• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bijna een wereldrecord voor de Veyron

Auteur: Wouter, gepost 29 juni 2006 om 20:24 – 31 Reacties

Bugatti Veyron recordpoging


De Bugatti Veyron is op topsnelheid de snelste straatauto, maar in andere disciplines moet de Veyron het toch afleggen. In het aloude 0-160-0 recordrijden bijvoorbeeld. De 1890kg zware Bugatti accelereert naar 60 mph (96 km/u) in 2.8s en de 100mph (160 km/u) in 5.5 seconden. Daarna is slechts 3.4 seconden nodig om weer tot stilstand te komen. De totaaltijd komt op 9.9 seconden, een halve tel te langzaam voor het record.

De Ultima GTR met “slechts” 720 pk doet hetzelfde trucje immers in 9.4 seconden. Jammer maar helaas, u mag niet langs start en direct door naar het verliezerslokaal.

Mocht je trouwens op de rekenmachine hebben uitgerekend dat de cijfers niet optellen tot 9,9 seconden, dan klopt dat. Vol optrekken naar 160 en dan precies op het goede moment remmen is blijkbaar niet zo eenvoudig. De poging moet aaneengesloten worden uitgevoerd en heeft de Veyron iets te hard gereden en dus ook langer moeten remmen. Bovendien zal de gewichtsverplaatsing in de overgang van vol acceleren naar vol remmen niet veel goeds doen met de remweg.

Auto 0-100-0 tijd (seconden)

A1 GP 8.40
Bugatti Veyron 9.90
Suzuki GSX-R1000 10.70
Ariel Atom S’Charged 11.00
Ariel Atom 450 11.05
Atom Private Owned 11.05
Caterham CSR260 11.95
Brooke Double R 12.50
Porsche 911 Turbo 12.50
Ford Focus WRC 13.57
Lambo Gallardo 13.65
Ascari KZ1 13.80
Corvette Z06 13.80
Alpina B6 14.80
BMW M6 14.95
TVR Tuscan 2 15.00
BMW M5 15.20
Audi RS4 15.80
Aston V8 Vantage 15.81
BMW Z4M Roadster 15.95
Porsche Cayman S 16.46
Lotus Exige S 16.60
Nissan 350Z 18.80
Vauxhall Astra Sprint 18.85
Vauxhall Astra VXR 19.05
Renault Megane F1 20.55
Mazda 6MPS 21.00
Ford Focus ST 21.35
Opel Vectra VXR 22.35
Opel Astra Thurlby 22.65

Bugatti Veyron recordpoging

Bugatti Veyron recordpoging

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Porsche Taycan rijdt wereldrecord van de Kia EV6 aan gruzelementen

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, record, Supercars, ultima, veyron

Vorig bericht: « Flauwe Duitse humor
Volgend bericht: Gratis Jaguar XK »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    29 juni 2006 om 20:39

    Vraag me af hoe snel de veyron zou zijn moest die daadwerkelijk gestroomlijnd zijn.

    En wat is nu een halve seconde…De ultima GTR weegt dan ook een PAK minder.

    Login om te reageren
  2. Franqie zegt

    29 juni 2006 om 21:00

    Ook opvallend dat de Ariel Atom Supercharged maar 0.05 sec sneller is dan de Atom 450…

    Login om te reageren
  3. O.D. zegt

    29 juni 2006 om 21:05

    Ik had de Focus WRC wel ietsje hoger ingescht trouwens met die shortshifts.

    Login om te reageren
  4. Heyhuub zegt

    29 juni 2006 om 21:12

    Ja wat weegt zo’n ultima? 1000kg ofzo? De Veyron zit rijklaar wel bijna op de 2 ton.

