandenmaat doet de snelheidsmeter al beinvloeden
Volgens mij is een handbak hoger met de topsnelheid dan de automaat die nog wat vermogen wegsnoept.
@dutchiehd: En daarbij een E46 M3 met 343pk, tikt tegen de 280/285.
@dutchiehd: Heb zelf een BMW E46 330CI ZPH en meestal houdt ie al op bij 250. Ooit een keer in heel gunstig geval (vanuit Berlijn) heb ik de 265 weten aan te tikken en kwam toeren te kort. Dat betekend dat met het vergroten van je motorvermogen je alleen alleen maar sneller naar de 265 kan en niet harder.
Moeders, dit gaat wel snel voor zo’n Einzer!
Vandaag ook weer een heel stuk autobahn gehad, blijft fantastisch om daar te rijden. Wij hebben een heel stuk opgereden met een caddy escalade ext, lekker 160-170 cruisen. Wat een geluid maakt zo’n ding trouwens!!
Leuk detail dat ze ook nog een Porsche 991 cabrio inhalen.
Wat is die 911 met ze lampen aan’t doen?
@meneersander: komt doordat de ledverlichting een bepaalde frequentie heeft. Net als de camera waarmee het wordt gefilmd. Dan lijkt het net alsof ze knipperen maar dat is niet zo.
@lambo4all: oo ok.
@meneersander: je bedoeld zn achterlichten?
Led verlichting knippert een X aantal keer per seconde, kunnen wij met het blote ook niet zien, maar omdat een camera allemaal beeldjes achter elkaar afspeel (allemaal hele korte momenten) zijn de ledjes ene moment aan, andere moment uit, daardoor lijkt het of ze knipperen.
@Lotus-Omega: waarom doen ze dat? Tegen doorbranden of om ze minder fel tegen maken?
@Lotus-Omega: Oke, heeft dat ook nog een functie?
@meneersander: LED ’trilt’ als het ware, het menselijk oog ziet dat niet, een camera daarintegen wel.
@meneersander: Of beter gezegd ‘flitst’
@meneersander:
Dat krijg je als je LED verlichting op film zet. Niks bijzonders.
@meneersander: Komt omdat het LED is.
:lol:
@meneersander: Politie Porsche:P
Mmmm ik zie dat ze op ongeveer 1 minuut met 190 een lupo inhalen met slechts relatief weinig snelheid verschil. Er vanuit gaande dat die lupo bestuurder niet vmax rijd is het verschil in snelheid op zijn minst vreemd te noemen
@jackass266: dit is geen breedbeeld lens. Als ik met 120 door een polder rijd met mijn camera erbij, lijkt het alsof ik 60 rijd. Puur perspectief. Als iets breedhoek gefilmd is, dan Zie je veel meer aan de zijkant voorbij vliegen.
die 300 km/u is ook bergafwaarts lijkt, anders bleef hij rond de 285 steken.. maaruh rap zat in zo’n kort wagentje.
Ik denk dat meneersander het nu wel begrijpt!
OT: best rap spul.
460 is gewoon haal baar met een 335i alleen niet met enkel met een ander chip
ik heb zelf een bmw 335 en die haalt op de teller ook 280km/h
dat zijn dan wel geen echte snelheidskm’s maar weet niet of dat op het filmpje wel zo is.
bottomline…ik heb dan maar 306 pk maar red de 280 km/h ook, dus waarom 450 pk minimaal hebben om de 300 te redden, dat is niet nodig…
@johanw: Flnke berg af en je komt een heel eind
@maxx1:
nee hoor gewoon rechtstuk….staan wel meer 335i standaard op youtube die de 250km/h ruim voorbij gaan.
bmw schijnt nogal minimaal te zijn geweest met de opgave van 306pk, aangzien er standaard 335i zijn die op de bank ruim meer pk laten zien, mogelijk ligt het daar ook aan dat deze met gemak voor bij de 250km/h schiet.
De auto blijft simpel versnellen en heeft hier geen bergje af voor nodig.
