Deze zwarte Testarossa wordt ‘No Reserve’ geveild, dus hij is gegarandeerd voor jou als je de hoogste bieder bent.
Denk je aan een Ferrari Testarossa dan verschijnt er waarschijnlijk óf een rode in je hoofd óf een witte. Dat zijn de twee meest iconische kleuren, maar natuurlijk niet de enige. De Testarossa is bijvoorbeeld ook in Nero geleverd, oftewel zwart. Een kleur die ook heel goed bij het model past. Misschien zelfs beter dan rood, al is dat een gewaagd statement.
Ongeacht de kleur, is de Ferrari Testarossa een legendarische auto, die symbool staat voor de jaren ’80. Qua iconische status doet de Testarossa weinig onder voor de ‘Big Five’ van Ferrari. En dat zijn auto’s die allemaal een veelvoud kosten.
Net als zijn voorganger – de 512 BBi – heeft de Testarossa de kenmerkende platte twaalfcilinder. Deze heeft een cilinderinhoud van 4,9 liter en is goed voor 390 pk en 490 Nm aan koppel. Indrukwekkende cijfers als je bedenkt dat de 288 GTO – die in hetzelfde jaar geïntroduceerd werd – 400 pk en 496 Nm had. Die had weliswaar vier cilinders minder, maar toch.
Zoals je aan het kenteken kunt zien komt deze Testarossa uit Belgenland. Naar verluidt heeft de auto nog maar twee eigenaren gehad. De huidige heeft de auto al 25 jaar in zijn bezit. Hij is verantwoordelijk voor het grootste deel van de 54.800 km die op de teller staat, want hij kocht de Testarossa met minder dan 12.000 km.
Deze Testarossa in een zeldzame kleurstelling is nu dus op zoek naar een derde eigenaar. De auto wordt momenteel geveild via onze vrienden van Collecting Cars. Om de veiling extra spannend te maken wordt deze Ferrari ‘No Reserve’ geveild, dus hij gaat sowieso naar de hoogste bieder. Als je zelf ook een bod wil uitbrengen kan dat nog tot en met volgende week woensdag.
Collecting Cars is een internationaal veilingplatform, dat ook in Nederland actief is. Veil je auto zonder kosten en zonder gedoe via Collecting Cars!
bietje zegt
Zo’n typische auto die véél gaver is in het echt dan op een plaatje.
MaartenD zegt
Prachtige auto zeker in deze kleur. Lijkt heel erg op een zwarte Testarossa die vele jaren geleden te koop stond bij een team nog Lancia dealer in Wassenaar. Deze had ook de “Franse” gele lampen en was in het verleden van de koninklijke familie van Monaco geweest. Wellicht is het dezelfde…
atrak zegt
Dit vind ik veel gaver dan al die moderne turbogeblazen automaten.
johan_vertegenwoordiger zegt
Blijft in mijn ogen (ik kom uit 75) tot op heden 1 van de mooiste Ferraris. Niet de beste. Ik heb rond deze eeuwwisseling bij ren automaterialenshop gewerkt waar we “regelmatig” de rode van Wibi Soerjadi binnen kregen met elektronische en mechanische storingen.
e36thuglife zegt
Ja is ook dom van Wibie Soeriebami want een kapotte Rari moet naar de specialist en niet naar de Parts Point of Halfords
Hawkeye72 zegt
Misschien beter als je de rassistische woordgrappen achterwegen laat?!
hotze zegt
Met je woke been uit bed gestapt?
roadster zegt
Iedereen maakt typefouten, het blijft een moeilijke naam. Zo zijn er ook mensen die moeite hebben om het woord racistisch correct te spellen.
CYBRTRK zegt
”Net als zijn voorganger – de 512 BBi – heeft de Testarossa de kenmerkende platte twaalfcilinder. Deze heeft een cilinderinhoud van 4,9 liter en is goed voor 390 pk en 490 Nm aan koppel. Indrukwekkende cijfers als je bedenkt dat de 288 GTO – die in hetzelfde jaar geïntroduceerd werd – 400 pk en 496 Nm had. Die had weliswaar vier cilinders minder, maar toch.” waarom zijn die cijfers indrukwekkend als een motor met 4 cilinders minder, meer vermogen en koppel heeft?
roadster zegt
Appels en peren. De Testarossa is atmosferisch, de GTO heeft turbo’ s.
e36thuglife zegt
Mooi blaka is niet kaka.
Maar heb die ook airco??
supertjeduc zegt
Belachelijk kleine velgjes
Svenska II zegt
Precies, en niet een LED verlichting…
mjpamsterdam zegt
Eigenlijk moet er een tabacco-kleurig interieur in (om hem helemaal af te maken). Ja, ik weet het: gezeur van mij in de marge!
ggj1987 zegt
Of rood leder
naturalpower zegt
Ik hoor niet bij Team Rood als het om Ferrari’s gaat, dus deze is helemaal goed. Maar helaas, mijn spaarvarken zei weer eens nee.
monsieurleloure zegt
Omdat een Ferrari ook geel hoort te zijn, een Alfa moet rood zijn…
ggj1987 zegt
Rood was roch de racekleur van Ferrari? En geel voor de straatauto’s?
jjcp zegt
Toch liever een witte. Met synthesizer greatest in de cassettespeler en de mouwen opgestroopt en een wayfarer op de neus.😅
hotze zegt
Jan Hammer uit de speakers
bobje zegt
Het blijft een bijzonder model. Toen ie kwam, vond ik ‘m prachtig. Daarna jaren niet en tegenwoordig izzie weer prachtig. Er mogen wel iets grotere en bredere wielen/banden op anno 2023.
ggj1987 zegt
Er stond een tijdje geleden een artikel op AB over een restomod die precies dat had