Oeps, dikke pech voor Volkswagen. Door een enorme hagelbui in de regio Wolfsburg zijn bijna 30.000 (nieuwe) Volkswagens gehavend uit de strijd gekomen. Carglass wrijft zichzelf alvast in de handen.
Verzekeraars spreken al van een recordschade die deze hagelbui heeft aangericht. Klanten die wachten op hun nieuwe VW zullen rekening moeten houden met een langere levertijd, want eerst zal alle schade hersteld moeten worden.
Als alle auto’s hersteld zijn zullen ze wederom de eindcontrole doorlopen die elke nieuwe Volkswagen doorloopt om hem te controleren op beschadigingen. Als het goed is zien klanten uiteindelijk dus niet dat hun auto schade heeft gehad. (via: automobilwoche.de)
In 2008 raakten ook al eens zo’n 30.000 VW’s beschadigd door een grote hagelbui. Gelukkig voor VW waren ze toen, en nu, verzekerd tegen dit soort ellende.
cocksdriveaudi zegt
Jankende Fanboys kom er maar in
VeniVidiVici zegt
@cocksdriveaudi: Waarom?
Corrado16v zegt
@cocksdriveaudi: Bweeeeh! Zo, heb je nu je aandacht gehad. Mooi, dan kunnen we nu allemaal weer gewoon door met reacties met inhoudt plaatsen.
On-topic: Lekker voor de toekomstige eigenaren van deze auto’s, die zouden nog wel even moeten wachten. Ook omwonende zouden wel de nodige last hebben gehad van deze hagelbui. Zouden die ook daartegen verzekerd zijn?
TomRS6 zegt
@cocksdriveaudi:
Zou mij een worst zijn dat er 30.000 VW’s schade hebben, ook al waren het 30.000 Audi’s.
Vind het sowieso triest als mensen ‘een traantje laten’ wanneer er een mooie auto sneuvelt. Nog net niet zo triest als mensen die anderen uitkotsen om hun smaak, haast een beetje ziekelijk.
alassad zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
The360box zegt
Grappig
norge zegt
Verkopen zakken in chef, wat doen we?
rufctr01 zegt
Dat is zwaar kut, zeker voor het bedrijf maar ook voor de klanten. 30.000 auto’s repareren duurt wel even.
Veel VW’s worden geleased, ik weet niet hoe het met de contracten zit als een auto voor een bepaalde datum niet geleverd wordt.
cocksdriveaudi zegt
@rufctr01: worden waarschijnlijk gewoon uitgeleverd als speciale editie VW Golf bal look, de fanboys betalen er grif 3K extra voor voor deze unieke optie.
Emile_Benz zegt
@cocksdriveaudi: aangezien men met de app nog steeds geen plusjes kan geven: DIKKE PLUS!!!
:P
fapfap zegt
Das mooi kut, betaal je de nieuwprijs voor een schade-auto!
jrk68 zegt
En maar denken dat je nieuw rijdt, rij je stiekem in een opgekalefaterd schade hok….
alassad zegt
@jrk68: bij volkswagen begin je wel vaker met een achterstand volgens mij…
keesje1987 zegt
@jrk68: hahaha
potver7 zegt
@jrk68: is toch niks nieuws of bijzonders? Er raken wel vaker auto’s beschadigd voordat de koper/leaser het sleuteltje overhandigd krijgt. Als het even kan worden die dan gewoon weer opgeknapt hoor. Het zijn er nu alleen een beetje veel tegelijk.
mout zegt
Eigenlijk zou je daar bij een VW voor bij moeten betalen: Kan je ‘m eindelijk van de rest onderscheiden!
jrk68 zegt
@mout:
Mmm. Nu bij uw dealer, de VW hail editions….
Wat zou de meerprijs zijn?
Kvgorp zegt
Fanboy of geen fanboy… Iedereen snapt dat je je zwaar kloten voelt als je weet dat jou nieuwe auto daar tussen staat. Of het nu een leasertje wordt of betaald wordt door je schaarse spaarcentjes.
norge zegt
@Kvgorp: Aan de andere kant krijgt je auto nu extra aandacht om hem weer netjes te krijgen.Kan een beter resultaat opleveren dan een gewone productie auto.
Kvgorp zegt
@norge: Ongetwijfeld zal niemand met een normaal oog voor detail het reparatiewerk nooit vinden. Ik denk ook dat deze wagens juist extra gecontroleerd worden. Wie weet laten ze een paar Bentley controleurs over komen om een oogje mee in het zeil te houden :) Zo heeft VAG wel weer voordelen natuurlijk.
rufctr01 zegt
@Kvgorp: en hoelang denken ze dan bezig te zijn, er worden gewoon lui ingehuurd om het te repareren. Tegen de tijd dat ze klaar zijn rolt de Golf 8 al van de band.
