En deze blauwe Audi S6 kost je een fractie van de nieuwprijs!
Op dit moment is de Audi RS6 een van de populairste daily’s op Het Internet. Instagram staat er op het moment vol mee. De combinatie van een grote luxe auto met grote kofferbak, dikke biturbo-motor met veel vermogen en vierwielaandrijving zijn een enorme hit. Toch heeft de Audi RS6 dat altijd gehad, dus waarom is deze generatie nu zo populair?
Het uiterlijk. Althans, dat is onze inschatting. De nieuwe Audi RS6 is een opvallende en superdikke verschijning. Daarvoor hoef je ‘m echt niet meer naar een tuner te brengen. Het enige nadeel voor de individualistisch ingestelde petrolhead is dat de RS6 wat van zijn incognito charme heeft verloren. De eerste generatie (C5) was nog erg ingetogen en ook de tweede generatie RS6 (C6 met V10) was nog vrij onopvallend. Deel 3 (de C7) werd al wat extroverter en de huidige (C8) is bijkans een tikkeltje ordinair.
Blauwe Audi S6 limousine
Maar als je een recente Audi met V8 wil die een beetje incognito is, kun je opteren voor deze blauwe Audi S6 ‘Limousine’. Net als de RS6 van deze generatie had de S6 een 3.993 cc grote V8 met twee turbo’s. Het blok levert dankzij afwijkende hardware en softwareslechts 450 pk en 550 Nm, grofweg gelijk aan de eerste generatie RS6! Meer dan voldoende dus. Nog een verschil is dat de RS6 een achttraps automaat (van ZF) had en deze S6 een S Tronic automaat met dubbele koppeling.
De prestaties van deze blauwe Audi S6 zijn dan meer dan in orde. Van 0-100 km/u duurt 4,5 seconde en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u, maar zonder die begrenzer tik je met gemak 300 km/u aan. Meer vermogen halen uit het blok voor nog betere prestaties is mogelijk, maar absoluut niet nodig. Toch?
Uitvoering
Maar het mooiste van deze auto is zijn uitvoering. Het is om te beginnen géén Avant (waarvan iedereen weet dat ze snel zijn), maar juist een sedan. Maar het is voornamelijk de uitvoering die ’t m doet. Normaal gesproken zijn deze auto’s zwart, zilver, grijs, wit of voorzien van een matte wrap. Maar niet in dit geval, de auto is keurig donkerblauw. Normaal gesproken zijn we niet zo’n van ‘zwarte optiekpakketten’ waarbij alles hoogglans zwart wordt afgewerkt, maar in dit geval vallen de grille, uitlaten en spiegels minder op. Het is juist decenter op deze wijze.
Ook in het interieur heeft de vorige eigenaar de optielijst goed aangevinkt bij deze fraaie Audi S6 sedan. Zo is de auto voorzien van uitgebreide lederen bekleding en gelukkig níet in het zwart. Het geheel is wit met blauwe stiksels. Ook het stuurwiel, dashboard en andere delen van het interieur zijn afgewerkt met de blauwe stiksels. Helaas is er niet gekozen voor de fraaie Beaufort-houtafwerking (je weet wel, met die aluminium lijntjes erdoor), maar is er gekozen voor (echt) carbon.
66.950 euro
Interesse? Dit exemplaar staat op dit moment uiteraard te koop op Marktplaats. De blauwe Audi S6 Limousine komt uit 2017 en heeft sindsdien 46.523 km gelopen. Heel goedkoop is de auto niet, 66.950 euro, maar daar heb je tegenwoordig een nieuwe Audi Q4 e-tron voor met wat opties. Dan is het toch een makkelijke keuze?
Bekijk deze schitterende blauwe Audi S6 hier!
connexie zegt
Me like!
akabanga zegt
De kleur is inderdaad erg mooi. Ik kan me herinneren dat de eerste RS generaties nog wel eens gedowntuned werden, dat deed men door de ‘normale’ bumpers erop te monteren en de verchroomde spiegel kappen in kleur te spuiten en RS logo’s eraf. Dan heb je pas echt een sleeper
Steven zegt
@akabanga: zal goed gepast hebben, met die enorme wielkasten
20vtsport zegt
Waarom zijn bijna alle velgen van Audi al jaren ZO ontzettend cheap om te zien. Zo achterhaald en saai. Net als die wagens zelf. Je onderscheidt jezelf niet meer van een Leon uit 2000. Of een andere Seat. Of een VW. Of een Skoda. Of 1 van alle andere Audi’s vanaf ca. 2000. Je ziet dit 5-spaaks ster-model (ja het is 10, maar je snapt wat ik bedoel) werkelijk onder alle VAG-producten. Zelfs R8!! Het is gewoon triest. En lelijk. Ja, dat is mijn mening. Prima dat iedereen het wel mooi vindt. Zelf weten.
escort77 zegt
Kenteken lijkt van begin dit jaar, toch is datum eerste toelating gewoon 2017. Geen import, maar de RDW geeft ook geen oordeel over de km-stand.
