Sinds gisteren is ouderwets dinosap halen bij deze Shell benzinepomp aan het Hofplein niet langer mogelijk.
Het heeft toch altijd iets van thuiskomen voor het echte benzinehoofd, een stop bij de pomp. Oké, ja, het kost weer wat natuurlijk om je bolide van nieuw voedsel te voorzien. Maar ja, het is een beetje vergelijkbaar met je hond een lekker bot geven. Het is toch prettig om te zien dat het beest daar weer even van kan genieten.
Maar helaas, dit alles kan nu niet meer aan het Hofplein in Rotterdam. De bekende Shell benzinepomp daar, heeft namelijk geen benzine of diesel meer in de aanbieding sinds afgelopen vrijdag. De pomp is namelijk volledig overgegaan op stroom. Er staan alleen nog twaalf snelladers. Het is een kwestie van tijd dus voordat zelfs die oude, vertrouwde lekkere geur van ouderwetse brandstof verdwijnt.
Dat is wel even schrikken voor benzinehoofden. Er stond namelijk al een pomp op de locatie sinds voor de tweede wereldoorlog. Het Hofplein gaat nu op de schop, waarbij het de bedoeling is dat er meer groen komt en minder auto’s. Shell ‘gaat daarin mee’. Het tankstation is volgens Shell het eerste in Europa die op deze manier wordt omgezet. Voor deze ommezwaai, waren er drie snelladers aanwezig, die vaak drukbezet waren.
Voor klanten is het nog wel even wennen. Het Algemeen Dagblad bericht dat ongeveer de helft van de klanten nog niet op de hoogte was van de switch. Roderik Dirckx van Shell Nederland heeft het over een bewuste stap in de ‘energietransitie’. Wokies vinden echter dat Shell daar veel te weinig aan doet. Dirckx pareert dat met de boodschap dat Shell er is voor de automobilist van morgen, maar ook die van vandaag. Volledig stoppen met benzine en diesel gaat dus niet gebeuren voorlopig. Alleen wel op het Hofplein dus…
Robert zegt
…en over X jaar lezen we op Autoblog hoe de laatste pomp ook is overgestapt van aardolieproducten naar groene stroom, waterstof en synthetische vervangers.
Mike zegt
Dat zal voorlopig niet gebeuren, er worden nog volop nieuwe ICE auto’s verkocht die gaan nog wel XX jaar mee
Klojum zegt
Je kunt wel ICE-auto’s blijven verkopen die XX-jaar meegaan, maar als er zo steeds minder benzine/dieselpompen beschikbaar zijn, dan sta je op een bepaald moment toch raar te kijken met je ICE-auto. Straks moet je misschien van Rotterdam (hi Aboetaalep) ergens naar Drenthe voor een verdwaald pompstation.
doublechevron65 zegt
Die ICE‘s gaan dan gewoon naar Zuid-Europa, waar ze idd nog xx-jaar verder tuffen. Hier in Athene heb ik een paar laders gezien die in een bedaagd tempo laden en ook wel graag door petrols gebruikt worden als P. Een echt snellaadstation ben ik in het hele land nog niet tegen gekomen.
Robin zegt
Er zijn al wel tesla superchargers in Athene. De rest komt vast ook wel. Als er maar geld mee te verdienen is. Dat ziet Shell nu ook..
p993 zegt
Brandstoffen blijven ook daarna te koop. Speciale mixes zijn nu al gewoon in kannen te koop; kun je zo bestellen. De oldtimerfanaten zullen er dus altijd nog aan kunnen komen. Vraag niet naar de prijs!
maarteno zegt
Ik verwacht dat de laatste reguliere pompstations eerder weg zijn dan de normale levensduur van de laatst verkochte ICE auto….minimaal dat het dan een niche product is geworden en ‘groene’ synthetische brandstof is geworden voor mensen met een hobby (oldtimer) auto die nog maximaal 10.000 km per jaar daarmee mag rijden oid.
Cuprafan123 zegt
Dat wordt geen rondjes meer rijden bij de Meent in je C63, Golf R of GTI, RS3 of andere huurauto naar keuze…
nerius zegt
😆 en wel pas na 12:00 in de stad.
kenner zegt
Meestal staan ze toch bij Esso op de ’s Gravendijkwal, tegenover het ziekenhuis
silenro zegt
Of bij de Shell aan de Maasboulevard, daar barst het ook van de kansenparels.
keecee zegt
Edit:fixed
Rick-dos zegt
Dan kun je benzine en diesel halen bij de miljoenen (ach ja als we met zn allen overdreven gaan doen) andere bemande en onbemande tankstations daar in de buurt.
shellplc zegt
En ook weer een paar medewerkers die in de shop werkten werkloos.
steephh zegt
@shellplc
Drama hoor. Maar nee, personeelstekorten zijn hoger dan ooit. Waarschijnlijk ligt niemand hier wakker van, laat staan de mensen zelf.
Druk maken om banen die verdwijnen door een veranderende maatschappij heeft dan ook weinig zin. Kan je ook beter aan een compressor over laten, die is daar veel beter in. Kan je mooi de bandjes mee op druk houden!
mashell zegt
Nu er een enorm personeelstekort is (of gevijnsd wordt) zou dat geen probleem hoeven zijn. Overigens betwijfel ik of Shell de shop wel gesloten heeft, EV rijders staan daar wat langer en lusten wel een kopje koffie.
Wolflow zegt
Shell gaat dus, na emigreren hoofdkantoor, langzaam aan volledig weg uit Nederland
Nemus zegt
Toevallig wilde ik daar vorige week even laden, vooraleer ik terug naar België zou rijden in m’n iX3. Helaas was het station toen nog gesloten. Al een geluk was er 20meter verder wel een (snel)lader.