![Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911](https://www.autoblog.nl/files/2024/03/porsche-groen-zijkant-970x545.jpg)
Duizenden exemplaren van de Porsche 911 zijn onderdeel van een terugroepactie in de Verenigde Staten.
In het geval van een aanrijding is er al gauw schade. Het is natuurlijk afhankelijk met hoeveel snelheid de crash gepaard is gegaan, maar zelfs een klein krasje valt al onder de categorie schade. In het geval van de Porsche 911 kan een aanrijding nog meer schade met zich meebrengen en daarom is er een terugroepactie georganiseerd.
Terugroepactie in de Verenigde Staten
De terugroepactie heeft vooralsnog enkel betrekking tot de Verenigde Staten, nadat de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) aan de bel heeft getrokken. In totaal zijn 8.000 exemplaren onderdeel van de recall. Wat er aan de hand is? Zowel de voor- als de achterruit kunnen loslaten in het geval van een crash.
![](https://www.autoblog.nl/files/2024/03/911-Carrera-4S-992.jpg)
Porsches 911’s in de Verenigde Staten, gebouwd tussen 2020 en 2024, maken deel uit van de terugroepactie. De manier waarop de ruiten vastzitten zou niet stevig genoeg zijn. Daardoor kunnen ze losschieten bij een aanrijding. Toch lullig als de achteruit in je nek ligt bij een crash. Er moet bij gezegd worden dat er nog geen enkel geval bekend is waarbij daadwerkelijk het glas is losgeschoten bij een crash. De terugroepactie is vooral preventief.
![](https://www.autoblog.nl/files/2024/03/255186_4485x2984.jpg)
In de Verenigde Staten informeert Porsche haar klanten over de terugroepactie. Klanten dienen de dealer te bezoeken voor een inspectie. Servicemonteurs nemen een kijkje bij de voor- en achterruit om te garanderen dat alles goed vastzit. Indien nodig worden de voor- en achterruit gratis vervangen.
De terugroepactie van de Porsche 911 in de Verenigde Staten start op 13 maart. (via BNN Breaking)
Ik denk niet dat je bij een aanrijding direct de achterruit in je nek heb liggen, maar gezien het feit dat de gelijmde voor- en achterruiten van tegenwoordig naast een heldere kijk op de omgeving ook een integraal onderdeel van de kooiconstructie vormen, zou zo’n loslatend glaspaneel bij een crash net het verschil kunnen maken tussen wel of niet overleven.
Knappe foto, die laatste!
Europese achterruiten zijn natuurlijk veel beter…
‘Iets’ minder goede bescherming van particulieren hier.
“In de Verenigde Staten informeert Porsche haar klanten over de terugroepactie. Klanten dienen de dealer te bezoeken voor een inspectie. Servicemonteurs nemen een kijkje bij de voor- en achterruit om te garanderen dat alles goed vastzit. Indien nodig worden de voor- en achterruit gratis vervangen.”
Hier gaat Nick Lowe vast niet blij mee zijn ;-)
8000 oto’s, dat verkoopt Porsche zo ongeveer per week in de Joe Es of Ee. Ben dus benieuwd precies welk(e) model(len)/type(s) dit betreft.
Nee joh, nog geen 8.000 per maand. En de bestsellers zijn de Cayenne en Macan.