Is dit dan een AA, CD, GN, DM kenteken of iets dergelijks geweest?
kniesoor zegt
Dit is wel degelijk een import, zie RDW : aantal eigenaren 0/0 zakelijk/privé (in NL). Er staat expliciet in de advertentie vermeld dat de oto dealeronderhouden is. Maar geen foto(‘s) van de boekjes. Dan weet je genoeg.
chrism zegt
@amghans: Dan weet je nog niks. Tegenwoordig wordt er niks meer in het boekje gestempeld. Allemaal digitaal. En uiteraard bij de dealer te achterhalen.
kniesoor zegt
Dan weet je in ieder geval in welk taalgebied de oto z’n eerste jaren heeft gesleten. Het onderhoud zelf – voor zover dat bij Audi dealers uitgevoerd is – is idd te achterhalen via een Audi dealer hier.
Variomatic zegt
@amghans: is in januari ingevoerd en staat sindsdien te koop, daarom nog nul eigenaren.. en niks mis met import.
kniesoor zegt
Qua dat laatste verschillen we van mening waar het op dit soort duurdere oto’s aankomt.
E550 zegt
Je moet de auto gewoon checken. Je gaat toch niet een auto laten staan, puur om het feit dat het een import is? Daarnaast zijn er weinig S6’jes verkocht in Nederland.
escort77 zegt
@variomatic: dat is inderdaad de verklaring, had niet aan deze mogelijkheid gedacht.
En met import hoeft niets mis te zijn maar ik zou wel extra goed opletten.
toniominestrone zegt
@amghans: boekjes? onder welke steen kom jij vandaan?
kniesoor zegt
Elke auto wordt geleverd met boekjes. Onder welke steen leef jij ?
nootdorp015 zegt
@escort77: Zodra een diplomaat stopt met zijn werkzaamheden in NL nemen ze de auto meestal mee. Het loont bijna nooit om de auto te verkopen op NL kenteken. Buiten dat om is het ook niet zo ff geregeld bij de RDW.
Jetlag zegt
@nootdorp015 Waarom is dat “niet zo ff geregeld bij RDW”?
Naar mijn weten is het feitelijk niet veel anders dan bij een import / taxi / VN-kenteken etc., met dat verschil dat bij een taxi het kenteken (qua cijfer-letter-combinatie) niet verandert.
Gewoon een kwestie van rest-BPM aftikken, nieuw kenteken aanvragen en klaar.
nootdorp015 zegt
@Jetlag: Als een diplomaat uit een bepaalde land komt met een bepaalde voertuig/merk wat niet bekend is bij de RDW kan het problemen opleveren. Ik moest toen de CVO gaan regelen etc. Daarnaast was de voertuig uit 2007 maar de RDW voerde het in als 2011 op de Nederlandse kentekenplaten. Dat was voor de koper in zijn voordeel maar er klopt eigenlijks niks van
lekkerlinksrijden zegt
Hoop dat alle papieren van onderhoud erbij zitten dat is wel zo leuk bij een import
chrism zegt
@lekkerlinksrijden: Dat gaat toch digitaal tegenwoordig. Ik heb bij mijn BMW een complete uitdraai gekregen via de dealer. Kon precies zien wat er allemaal aan de auto is gebeurd in de werkplaats, inclusief reparaties. Ik weet niet of dit via een universele garage is te achterhalen.
Stijnson zegt
@chrism: Zover ik weet niet. Is een ander systeem. Voordeel bij de VAG groep is dat je Europees alles kan achterhalen mits het bij een VAG dealer allemaal is ingevoerd
p3r0x zegt
@stijnson: wereldwijd zelfs. 😉
Charles Taycan 4S zegt
Fraaie specs echter voor een 4 jaar oude S6 wel dik geld mi…
kniesoor zegt
Toch liever de S6 Avant uit het filmpje wegens praktischer en – heel belangrijk – wél alu lijstjes rond de ramen, grille etc. Ben niet zo’n liefhebber van shadowline. Bovendien vinnik de zilveren velgen fraaier.
jeroenm83 zegt
Rij maar een keer mee met de blauwe RS-versie dan, als je in de buurt bent. Incl zilveren raamlijsten en velgen.😎
ghini zegt
Incognito tot je hem start haha
jmeverts zegt
Meer vermogen is altijd nodig, die 4,5 sec naar de 100 gaat ook vervelen…
hassebas zegt
voor 43K excact dezelfde in dld
das beetje iets teveel vh goede qua bpm…
Variomatic zegt
@hassebas: 67k is inderdaad nogal aan de hoge kant dan, temeer daar er max ca 8000 euro bpm op zit bij import momenteel..
vacano zegt
Voor die prijs koop je een nieuwe Mustang GT.
