Welke bijzondere sportieve zakenauto moet je kiezen als je voor anderhalve ton kunt shoppen?
Soms is het wel lekker dat we ongeneerd kunnen shoppen. In het geval van vandaag is het helemaal erg leuk. We kregen namelijk een mailtje binnen van Ayesh. Die wil graag een nieuwe auto. Nu krijgen we die vraag wel vaker, maar in dit geval was er iets anders. Het budget om mee te kunnen shoppen is een tikkeltje hoger dan normaal: 150.000. Kaching!
Ayesh rijdt op dit moment in een Jaguar I-Pace EV400. Deze loopt binnenkort uit zijn contract. Met andere woorden, er zijn dan minder fiscale redenen om in zijn Jaguar te rijden. Zijn zoektocht is helder maar duidelijk. Omdat er geen extreme voordelen zijn om elektrisch te rijden, hoeft het niet per se elektrisch. Aangezien telkens meer gave auto’s een elektrische motor hebben, mag het overigens wél.
Daarnaast moet de auto enigszins zakelijk verantwoord zijn. Het hoeft echt geen donkerblauwe Volvo met wieldoppen te zijn, maar een 911 GT3 RS is het andere uiterste. We kunnen Ayesh gerust stellen: die valt sowieso niet in het budget. Verder moet de auto sportief, snel en luxe zijn, uiteraard. Als het even kan ook met wat lekker vermogen onder de kap. Wat is er allemaal mogelijk?
De wensen en eisen van Ayesh voor een bijzondere en sportieve zakenauto staan in onderstaande tabel:
Huidige auto: | Jaguar I-PACE |
Koop / Lease | Lease |
Budget: | Zo’n 150.000 euro |
Jaarkilometrage | 20.000 km |
Brandstofvoorkeur: | Elektrisch, hybride en benzine |
Reden aanschaf andere auto: | Contract van de Jaguar loopt af |
Gezinssamenstelling | 2 volwassenen |
Voorkeursmodellen: | Geen |
No-go: | Geen |
Audi RS e-tron GT
€ 146.295,27
Een Audi RS4 of RS5 had ook met gemak gekund. Daar hebben we een beter alternatief voor in dit lijstje. Voor nu willen we ons richten op de Audi RS e-tron GT. Toegegeven, die naam is harstikke vreemd. Nu vinden we elektrische auto’s nog bijzonder, waardoor ze een bijzondere naam krijgen, dat zal binnenkort wel precies andersom zijn. Het is de eerste elektrische RS-Audi en misschien wel een van de leukere. Ja, je hebt nog steeds veel vermogen en koppel in combinatie met vierwielaandrijving.
Maar niet meer de nadelen van oude Audi’s, dus geen neus-zware onderstuurde slagschepen. Sterker nog, op een R8 na zijn er weinig Audi’s die zo lekker dwars gaan. Daarbij heb je een bijzonder fraai interieur waar geen enkele Tesla ook maar bij in de buurt komt. De prestaties zijn ook meer dan uitstekend (alhoewel er snellere Tesla’s zijn). Nadeel: je kunt geen opties kiezen, want dan kom je over het budget. Het is wel een keurige Audi, dus een verstandige doch bijzondere sportieve zakenauto. Zeker in het donkerblauw met wit interieur.
Mercedes AMG GT43 4-Door Coupé (X290)
€ 127.258
Dit is zo’n publiekslieveling zonder dat we er in gereden hebben. Op basis van de specificaties is deze Mercedes een winnaar, namelijk. Uiteraard voelden wij het sterkste model aan de tand. Maar er valt een hoop te zeggen voor deze auto. Ja, het is een aangepaste E-Klasse, net zoals de CLS dat is. Maar deze auto is gaver en sportiever. Het is eigenlijk een auto die een 911-rijder zou kopen, ware het niet dat hij een achterbank nodig heeft. Ook zit er een bruikbare kofferbak in.
Onder de kap een zes-in-lijn, die alle 376 pk’s afgeeft aan de achteras. Daarmee is deze AMG GT meer BMW dan BMW zelf op het moment. Het is niet de snelste auto in dit overzicht, maar geen enkel moment kom je kracht te kort. Ook kun je er met een Brabus-kuurtje dik 400 pk uit halen.
