Net ingereden en wachtende op een echte liefhebber.
De Aston Martin DB7 Zagato is een zeer bijzondere bolide. Slechts 99 exemplaren werden er gebouwd en nummer 41 staat nu in Nederland te koop. De machtige 6.0 liter V12 produceert 435 pk en heeft een koppel van 540 Nm bij 5000 tpm. De Zagato snelt in 4,9 tellen naar de 100 km/u en de topsnelheid bedraagt een dikke 299 km/u. Deze klim is overigens een handmatige strijd. De DB7 Zagato heeft namelijk een manuele versnellingsbak met zes verzetten.
Dit specifieke exemplaar stamt uit 2003 en heeft slechts 9.000 kilometer op de teller staan. De Zagato is oogverblindend, net als het interieur dat nooit aangeraakt lijkt te zijn. Wat de speciale DB7 moet gaan kosten is niet bekendgemaakt. De occasion staat te koop in Noord-Holland. De advertentie check je hier.
smoked zegt
Zagato heeft mooiere dingen gemaakt.
theyoungsaablover zegt
Meh niet zo mooi
BartvL zegt
Als je dit niet kan waarderen mag je jezelf geen autoliefhebber noemen. Is het niet voor de looks of de exclusiviteit, dan wel vanwege het feit dat het een Aston-Martin is.
eklasse zegt
@bartvl: Zagato is petjes tuning voor de allerrijksten.
thefmanl zegt
@eklasse: ga je mond is heel snel spoelen met zeep
autodrome zegt
@eklasse: jij begrijpt er helemaal niks van, rij je in een vr6, petje achterstevoren?
granlusso zegt
@autodrome: Denk in een E-klasse, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
c3po zegt
@eklasse: Uuuhhmmmm. Dat is Mansory…
desjonnies zegt
@BartvL:
Bedankt voor het deskundigen oordeel.
Bij deze benoem ik mezelf tot geen liefhebber !
BartvL zegt
@desjonnies: Tijd voor een andere hobby!
roppp zegt
@bartvl: hahahahaha, van voren lijkt ie net op een Niksan Lief en van achteren op die hergeboetseerde voorkant van de laatste grote Rover. Oftewel: al was er maar één van, ik hoef ‘m niet.
f40racer zegt
@bartvl: Deze auto hoef je niet te waarderen als autoliefhebber. Als je het verhaal van het gaat niet om de looks wilt inzetten dan moet het gaan om een auto die echt wat bereikt in de zin van een technische voorsprong uit de tijd waar die uitkomt. Ik noem een audi sport quattro S1. Daar gaat het niet om de looks. Bij Zagato gaat het juíst om de looks.
Joost zegt
@BartvL: Ook ik ben dan vanaf nu een zelf-en-door-jou benoemd “niet liefhebber”.
Ben gewoon iets minder into zagato…
joris1988 zegt
Dikke 299? Zeg dan 300.
mikkeloentje zegt
@joris1988: Tenzij je 299km/u een dikke topsnelheid vindt en hij geen 300km/u gaat? Man man man, begrijpend lezen.
mrrallycross zegt
Geil. Op nl kenteken lijkt mij echt vet
mauking zegt
@mrrallycross: er is er volgens mij al een op Nederlands kenteken
granlusso zegt
Had wel een mooiere handbak verwacht, deze oogt wat simpel, Mooi H-patroon ofzo
hamerhaai zegt
Altijd een hele grote zwak voor gehad! Prachtige Aston.
bizarrini zegt
@hamerhaai: Precies jij begrijpt het….
crs86 zegt
Verpest het originele ontwerp van de DB7. Gelukkig dat hij nog exclusiever is dan het origineel :-)
martijn11 zegt
Doe mij de db10 maar
thefmanl zegt
@martijn11: jij wilt liever een auto die niet rijdt?
rocky zegt
Het zal wel aan mij liggen maar deze Aston Martin vind ik het minst mooie model. maar wel leuk dat ie word aangeboden voor de verkoop.
viezefreddyw zegt
Wat een prachtige auto, echt schitterend! Zoiets moois kan alleen Zagato ontwerpen.
casanova zegt
Wat een all time beauty. Het gewelfde dak en de achterruit in combinatie met de bolle wielkasten achter maken dit tot een timeless top verschijning.
De lange neus met typische AM gril maken het design geheel perfect af.
hopen dat de volgende eigenaar dit niet tot kasplantje laat worden maar deze schoonheid op onze wegen aan de wereld toont.
gieltj zegt
Geweldige bak en gelukkig het stuur aan de goede kant :p
martinus zegt
Ze is wel heel mooi. Sowieso ben ik wel een liefhebber van de originele DB7 en XK uit die tijd, de Carrozzeria Zagato is een van de weinige coachbuilders die zo’n auto nog aantrekkelijker kan maken dan de originele Italiaanse en Britse automakers.