    Login om te reageren
  5. Jeroen zegt

    29 juni 2006 om 21:13

    Het verhaal klopt niet, ik ben 1 van de weinige die mocht rijden, 0-96-0 in 4.8 seconden. Ik heb ‘het’gedaan met de coureur van Buggati (oud le mans winaar), de grappige man deed dit op een dijk in Westbroek (of all places en remde met zijn handjes in de lucht……ik heb veel gereden van Enzo tot Muclielago dit slaat alles, tis een andere dimensie. Niet is meer leuk als je dit gereden heb, echt erg lullig..

    Login om te reageren
  6. Kriiiis zegt

    29 juni 2006 om 21:31

    hahaha die Jeroen toch. Niet te veel dromen hé :-p

    Login om te reageren
  7. Paul zegt

    29 juni 2006 om 21:56

    waar zijn de audi en mercedes fans?

    Login om te reageren
  8. Mauske zegt

    29 juni 2006 om 21:57

    Ssssst, dadelijk wordt ie wakker ! ;))

    Login om te reageren
  9. Dink zegt

    29 juni 2006 om 22:14

    Porker Turbo for me . . . uit die lijst dan . . . voor die specs . . . :zucht:

    Wat een onzin eigenlijk . . . Alfa TZ for me ;)

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    29 juni 2006 om 22:39

    wel grappig, volgens mij had ik die 9,9 al berekend nav een discussie bij het artikeltje over het wereldrecord door de Ultima GTR.

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    29 juni 2006 om 22:45

    ehm, ik had een theoretische tijd van 9,4 berekend, maar zoals ik daar al bij opmerkte was dat zonder reactietijd en daar staat normaal ongeveer een halve seconde voor…..

    Login om te reageren
  12. Jappekop zegt

    29 juni 2006 om 22:47

    allemaal lekker boeiend et gaat gwoon om een lekker TOPsnelheidje en ff lkkr doortrekke moet ook wel kunne en het uiterlijk is ook een van de belangrijkere dinge

    Login om te reageren
  13. tim zegt

    29 juni 2006 om 23:49

    @ jappekop
    what the fuck heb je aan een topsnelheid van 400+kmph?
    dat kan je echt nergens op de openbare weg rijden
    laterrrrrrrrrrrrrrr

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    29 juni 2006 om 23:59

    ik heb toch liever de veyron dan ultima die 0.5sec zie ik wel door de vingers

    Login om te reageren
  15. stijn zegt

    30 juni 2006 om 01:40

    al die minimale verschillen in tijden zeggen niets
    als je veel geld hebt kijk je gewoon welke auto je het mooist vind

    dit is het interieur van de ultima
    http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Ultima-GTR-640-Interior-1600×1200.jpg

    dit is het interieur van de bugatie
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a6/Bugatti_eb_16.4_veyron_interior.jpg/250px-Bugatti_eb_16.4_veyron_interior.jpg

    zegt toch genoeg?

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    30 juni 2006 om 08:35

    klopt ik denk dat niemand die naar de Veyron gaat kijken (met de middelen en de intentie de auto te kopen) ooit thuis komt met een Ultima….

    Maar eigenlijk sta je toch wel een beetje voor joker met je hypersportscar als je door een kitcar voorbij gereden wordt…. krijg je het gevoel dat die 1,8 (?) miljoen toch beter besteed hadden kunnen worden.

    Om het over alle ontwikkelingsgeld dat VW in de veyron heeft gepompt maar niet te hebben…..

    Ultima bouwt met minimale middelen een auto die sneller is….. geeft toch te denken over hoe brilliant die Veyron nou werkelijk is…. niet?

    Login om te reageren
  17. decibelfreak zegt

    30 juni 2006 om 09:22

    Als ik zou moeten kiezen zou ik de Veyron nemen hij is wel een halve seconde trager maar hij heeft veel meer luxe.