Lexus LC500h (XZ100)
€ 127.145
Voordat het lijstje wel heel erg Duits wordt, hebben we hier een Japanner. De Lexus LC500h is sowieso de gaafste auto uit het hele overzicht. Natuurlijk, het moet je smaak zijn qua styling. Maar de proporties zijn perfect gekozen: nauwelijks frontoverhang, een lange motorkap, een korte achterzijde. Helaas valt de LC500 met die fabelachtige V8 buiten het budget, daar dient nog eens 50 mille aan belasting over betaald te worden.
De 500h is een hybride met V6 en elektromotor. Voor gebruik in Nederland is het perfect. Ook op de Autobahn knal je lekker mee met het snellere spul. Alleen is het een net niet aandrijflijn. Je hebt niet die geweldige EV-acceleratie, maar ook niet de felheid en het lagere gewicht van een auto met verbrandingsmotor. Als het gaat om een bijzondere sportieve zakenauto is de LC erg bijzonder, maar niet heel zakelijk (of sportief). Maar ze herinneren je in elk geval wel beter, want je reed als enige manager niet Duits…
Porsche Panamera Sport Turismo E-Hybrid (971)
€ 122.200
Toegegeven, we konden het hele lijstje vol zetten met Porsches. Die grossieren in auto’s die anderhalve ton kosten. Min of meer zijn het allemaal bijzondere sportieve zakenauto’s. Alhoewel, bijzonder: Porsches zie je relatief veel. We hebben gekozen voor de Panamera. De RS e-Tron GT is net wat cooler en gaver dan de Taycan (die in RWD het leukste is). De Panamera Sport Turismo is een buitengewoon gaaf apparaat. Ondanks dat het een ‘stationwagon’ is, is de Sport Turismo maar 50 liter ruimer dan de gewone liftback.
We hebben gekozen voor deze bescheiden uitvoering. De reden ervoor is simpel: de prijs van opties is bizar. Zonder dat je het heel erg gek maakt ben je 25.000 euro aan opties kwijt bij deze Porsche, en dan pas kun je ‘m lekker speccen. Een ’S’ model is ook mogelijk, maar dan kun je nauwelijks opties uitkiezen.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (952)
€ 120.550
Uiteraard moet er ook iets Italiaans tussen staan. Je kan niet zoveel geld uitgeven en dan niet een klein beetje emozione voor de deur willen hebben staan. Aanvankelijk wilden een Maserati nomineren. Echter, dan komt de vraag welke. Voor 150.000 heb je een instap-Ghibli met metallic lak en een setje mooie wielen een een Quattroporte komt niet eens in de buurt.
Maar sowieso is de onlangs gefacelift Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio de beste keuze. Deze komt moderner over dan de Ghibli en is leuker om te rijden. De wegligging is echt een feestje, mede omdat de auto niet zo gek zwaar is. Zeker in dit gezelschap is het een echte lichtgewicht. Daarbij is de auto in het donkerblauw zeker een verstandige doch bijzondere sportieve zakenauto, het enige nadeel: je kan geen kleur selecteren voor het interieur. Dat is altijd zwart leer. Jammer.
BMW 840i Gran Coupé (G16)
€ 115.151,75
Net als de Mercedes-AMG GT43 is de BMW 840i een vrij traditionele auto in dit overzicht. Op zich past het wel bij het allround karakter van de BMW 8 Serie. Zo sportief als de AMG GT of de Panamera is de 8 Serie niet. Sterker nog, het voelt voornamelijk comfortabel aan. Als een 5 Serie waar je gevoelsmatig 40 mille te veel voor betaald, net als bij de 6 Serie Gran Coupe.
En zo fraai als zijn voorganger is de BMW 840 niet, alhoewel de juiste uitvoering en configuratie wonderen kan doen voor de auto. Als je een mooie Individual-lak kiest met fraai (wederom Individual)-leer, kun je er al wel iets moois van maken.
YOLO: Tesla Model S Plaid +
€ 149.990
De Tesla Model S is al een tijdje op de markt. De concept werd in 2009 onthuld en het productiemodel in 2012. Je zou denken dat de auto anno 2021 zwaar verouderd zou zijn. Dat valt heel erg mee, de auto was natuurlijk bij zijn introductie zijn tijd ver vooruit. Een minimalistisch interieur met enorm scherm is nu overal populair, maar de Model S had dat al in 2012. De aandrijflijn is splinternieuw. Kort gezegd: in een rechte lijn maak je gehakt van alles.