@tampie
elke auto heeft afwijking wat dat betreft, maar zo te horen is dit op het filmpje ook het geval. 300pk in een 1200-1300 kg auto dan redt je de 300 ook wel. het is een mix van vele factoren, niet puur het aantal pk’s.
@johanw: Inderdaad op de teller, dus dat zegt al niets. Met een afwijking van 5% kan dit dus al op 266 km/u uitkomen (er vanuit gaande dat je geen afwijkende bandenmaat hebt). En nee, die afwijking kan niet naar boven. De snelheid in het filmpje is gebaseerd op gps.
Bij hogere snelheden heb je steeds veel meer pk’s nodig. Wanneer je 4x zoveel pk’s hebt betekent dit niet dat je ook 4x zo hard kan, Een Ford Ka heeft 69 pk maar loopt wel 160 km/u. Om de 300 de halen heb je gemiddeld genomen toch echt wel 400 pk nodig.
@tampie: wij hebben ooit 200 gereden met een twingo uit 94, 55 pk, maar wel maar 760kg.
@dutchiehd: Uiteraard zijn er meer factoren van belang, daarom gebruik ik ook het woord gemiddeld aangezien gewicht een aerodynamica ook een rol spelen. Maar een Twingo loopt maar 150, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
@johanw: Aerodynamica en gewicht spelen uiteraard ook een rol maar wel in mindere dan het aantal pk’s. Maar met 300 pk in een auto van 1200-1300 kg kom je er niet, althans ik kan geen auto bedenken die hier aan voldoet. 300pk, 1300 kg en 300 km/u gaan mijn inziens niet samen, tenminste niet in een productieauto.
@tampie: enige verschil was dat hij verlaagd was en een open luchtfilger had, en hij stond op 165 bandjes. Standaart liep dat ding 177.
dit lijkt de Duitse A1 van of naar de Nürburgring…
Gnagnagna
En dat voor zooooooveul minder Euri’s!
Heb gisteren ook weer een stuk autobahn gereden maar al die nederlanders die m er zo weer tussen gooien word je schijt ziek van gelukkig nog wel een stuk op gereden met een S5 256 km/h op de teller
@maik96: Mijn (beperkte) ervaring is dat gemiddeld gezien Duitsers beter oppassen met naar links komen inderdaad. Maar vervolgens blijven ze ontiegelijk lang onnodig links rijden.. nog erger dan hier. En dan grappen ze dat NL ‘nur links’ betekent…
Wel grappig, dikke discussies hier over het aantal Pk’s die nodig zijn voor 300km/h en niemand die denkt aan de versnellingsbakverhoudingen. Je kunt wel 5000pk hebben, zonder een goede versnellingsbakverhouding haal je het nooit. Mijn M5 heeft power zat om harder te gaan dan 270km/h maar in de 5e versnelling loopt ie bij 275 in de toerenbegrenzer. Daar houdt het dus gewoon op. Daarom betwijfel ik of die Twingo uit de comments 200 haalt, heb er vaak zat mee gereden en bij 150km/h loopt ie behoorlijk hoog in de toeren. Ik denk niet dat ie genoeg ‘over’ heeft om 200km/h te halen.
@E34M5Touring: Met een Polo heb ik op dezelfde helling naar beneden als in het filmpje bepakt en bezakt met vakantiemeuk ook 200 op de (heel erg enthousiaste) teller gekregen. Toen liep hij tegen het rood aan. Dat is dan een 1.2 met 55pk. Dus als de helling lang genoeg is en de hoogste versnelling is een flinke overdrive, dan moet je een eind kunnen komen inderdaad :-) Ik weet niet hoe ‘lang’ de 5 is op een Twingo. Op de Polo niet bijster lang. En daar is het mee gelukt.
@baasbas: Met een Polo zou kunnen die ken ik niet zo goed. De Twingo uit het voorbeeld red het denk ik niet. Die heeft niet zo’n hele lange vijf. Heb een tijdje een 94er Fiesta 1.4 gehad. Die had een hele lange vijf, in Duitsland de bult af nipt 185 toen was de koek op.