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    30 juni 2006 om 10:08

    dat is ook niet het punt dat ik probeer te maken. Iedereen roept heel hard dat die Veyron zo brilliant is….. maar er zijn steeds meer voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat het eigenlijk helemaal niet zo brilliant is. Kijk naar de prijs van dat ding…… voor dat geld kun je

    de Ultima GTR kopen voor op het circuit, of een Donkervoort RS270 of zoiets

    EN en dan hou je nog meer dan genoeg geld over voor een Zonda F of een Koenigssegg CCX

    EN een superluxe S8, of S klasse of zo

    EN een geweldige zeldzame en mooie(re) klassieker.

    Welke mafketel koopt en dan die Hypersportscar die alleen maar keihard rechtuit gaat? Die topsnelheid zal 99,9% van de eigenaren nooit ook maar benaderen………

    Login om te reageren
  19. Michael zegt

    30 juni 2006 om 10:55

    Even iets anders.

    Ik herken deze Veyron van het moment dat ik hem bij Hessing zag staan. Ik maakte er toen foto’s van en nu blijkt dat de kentekens gelijk zijn.

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    30 juni 2006 om 11:00

    Check: http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/26/bugatti_veyron_gearriveerd_bij

    Login om te reageren
  21. Volvo480turbo zegt

    30 juni 2006 om 11:02

    De Bugatti is ook geen sportwagen pur sang, eerder een supersnelle GT als je het mij vraagt.
    Ik denk als je met de Ultima een uurtje rijdt dat je niet echt fris uit de wagen stapt…
    Groeten

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    30 juni 2006 om 11:08

    Waarom zou ik niet een comfortabele auto kopen voor de lange afstanden en een geweldige track-car voor het circuit? Wie rijdt er met de Veyron naar Monaco en moet dus na 10 uur rijden nog fris uit de auto kunnen stappen? Dat doet geen hond. Een echte patser heeft een sportwagen in Monaco staan en vliegt er heen………

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    30 juni 2006 om 13:17

    @w0o0dy
    de veyron zal ook langer meegaan en veiliger zijn dan je ultima

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    30 juni 2006 om 13:22

    een dieseltje gaat weer langer mee dan een Veyron…. who cares? ik hou hier mee op want er wordt te slecht gelezen….

    Login om te reageren
  25. JeffreyG zegt

    30 juni 2006 om 13:23

    toch niet slecht voor zo’n zwaargewicht ;)

    Login om te reageren
  26. henk htz zegt

    30 juni 2006 om 20:38

    Opvallend dat er geen Mercedes in die lijst van 0-100-0 staat :P jammer voor ze….

    Login om te reageren
  27. Martin zegt

    30 juni 2006 om 20:58

    @ henk htz

    Dat valt je op? Er klopt sowieso geen flikker van die lijst, want er horen vast en zeker ook wel een paar ferrari’s tussen niet?

    Login om te reageren
  28. Jerro zegt

    5 september 2006 om 09:53

    de veyron mag dan een topsnelheid hebben van 407,5 km/h, maar dit is begrensd!!! als je die eindbegrenzing er af haalt, en dat is al een keer gebeurd, haalt de veyron ook wel dik over de 440 kph..
    en daarnaast zijn alle tussentijden (tot aan de top, over de terugweg word hier getwist..) sneller dan die van de Ultima.
    en autoblogger, de bugatti doet 0 -100 kph in 2,5 seconden, dan doet ie 0-96 kph in minder dan 2,8 seconden hoor,…

    Login om te reageren
  29. Autofan zegt

    6 juni 2007 om 14:38

    ehh, 5,5 en 3,4 zijn bij mij nog altijd 8,9. Hoe komen ze dan aan 9,9? Rekenfoutje?

    Login om te reageren
  30. Bart zegt

    2 augustus 2007 om 19:54

    Kan iemand mij uitleggen waarom er hier geen Ferrari’s bijzijn?

    Groeten,

    Login om te reageren
  31. aj zegt

    16 augustus 2007 om 18:36

    Ik dacht dat een mclaren f1 toch dat record hield:S

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North