Ja, ook een Bugatti Veyron. En een Chiron moet maar hopen dat ‘ie een goede dag heeft. Of je een fanboy-bent of juist anti-Tesla, die snelheid is bijzonder indrukwekkend. Nadeel: de auto is nog niet leverbaar. Qua prijs zit je met de Tesla wel meteen op de grens, maar opties en configuratiemogelijkheden zijn nauwelijks mogelijk. Dus dat scheelt.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
faalhaas zegt
Ik ben wel fan van die belachelijke Lexus, lijkt me een fijne daily auto met apart design.
atrak zegt
@faalhaas: Maar dan wel als LC500 met een heerlijke V8.
knapzuur zegt
Het is een gave wagen maar als daily zou die denk snel tegenvallen, enorm gave weekend auto maar door de weeks mag het wel _iets_ praktischer + de V8 hoor alleen goed met de ramen open.
Persoonlijk zou ik voor de Giulia als daily gaan, valt niet eens echt op precies goed.
por100 zegt
Is een guilia niet te extreem als daily? Iemand ervaring?
alfisstii zegt
@por100: de Giulia Q is in staat om zich heel net te gedragen als je daarom vraagt. als je veel snelwegkilometers maakt, kan de auto in de a stand ook nog eens een cilinderbank uitschakelen. Zo is het verbruik voor zo’n type auto ook nog eens acceptabel.
Honda NSX zegt
Uiteraard Tesla. Indien een ICE dan de Alfa of Lexus. De rest kan het veld ruimen beginnende met alle VW producten
Donstil zegt
Nou uit deze lijst niet heel lastig denk ik. De Rs E-tron. Of een Taycan o.I.d.
bijtelling zegt
Ik zeg Audi RS e-Tron GT of als je echt altijd de snelste wil zijn de Tesla Model S Plaid+
Honda NSX zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
FlowMotion zegt
Polestar 1
Honda NSX zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
jaapies zegt
Had de “Yolo” meer bij de Alfa Romeo Giulia verwacht…
Honda NSX zegt
Ga je mond spoelen !
detroitv8 zegt
Alfa of de Mercedes!
JanJansen zegt
sportief, snel en luxe… kies er 2 uit.
MrHyde zegt
@janjanssen Aston Martin Rapide? Shit, dat zijn 3 woorden.
petroldrinker zegt
De giulia q zou ik zonder twijfel nemen in die klasse voor dat geld, wellicht niet de modernste, maar toch
lecomte zegt
Nieuw zou ik alleen de Lexus verkiezen. Ik zou eerder bijvoorbeeld naar een Maserati Quattroporte kijken met de kop eraf. Hou je geld over en je rijdt in iets anders dan de rest.
escort77 zegt
@lecomte: ja, want de straat staat hier vol met auto’s uit dit overzicht 🤔
lecomte zegt
@escort77: Waar ik woon en werk kom ik deze auto’s op de Lexus na regelmatig tegen.
911targa zegt
@lecomte: in mijn studententijd heb ik ook in zo’n flat gewoond.
lecomte zegt
@911targa: Gecondoleerd dan voor je.
redbeams zegt
@911targa: Maar waarom dan in de kleutertijd blijven hangen?
lecomte zegt
@redbeams: Dat je van kleuters houdt daar kan ik weinig aan doen
lecomte zegt
@lecomte: dat was voor @911targa, schijtapp
vincent1984 zegt
@lecomte: inderdaad! Er is wel een Ghibli of Quattroporte te vinden voor dat bedrag. En veel bijzonderder dat wat er nu genoemd wordt.
Robert zegt
Een benijdenswaardige positie, te kunnen kiezen met dit budget. Minder benijdenswaardig als je moet kiezen tussen bovenstaand lijstje, want het zijn allemaal toppertjes. Persoonlijk zou ik een proefrit willen maken met zowel de RS e-Tron GT, de (niet genoemde) Taycan Cross Turismo en de Panamera Sport Turismo, en op basis daarvan m’n definitieve keuze maken.
Johanneke zegt
Die Mercedes is nou niet echt een feest om naar te kijken. Wat een lelijke achterkant. En dan 4 anussen voor een 6 in lijn met 376pk..? De E-tron is echt een schoonheid vergeleken met dit ding. Die zou ik kiezen, en als je toch benzine wilt verstoken de Panamera. Maar dan wel met minder anussen.
romeoalfa zegt
Of gewoon een dikke CLS 53?
