Dat is ook wat. Gaat een merk als TVR, bekend van zijn knotsgekke creaties ineens aankondigen óók volledig elektrisch te gaan. Nou moe?
TVR is toch een beetje een gek merk. Altijd geweest ook. Opgericht door Trevor (TreVoR) Wilkinson en daarna via Peter Wheeler naar Nikolai Smolenski en tenslotte Les Edgar. Maar ondanks de verschillende eigenaren hadden de TVR’s al die decennia twee dingen gemeen. Ze waren knotsgek en episch slecht.
Als je de mazzel had dat je TVR het deed, kon je je opmaken voor een stel dichtgeknepen billen tijdens je ritje. De auto’s met hun ‘flatplane’ V8 waren namelijk niet voor de poes (pun intended). Veel vermogen op de achterwielen, laag gewicht en geen elektronische hulpmiddelen.
En als die er al op hadden gezeten, hadden ze het toch niet gedaan. Want nogmaals, het waren sléchte auto’s… Maar wel vet!
Nu komt TVR terug. Elektrisch…
Sinds 2015 zijn er al plannen om TVR weer nieuw leven in te blazen. De eerder genoemde Les Edgar had zelfs al een flinke lening bij elkaar gesprokkeld om dat voor elkaar te krijgen. En dit jaar zouden de eerste klanten hun fonkelnieuwe Griffith in ontvangst mogen nemen.
Maar nu plaatst TVR een bericht op Instagram dat ons hier ter redactie een beetje vertwijfeld naar elkander doet opkijken. Het merk kondigt namelijk aan elektrisch te gaan.
Zoals in het berichtje naast deze foto is te zien, gaat TVR de E-Prix van Monaco sponsoren en is er een nieuwe generatie elektrische auto’s onderweg. Voor meer informatie word je doorverwezen naar de site van TVR, maar die is net als de kabelbomen van de oude auto’s van het merk nogal een rommeltje…
Wat dit gaat inhouden voor de klanten die al hebben aanbetaald voor een nieuwe Griffith op benzine is nu de vraag. Ook of die nog überhaupt geleverd gaat worden. Maar goed, als we daar iets van horen, zullen we het meteen aan jullie vertellen. Zo zijn we dan ook wel weer.
Voor nu is het vooral even bijkomen van de schrik… TVR, bekend van onder meer de haperende elektronica gaat elektrisch…
Hoe ironisch eigenlijk!
HzR zegt
Alweer richting veranderen voordat je een auto geleverd hebt. Wordt dit Spyker II?
mp014 zegt
@hzr: daar begint het stil aan op te lijken maar dan met 1 verschil…. Deze Griffith zou nog enigszins betaalbaar zijn geweest.
Het duurde ondertussen zo lang dat ik de hoop al had opgegeven eerlijk gezegd. Nu denk ik persoonlijk wel (tegen mijn zin) dat als ze van deze Griffith een EV maken dat dat hun enige echte overlevingskans is! …….. afwachten dus maar weer?
ghini zegt
Jeetje, tante truus doet de marketing, socials en website. Dat de Formule E zon partner accepteert is ook slecht trouwens. Een auto bedrijf wat geen autos produceert, blijkbaar hebben ze het nodig. Terug naar TVR, die investeerders zullen ook denken wat is dit. Geld gaat naar sponsoring en ipv een iconische opvolger gaat men opeens elektrisch.. Hier gaat niemand meer geld in steken..
bullgod76 zegt
Elektrisch. Leuk en aardig, maar blijft TVR dan nog wel zo knotsgek als dat ze altijd waren?
vaakbenjetebang zegt
Tja, wat zal ik er van zeggen. Een auto die je überhaupt niet bouwt een compleet andere aandrijflijn geven is best een goed idee. Vaporware 2.0, zeg maar.
frank2b zegt
Blijft natuurlijk de vraag: Kan het vliegen?
rijnounsdoor zegt
Zou wel vet zijn, een elektrische auto zonder electronica. Althans, geen elektrische hulpmiddelen. De meest analoge digitale auto. Zoiets.
koeberg zegt
Gewoon een kabel van de batterij naar de elektromotor op de achteras via een potmeter in het versnellingspedaal. Stuur erin, remmen, klaar.
ericc zegt
Maserati gaat ook F-E rijden en levert een supercar op benzine voorlopig. Dus niet zo uitzonderlijk.
mashell zegt
Ze moeten wel, net als elk ander merk. Goed dat ze dit op tijd erkennen. Blijft de vraag zijn ze in staat een fatsoenlijke elektrische power train te ontwikkelen?
avocado zegt
@mashell: hahahaha
koeberg zegt
“Veel vermogen op de achterwielen”
Check.
“laag gewicht”
Zeker, de batterijen liggen in de bodem.
leenvandriel zegt
En weer een mooi merk verpest door de linkse groene leugen.