@E34M5Touring:
helemaal gelijk heb je…als je een lange laatste versnelling erin gooit dan zal je op den duur die 300 wel redden ;-)
maar het is een keuze die men maakt, snel op de 0-100 of een wat relaxtere rijstijl keuze etc…de verhoudingen zijn net zo bepalend als het aantal pk’s en tegenwoordig met 6 versnellingen is dat nog wat makkelijker in te calculeren voor fabrikanten.
ik dacht dat mijn 335 bij 250 wel zou stoppen, maar net onder de 280km/h op de teller was de koek pas op. Echte km/hs is uiteraard lager, maar die bmw’s hebben in de praktijk meer pk dan de specificaties doen vermoeden.
en bij een aantal merken halen ze de begrenzer er vanaf voor je en volgens mij doet de vorige M3 met “slechts” 343 pk ook zonder begrenzer iets van 280 km/h.
@johanw: JA met 6 bakken heb je wel meer kans. Ik denk dat mijne met 6 bak ook wel iets meer top speed zou hebben. Mijn 5 bak loopt zonder moeite naar de toerenbegrenzer in 5. Dan loopt ie op de teller 275. Er zit dan gewoon niet meer rek in, ook al had ie 500pk.
@E34M5Touring: Nou die 5 in de Polo is ook niet echt heel lang hoor. Dus met zo’n onnauwkeurige digitale teller in een Twingo, dan geloof ik wel dat je het kan redden helling af. Het is een beetje ‘zeepkist-van-een-helling’ maar wel erg leuk ter afwisseling van die rotfiles in Dld.
Weet je nog bij hoeveel rpm je 150 haalde?
@baasbas: Nee helaas geen toerenteller in een Twingo. Maar als ik zou moeten schatten zeker 5-5500 toeren en die 8 kleppers lopen 6200rpm max geloof ik.
@E34M5Touring: Hmm, als je 5000 tpm bij 150 km doet, dan kom ik bij 200 op 6666 tpm :-) Klinkt HEEL enthousiast.. Bij 190 6333 tpm. Dat klinkt plausibel. Maar dan rond je 190 naar boven af :-)
@baasbas: Ja volgens de beste man is ie wel verlaagd met andere banden. Dat zou natuurlijk een iets te enthousiast beeld kunnen scheppen.
@E34M5Touring: Nu je het zegt. Andere wielen dus nog wat extra tellerafwijking erbij..
@baasbas: Laten we zeggen dat het onder de optimale omstandigheden zou kunnen (bult af, wind mee, cafe in zicht tellerafwijking en afronding). Dan nog lijkt het me sterk, maar goed…..
@E34M5Touring: Misschien is het toch mogelijk met een twingo, in het linkje hier: http://youtu.be/WVt6xTAjEaw gaat de twingo best wel snel, maar ik niet goed zien of het een nieuwer type is.
@E34M5Touring: stond ook op standaart 13″ 165 breed. Snelheid was GPS.
@dutchiehd: Die bredere banden zouden juist voor meer rolweerstand zorgen dan de standaard 145 bandjes. De verlaging juist weer voor minder luchtweerstand. Of het luchtfilter helpt voor meer toeren hangt van veel meer zaken af. (Twingo heeft overigens geen carburateur) Zelden dat een luchtfilterwissel voor meer toeren zorgt..
Maar los van die zaken was juist de versnellingsbak en dan met name de lengte van de 5e versnelling voor @E34M5Touring: de reden om te twijfelen aan de claim van 200 :)
@dutchiehd: 205 op GPS geloof ik niet. Dan zou ie op de teller over de 210 aangeven. Misschien op de teller 200 maar meer geloof ik niet. Dat filmpje trek ik erg in twijfel, ik vermoed dat dit een 16V is aan het aantal toeren te horen. Die 8V trekt dat gewoon niet aan toeren.
@E34M5Touring: twingo’s zijn 5 bakken he, heb er nog een filmpje van gemaakt maar dat is al weer jaren geleden, overigens staan er op youtube wel een paar die dik over de 150 heen gaan. 170 ging die van ons met gemak, wel was die verlaagd en had hij een open luchtfilter wat een best groot verschil maakt op zn carburateurtje.