993carrera4s zegt
@romeoalfa: ja schitterende wagen. E53 estate ook als het wat ruimer moet zijn
krisp zegt
De conclusie van dit lijstje lijkt vooral te zijn dat er weinig toegevoegde waarde zit in een auto van 150k ten opzichte van een auto van 100k. Want met een goed uitgeruste E-klasse, 5 serie of een A6 kom je ook prima voor de dag. Ook een goed gevulde Audi E-Tron zou niet misstaan in dit rijtje.
De RS E-Tron GT heeft trouwens niet heel veel toegevoegde waarde ten opzichte van de gewone E-Tron GT. Maar dan heb je wel de ruimte om lekker uit te pakken op de optielijst.
Johanneke zegt
Alleen zijn de auto’s op dit lijstje een stuk rapper.
kareljansen zegt
@Johanneke: Ik gok dat hij met name doelt op het verschil in prijs tussen bijvoorbeeld een 540i en een 840i. Daar zit weinig verschil in presentatie in hoor.
baardmijt zegt
Erratum: Het verschil tussen de 540i en 840i zit ‘m juist in de presentatie.
Wat prestaties betreft zijn ze behoorlijk aan elkaar gewaagd. ;-)
lekkerlinksrijden zegt
@krisp: met een 340 of een Alpina zit je ook goed
Honda NSX zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
erikabarth zegt
Pure onzin en vooral afgunst Honda NSX.
escort77 zegt
Als je gaat leasen moet je dan behalve naar de aanschafwaarde ook niet kijken naar de running costs?
Een elektrische Audi of Tesla lijkt me dan behoorlijk goedkoper dan de Alfa, zowel qua “brandstof”, onderhoud als afschrijving.
screamer zegt
In plaats van de Audi e-tron of Panamera zou ik de nieuwe Porsche Taycan Cross Turismo aan willen dragen. Elektrisch, ruim en een beter design dan beide (maar smaken verschillen)
En ik zou ook de Polestar 1 willen noemen, en het feit dat die alleen te leasen is, is volgens mij geen probleem hier
Richmond zegt
Volgens mij is de Taycan Cross Turismo net zoveel ruimer dan de normale Taycan als de Sport Turismo dat is tov de normale Panamera. Ofwel voor de ruimte hoef je het niet te doen alleen omdat de looks je meer aan staan.
R zegt
Waarom geen M5? Of zit die er net boven
911targa zegt
@notfastalwaysfurious: een M5 is niet heel representatief….
v60germany zegt
@911targa: zegt wie?
Calvinistische opmerking ten top weer, dit soort opmerkingen.
potver7 zegt
En dan bij de YOLO niet eens een Bentley Flying Spur… Staan er toch twee van op Gaspedaal binnen de prijscategorie.
Richmond zegt
Omdat er alleen gekeken is naar nieuwe auto’s en niet tweedehands. Waarschijnlijk gaat hij leasen, aangezien zijn huidige auto ook een leaseauto is.
potver7 zegt
Dan zou het leasetarief leidend moeten zijn, niet de catalogusprijs. Kan best een verschil in zitten.
Daarnaast:
– Een occasion kun je ook leasen
– Een YOLO is niet zelden een out-of-the-box optie
pascal zegt
Voor mij zou het de BMW M3 Competition Sedan met automaat worden in de kleur ‘M Isle of Man Grun Metallic’ en cognac lederen bekleding. Prima te gebruiken als zakenauto waarmee je nét niet teveel opvalt, die ook comfortabel genoeg is voor dagelijks gebruik, maar waar je in het weekend toch uitstekend de hooligan mee kan uithangen. Praktisch zat voor 2 volwassenen en inclusief opties goed te doen binnen budget.
The Stig NL zegt
‘…waarmee je nét niet teveel opvalt…’
*styling joins the chat*
pascal zegt
Haha I’ll see myself out!
cvoo zegt
Een Alpina B5 zou ook nog een optie kunnen zijn. Is wel wat meer gericht op comfort, maar heeft evengoed 600+ pk’s.
frank2b zegt
De LC500. Niet de LC500h, maar de LC500, met de vijf-liter V8.
OK, 15 ruggen boven budget, maar ja, wat is nou helemaal een budget….
alloallo zegt
Hoezo geen nieuwe Maserati voor 150K??
