En de 190 pk sterke 20% bijteller die we hier in de bek kijken willen we best meenemen naar Nederland. Minus de xDrive dan.
Voor de echt dikke nieuwe BMW-modellen moet je dit jaar even een paar stands verder naar Alpina, maar het kan dan ook niet altijd feest zijn. Naast dat hoge onding is de andere wereldprimeur van BMW de gefacelifte 1 Serie, een uitstekend ogend Beiers instapmodelletje.
Met de ruime keus aan motoren komt de lease- en privérijder met een flinke beurs goed aan zijn trekken. Het kost wat, maar dan krijg je ook wat.
rd1991 zegt
Volgens mij de facelift van het jaar! Waar de huidige 1 echt een lelijkerd is, is deze heel goed te doen!!
tupperware zegt
@rd1991:
Van mij hadden ze het gefrustreerde “geheel nieuwe” mogen noemen….
Er komen hier “nieuwe” auto’s voorbij waar minder aan gewijzigd is….
e1000bmw zegt
@tupperware: VAaG hè?!
remydeb zegt
Was ik net een beetje gewend aan het uiterlijk, plakken ze er een Golf achterop.
sr20det zegt
@remydeb: beter dan een polo
E34M5Touring zegt
Echt enorm opgeknapt. En die 190pk diesel zal lekker rijden denk ik. Jammer dat ie niet gelijk zo uitgekomen is. Dan had ik nu in een knappe gebruikte gereden denk ik.
badboys zegt
Vanaf de eerste generatie altijd de BMW 1-serie gewaardeerd en vond die vierkante grote achterlichten goed staan op de 1. Hij was daarmee onderscheidend t.o.v. andere BMW modellen. Nu heeft deze ook de ‘”typische” BMW achterunits. Opzich best jammer daarmee was die juist apart en onderscheidend. Als Audi het doet wordt het tot op het bot afgekraakt.
str8six zegt
Poeh, hiermee maakt BMW de keuze toch een stuk moeilijker tussen een 1-serie en een A-klasse. Goed geslaagde facelift!
berlinetta zegt
Een Estoril-blauwe M135i 3-deurs van na de facelift is voor mij op dit moment toch de lekkerste hothatch.
sebasjuhh zegt
@berlinetta: amen!
ds3thp zegt
Sinds de facelift is dit wel één van de auto’s die ik wel zie zitten! Natuurlijk wel het liefste de M135i versie maar volgens mij is een 120i ook al geen straf.
Echt een hele vooruitgang!!
87sandyd zegt
Het was ook niet moeilijk om dit te verbeteren natuurlijk. 190 pk dieseltje klinkt goed in de oren voor mij. Jammer dat de binnenruimte niet voldoende is voor ons thuis…
motoragent zegt
Ik kan maar niet wennen aan die naad over de motorkap achter het logo. In deze kleur valt het relatief mee, maar in een lichte kleur blijft het storend.
E34M5Touring zegt
@motoragent: Ze hadden de snede beter langs de lijn van de koplampen kunnen doen en dan de grille mee te laten openen met de motorkap (zoals bij de E39 oid).
Foramen zegt
@E34M5Touring: Heb eerder begrepen dat dit zo is door bepaalde veiligheidsreguleringen die autobouwers zijn opgelegd. Jammer want ben het helemaal met je eens.
e1000bmw zegt
@motoragent: @e34m5touring: Ben het met jullie eens. Maar zoals @foramen al zei: regels met betrekking tot voetgangersveiligheid… Wanneer je een voetganger schept (welke snelheid dan ook) komt de motorkap omhoog zodat de voetganger geen harde smak maakt op de harde onderdelen direct onder de kap. De kap breekt dan de val.
sanderm3 zegt
Vind hem echt super geworden, en tóch waren die vorige koplampen best apart. Ik kon er wel aan wennen, en maakte hem extra herkenbaar. Wel alleen mooi in xenon uitvoering.
motoragent zegt
@sanderm3: Het had inderdaad iets unieks. Lekker herkenbaar en in mijn ogen niet eens zo lelijk. Dit front zou je op elke andere BMW tegen kunnen komen, erg bijzonder vind ik het niet.
e1000bmw zegt
@motoragent: het heeft ook z’n voordelen. De pre-LCI daalt nu in waarde.
En als we kijken naar de specs van de 118i: pre-LCI: 1.6l 4-pitter met 170pk, LCI: 3-pitter met 136pk. Dan zou de pre-LCI 118i zomaar een gewild tweedehandsje worden…
Het verbruik in vergelijking met de LCI 120i (177pk) zal marginaal zijn.
e1000bmw zegt
@e1000bmw523i: * verschil in verbruik
gilettelubbers zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Dutchdriftking zegt
Helemaal top ineens!
