De Maserati GranTurismo MC Stradale uit de Autoblog Garage staat op Collecting Cars!
Winter is coming. Een bekend gezegde uit een vrij populaire serie op HBO. En dat betekende voor mij en mijn broer om de balans op te maken met de Maserati GranTurismo MC Stradale uit de Autoblog Garage. Nog een seizoen eraan plakken, of mag een volgende eigenaar van deze bruut gaan genieten in 2024?
Zoals je ziet hebben we voor dat laatste gekozen. Het heeft eigenlijk drie redenen. En die ga ik haarfijn uitleggen zodat je context hebt over de veiling van de Maserati op Collecting Cars.
1. Locatie
Toen we de Maserati samen kochten woonde mijn broer en ik praktisch in dezelfde straat. Samen een auto hebben is dan niet zo’n gek idee. De ene keer pakte ik hem, de andere keer hij. Dat ging eigenlijk altijd goed!
Eerder dit jaar hebben mijn vriendin en ik een appartement gekocht en woon ik nu op een kleine 40 minuten van mijn broer vandaan. Het maakt de logistiek om samen een auto te hebben er niet makkelijker op hè.
2. Onderhoud en puntjes op de i
Wanneer is een auto in een perfecte staat om verkocht te worden? Als deze net onderhoud heeft gehad natuurlijk. Dat is precies het geval met de MC Stradale. De Maserati heeft een nieuwe APK en onderhoudsbeurt gehad bij Franco Auto, officieel Maserati servicedealer in Kwintsheul.
Het helpt natuurlijk ook dat er geen aandachtspunten uit de APK en onderhoudsbeurt naar voren zijn gekomen. Van tevoren wist ik al dat de parkeersensoren niet meer goed functioneerden. Franco heeft op ons verzoek nieuwe parkeersensoren geïnstalleerd. Een klusje waarbij ook de achterbumper los moet komen. Maar dit moet gewoon werken, vind ik. Kortom, de GT is in zijn prime. Dat kan een eventuele koper geruststellen.
Voordat de Stradale zijn beurt kreeg heb ik al voorgesorteerd op het zo netjes mogelijk maken van de auto. De oude badges zijn vervangen voor gloednieuwe exemplaren, vers geleverd door Maserati uit Modena. Toch leuk om post te krijgen uit de fabriek in Italië. Ook is de wrap verwijderd en schittert de auto in zijn Grigio Touring kleur. Daarnaast zijn er in juni vier nieuwe Michelin Pilot Sport 4S gemonteerd.
3. Gedaan met de auto wat ik wilde doen
Je koopt een auto met een idee. Tenminste, dat neem ik aan. Voor mij was dat af en toe een tripje over de grens, op de mooie zomerdagen een ijsje scoren en wellicht ook een tour rijden. Alle dingen die ik met deze auto wilde doen heb ik het afgelopen jaar van het lijstje gevinkt.
Een recent hoogtepuntje was een rally, georganiseerd door Openroads en Collecting Cars in Zeeuws-Vlaanderen. Op een warme zonnige zondag door de Zeeuwse polder rijden, met een hapje en een drankje. Helemaal top! 5.000 fun KM’s later zijn we inmiddels.
Uniek in aanbod
Leuk om te vermelden is dat Collecting Cars inmiddels meer dan 10.000 auto’s heeft geveild, maar niet eerder kwam er een Maserati MC Stradale van de eerste serie aan bod. Ja één keer: die kochten wij hehe. Daarmee doel ik op de variant, geproduceerd in 2011 en 2012. Daarvan zijn er slechts 497 wereldwijd gemaakt.
Van de latere MC Stradale zijn een onbekend aantal geproduceerd. Je herkent een MC Stradale van de eerste serie aan het feit dat de achterstoelen ontbreken, de MC F1 transmissie en optioneel carbon kuipstoelen met halve rolkooi: dezelfde carbon stoelen als in de Ferrari Enzo!
Managed Sale op Collecting Cars
Met de drie punten in het achterhoofd is er een knoop doorgehakt zoals jullie al aan de titel zagen. We gaan de Maserati GranTurismo MC Stradale aanbieden op Collecting Cars, sterker nog, op het moment dat dit artikel gepubliceerd wordt staat het kavel ‘live’. Daarmee is de cirkel rond, want de auto heb ik aangeschaft via hetzelfde veilingplatform vanuit Zweden. De Stradale is dus op zoek naar een nieuwe liefhebber.