Mijn keuze een Polestar 1 of een Audi A7
Regenpijp zegt
Ik zou het wel aandurven met de Plaid . Lijkt mij echt waanzinnig. Ben heel benieuwd wat de genoemde auto’s in de lease kosten per maand
pascal zegt
Mij ook, de performance is gewoon bizar. Ik had deze week even een gewone Model S mee als leenauto en een groot nadeel vind ik dat je gewoon duidelijk ziet en voelt dat je niet met een ‘premium’ bak onderweg ben. Dat vind ik in de prijsklasse van m’n model 3 geen probleem, maar als ik 1,5 ton uitgeef aan een auto dan wil ik dat ook zien en voelen.
Regenpijp zegt
@pascal: Van welk jaar van de S? Ik heb afgelopen december in een 2020 Long Range S gereden en ik was echt onder de indruk van de prestaties. Einde jaar komt de nieuwe S en die wordt nóg beter!
pascal zegt
Volgens RDW een P90 uit 2016. Niets mis met de prestaties, het voelde alleen nogal spartaans voor een auto van 120k. Interieur van de nieuwe S wordt natuurlijk wel veel beter, maar dan nog zou ik ‘t eerst ff moeten zien.
Charles Taycan 4S zegt
Een mooi budget om te gaan winkelen €150K. Persoonlijk zou ik een mooie Taycan 4S Plus nemen, va €110K dus ruimte om hem helemaal naar je zin aan te kleden en met 571 pk bizar snel en ook nog een zeer fraaie auto om te zien in vergelijking met de Audi. 😉 Wens hem veel succes!👌
pascal zegt
Zou na een M3 ook mijn keuze zijn, vind de Taycan ook mooier/moderner dan de Panamera.
Charles Taycan 4S zegt
@pascal , klopt! De Taycan is sportiever dan de Panamera en zoals je hierboven schreef mbt de Model S dat die minder premium is dat verklaart ook dat er veel mensen switchen worldwide naar de Taycan vanuit de Model S en X( en ook vanuit de duurdere Model 3 ‘s) als ze meer dan 1 ton uitgeven. Inmiddels 9.000 Taycans in Q1 2021 verkocht en ook 9.000 911’s…https://insideevs.com/news/501628/porsche-taycan-sales-q1-2020/
993carrera4s zegt
@Charles Taycan 4S: Ja ze verkopen zeer goed. Zelfs in NL, waar de markt voor dure EV’s flink gekelderd is na het bijtellingsfeest. Hoop dat ze flink afschrijven, als opvolger voor mn M3P👍
Charles Taycan 4S zegt
@993carrera4s ,ik hoop het ook voor jou dat de Taycans flink afschrijven maar voor mij persoonlijk als prive-rijder iets minder!😉 Maar met zo een Nickname moet dat in de toekomst toch sowieso lukken, me dunkt!😜👍 Wellicht een standaard Taycan RWD eens bekijken va €87K ? De meeste gebruikte en verkochtte Taycans zijn ramvol opties en mn daardoor nog behoorlijk kostbaar…Ze worden idd goed verkocht in NL en worldwide, het rijdt dan ook geweldig!👍 Q1 2021, 9.000 stuks worldwide! Eentje van mij!😜
Honda NSX zegt
Tesla natuurlijk. Die lopen voorop; niet Porsche
Charles Taycan 4S zegt
@hondansx, haha! Grapjas, als ik jou was zou ik een nsx kopen!😜
pascal zegt
Porsche loopt inderdaad niet voorop, maar ze maken wel de mooiere auto
Charles Taycan 4S zegt
@pascal, haha! En de betere en fijner sturende!😜👌
sabrerator zegt
Met die Alfa heb je nog zat budget over om iedere kleur leer erin te laten zetten die je maar wil. Dus dat lijkt me geen argument.
MaartenD zegt
Geen Maserati Quattroporte in het lijstje?
ghost zegt
MB S560e lang. Meer heb je niet nodig 👍🏼
jarnobakker zegt
Ah , nu weet ik dus wat dat voor audi was die hier van laatst langskwam rijden. Die rs etron dinges zag ik er echt lekker dik uit. En ik ben zeker geen audi fan.
Honda NSX zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
fransananas zegt
EQS lijkt mij perfect. Ander taycan cross turismo of etron gt
rogerzz zegt
Was ook de eerste auto waar ik aan dacht, ben ineens groot EQS fan geworden na wat reviews en filmpjes online gezien te hebben, wat een ding.
