Zeg nou zelf: dit is toch tien keer gaver dan Nardo Grijs?
De Audi RS6 is dusdanig populair dat je bijna zou vergeten dat er ook nog een RS4 is. Terwijl dit natuurlijk ook een bijzonder gave daily driver is. En zo’n RS4 is toch wat minder ‘in your face’ dan de nieuwe RS6.
Nu kunnen we niet zeggen dat het exemplaar wat we vandaag behandelen onopvallend is. Deze RS4 heeft namelijk een lekker fel kleurtje. Dat is ook wel eens verfrissend, tussen alle Nardogrijze exemplaren. En zoals we al zagen bij de RS4 25 Years Edition kan de RS4 een opvallend kleurtje heel goed hebben.
De kleur in kwestie is Turbo Blauw en niet – zoals je wellicht dacht – Nogaro Blauw. Desalniettemin roept deze RS4 toch associaties op met de stamvader van de RS-modellen: de RS2. En dat is natuurlijk een plus.
Het betreft een vrij recent exemplaar, van na de facelift. Die kun je onder meer herkennen aan de gleuf onder de motorkap. Dit is een subtiele knipoog naar de Audi Quattro. Overigens kun je ook uit de kleur afleiden dat dit een facelift-model is, want Turbo Blauw was daarvoor nog niet leverbaar op de RS4.
Motorisch veranderde er niks met de facelift, dus ook in deze RS4 kun je rekenen op 450 pk en 600 Nm uit een biturbo V6. Daarmee heb je niet meer dan 4,3 seconden nodig om de 100 km/u aan te tikken. De topsnelheid is traditioneel begrensd op 250 km/u.
Deze gave RS4 uit 2020 heeft 98.200 km op de teller staan en wordt nu geveild op The Collectables. Daar kan er nog geboden worden tot en met woensdag 20.00.
enricoleerdam zegt
Kleur is altijd plus 1 !
anthwan zegt
Had toch stiekem gehoopt op een B7, maar dit is ook leuk.
Aon zegt
Zwarte velgen niet mooi. Ik zou kiezen voor herinterpretatie van de Avus velgen. Caramel kleurig leer zou ook niet misstaan denk ik.
Allison Burgers zegt
Rond 2021 in de markt geweest voor een A5 Sportback S-Edition. Die wilde ik toen in deze kleur. Was niet eens een achterlijk dure Audi-optie van 4K.
Helaas werd het beleid toen omgegooid bij ons en werd het zakelijk op prik.
padoempats zegt
Zwarte velgen passen juist erg goed bij dit blauw
Aon zegt
Bluh, lelijk.
cvoo zegt
Dik ding en eindelijk eens iemand die m samenstelt zonder panoramadak. +1!
Ton zegt
Kijk
Cvoo en rogerzz begrijpen het
HZW zegt
Blauw kan goed werken, maar niet zo.
Dan veel liever Porsche Navy Blue PPTS.
https://pbs.twimg.com/media/GLk2lueXoAA8frF?format=jpg
hotze zegt
Dit is meer een kleur voor vader Abraham en zijn witgemutste vrienden.
Leuk misschien in het begin, maar denk dat dit erg snel gaat vervelen.
ghost zegt
Leuke kleur maar lastig als je er ooit weer vanaf wilt, mist een panoramadak, en mist de juiste stoelen…nee, deze wil je niet als echte RS-liefhebber.
rogerzz zegt
Een panoramadak is extra gewicht op de verkeerde plek, hoog in de auto dus.. ik denk dat de echte liefhebber dat liever niet heeft. En minder hoofdruimte, en geen lekkage.
Mooie auto. Prima kleur.
mashell zegt
Maar meer licht in het interieur en je hebt de mogelijkheid bij mooi weer het dak te openen en dat rijdt gewoon lekkerder.
cvoo zegt
Ik begrijp die schuif/panoramadak fanboys ook niet…Buiten de punten die je terecht noemt, heb je altijd meer windgeruis, ook al is t dak dicht. Daarbij worden die dingen vaak niet goed onderhouden, met storingen en/of lekkage tot gevolg. Maargoed, iedereen zijn/haar ding!
p3r0x zegt
Witte velgen bij deze kleur is ook gaaf. De A1 had deze bij introductie en stond erg gaaf bij het Turbo blauw. Nadeel is dat je na iedere aanraking van het rempedaal de poetslap kan pakken.
HZW zegt
Ooit eens besloten om witte velgen onder mijn Abarth 595 Turismo te gebruiken, wat een drama was dat, de witte velgen zagen er nooit fatsoenlijk uit, alleen toen ze voor de eerste keer en de eerste rit gemonteerd waren.
Daarna alleen maar drama, niet om aan te zien.
Jurgen zegt
Alle kleuren zijn beter dan Nardo grey (ook wel Komo grijs genoemd).