De 135i coupe is standaard al voorzien van een nette 306pk, tuner AHP vond het echter niet genoeg en heeft het vermogen afgerond op 420pk. Hiermee kan je bestuurders van een M3 flink irriteren…
De styling doet een beetje denken aan de BMW 1-serie concept tii, alhoewel we hier te maken hebben met een enorme achtervleugel. Dat verpest het geheel een beetje, zoals mac90 ook al weet te melden.
De site van ahp-tuning is dood, maar de auto staat te koop in Duitsland via autoscout24.de. Slechts 40K voor zo’n apparaat, voor die prijs zijn nog geen tweedehands E92 M3-tjes te koop…
Bender zegt
Prima autootje…. Alleen dat handvat achterop..!!??:S
Patrick zegt
Kan je ook heerlijk schuin mee denk ik zo. :P
Hemstra zegt
Als ze er een iets subtielere spoiler op hadden gezet was ie wel mooi… De prijs is overigens wel heel aantrekkelijk, dan houd je ook nog wat geld over voor een andere spoiler ;)
RenJie zegt
hij killt de M3 sowieso, alleen de looks zijn wat minder; die spoiler is walgelijk.
bozewolf zegt
Hij blijft wel godsgruwelijk lelijk.
Zal wel van alles met nog veel duurdere badges voor schut zetten, hehe.
Frasker zegt
Een M3 heeft toch iets meer stijl…
Frank deH zegt
Eerste mooie 1 die ik ooit gezien heb… Aardig spuitwerk, spoiler is misschien wel wat groot, maar waarschijnlijk toch niet zo heel erg overdreven.
Jesper zegt
Here’s what to do: Koop hem, i.p.v. die M3 waar u al zo lang verliefd op bent. Houd vervolgens ruim 50k over om vrij te besteden aan een beter passende hand-… kuch… paintjob, een subtielere spoiler, en afhankelijk van de paint kun je de rims laten zitten. The costs? A very neat 50k.
En dan zit je in een Beierse go-kart die menig 991 Turbo/M3 bezitter het leven zuur kan maken, en bovendien de staatskas kan spekken bij iedere kast :P
jdm zegt
hahahhahah maar de 1 serie blijft een misvormt gebakje
dit word meer een tupperware party
DennieFR zegt
Toch liever een M3,vermogen heeft bij mij echt niet het laatste woord ;)
Fruitcake zegt
Wat een dodelijk saai interieur :shock:
Gregorius zegt
Ok, 40k… hoeveel moet ik dan nog aan invoerrechten betalen?
AutoInformatief zegt
Met het geld dat je over houdt als je deze koopt ten opzichte van een M3 kun je dan toch beter even die spoiler vervangen voor een kleiner exemplaar en een ander kleurtje.
AutoInformatief zegt
Met het geld dat je over houdt als je deze koopt ten opzichte van een M3 kun je dan toch beter even die spoiler vervangen voor een kleiner exemplaar en een ander kleurtje.
®uben zegt
4000 tienen ex bpm kom je denk ik op de €55-60.000,– eutjes uit dan toch liever e nieuwe S3 dan kan je die ook nog laten chippen en dan zit er een normale kleur op en geen onwijze kippevleugel van KFC.
CSL zegt
420pk?? En hoeveel koppel?
Ik denk dat ook een stuk lichter is. Waarschijnlijk zo’n 1300kg. Deze auto gaat echt vliegen. En voor maar 40k.
Simpson zegt
hoeveel kratten bier kunnen er op de spoiler?
want ook al is het een alternatief, je moet met je verjaardag wel je gasten kunnen bevoorraden :)
Arie Nap zegt
Moet je die koppelkromme zien…..
Niets meer over van snel spoelende kleine turbo’s, dit ding heeft gewoon ouderwets turbolag
bozewolf zegt
Echte turbolag is wat anders dan wat je hier ziet, though. Maar inderdaad, je moet wel boven de 3500 zitten voor de echte punch. Ach ja. Je kan niet alles hebben :P
edgar zegt
Betekent zeker Albert Heijn Performance ofzo?! :-)
wat een belachelijke spoiler ook !
AriM6 zegt
Als je het geld niet hebt voor een M3 lijkt dit me idd een goede alternatief
M-lover zegt
de nieuwe driftbak ;) gaan met die banaan!
waarom hebben we eigenlijk nog geen sporthatch met dit motortje in gezien? lijkt mij een ideale auto :d
Brian zegt
Ziet er puik uit, alleen die spoiler is wel héél erg groß
Timmie zegt
Zou me niet verbazen dat dit apparaat sneller is dan een M3
Genotsknots zegt
Zonder die spoiler lijkt hij tenminste niet op een winkelwagentje. Plus dat je in Nederland niet met scherpe uitstekende delen mag rondrijden. Als ze hem ook kunnen leveren zonder zo’n spoiler zouden veel meer mensen hem kopen denk ik
Yeelen zegt
prestaties!!!
waar??
ik wil ik wil :d
Flyguy zegt
Laat eens een 135i vol met alle opties die op een M3 zitten en je gaat al een heel eind richting de prijs van de laatst genoemde…
Citrofiel zegt
40k? Mocht je willen. Dan heb je nog niet eens een standaard 135i. Oftewel, er moet nog heel wat naar de staat vloeien voordat je dat in Nederland, met een NL kenteken, rond mag sturen. :(
autoblogger zegt
@Citrofiel: het gaat om een Duitse occasion…
maar je hebt gelijk dat we bij import vanuit Duitsland eea moeten aftikken.
Moge Maarten zegt
De BMW 1-serie coupe is, na de Fiat Multipla en de Saab 9-5 in Dame Etna-uitvoering, de lelijkste auto die er te koop is. “Tuner” AHP doet daar nog een schepje bovenop met lelijk spuitwerk, een afgrijselijke spoiler en veel te donkere ramen achter. Maar toch zou ik er best een keer een rondje in willen rijden… Alleen dan zou ik de voorste ramen ook laten blinderen…
Rick dos zegt
Ik begrijp waarom de site van ahp-tuning dood is. Ze targeten gewoon de verkeerde markt.
Dit soort tuning vinden the fast and the furious fans leuk. En die zijn weer fans van dat Japanse spul. Hadden ze dit op een afgetrapte ’90er jaren CRX gedaan dan had het bedrijf nog bestaan.
Béé eMm double v Motorsport 3 zegt
maak anders een wagen lelijk! zou ik nooit doen op mijn koffer. zonder is de mijne mooi genoeg! en 306 pk ook :lol:
Scaglietti zegt
Al die belachelijke exterieur tuning eraf, 120d badge erop en stoplichtsprintjes worden een dik feest :D
dennis zegt
116i erop…oh wacht coupe begint bij 120i :)
wat zal deze een trekkracht hebben 135i af fabriek wordt je al goed in je stoel gedrukt…
die stuk plaat ijzer die mag er wel af hoor dat kan niet > doen alles om gewicht te besparen enzo en dan zet je zo’n ding erop.
40k is niet veel voor zo’n snelle…maar zit er binne in de auto ook nog luxe of is het verder een standaard 1serie
bob zegt
nee man, 1 serie is voor vrouwen, en voor het”vrouwtje type” van de homo’s, zeg maar, de bitch
ACS1.35i zegt
De website is dood .. ? mmm. Heb sterk mijn twijfels over de kwaliteit van deze motortuning. Rijdt maar eens vijf keer full-throttle, eens zien wat er van dat eenmalig opgegeven piekvermogen over blijft. resultaat: oververhitte turbo’s en weg zijn je peekaa’s… ik geef hier niets voor.