
Max Verstappen riep al zoiets over de boordradio, maar er gaat nu serieus gekeken worden naar een contractverlenging.
Max Verstappen en Red Bull zijn erg gelukkig met elkaar, dat mag duidelijk zijn. De afgelopen jaren was Max met zijn Red Bull kansloos tegen Mercedes, maar hij bleef vertrouwen houden. Dat bleek dit seizoen terecht te zijn: eindelijk kwam er een einde aan de hegemonie van Das Haus.
In een zeldzame vlaag van enthousiasme riep Max Verstappen afgelopen weekend al dat hij nog wel tien, vijftien jaar voor Red Bull wil rijden. Tegen die tijd is hij tegen de veertig, dus het komt er eigenlijk op neer dat hij nooit meer weg wil bij Red Bull.
Dat riep hij natuurlijk in de euforie van het moment, maar toch wordt er al gekeken naar een contractverlenging. De liefde is namelijk geheel wederzijds, want hoeveel andere coureurs hadden Red Bull deze titel kunnen bezorgen?
Het huidige contract van Max Verstappen loopt nog tot en met 2023. Dat zijn dus nog twee seizoenen. Er wordt echter al vooruit gekeken. In een interview met Formel1.de laat Helmut Marko weten dat Red Bull waarschijnlijk binnenkort met Raymond Vermeulen (de manager van Max) om de tafel gaat zitten. Dan zal er een contractverlenging worden besproken en misschien zelfs al afgerond worden.
Als Max tot en met 2023 bij Red Bull blijft zou hij al acht seizoenen voor het team hebben gereden. En dan rekenen we Toro Rosso niet mee. Dat is trouwens geen unicum, want er blijven wel vaker coureurs heel lang bij één team plakken. Michael Schumacher reed maar liefst elf jaar voor Ferrari en Hamilton rijdt ook alweer negen jaar voor Mercedes. Wordt Max Verstappen en Red Bull de volgende gouden combinatie?
Eerst maar afwachten hoe goed de Red Bull is volgend jaar met de nieuwe regelgeving. Alhoewel, Max zal vast een clausule in z’n contract hebben staan dat ie weg kan als de Red Bull niet de 1e of 2e snelste auto op de baan is.
Dat had hij nu toch ook al? Ik herinner me dit toch.
Hij zou ook een Rosbergje kunnen doen en zeggen “1 wereldtitel, dat is genoeg, ik ga iets leuks doen”.
@mashell: ik denk dat Max de drang en de wil heeft om ooit de meest behaalde wereldtitels op zijn naam te zetten. Dan moet natuurlijk wel het team waar hij bij zit een auto geven wat mee kan. Ik ben bang dat Mercedes volgend jaar echt weet de overmacht heeft en RB geen kans gaat maken. Dit gaat ze niet nog een jaar gebeuren.
Ik denk ook niet dat Max al gaat pensioneren. Max is gekweekt om F1 coureur te worden, die kan (nog) niks anders.
Volgens jaar komen er wijzigingen in aerodynamica, daar zijn zowel Mercedes als Red Bull goed in en verliest Red Bull de Honda ondersteuning. Dus het kan weer een grote Hamilton show worden maar het kan ook zomaar weer spannend worden.
Ze verliezen misschien de naam Honda en de fabrieksteun, maar ze hebben de beste uit dat en hun team binnengehaald in een apart bedrijf. Dus ik verwacht niet dat het een groot probleem gaat worden. Ik verwacht zelfs nog wat namen te horen die naar daar gaan in de toekomst.
@mashell: https://www.nu.nl/formule-1/6161042/red-bull-racing-krijgt-in-2022-ondanks-afscheid-nog-veel-steun-van-honda.html
Er staat dat ze de motoren in een andere fabriek gaan bouwen, dan gaan bij mij de alarmbellen al af.
