Er wordt een Nederlandse 964 Carrera 4 geveild met een heel smakelijk interieur.
De Porsche 964 was qua design allesbehalve vernieuwend, maar dat zullen de meeste mensen niet als een nadeel zien. Integendeel. Het mooie is dat de 964 qua techniek intussen wel flink gemoderniseerd was. Je hebt dus de klassieke looks, maar dan gecombineerd met relatief moderne techniek. Wat wil je nog meer?
Nu heeft een 964 inmiddels ook een respectabele leeftijd bereikt, maar met deze generatie heb je toch een aantal handige zaken die je met oudere 911’s níét hebt. Denk bijvoorbeeld aan stuurbekrachtiging of ABS. Bovendien was dit de eerste 911 die met vierwielaandrijving te krijgen was. Wat dit exemplaar ook heeft.
Deze vierwielaandrijving is mede mogelijk gemaakt dankzij de legendarische 959. De kennis die Porsche met die auto opdeed werd toegepast op de 964. Het systeem was ook al best geavanceerd: standaard gaat 69% van het koppel naar achteren, maar dit kan elektronisch worden aangepast als de omstandigheden daarom vragen.
De 964 Carrera 4 levert 250 pk en 310 Nm, waarmee het nog steeds een vlotte auto is. De 964 was ook de eerste 911 met Tiptronic, maar dat heeft dit exemplaar dan weer niet. In deze auto is het nog lekker old school zelf schakelen.
Deze Carrera 4 is ingetogen uitgevoerd, in Polar Silber. Wat deze uitvoering echter interessant maakt is het interieur. Het binnenste van deze 964 is geheel uitgevoerd in fraai bruin leer. Een bijzondere en bovenal zeer smaakvolle combinatie.
De auto werd origineel in Duitsland geleverd, maar verkeert inmiddels alweer 23 jaar in Nederland, waarvan 11 jaar in het bezit van de huidige eigenaar. Die doet er echter afstand van, dus deze 964 wordt nu aangeboden bij onze vrienden van The Collectables. Als je nog mee wil bieden moet je niet te lang wachten, want de veiling loopt donderdagavond 20.00 af.
kniesoor zegt
Ware het een Turbo 3,6 in Speedgelb geweest . . .
a_buis zegt
Helemaal standaard, geen aftermarket Fuchs (die nooit geleverd zijn op een 964), geen purno verlaag-schroefsetje, grote hoepelstuur er nog in (mensen boven de 1m80 kunnen er niet fatsoenlijk mee sturen), kortom: mooi ding. Benieuwd waarvoor hij weg gaat en wat de koper dan uiteindelijk heeft betaald inclusief veilig kosten etc.
ouwedibbes83 zegt
Ik denk dat dit voor zo’n 75K weg gaat, incl bijkomende kosten. Het is een bijzondere combinatie qua interieur en exterieur, dat biedt meerwaarde. Nadelen: ruilmotor, dus geen matching numbers. Toch wel wat kilometers gemaakt. Airco doet het niet (zou ik fixen voordat je m gaat veilen, neemt onzekerheid weg).
erik911 zegt
Prachtig exemplaar, op de foto’s in elk geval. Helemaal origineel, inclusief de flapoor-spiegels en de velgen. Geheid een klassieker!
Robert zegt
Wow, dromen bestaan nog
Dymff zegt
Wow dit is wel een heel erg porsche porsche..
grijs met bruin leder.
Weet niet of het gaaf vind of gruwelijk saai.. 😄
mashell zegt
Dat kan toch beide tegelijk? Ik vind het interieur gaaf maar de buitenkant gruwelijk saai. Die buitenkant had ik liever rood gezien met cup velgen.
rollingstoned zegt
Eens. Vind het ook maar saai. Een 911 moet van buiten gewoon een lekker kleurtje hebben. Dus liever een tomaatrode, smurfblauwe, kanariegele of kermitgroene.