Eerder schreven we natuurlijk al over het RDW importtraject in Nederland waarbij we geassisteerd werden door VDS Automotive. Nadat de auto op kenteken stond hebben we hem bij officiële Maserati dealer Louwman Exclusive in Utrecht de brug op gereden voor een keuring. Iets wat je normaal gesproken vooraf doet, maar toch fijn dat we bevestiging kregen van de goede staat van de auto NA de aankoop.
Je kunt ervoor kiezen om op de veilingsite een hoop zaken zelf te doen. Maar je kunt jezelf ook volledig laten ontzorgen. We hebben gekozen voor dat laatste door middel van een Managed Sale. Een full-service pakket vanuit het veilingsplatform met als doel je te ontzorgen. Voor 695 euro ex BTW verzorgt Collecting Cars het complete verkoopproces. Hier zit alles bij inbegrepen. Van het detaillen van je auto, tot het maken van de foto’s. En van beantwoorden van vragen van bieders tot het regelen van transport voor een koper.
In de tussentijd staat je auto op het beveiligde terrein van Collecting Cars en kunnen geïnteresseerden tijdens de veiling ook fysiek een bezoek brengen om de auto in het echt te bekijken.
Het grote voordeel is dat je er zelf geen omkijken naar hebt. Daarnaast geeft het ook wel vertrouwen voor de verkoper, zo’n managed sale. Collecting Cars Nederland biedt deze dienst al langer aan vanuit Oegstgeest (Differs) en heeft er inmiddels zijn eigen stijl in ontwikkeld die me wel aanspreekt. Overigens, mocht de auto succesvol geveild worden dan verzorgen ze ook de overdracht van de auto. Dat kan natuurlijk ter plekke bij Differs of ze kunnen het transport met de koper afstemmen.
Ontzorgen klonk dus aantrekkelijk, dat is de voornaamste reden om te kiezen voor een Managed Sale.
Wat nu volgt zijn spannende resterende dagen op het veilingsplatform. Meebieden op de Maserati GranTurismo MC Stradale doe je op Collecting Cars. Met een succesvolle verkoop kan ik terugkijken op de mooiste auto die ik ooit heb gehad. Een GranTurismo overtreffen qua design is een moeilijke.
Wat er in de plaats komt voor de Stradale zie ik dan wel weer. Ik heb nog de Lexus IS250, maar dit is meer een mobiliteitsoplossing dan een auto waar je een grijns van op je gezicht krijgt. Kortom, weer nieuw vraagstuk om me mee bezig te houden. Leuk :)
UPDATE: De Maserati is succesvol geveild via Collecting Cars! Heel veel plezierige kilometers gewenst aan de nieuwe eigenaar.
Collecting Cars is een internationaal veilingplatform, dat ook in Nederland actief is. Veil je auto zonder kosten en zonder gedoe via Collecting Cars!
De Meester zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Johanneke zegt
Is 695 euro echt alles? Of betaalt de koper / verkoper nog een percentage van de verkoop.
Al enig idee wat je / jullie gaan doen als de Maserati verkocht is? Weer een auto, of het geld anders gebruiken.
RubenPriest zegt
Voor de verkoper blijft het bij de 695. De koper moet een veilingpercentage betalen. Klik op de link zou ik zeggen, daar kun je alles vinden :)
mp014 zegt
Sjoen
kniesoor zegt
Nu al ? Grutjes . . . 😳
RubenPriest zegt
Kijk naar mijn Autoblog Garage historie en na al die jaren kun je inmiddels wel concluderen dat ik na een jaar weer voor het volgende snoepje ga;)
kniesoor zegt
Oto’s na een jaar wegdoen heb ik in de begintijd ook wel gedaan. Maar dat kwam doordat ze dan rijp voor de sloop waren, dus het afstand doen was nogal onvrijwillig 🙂 Het mooie spul wat daarna is gekomen bleef aanzienlijk langer. Maar goed, ‘s mans wijs, ‘s mans eer, als je er om de aangegeven redenen vanaf wil zal ik je niet proberen tegen te houden.