@musclecar85: welke indicatoren heb je dat Mercedes volgend seizoen de overmacht heeft? De Mercs hebben een mooie PU maar qua aero hebben ze dit jaar al laten zien dat het niet het sterkste punt is.
Nou, de enorme snelheid van Mercedes de laatste races bewijst mij juist dat ze de aero weer op het hoogste niveau hebben.
@musclecar85: ik denk dat def1 geen 8 jaar meer zal bestaan,als straks alle fabrikanten vrijwillig(lees verplicht) over gaan stappen op elektrisch zal er door hun ook niet meer aan zulke evenementen deelgenomen gaan worden
@mashell: anders dan bij Rosberg heb ik t idee dat Max er wel lol in heeft
Max zit gelukkig in een ander team. Dat maakt het toch al heel wat gemakkelijker. Indien HAM blijft ben ik wel benieuwd naar de samenwerking met RUS volgend jaar. Die wil alleen maar winnen en dat gaat toch intern heel wat issues geven.
@royaledeluxe: hopelijk krijgen we een herhaling van ROS vs HAM en rijden ze elkaar er regelmatig af. Alhoewel ik verwacht dat Russel een soort combinatie van lapdog en protégé van Lewis wordt, afhankelijk van wie er tijdens het seizoen de snellere is.
Rosberg race’de ookal bijna 20 jaar tegen Hamilton, en was ook buiten F1 om al vaak z’n teammaat; en laten we eerlijk zijn: Hij was gewoon bang voor Max; hij dacht Lewis 1x is al de Max, maar met Max erbij in het WK gevecht –> oke, doei !
Ik zou als ik Max was even de 2022 auto’s afwachten. En na een aantal kampioenschappen net als Schumi de overstap maken naar Ferrari blijft natuurlijk ook een mooie optie.
Dat dacht Vettel ook. Snap niet wat mensen nu nog zo speciaal aan Ferrari vinden. Eind ’90 begin ’00 zeker weten met Schumacher. Maar in hybride tijdperk en zeker dat geintje in 2019, beslist niet meer.
@kadett83: Heb ook niet het idee dat Verstappen erg onder de indruk is van “historische namen”, zolang de juiste mensen bij RB werken en ze competitief (of op weg naar) zijn, zie ik hem nergens anders heengaan eigenlijk. Denk ook niet dat de cultuur bij Ferrari hem zou liggen. En Mercedes lijkt me iig voorlopig ook geen optie.
Vanwege een auto vd zaak misschien?
Ik vind het tricky. Dadelijk kan de red bull niet meekomen , of is de motor gewoon ruk. Weg carriere.
de motor is de honda dus dat is in orde….
Hoezo weg carrière? Hij is wereldkampioen, dat bereiken de meesten in de F1 niet. Sterker nog, hij heeft het hoogste bereikt wat er in zijn sport te bereiken valt. Hij kan dat wellicht nog evenaren maar niet overtreffen, zijn carrière is effectief gezien nu al voorbij.
Ik denk, als hij in een Mercedes wil rijden, dat hij wel een taxi belt.
Cossie ,word wel erg flauw ,deze herhaling . Nee niet meer doen .
Zit je je te vervelen op de taxi standplaats?
@dijan: Flauw…en hij zorgt nog wel voor een klant
Maar dan geen AMG want dat kan dan natuurlijk niet, want AMG staat voor Achter Max Geëindigd
Snap de wens nu. Maar als het een paar jaar minder gaat met het team of met Max, dan is de situatie alweer heel anders. Als Max niet presteert, dan flikkert Helmut hem er zo uit. En Max neemt ook geen genoegen meer met rijden in het middenveld.
Zelfs Messi is uiteindelijk nog ergens anders gaan ballen.
@bernoulli: dat van Messi is wel een heel andere situatie geweest..
Kun jij in de toekomst kijken?