Ook waren de 165 bandjes lekkerop druk dus was er niet zoveem weerstand. Was overigens een twingo uit 1994, en geen nieuwe.
dutchiehd heeft duidelijk niet z´n best op school gedaan.
een twingo met 55 pk die 200 doet.. :lol:
@karaya: gewicht.. smalle bandjes.. 6cm verlaagd, kan allemaal een verschil maken, open luchtfilter dus ook iets meer lucht dat het blok in gaat. 180 ging vrij makkelijk, daarboven kreeg ie het wat moeilijk.
Er is een verschil tussen theorie en praktijk, theoretisch hoort hij het niet te halen, in de praktijk ging het toch wel.
@dutchiehd:
Open luchtfilter zorgt idd voor meer lucht maarrr…zorg dan wel voor een goede koude luchttoevoer.
Als je open luchtfilter lekker warme lucht staat te happen is dit juist n achteruitgang voor je prestaties.
Ben ik de enige die hier denkt dat het onverantwoord is om 300km/u te knallen op 2-baansvakken met verkeer? Moet maar eentje van rijvak wisselen op het laatste moment en je hebt een gigantisch ongeval.
Zijn toch wel betere stukken autobahn om flat-out te gaan met je scheurijzer.
@voytekbe: JA
@Mpower: NEE.
@nissangtr: Stel je voor dat er opeens een kind oversteekt!
JEZUS! Zit vol met detectives hier! Kunnen aan de beelden gelijk zien dat dit nep is! Wist niet dat het zo makkelijk is! Zucht…
Ik vind ’t er ook niet als 300 uitzien eerlijk gezegd.
Dít zie je als je rond de 150 rijdt en er vliegt iets met 300+ voorbij:
http://www.youtube.com/watch?v=syWJbD1rf0Y
@rijbewijzer: Ten eerste reed de filmauto lang geen 150km/u toen de corvette voorbij kwam. En ten tweede is er een heel verschil tussen filmen in een andere auto dan in de auto die daadwerkelijk 300km/u gaat..
@jeffreym3:
Jouw eerste punt is bullshit, auto reed zeker 140 en hij heeft het zelf over 160 in z’n Youtube beschrijving, dat geloof ik ook niet daarom zeg ik rond de 150 (teller)
Jouw tweede punt is zo mogelijk nog meer bullshit.. natuurlijk is er een verschil in hoe hard iets lijkt op een filmpje, maar ik poste dit filmpje juist om te laten zien hoe het eruit ziet als je zelf normale snelheid rijdt en er vliegt zoiets voorbij ;)
Volgens mij ben je gewoon jaloers haha
Hoewel ze absoluut hard gaan, vind ik 300 ook wel aan de enthousiaste kant. Ook vind ik hem verhoudingsgewijs nog flink versnellen van 270 naar 300 zonder dat de toeren zwaar toenemen. Daarnaast leggen ze hun leven op sommige stukken flink in de waagschaal, zoals bij 3:35. Als de Golf niet goed had gekeken, hadden ze er vol bovenop gelegen. Ik zou niet zoveel afhankelijk willen zijn van andermans inschattingsvermogen. De tijd dat Duitsers netjes rechts bleven is aardig voorbij. Er zijn voldoende Grünen die met gevaar voor eigen leven hem ervoor gooien.
@ dutchiehd:
3 serie met 245 pk die 300 halen? yeah right…
Gaat dat stukje waar ze 300 halen niet (een beetje) bergaf?
@dutchiehd
je hebt het over een twingo die standaard met 55pk al 177 doet?! een standaard 55pk twingo gaat niet harder dan 150..
het is natuurkundig onmogelijk. en 200 met een andere luchtfilter en smallere bandjes al helemaal. en gewicht speelt helemaal geen grote rol, het is de luchtweerstand die je parten gaat spelen. daaruit volgt dat je met je andere luchtfiltertje, je smalle bandjes en je verlagingsset nooit 200 kan halen. of het moet komen omdat je snelheidsmeter optimistische standen aangeeft.
als je vroeger beter je best op school had gedaan had je dit zelf kunnen bedenken.