Richmond zegt
Is na het onderhoud wel het beste moment? Want dan maak je kosten die je met de verkoop niet terug krijgt
flow82 zegt
Vanuit de optiek van verkoper niet direct, maar vanuit de koper wel. Alles al gedaan, kwestie van “de sleutel in het contact” en gaan.
Richmond zegt
Tuurlijk, het zal ook wel auto afhankelijk zijn hoeveel meerwaarde het heeft
DeWitteCondor zegt
Als Nederlander ben ik natuurlijk razend benieuwd naar de kosten van de onderhoudsbeurt. Wil je die met ons delen? En dan ook welke werkzaamheden ze hebben verricht?
Dit is imo by far de mooiste auto ooit in de Autoblog garage en ik vraag me ten zeerste af of dat ooit overtroffen gaat worden. Ik snap de rationale achter de verkoop, maar dat zal toch wel met een traantje zijn?
RubenPriest zegt
Nog geen 2 mille, waarvan een fix van de parkeersensoren achter de duurste werkzaamheden waren. Voor de rest regulier onderhoud: deze V8 is niet zo exotisch, kijk maar naar de Quattroportes die op hun sloffen meer dan 2 ton gelopen hebben.
Johanneke zegt
Ik was gisteren voor 260 euro weer klaar voor een jaar, maar ik heb ook maar de helft van een v8 😉😉
Maar valt opzich mee voor zo’n exoot ja. Niet verkeerd.
DeWitteCondor zegt
Daar schrik ik niet van inderdaad. Valt naar verhouding alleszins mee.
sabrerator zegt
Grappig hoe dat voor eenieder werkt.
Ik heb het probleem dat ik nooit afscheid kan nemen. Als ik iets koop, hecht ik me er meteen aan en kan ik het niet over mijn hart verkrijgen het weer te verkopen. Dus ik zie zat leuks, maar de oprit is vol met auto’s en de garage vol motoren en dat is het dan.
Maar ik kijk uit naar het volgende van je.
Misschien een moeilijke opgave voor iemand van Autoblog, maar probeer een geen BMW te kopen 😜
Richmond zegt
Nicola heeft ook geen bmw en een andere een clio
Dutchdriftking zegt
Je betoog klinkt logisch, maar ga je hier niet enorm spijt van krijgen? Een Italiaanse V8 is toch wel heel gaaf!
RubenPriest zegt
Nee dat denk ik niet, in mijn nieuwe woonsituatie rij ik er misschien 1x in de maand mee. Das gewoon te weinig kijkende naar kosten + baten + rijmomenten
ghini zegt
Jammer dat ie weg gaat! Blijft een geweldige bak. Werd vorig weekend ingehaald in de file op de ring, wat een geluid, zag m aankomen dus ff raam open, heerlijk!
Waarom verkoop via collecting cars en niet via bijv Franco? Lijkt me dat Franco daar zelf ook wel handel in zag? Snap die veiling constructie toch nooit helemaal. De enige winnaar is de veilingsite, die krijgt altijd geld. De koper moet extra betalen, of de prijs is lager voor verkoper omdat potentiële kopers tot een bepaald bedrag bieden en nemen daarin die veiling kosten mee.
kromatic zegt
Ik kijk al een tijdje naar een dergelijke auto, maar van veilingen moet ik niets hebben. Dus even kort gezegd: wat wil je er voor hebben?
RubenPriest zegt
Stuur me aub een mailtje voor conversatie, [email protected]
Turbo S zegt
Sjoerd van Stokkum had er ook een. Heeft hem ook niet lang gehad.
078spotter zegt
Zal vast een nieuwe liefhebber krijgen als ik geld had en Rijbewijs wist ik het wel haha
ben blij hem keer te hebben zien Rijden en Horen ,,fantastische Machine
flyerbunch zegt
Succes met de verkoop Ruben!
scrmeagle zegt
Goed artikel ik woon in Oegstgeest dus zal eens gaan buurten.
duts zegt
En, hoe is het afgelopen met de veiling?
Is hij verkocht?
Zo niet, wat zijn je verdere plannen?
petroldrinker zegt
Gefeliciteerd met de verkoop! zag hem net op sold staan bij collectingcars, en niet als unsold dus hij zal een nieuw baasje hebben, blij met het resultaat?