5,37 meter aan Alpina striping. Hebb0n!
Wellicht herinner je je nog het artikel dat we enige tijd schreven over de BMW L7, een extra verlengde versie van de geliefde E38-generatie Siebener. Het idee voor deze über-limo kwam uit de tijd dat BMW nog (net) niet de eigenaar van Rolls-Royce was. Zodoende achtten ze het in München wel een puik idee een concurrent voor de Mercedes S600 Pullman te maken onder eigen naam.
Zo werd de BMW L7 geboren. Of eigenlijk klopt dat niet helemaal, daar in eerste instantie de auto gewoon werd aangeduid als 750iL. In naam was het enige verschil met de 25 centimeter kortere 750iL de ‘langere L’ in de badge. Uiteindelijk vond men kennelijk toch dat dit subtiele staaltje Duitse humor de auto niet duidelijk genoeg afzette van de huis-tuin-en-keuken 750iL, dus werd de naam ‘L7’ op de auto geplakt. Er werde 899 exemplaren gemaakt, waarvan 106 stuks van na de facelift met de ‘druppelogen’.
Één van die laatste exemplaren wordt nu aangeboden op Catawiki. Het is er eentje uit 1998 met 139.550 kilometer op de teller. De auto heeft ondanks de relatief bescheiden kilometerstand voor een auto van dit kaliber al veel van de wereld gezien. Hij is namelijk geïmporteerd uit Japan, maar staat momenteel in Polen.
Interessant aan deze L7 is dat hij is uitgevoerd met Alpina goodies. Tenminste, in optisch opzicht, want over veranderingen onder de kap wordt niet gerept. De opgegeven 326 pk had de auto gewoon standaard. Het zou zomaar kunnen dat dit de enige L7 is met Alpina-striping. Moet nog een hels karwei geweest zijn om die stickers er een beetje netjes op te krijgen…Het hoogste bod staat momenteel op slechts 14.000 Ekkermannen.
wouteraerox zegt
Ik heb niet vaak een auto gezien die zó stijlvol, doch enigszins fout is.
wildewesten zegt
@wouteraerox: ik dacht precies hetzelfde! Wat dik dit!
fouadski zegt
I like!
itiswhatitis zegt
Deze alpina vs de nieuwe ik weet het wel.
The old skool
gerjan zegt
Laatste mooie 7 serie. Sowieso 1 van de laatste mooie bwm’s
dirkv zegt
Nog steeds een mooi model die E38, de verlengde versie vind ik minder fraai.
Bijzonder dat deze uit Japan komt, het stuur zit aan de verkeerde kant voor de Jappen.
joostgrn zegt
@dirkv: In Japan is het statusverhogend wanneer je een dure auto met het stuur links in bezit hebt :)
dirkv zegt
@joostgrn: Dat wist ik niet, bedankt!
nicolasr zegt
Alstublieft lieve vrienden bin Autoblog. Ik zoek me rot maar een plaatje van die ‘lange L’ op de voorloper van de L7, maar kan hem nergens vinden. Kan iemand alstublieft een linkje plaatsen naar een plaatje van die lange “L”? Ik wil hem zo graag zien!
Alvast bedankt!
nicolasr zegt
@nicolasr: en sorry voor de spelfauten. Kwam door mijn enthousiasme.
Doei
dirkv zegt
@nicolasr: Zoek even naar Roxette “The big L” die heeft er liedje over gezongen.
raceface zegt
Ultieme gangster bak! Maar echt gaaf, zoiets zou ik ooit nog wel eens willen hebben.
tjorque zegt
Jammer dat dit qua belastingen onbetaalbaar is. Anders zou ik dat avontuurtje wel aandurven voor een paar jaartjes.
ronaldddvos zegt
@tjorque: oldtimer regeling, lpg
Robert zegt
@ronaldddvos: Twee woorden in één zin die, met dank aan de voormalige staatssecretaris Frans ‘ik-snak-naar-een-politiek-succesje’ Weekers, niet meer samen gaan.
tjorque zegt
@ronaldddvos:
In belgie moet een auto 25j oud zijn om als oldtimer ingeschreven te kunnen worden.
Voor dit prachtstuk techniek betaal je dus lekker het volgende:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 8.643,65 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 4.851,26 EUR
Stel dat je hem op lpg zet om wat lagere brandstofkosten te hebben, dan komt er nog 208€ bij.
Stel dat ik er twee jaar mee zou rijden. M’n vrouw en ik doen nu samen zo’n 8000km per jaar met de auto. (Het meeste doe ik met de moto)
16000km aan een gemiddeld gasverbruik van 20L/100km en 0,6€/L = 1920€ gas
+ 416€ extra belasting op gas
+ 9702€ wegenbelasting
+ 8643€ inschrijvingstaks
+15140€ aankoop
+4000€ lpg installatie
+2800€ onderhoud
– 10000€ herverkoopwaarde
= pakweg 32700€ voor twee jaar rijplezier (@ 2,04€/km!)
Stel je maar eens voor dat eenvoudig een familiebezoekje 200€ kost!
Los van het feit dat ik dat niet kan betalen, ben ik niet zooooo wanhopig verslaafd aan auto- (lees file) rijden, dat ik bereid ben tot een financiële drainage… ?
ral9010 zegt
Lekker vout!
mout zegt
Dát is nou een auto die de dictator in mij aanspreekt!
Leuk, voor als ik nog eens 23 cm compacter wil gaan rijden.
ronald zegt
Heel gaaf in deze creatie maar ik vind dat de portier handgrepen in de carrosserie kleur moeten zijn dan is hij af.
joeyamg zegt
Ik begrijp nooit wat mensen altijd zo mooi vinden aan een Alpina. Ze krijgen het elke keer voor elkaar om een stijlvolle BMW om te toveren in een auto-style look bmw.
rhellema zegt
@joeyamg: iets met smaken en verschillen.
realracing3 zegt
Staat er nog een te koop hoor: https://www.autodealers.nl/occasions.aspx?aid=2210418&herkomst=gpl
jaapiyo zegt
@realracing3: Nein Nein Nein! Dat is een gewone lange Siebener, geen L7.
rob5nismo zegt
Ik laat deze staan niks voor mij
blackmagic zegt
Dat V12 logo gepikt van de Mercedes S, Deze van realracing3 is mooier : https://www.autodealers.nl/occasions.aspx?aid=2210418&herkomst=gpl
doublechevron65 zegt
Heb liever een Bangle 7, dit model is zo suf…
MaartenD zegt
Toen BMW nog mooie auto’s ontwierp
mikespek zegt
Je kan zo zien dat het geen echte alpina is. De logo’s van echte alpina’s zijn op de motorkap en kofferklep gewoon van bmw ipv die china meuk die er nu opzit
martijn2210 zegt
Er staan zelfs twee te koop in Eindhoven. De ene voor net geen €15k en de andere voor net geen €17k.