En Bentley controleurs die een Polo of een Golfje gaan bekijken? Waarom laat je ze dan niet gelijk bij Bugatti repareren en puiten.
Kvgorp zegt
@rufctr01: Die auto’s gaan gewoon naar (een) schade herstel bedrijf(en) met compleet nieuwe onderdelen van VW. Die auto’s moeten namelijk weg om ruimte te maken voor de doorlopende productie. Na de reparatie gaan ze misschien heel even terug naar de fabriek voor een check up.
Ik suggereer alleen wat de mogelijkheden zijn binnen VAG. Ben maar niet bang dat je auto er slechter van wordt.
rufctr01 zegt
Nu ook uw Golf van buiten in dezelfde stijl als de pookknop met golfbal.
keesje1987 zegt
Gelijk door de shredder, zijn we daar ook weet vanaf…
Brum zegt
Heb stage gelopen bij een schadeherstelbedrijf bij PON in de buurt. Daar kwamen ook auto’s met hagelschade binnen; ging een nieuwe dakplaat op en de auto ging weer terug naar PON. Zag je niks meer van en er kwam geen specialist van buitenaf aan te pas.
r34gtr zegt
@Brum: hoe vervang je die dan? mag je mij eens haarfijn gaan uitleggen.. die zit gewoon vastgelast, ga jij in het dak zitten lassen? bovendien moeten dan de voorruit (verlijmd glas) en de achterruit eruit.. lijkt het je niet veel makkelijker en logischer dat ze dat dan gewoon uitdeuken?? zou je moeten weten.. helemaal als jij bij pon werkt?
r34gtr zegt
@r34gtr: of stage loopt (of liep)
r34gtr zegt
@r34gtr: EDITKNOP??? sorry in de buurt van PON
Brum zegt
@r34gtr: Stage liep, lang geleden alweer; maar het zal nu niet anders gaan. Hoe dat ging? Je beschrijft het al; de vooruit eruit, dakbekleding eruit, strips van het dak, achterklep of achterraam eruit en dan de puntlassen doorboren. Vervolgens de boel goed voorbehandelen, nieuwe dakplaat erin puntlassen en het nieuwe dak spuiten.
Dit soort reparaties gebeuren dusdanig goed, dat je er als klant echt niks van merkt.
r34gtr zegt
@Brum: lijkt me een hele rare manier van repareren.. want ik denk dat de meeste deuken van hagel, geen lakschade achterlaten.. en om dan het hele dak eruit te halen.. is een hele dure manier van repareren..
imaginenl zegt
Waarom bubblewrappen ze de auto’s niet voor opslag?
norge zegt
@imaginenl: Te duur, dit gebeurt haast nooit en als je alle auto’s moet inpakken ben je die laatste 500 Euro winst zo kwijt.
ko3n zegt
Even Apeldoorn bellen
carlo zegt
Hagelnieuw?
jsvw zegt
Ooit van uitdeuken zonder spuiten gehoord? Die auto’s worden echt niet dicht gesmeerd met plamuur. Zoveel nieuwe auto’s hebben al schade gehad voordat ze verkocht worden. Gebeurd heel vaak dit alleen nu is het wel heel veel in een keer.
r34gtr zegt
@jsvw: your very right.. er zitten gewoon deuken in,, doen ze gewoon uitdeuken, en als het moet een beetje lak eroverheen.
saxoke zegt
Welkom schadebak….
Niet leuk voor de toekomstige eigenaar.
Als ze de lak gaan nameten ziet elke expert meteen dat ie ooit herspoten is.
Enorm spijtig.
Ford heeft het enkele jaren geleden in genk gehad. Toen waren er veel Mondeo’s, Smaxen en Galaxy’s beschadigd.
daandaan zegt
Die auto’s zijn dus hagelnieuw
beukeltje zegt
hebben ze al schade voor ze uit de fabriek zijn gekomen.
schellekens006 zegt
Dat moet toch ook wel te voorkomen zijn.. Van al die winst de boel laten overkappen of zo…of een piepschuim mal over een auto die de fabriek uit rolt. Vreemd
renezzzz zegt
Vorige maand ook zo’n extreme kipei hagelbui hier gehad. De locale Volvo-Mercedes-Aston Martin dealer, had serieuze schade aan alle modelen die buiten stonden. Het ging om een kleine honderd autos. Erg naar zo’n Aston Martin DBS met golfbal motief…