Mooi in dit blauw dat ook bij Renault zeer populair is maar o zo ordinair door dat spuuglelijk kenteken.
Kan je bij de RDW geen blauw met witte cijfers/letters eisen ipv van deze 13 in een dozijn NL kenteken?
speedster72 zegt
Jazeker, heb ook een blauwe auto met blauwe platen. Staat ook geen EU logo op. Moet je alleen een oldtimer kopen…
Jetlag zegt
@vacano: Voor dat geld heb ik een aanbouw aan m’n huis…
Trouwens, als je deze S6 nou laat ombouwen tot taxi, krijg je mooie blauwe platen, met zwarte cijfer/letters erop, die sluiten dan weer mooi aan op de zwarte sierlijsten, grille en spiegels.
Pff, wat een argumenten…
cobana zegt
Mooie sjoemel-Skoda.
De nieuwe A6 sedan zie je vrijwel niet rijden un NL.
evdw zegt
Ik ben sowieso een fan van sedans maar dit is wel 1 van de mooiste sedans van de laatste jaren.
Uiteraard een hoop geld maar je koopt zo toch wel echt iets moois en ook best uniek zo in deze vorm en uitvoering.
bisazza zegt
Ik blijf die stoelen toch bijzonder fraai vinden
saxoke zegt
Spijtig dat de wegenbelasting helemaal onbetaalbaar is voor “Jan met de pet”, anders lijkt me dit ooit een heel goeie vervanger voor m’n huidige auto.
willeme zegt
@saxoke: valt wel mee toch? Iets meer dan 100 euro per maand. Mijn dieseltje zit op zo’n 150 per maand. Dan valt het toch reuze mee, eigenlijk?
Jetlag zegt
€ 300,- per kwartaal is natuurlijk best veel geld.
Het vergelijken met een dieselaar is dan een kromme, want het idee erbij is dat de meerprijs minimaal gecompenseerd wordt middels een veel lager verbruik en daarnaast een (iets) lagere brandstofprijs.
En dan heb ik het nog niet eens over de onderhoudskosten, die bij een dergelijke auto als de S6 hoger uit zal komen dan bij een A6 1.8TFSI…
saxoke zegt
@willeme: een S6 uit 2017 kost hier vanwege zijn CO2 en 4000cc jaarlijks 2480€ aan wegenbelasting en eenmalig 3040€ aan Belasting op inverkeerstelling (biv). Te daarbij op een gigantisch verbruik en duur onderhoud, dan wordt het voor mij toch een redelijk dure auto om te bezitten en te gebruiken. De S6 diesel is dan opeens een heel interessante optie met “maar” 1111€ aan jaarlijkse kost en eenmalig 1895€ aan inschrijving. Een huidig model RS4 is dan nóg leuker, kost vanwege de 200gr co2 en de kleine cilinderinhoud van 2900cc slechts 927€/jr aan tax en eenmalig 2766€ aan biv.
saxoke zegt
@willeme: persoonlijk vind ik 150€ voor enkel de auto te mogen hebben best enorm veel geld.
willeme zegt
@saxoke: Autorijden is zowel in België als in Nederland niet heel erg goedkoop. Persoonlijk vind ik het meevallen, de Alfa 159 was ietsje goedkoper qua gewicht en duurder in de verzekering (en heel veel duurder qua onderhoud ;-)).
Ten opzichte van een vergelijkbaar benzinemodel valt het mee, een 325-330-335 zit ook al gauw op 80-100 per maand aan MRB. Die verbruiken echter flink meer. Ik heb nu een soort ‘baseline’ qua kosten en als het meer kilometers worden, vallen de extra kosten mee. Met een dikke benzine is dat in Nederland anders. Benzine is 50 cent duurder en het verbruik is veel hoger. Daarbij is de E91 nog een leuke auto om door de bochten te jagen en is ‘ie praktisch genoeg voor mij. En met 675 Nm snel genoeg op de tussensprint ;-)
saxoke zegt
@willeme: helemaal gelijk. Echter over het autorijden dat duur is in België valt al bij al nog steeds mee. Benzine is nog niet zo debiel duur als bij jullie, en voor m’n 2.0 met 390pk betaal ik (als ik me niet vergis) 440€ wegenbelasting per jaar.
generaalalfa zegt
Voor dit geld koop je nu ook een Alfa Romeo Quadrifoglio met 35K op de klok.
Ik zou het wel weten, maar wat vinden jullie?
dijan zegt
Op zeker de S6
Jetlag zegt
Ik vind zo’n 33 QF best gaaf, maar nee, dank je.
Ik kies dan veel liever deze S6.