Taycan cross turismo staat wat te hoog, ik snap dat dat de bedoeling is overigens In de praktijk zit je 80% van de tijd toch op de snelweg, zie je nooit offroad wegen, dus maak een Taycan Turismo zou ik zeggen. Etron GT is leuk, beetje uniek nog. Tesla voor 150k is redelijk Yolo inderdaad, wat een geld voor een spartaanse bak plastic waarmee je de Mars-hobbies van Musk financiert. Wat een armoe voor 150k, dat doet Porsche dan toch beter qua beleving.
Crosscabouter zegt
@willeme: vanwaar geen BMW 745e? Een High Executive met 57km op de teller zie ik staan voor 141.000,-.
Vlot, zakelijk, hybride (voor wat t waard is)…..
r525 zegt
Met zo weinig kilometers zou ik me toch niet gaan branden aan bijtelling over 150.000 euro, dan vind ik het wel echt zonde van het geld.
pier zegt
Misschien alleen zakelijk en de kilometers registreren?
jollykart zegt
Tja, hoeveel lol kan je dan van je auto hebben. Dan zou ik zakelijk iets bescheideners kiezen en iets leuks voor erbij.
r525 zegt
Zou kunnen, maar in de tekst gaat het specifiek over de fiscale voordelen van de Jaguar. En gezien er niet staat dat de opvolger puur zakelijk gebruikt gaat worden, ga ik uit dat deze weer de bijtelling in gaat.
pier zegt
De aanvraag vind ik onduidelijk, er staat een budget van 150k maar ook lease. Dus een maandbedrag is misschien logischer?
Alfa Romeo Q van 119k is €1782,- in de maand bij 48 maand en 20.000km. Een 840iA xdrive van 122k is €1929,-. RS e-tron van 145k is €1945. Panamera e-hybrid sport turismo van 120k is €2137. Polestar one van 158k is €2330. Toch wel wat verschil.
Die Alfa is zo gek nog niet, nu nog een keer genieten. Over 4 jaar lukt het je niet meer denk ik.
jollykart zegt
De Alfa is door de ‘lage’ catalogusprijs ook nog eens de meest gunstige qua bijtelling van de Ice opties.
Tov van de ipace met een leaseprijs van ongeveer 1050 en een gunstige bijtelling gaan de maandlasten wel fors omhoog.
dieselrat zegt
Alpina B5, niet te opvallend, maar heerlijk comfortabel en snel. Wel even alle type-aanduidingen eraf halen 😜
911targa zegt
E-tron en laat dat RS maar zitten. Ben je net zo snel als een Kia EV6. Als je normale E-tron koopt, ben je met fraaie bak onderweg imho.
erikabarth zegt
Geloof er niets van, een dromer.
150k lease budget.
Groninger zegt
Tja… de Audi is wel hipster bent omdat je een van de eerste bent in NL die er een heeft, maarja voor hoe lang is dat leuk? De AMG GT vind ik persoonlijk de mooiste qua looks. En omdat ik BMW fanboi ben vind ik de 8 serie ook een goeie aanrader.
The Alpina fan boy zegt
Alpina B8 all the way.
petrolicious zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
flatsixx zegt
Panamera, waanzinnig fijne auto en geen moment spijt van gehad!
neymar zegt
120K voor een Alfa ga weg 😂😂😂😂
Ilquadrifoglio zegt
Historisch gezien prima verantwoord. De overige merken waren namelijk vooral voor het volk, behalve de Porsche (en Mercedes in mindere mate) uiteraard. Dit was de auto voor prinsen en absolute elite https://journal.classiccars.com/2019/02/08/1939-alfa-romeo-8c-2900-sells-for-18-977-million-at-artcurial/
De Alfa 6c 2500 Pininfarina was in de jaren 50 bijvoorbeeld de duurste auto die je kon kopen.
Paul58 zegt
@neymar: koopje zou je zeggen. Laat me raden? Je hebt je weinig ervaring met verschillende soorten auto’s, rijdt een golf GTI en vind Neymar een fantastische voetballer welke zich nooit aanstelt;)
cossiekiller zegt
Deze keer een E53 amg station, nu ICE nog kan.
De volgende keer een Model S Plaid. 😉
flutterby zegt
Plaid+ moet je ding zijn, gezien hij nu in een Jaguar rijdt en geen Model S zou ik toch de Taycan aanraden. Voor dit geld wil je toch geen Audi.