
Deze zwarte Testarossa wordt ‘No Reserve’ geveild, dus hij is gegarandeerd voor jou als je de hoogste bieder bent.
Denk je aan een Ferrari Testarossa dan verschijnt er waarschijnlijk óf een rode in je hoofd óf een witte. Dat zijn de twee meest iconische kleuren, maar natuurlijk niet de enige. De Testarossa is bijvoorbeeld ook in Nero geleverd, oftewel zwart. Een kleur die ook heel goed bij het model past. Misschien zelfs beter dan rood, al is dat een gewaagd statement.
Ongeacht de kleur, is de Ferrari Testarossa een legendarische auto, die symbool staat voor de jaren ’80. Qua iconische status doet de Testarossa weinig onder voor de ‘Big Five’ van Ferrari. En dat zijn auto’s die allemaal een veelvoud kosten.
Net als zijn voorganger – de 512 BBi – heeft de Testarossa de kenmerkende platte twaalfcilinder. Deze heeft een cilinderinhoud van 4,9 liter en is goed voor 390 pk en 490 Nm aan koppel. Indrukwekkende cijfers als je bedenkt dat de 288 GTO – die in hetzelfde jaar geïntroduceerd werd – 400 pk en 496 Nm had. Die had weliswaar vier cilinders minder, maar toch.










Zoals je aan het kenteken kunt zien komt deze Testarossa uit Belgenland. Naar verluidt heeft de auto nog maar twee eigenaren gehad. De huidige heeft de auto al 25 jaar in zijn bezit. Hij is verantwoordelijk voor het grootste deel van de 54.800 km die op de teller staat, want hij kocht de Testarossa met minder dan 12.000 km.
Deze Testarossa in een zeldzame kleurstelling is nu dus op zoek naar een derde eigenaar. De auto wordt momenteel geveild via onze vrienden van Collecting Cars. Om de veiling extra spannend te maken wordt deze Ferrari ‘No Reserve’ geveild, dus hij gaat sowieso naar de hoogste bieder. Als je zelf ook een bod wil uitbrengen kan dat nog tot en met volgende week woensdag.
Collecting Cars is een internationaal veilingplatform, dat ook in Nederland actief is. Veil je auto zonder kosten en zonder gedoe via Collecting Cars!






Zo’n typische auto die véél gaver is in het echt dan op een plaatje.
Prachtige auto zeker in deze kleur. Lijkt heel erg op een zwarte Testarossa die vele jaren geleden te koop stond bij een team nog Lancia dealer in Wassenaar. Deze had ook de “Franse” gele lampen en was in het verleden van de koninklijke familie van Monaco geweest. Wellicht is het dezelfde…
Dit vind ik veel gaver dan al die moderne turbogeblazen automaten.
Blijft in mijn ogen (ik kom uit 75) tot op heden 1 van de mooiste Ferraris. Niet de beste. Ik heb rond deze eeuwwisseling bij ren automaterialenshop gewerkt waar we “regelmatig” de rode van Wibi Soerjadi binnen kregen met elektronische en mechanische storingen.
Ja is ook dom van Wibie Soeriebami want een kapotte Rari moet naar de specialist en niet naar de Parts Point of Halfords
Misschien beter als je de rassistische woordgrappen achterwegen laat?!
Met je woke been uit bed gestapt?
Iedereen maakt typefouten, het blijft een moeilijke naam. Zo zijn er ook mensen die moeite hebben om het woord racistisch correct te spellen.
”Net als zijn voorganger – de 512 BBi – heeft de Testarossa de kenmerkende platte twaalfcilinder. Deze heeft een cilinderinhoud van 4,9 liter en is goed voor 390 pk en 490 Nm aan koppel. Indrukwekkende cijfers als je bedenkt dat de 288 GTO – die in hetzelfde jaar geïntroduceerd werd – 400 pk en 496 Nm had. Die had weliswaar vier cilinders minder, maar toch.” waarom zijn die cijfers indrukwekkend als een motor met 4 cilinders minder, meer vermogen en koppel heeft?
Appels en peren. De Testarossa is atmosferisch, de GTO heeft turbo’ s.
Mooi blaka is niet kaka.
Maar heb die ook airco??
Belachelijk kleine velgjes
Precies, en niet een LED verlichting…
Eigenlijk moet er een tabacco-kleurig interieur in (om hem helemaal af te maken). Ja, ik weet het: gezeur van mij in de marge!
Of rood leder
Ik hoor niet bij Team Rood als het om Ferrari’s gaat, dus deze is helemaal goed. Maar helaas, mijn spaarvarken zei weer eens nee.
Omdat een Ferrari ook geel hoort te zijn, een Alfa moet rood zijn…
Rood was roch de racekleur van Ferrari? En geel voor de straatauto’s?
Toch liever een witte. Met synthesizer greatest in de cassettespeler en de mouwen opgestroopt en een wayfarer op de neus.😅
Jan Hammer uit de speakers
Het blijft een bijzonder model. Toen ie kwam, vond ik ‘m prachtig. Daarna jaren niet en tegenwoordig izzie weer prachtig. Er mogen wel iets grotere en bredere wielen/banden op anno 2023.
Er stond een tijdje geleden een artikel op AB over een restomod die precies dat had