Na een aankoopkeuring was het tijd voor de onderhoudsbeurt. Een 0-beurt, zoals dat dan heet, waar alle belangrijke zaken goed werden aangepakt. Daar kwam natuurlijk ook een rekening van, je ziet het allemaal in deze video!
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
atrak zegt
Valt best mee wat er aan mankeerde, maar de prijs valt toch tegen.
michaelras zegt
@atrak het zal je niet verbazen dat ik dat gevoel deel ;-)
atrak zegt
@michaelras: Die zelfbenoemde specialisten rekenen evenveel of meer dan een dealer.
michaelras zegt
nou het zit hier gewoon in de veelheid van zaken die aangepakt zijn hoor. Het telt gewoon allemaal wel op. Maar ja, gedeelde smart ;-)
rumour zegt
Nog maandje dan 15 jaar oud en youngtimer regeling in. Zakelijk dus.
Stefje zegt
@atrak: ik vind het eigenlijk wel meevallen…
moveyourmind zegt
Het is en blijft een hoop geld, maar als er een aankoopkeuring is gedaan zullen de meeste kosten daarbij al naar voren zijn gekomen en heb je dat al kunnen afwegen tegen de vraagprijs.
En dan zijn alle punten tenminste wel gelijk goed aangepakt.
.
pa045 zegt
€1900 voor een 0-beurt (?) aan een 15 jaar oude 1-serie met 231000 km. Ik werk bij het verkeerde merk.
tortuga zegt
@pa045: amai men botten!
Honda NSX zegt
En heel Nederland altijd maar roepen dat je met het onderhoud van een Japanner aan de beurt bent. Van zulke hoge onderhoudskosten kan ik alleen maar dromen. Zelfs mijn 21;jaar oude S2000 is daar nog nooit bij in de buurt geweest.400-500 euro is wel het hoogste bedrag geweest !
michaelras zegt
want daar had je voor 400-500 een onderhoudsbeurt inclusief draagarmen, hardy schijven, remblokken… ;-) ?
lekkaah zegt
Ik heb nog nooit iemand dat horen zeggen over Japanners..
probono zegt
Liefde maakt blind?
frederik zegt
Tja, ik tikte vorig jaar iets van €1200 euro af voor een volkomen routinebeurt bij de 535i. Het hoort er gewoon bij.
e38ossie zegt
Normale prijzen voor een BMW 130i. Vindt het zelfs schappelijk. Ik denk als je bij een Golf dezelfde werkzaamheden (ja ik weet het, geen cardanas) zou laten uitvoeren dat je hetzelfde geld, of meer, kwijt bent.
mustang750supersnake zegt
mijn god…1900,- voor dit????
pfff….
dave130r zegt
Haal de draagarmen eraf die echt niet noodzakelijk waren en dan valt de prijs enigszins wel mee.
De “hardyschijven” zijn zeker prijzig en de werkzaamheden aan de uitlaat ook wel redelijk maar we weten niet hoe lang ze er mee bezig zijn geweest.
Uit ervaring weet ik dat verroeste uitlaten echt een bitch zijn en daar kan best wel wat tijd in gaan zitten.
MartijnGizmo zegt
Ik heb nog wel de volledige omschrijving voor je… :)
“Extra arbeid t.b.v. losmaken vastgeroeste uitlaat aan uitlaatspruitstuk, bouten losslijpen, studs verwijderen,
nieuwe studs plaatsen”
Totaal meer dan 1,5 uur werk, bij de aankoopkeuring zagen we al het één bonk roest was.
deepep zegt
Eerst volgende upgrade: schroefsetje van ast, intrax, kw etc… en Pilot sport 4 banden.
Daarna wat aan de remmen doen.
baserace zegt
De hardyschijven en draagarmen kosten gewoon geld en uren, net als die verrotte uitlaat. Het is niet gratis maar wel eerlijk in mijn ogen. En je weet weer waar je staat; veel rijplezier!