4244cc zegt
Super!
redbeams zegt
Strak zal een hangbuikzwijn nooit worden.
tupperware zegt
@redbeams:
Yep, gelukkig maken ze die al jaren niet meer..
De term hangbuikzwijn sloeg op de doorgezakte dorpel lijn van de eerste generatie..
redbeams zegt
@tupperware: En daar is dit het jongere broertje van…zoals ik al zei strak wordt ie nooit ;)
mashell zegt
Zo in het grijs is deze zo ontzettend saai. De facelift is een verbetering maar mooi of visueel aantrekkelijk wordt de wagen er nog altijd niet van. Alleen interessant als BMW er een speciale aanbieding van maakt of een 14% versie lanceert.
mrdjm zegt
Ik heb de oude neus altijd leuk gevonden, lekker onderscheidend ook. Plakken ze er nu de standaard snit op, jammer gemiste kans! zeker nu de achterlichten eindelijk de BMW look hebben…
maliks zegt
De achterkant is wel heel net geworden maar de voorkant snap ik nog niet echt wat er anders is ??
maliks zegt
Oh goedemorgen zie het nu beter met de gallery van de “screenshots” mijn mening: ziet er beter uit dan die huilende droevige voorkant die ik telkens zie rijden
knipperlichtje zegt
Zo veel beter qua looks dan de pre-facelift. En qua prijs aantrekkelijker dan een vergelijkbare A3 of A-klasse. Als ik de consumentenbond was zou ik er het predicaat ‘beste koop’ aan hangen.
rd1991 zegt
Ik wou al zeggen @maliks, het verschil zie je toch best duidelijk! :p
maliks zegt
@rd1991: hahah ja was net wakker #badmorning toevallig zie ik nu weer die post met de 2 serieneus op de 1 serie en die vind ik echt prachtig. Ikndenk toch beter dat ze die hadden kunnen doen dat had het toch mooier en sportief gemaakt. Maarja het woord is “facelift” bij de plastisch chirurg krijg je ook niet ineens een heel ander gezicht :p hahah
rd1991 zegt
Gewoon een Alpina D1 van maken, dit blok een beetje kietelen nog, en gaan met die banaan!
s62b50 zegt
@rd1991: dit is n interessante gedachte
e1000bmw zegt
@rd1991: Helaas doet Alpina de Einser niet. AC Schnitzer en Hartge wel.
Neptukker zegt
zo te zien de ALLROAD uitvoering waar ze de tupperware (c) plastics vergeten zijn of hoort deze Moloch zo hoog op de poten te staan?
rd1991 zegt
@maliks de 1 en 2 moeten toch wel iets onderscheidend blijven he! Misschien is de neus niet zo mooi als die van de 2-Coupe, maar wel veel beter dan de niet LCI Einser.
autofanaat zegt
Een erg fraaie auto nu.
maliks zegt
Ja hebt wel gelijk. Vind de 2 mooier dan de 1 maar de 1 met de 2voorkop is echt wauw. Maar zou er nog geen nier voor verkopen :p hahah
tupperware zegt
@maliks:
Een nier verkopen en er twee voor terug krijgen, goede deal toch..?
jrmpower24 zegt
Erg mooi!! Al helemaal met een mooi setje velgen
reistje zegt
Tja ik weet dat ik een van de weinige ben. En ik vind dit zeker wel een verbetering. Maar ik heb de vorige 1serie nooit echt lelijk gevonden van voren.
Wat ik dan wel heel erg lelijk vind zijn die nieuwe achterlampen. Dat is 10x erger dan de oude voorkant.
Flamingo zegt
vond de vorige juist erg mooi maargoed….. ja Wouter dus toch iemand!
doe van de nieuwe die witte 5 deur met M-pakket maar, yummie!
kapiteinaudi zegt
Godzijdank. Het is nog steeds een lelijk ding, maar je kunt je als 1-Serie rijder toch al iets meer toonbaar maken. Je hoeft nu niet meer het mikpunt van spot en pesterijen te zijn op familiefeestjes. Ja, het leven van de 1-Serie rijder is moeilijk. Je moet er ook wat voor over hebben he, voor die achterwielaandrijving.
rossi46audi zegt
Blijft een gedrocht.. totaal niet bmw waardig
mrrallycross zegt
Zouden jullie van facelifts van premium modellen de voor en na willen laten zien autoblog?
rd1991 zegt
@kapiteinaudi, bij BMW maken te tenminste nog wat origimeels. De A3 = dure Golf = dure Seat = dure Skoda… 1 pot nat dat spul. Neej mij de BMW maar hoor.
Specht zegt
Toch knap van BMW, er dik 10 jaar over doen om eindelijk is een fatsoenlijk ogende 1 serie te maken. :P