Toch, zou ik zelf liever een originele DB7 of XK kopen, Ze zijn veel goedkoper, dus voor mij financieel toegankelijk,en je kan ze ook nog wel eens uitlaten, zonder dat het brandt in de portemonnee.
w0o0dy zegt
Mooi maar een maatje kleinere velgen en meer rubber zou beter staan bij het licht klassieke design.
dionijsb zegt
K vindt dit gewoon een prachtige auto
thefmanl zegt
Een GE-WE-LD-IG-E -auto
berlinetta zegt
Opzich wel fraai, maar niet helemaal mijn ding. Zagato heeft wel eens mooiere dingen ontworpen.
En ja, dat interieur… Dat ziet er echt heel erg verouderd en armoedig uit. Maar hij is uit 2003 dus dat is niet zo vreemd.
gregorius zegt
Ik vind het een mooi ding, geen prachtig ding. Voor de prijs van een huidige DB7 + een % of 50, omdat ie speciaal is, zou ik m best kopen.
Ben bang dat ie eerder in de richting van DB7 + 500% of meer gaat.
Dus ja, wie m koopt: veel plezier met het opslaan en afstoffen van deze.
eklasse zegt
Zagato: de Jack the Ripper van de automobielindustrie ..
Rob zegt
@eklasse:
En toch hebben die ‘Jack the rippers’ onder andere dit gemaakt:
http://www.conceptcarz.com/images/Lancia/67-Lancia_Fulvia_Zagato_KM-08-RH-06.jpg
http://www.conceptcarz.com/images/Alfa%20Romeo/60-Alfa-SZ_num138-DV-14-MH-06.jpg
http://www.conceptcarz.com/images/Lancia/95-Lancia-Hyena-DV-12-RMMC_06.jpg
Veel mooier wordt het niet wat mij betreft. En ze wisten ook hoe dat moest, goede sportwagens bouwen. De familie Zagato waren immers zelf fervent racers.
eklasse zegt
@Rob: nou, vooruit dat zijn wel pareltjes. Maar ze hebben ook gedrochten gemaakt..
Rob zegt
@eklasse:
En ik op zich neem ik mijn petje wel af voor hun portfolio:
http://www.zagato.it/the-list/
dutchcourage86 zegt
Inruilen tegen een relatief zuinige Seat Ibiza mogelijk?
rolov zegt
Echt geweldig maar als je de keuze had tussen de cabrio zagato en deze ging ik voor de cabrio. Die vind ik nog een tandje mooier.
aambei zegt
Houtkamp heeft wel meer moois te koop staan zo te zien.
Iemand interesse in de ex van Poetin trouwens?
http:/suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-s-600-guard-first-limosine-putyn-pullman-moscou/225788558.html?lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES
pomoek zegt
Hmm, in mijn herinnering was ie mooier…
Rob zegt
Niet moeder mooiste…. Dat is een normale DB7 namelijk al.
En Zagato is op zijn best als ze zich bezig houden met kleinere sport- en racewagens. En niet alleen vroegah, nu kunnen ze ook nog best wel goed:
http://www.conceptcarz.com/images/BMW/BMW_Z4-Zagato-Ville-De-Este-015-800.jpg
MaartenD zegt
Weer zo’n voorbeeld waarbij het origineel mooier is dan de zagato creatie
Rob zegt
Eigenlijk is het jammer dat iedereen bij Zagato denkt aan hun lelijke auto’s en daarom het bedrijf affakkelt. Zagato verdient meer in mijn ogen. Hun reputatie en faam hebben ze namelijk te danken aan hun racewagens. Dat konden ze gewoon goed, het waren zelf ook racers.
Daarbij snapten ze ook (omdat ze zelf racers waren) dat je niet met volbloed raceauto de weg op wilt. Hun straatauto’s waren dan ook auto’s waar je prima lange stukken mee kon rijden. Mede te danken aan hun goede stoelen. Geen kneiterharde kuipstoelen waar je na vijf minuten ‘zadelpijn’ krijgt, maar comfortabele stoelen die zich vormen naar je lichaam. Ze begrepen dat als geen ander. Om Jay Leno maar te quoten:
“This really feels like a chair I would have in my livingroom.”
Nu weet ik niet precies waar Zagato zich vandaag de dag mee bezighoudt en wat ‘de’ idee achter hun huidige auto’s zijn, maar hun sporen hebben ze zeker wel verdiend! En met ‘petjes tuner’ doe je hun portfolio ernstig te kort. Tot zover mijn gebroken lans voor Zagato ;-)
Ter afsluiting:
https://www.youtube.com/watch?v=icZKTlwATX4
bizarrini zegt
A STUNNING BEAUTY
Dutchdriftking zegt
bijzonder is hij zeker, maar de DB7 waarop hij gebaseerd is vind ik persoonlijk mooier….
martijndh zegt
Wat een bijzondere wagen. Ben wat minder gek op het achterwerk maar wat lijkt het me heerlijk om hier in rond te rijden.