@bernoulli: nee maar messi ging weg omdat de club een miljard schuld heeft en hem niet kan betalen. Messi heeft overigens gezegd dat hij echt niet weg wilde en zelfs voor 0 euro wilde spelen maar dat deel geloof ik dan weer niet. Maargoed is toch een hele andere situatie.
Gaat niet gebeuren…liefst zie ik Max over een aantal jaar in een rode Ferrari…het meest.roemruchte team in de F1
Waarom niet? Beide partijen hebben veel aan elkaar te danken.
RB wil Max iig houden en Max wil ook blijven. Max zit natuurlijk in een luxe positie al zullen er ook teambazen zijn die hem vanwege rijstijl liever niet in hun team hebben, maarja als je daardoor kampioen wordt. Maar Max zal vast een clausule willen dat als de auto niet competitief is hij er onderuit kan, oid. Want dat gaat gewoon weer heel spannend worden. Afgelopen jaren was RB matig tot slecht na nieuwe regels. Het is dat ze nu nog seizoen doorkonden met kleine wijzigingen in de regels. Hopelijk gaat dat komend seizoen beter. Miss dat Max ze dan 1 a 2 seizoenen geeft maar anders zal ook hij wel weg willen? Al heb ik wel het idee dat hij RB gewoon gaaf vindt en zichzelf niet snel elders ziet. Familie gevoel lijkt toch belangrijk voor hem en niet iedereen kan makkelijk van team wisselen.
Welk alternatief heeft ie nu?
Mercedes heeft Russel, bij Ferrari heeft ie al zijn eigen ruiten ingegooid en de rest is (nog) niet op niveau.
Stel dat RedBull volgend jaar niet kan meekomen waarna Max gaat shoppen bij een ander team, dan denk ik dat ze bij Ferrari een heel kort geheugen hebben als hij op de deur klopt.
En het misschien een botte uitspraak, het was wel waar…
“I will never leave McLaren, says Hamilton”
https://www.reuters.com/article/idINIndia-36944520081209
Van alle wereldkampioenen reed alleen Jim Clark zijn hele loopbaan bij een team. Hij verongelukte uiteindelijk ook in een Lotus.
Domste moment om over contractverlenging te gaan onderhandelen. Iedereen is helemaal happy de peppy. Beter seizoen 2022 afwachten. Dan pas ga je met elkaar om de tafel zitten. Natuurlijk, RB wil wel. Maar als ze een truttenschudder produceren heb je als coureur wel een probleem.
Off topic: zin in 2022!
@pomoek: truttrnschudder, mooi! Off topic, ik ook, ben toch altijd erg nieuwsgierig naar de nieuwe ontwikkelingen en interpretaties van de regels etc.
Maar als het om het geld te doen is dat is dit bij uitstek het moment om te gaan heronderhandelen.
Raymond Vermeulen is niet dom. Die laat echt wel een clausule in het contract opnemen waarmee Verstappen weg kan als er daadwerkelijk een truttenschudder uit de fabriek komt rollen.
Ik denk dat ze beiden wel een paar miljoen redenen kunnen bedenken om het wel (of niet) te doen
@560pk: ik denk dat Max liever wint dan geld binnenharkt, en anders heeft die altijd zijn fanshop nog.
Dat roepen ze allemaal zolang alles goed gaat, dus nee hij gaat niet zijn hele carriere bij RB blijven.
@Jaden: glazen bol?
Och dat is gewoon voorspel. Nodig om beiden kanten happy te houden.
In the small print zullen genoeg clausules staan om het contract alsnog te kunnen verbreken.
Jongens, jongens, allemaal taktiek. Als Max RB zover heeft dat hij een mega contract heeft, hoeveel moet Ferrari dan betalen om hen weer aan de top te helpen?
Precies, Max maakt RB nog 2 seizoenen kampioen en dan komt Ferrari en krijgt hij een contract met 100 mio per jaar basis ex bonussen, ex % vd merchandise, ex , ex , ex.
Maak maar een screen print en zet maar een alarm voor 2024/2025 in je agenda.